​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

بهترین نژاد گربه برای نگهداری در خانه

اگر قصد دارید گربه‌ای را به سرپرستی بگیرید، ابتدا باید تعیین کنید که می‌خواهید گربه‌تان داخل خانه یا در فضای بیرونی مانند حیاط باشد. نگهداری گربه در خانه مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت اینکه گربه کمتر در معرض خطرات دنیای بیرون قرار می‌گیرد و احتمال دعوا با گربه‌های دیگر و همچنین ابتلا به بیماری‌هایی مانند کک و کرم کمتر می‎شود. اما کدام گربه‌ها با سبک زندگی داخل خانه سازگارتر هستند؟ به عبارتی بهترین نژاد گربه برای نگهداری در خانه چیست؟ در این مقاله به معرفی بهترین نژادهای گربه می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید. 

 

1. رگدال (Ragdoll): بغلی‌ترین نژاد گربه


رگدال یکی از بهترین نژاد گربه‌های خانگی برای کسانی است که تجربه سرپرستی گربه‌ای را ندارند. این گربه‌های زیبا و دوست‌داشتنی از ناز و نوازش صاحبانشان بسیار لذت می‌برند و بغلی‌ترین و آروم‌ترین نژاد گربه محسوب می‌شوند. گربه‌های رگدال با موهای بلند و براق که باید مرتبا آن‌ها را اصلاح کنید، کاملا سفید هستند و با افزایش سن لکه‌های تیره در اطراف صورت و دم آن‌ها ظاهر می‌شود. همچنین چشمان درشت گربه رگدال به رنگ آبی زیبا و روشن است. رگدال‌ها از نظر اندازه بزرگ هستند و بسته به جنسشان وزنی بین 3.5 تا 9 کیلوگرم دارند. معمولا گربه‌های این نژاد تا 15 سال عمر می‌کنند. 

 


2. پرشین (Persian)؛ بهترین نژاد گربه برای کودکان


پرشین، گربه آرام و مهربانی است که چیزی جز آرامش و نوازش نمی‌خواهد. این گربه‌ها فعالیت زیادی ندارند و در عوض بیشتر از نوازش لذت می‌برند. هرچه بیشتر به این نژاد گربه محبت و توجه کنید، محبت بیشتری می‌گیرید. این نژاد محیط‌های آرام را دوست دارد و به همین دلیل هم‌بازی خوبی برای کودکانی است که به آرامی با آن‌ها رفتار می‌کنند. گربه‌های نژاد پرشین معمولا بین 3 تا 5 کیلوگرم وزن دارند و وجه تمایزشان، شیرین و ملایم بودن رفتار آن‌هاست. اگر به دنبال نژاد گربه‌ای که بزرگ نمیشه هستید، گربه پرشین عروسکی یا جیبی به عنوان کوچکترین نژاد گربه گزینه مناسبی برای شماست. 

3. بریتیش موکوتاه (British Shorthair)؛ بهترین نژاد گربه خانگی


بریتیش موکوتاه گربه آرام و راحتی است که تا زمانی که با او بازی کنید و به اندازه کافی تحرکات ذهنی و جسمی داشته باشد، از نگهداری در خانه و آپارتمان راضی خواهد بود. با این حال این گربه‌ها بیش از حد وابسته نیستند و اتفاقا استقلالشان را هم دوست دارند. گربه‌های بریتیش موکوتاه منحصرا خز خاکستری دارند که در زمستان متراکم‌تر شده و در تابستان کمی می‌ریزد. بسته به جنسیت بریتیش موکوتاه بین 3.2 تا 7.7 کیلوگرم وزن دارد و نژاد متوسط تا بزرگی محسوب می‌شود. میانگین طول عمر آن‌ها بین 14 تا 20 سال است؛ بنابراین سال‌های زیادی فرصت دارید تا از همراهی با این پشمالوهای دوست‌داشتنی لذت ببرید. 

 


4. راشن بلو (Russian Blue)؛ یکی از بهترین نژاد گربه‌ها


این گربه زیبا با چشمان آبی و خز نرم و خاکستری‌اش همراه دوست داشتنی و زیبایی برای کسانی است که به دنبال بهترین نژاد گربه برای آپارتمان هستند. این گربه‌های کنجکاو شما را در خانه دنبال می‌کنند و دوست دارند در هر کاری به شما کمک کنند. راشن بلوها گربه‌های باهوشی هستند که فعالیت زیادی ندارند اما از پریدن لذت می‌برند؛ بنابراین حتما برای دوستتان درخت گربه تهیه کنید. این گربه‌ها بین 3.6 تا 6.8 کیلوگرم وزن دارند و بین 15 تا 18 سال عمر می‌کنند. 

5. دوون رکس (Devon Rex)؛ باهوش‌ترین و بهترین نژاد گربه در جهان


این گربه بداخلاق که به عنوان پیکسی دنیای گربه‌ها شناخته می‌شود، دوست فوق‌العاده‌ای برای فرزندان شماست. این گربه‌ها وفادار و بسیار باهوش هستند و حتی زمانی که گربه مسنی می‌شوند، انرژی زیادی دارند. بنابراین حتما درخت گربه و اسباب‌بازی‌های تعاملی در اختیارش قرار دهید. همچنین این نژاد گربه بسیار آموزش‌پذیر است و از یادگیری ترفندهای جدید لذت می‌برد. این گربه‌های کوچک با وزن 2.5 تا 4 کیلوگرم، برای شیطنت و بازیگوشی به فضای بزرگتر از آنچه فکرش را می‌کنید، نیاز دارند و بین 9 تا 13 سال عمر می‌کنند.

 

6. مین کون (Maine Coon)؛ بزرگترین گربه خانگی جهان

 


یکی از بهترین نژادهای گربه برای نگهداری از خانه، مین کون‌ها هستند؛ به شرطی که فضای کافی برای آن‌ها داشته باشید. رنگ‌های مین کون از قهوه‌ای و سیاه تا کرم و سفید متفاوت است، اما این نژاد گربه به‌خاطر خز بلندش معروف است که باید مرتبا آن را اصلاح کنید. همچنین مین کون‌ها عاشق چنگ انداختن هستند؛ بنابراین حتما در خانه اسکرچر داشته باشید. این گربه‌های وفادار و مهربان، هوش زیادی دارند و ممکن است یکی از اعضای خانواده را به دیگران ترجیح دهند. مین کون‌ها گربه هایی با جثه متوسط تا بزرگ محسوب می‌شوند که بسته به جنسیتشان بین 3.6 تا 8.2 کیلوگرم وزن دارند و می‌توانند تا 14 سال عمر کنند.

بیشتر بخوانید:معرفی نژاد مین کون

7. بنگال (Bengal)؛ بهترین نژاد گربه برای آپارتمان


بنگال قطعا از انتظارتان را از بهترین نژاد گربه برای نگهداری در آپارتمان برآورده می‌کند. گربه‌های بنگال خز پلنگ مانندی دارند، بسیار باهوش هستند و به تحرکات ذهنی و فیزیکی زیادی با اسباب‌بازی‌های تعاملی نیاز دارند. مانند اجدادشان این گربه‌ها عاشق کوهنوردی هستند؛ بنابراین در صورتی که یک بنگال را به سرپرستی گرفتید، به درخت گربه نیاز خواهید داشت. بنگال‌ها از جمله نژادهای اجتماعی محسوب می‌شوند و از وقت‌گذرانی با اعضای خانواده، گربه‌ها یا حیوانات خانگی دیگر در خانه لذت می‌برند. همچنین این نژاد برای کسانی که به خز گربه حساسیت دارند، گزینه ایده‌آلی است. گربه‌های بنگال بین 3.6 تا 6.8 کیلوگرم وزن دارند و اگر در محیط شاد و سالمی باشند، بین 12 تا 16 سال زندگی می‌کنند. 

 


خرید محصولات باکیفیت بهترین نژادهای گربه از پت آباد
در این مقاله 7 تا از بهترین نژادهای گربه را معرفی کردیم و توضیح دادیم هر نژاد چه خصوصیاتی دارد. مهم‌ترین نکته برای سرپرستی گربه، این است که اسباب و وسایل موردنیاز برای یک زندگی شاد و آسوده را در اختیار دوست پشمالویتان قرار دهید. شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاهی پت آباد به هر آنچه که برای نگهداری از گربه‌ها نیاز دارید، دسترسی داشته باشید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


منابع
perfect-fit
petsradar

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش