​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

5 نکته مهم برای چیدمان خانه‌های گربه دار که تاکنون نمی‌دانستید!

اگر تجربه سرپرستی گربه‌ای را داشته باشید، حتما می‌دانید که این موجودات پشمالو و دوست‌داشتنی چیزی بیش از شکارچیان کوچک با شخصیت گوشه‌گیر هستند و عضو خانواده محسوب می‌شوند. بنابراین حق دارند که مانند دیگر اعضا، در خانه احساس امنیت و راحتی کنند. به این منظور چیدمان منزل به نحوی که امنیت و آسایش گربه را فراهم کند، الزامی است. در این مطلب 5 ایده کاربردی برای چیدمان خانه‌های گربه‌دار معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم چطور خانه را ایمن‌تر و گربه‌پسندتر کنید. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه مطلب کاربردی پیش رویتان را از دست ندهید.

1. امن کردن جاهای مرتفع؛ مهم‌ترین چالش ساخت خانه برای حیوانات

گربه‌ها ذاتا شکارچی هستند و به طور غریزی به سمت فضاهای مرتفع کشیده می‌شوند تا بتوانند از این نقاط استراتژیک خانه را بررسی کنند. در واقع این موجودات می‌توانند از هر چیزی بالا بروند، پس باید مواردی را برای ایمن‌تر کردن خانه در نظر داشته باشید. برای مثال قفسه‌هایی را مخصوص گربه به دیوار نصب کرده یا یک درخت گربه چند طبقه اتاقک‌دار خریداری کنید تا حیوان بدون اینکه به زمین بیفتد، از آن‌ها بالا بروند.

استفاده از قفسه‌های شناور برای چیدمان خانه‌های گربه‌دار توصیه نمی‌شود؛ مگر اینکه با پیچ و مهره به جایی محکم کنید تا تحت فشار وزن گربه‌ای که روی آن می‌پرد، کج نشود. از طرف دیگر می‌توانید یک سمت این قفسه‌ها را با نوار چسب دوطرفه یا توری ببندید. همچنین اگر کتابخانه محکمی دارید، می‌توانید برخی قفسه‌ها را خالی کنید. این کار ایده‌آل نیست اما ایده خوبی برای این است که بدون خرید وسایل جدید کمی فضا به دوست خزدارتان بدهید.

چیدمان خانه گربه دار

 

 2. در دسترس گذاشتن چیزهای خطرناک در چیدمان خانه‌های گربه‌دار ممنوع!

اگر بچه دارید و فکر می‌کنید محافظت از کودکتان برای مراقبت از گربه بی باک شما کافی است، سخت در اشتباهید! گربه‌ها مصرتر از آنچه فکر می‌کنید، هستند؛ مخصوصا وقتی می‌خواهند به جاهای ممنوعه مثل کابینت‌های آشپزخانه دسترسی داشته باشند. رایج‌ترین خطرات خانگی برای گربه و نحوه مراقبت از حیوان در برابر آن‌ها عبارتند از:

  • اشیای تیز: چاقو، قیچی و سایر اشیای تیز را در کشوهای دربسته یا ظروف محکم با درب نگه دارید.
  • مواد شیمیایی: مواد تمیزکننده، پاک‌کننده‌های فاضلاب و سایر مواد شیمیایی خانگی باید پشت درهای بسته یا در کابینت‌های دارای قفل کودک نگهداری شوند.
  • داروها: داروهای خود را در ظروف قفل‌دار و در اتاق‌هایی که گربه شما به آن دسترسی ندارد، نگهداری کنید.
  • تجهیزات اداری: در حالت ایده‌آل، می‌توانید درب اتاق مطالعه را همیشه بسته نگه دارید. با این حال محض احتیاط بهتر است گیره‌های کاغذی، نوارهای لاستیکی و سایر اشیایی کوچکی را که خطر خفگی دارند، در کشوهای ایمن یا ظروف بسته قرار دهید.
  • سیم‌های برق: دور سیم‌های شارژ، کابل‌های تلویزیون و سایر سیم‌های خانه را محافظ ببندید یا آن‌ها را در قسمت زیرین فرش بچسبانید.
  • غذاهای سمی: غذاهایی مانند شکلات، پیاز و سیر برای گربه شما بسیار سمی است. بنابراین چنین خوراکی‌هایی را دور از دسترس، در یخچال یا در کابینت‌های دارای قفل کودک نگهداری کنید.
  • لوازم خانگی: درب وسایل برقی به خصوص ماشین لباسشویی، خشک کن و همچنین هر وسیله کوچک آشپزخانه دارای تیغه مانند غذاساز یا مخلوط کن را همیشه بسته نگه دارید.

 

3. گیاهان آپارتمانی ایمن برای خانه حیوانات خانگی را بشناسید!

اگر به عنوان سرپرست گربه از گیاهان آپارتمانی برای چیدمان خانه استفاده کرده‌اید، احتمالا از اینکه متوجه شوید بسیاری از گیاهان برای بچه گربه‌ها سمی و خطرناک هستند، شوکه می‌شوید! در واقع برخی از رایج‌ترین گل و گیاهان آپارتمانی مطلقا نباید نزدیک گربه شما باشند. از طرفی گربه‌ها به طور طبیعی جذب گیاهان می‌شوند و درست مانند ما از فضای سبز لذت می‌برند. پس باید گیاهانی را انتخاب کنید که اگر گربه یکی دو برگ را گاز گرفت، سمی نباشد. گیاهان مناسب برای چیدمان خانه‌های گربه‌دار عبارتند از:

  • گیاه گندمی یا عنکبوتی
  • بنفشه آفریقایی
  • برخی از سرخس‌ها مانند سرخس بوستون
  • گیاه پول چینی
  • گل ارکیده
  • گیاه یشم

 

4. چشم‌اندازی رو به طبیعت برای گربه درست کنید

حتی شادترین گربه‌های داخل خانه هم هوس می‌کنند که با فضای باز ارتباط برقرار کنند. فضای باز می‌تواند منظره‌ای زیبا از طبیعت باشد، جایی که گربه درختان و حیوانات دیگر را می‌بیند یا حتی بهتر از این، می‌توانید یک کاتیو نصب کنید. این پاسیوهای حصارکشی‌شده می‌توانند به سادگی یک استودیوی کوچک یا به اندازه یک خانه چندطبقه پیچیده باشند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و پنجره خانه رو به فضای خاصی باز نمی‌شود، می‌توانید در گوشه‌ای از سالن صفحه نمایشی قرار دهید و فیلم‌هایی از طبیعت را پخش کنید تا گربه کاملا از محیط طبیعی دور نشود.

 

5. فرش و مبلمان خانه‌های گربه‌دار را با جنس و رنگ مناسبی انتخاب کنید

آخرین نکته برای چیدمان خانه‌های گربه‌دار انتخاب مبلمانی است که جنس مناسبی داشته باشند؛ به این معنی که جای پنجه گربه و رطوبت روی آن نماند و پشم گربه را به خودش نگیرد. پارچه‌هایی مانند میکروفیبر، جین، کنواس و چرم گزینه‌های ایده‌آلی بوده اما جیر و مخمل آهنربای خز هستند. علاوه بر جنس، رنگ فرش و مبلمان هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین ترکیب رنگی برای چنین وسایلی در خانه‌های گربه‌دار، سفید و بژ است که باعث می‌شود پشم گربه به چشم نیاید. با این حال توصیه می‌کنیم حتی در صورت سفید و بژ بودن، روکش‌هایی متناسب با مبلمانتان تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: نکات قبل از گرفتن یک بچه گربه

 

به یاد داشته باشید که فرش و موکت به ویژه در مناطق گرمسیر مستعد رشد شوره، کنه و کک است و این موارد به راحتی به گربه شما سرایت می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل مرتبا جاروبرقی بکشید و از روغن‌های ضروری مانند شمعدانی، علف لیمو و مرکبات برای جلوگیری از رشد این موجودات استفاده کنید.

 

خرید بهترین وسایل برای چیدمان خانه‌های گربه‌دار از پت آباد

در این مقاله مهم‌ترین نکات برای چیدمان خانه‌های گربه‌دار و به عبارتی ساخت خانه برای حیوانات خانگی را خواندید و متوجه شدید چطور می‌توان خانه امنی برای دوست پشمالویتان درست کنید. شما می‌توانید انواع و اقسام وسایل موردنیاز برای آسایش و راحتی گربه‌تان از جمله انواع خانه درختی و اسکرچر را از بخش فروشگاهی پت آباد سفارش دهید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره دکوراسیون خانه‌های گربه‌دار دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی بلاگ پت آباد به اشتراک بگذارید.

 

منبع:

architecturaldigest

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش