​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

راهنمای خرید اسباب بازی برای پرندگان

نگهداری از پرندگان نیازمند رعایت اصول مهمی است تا این حیوانات بتوانند در سلامت روحی و جسمی زندگی کنند. یکی از نکات بسیار مهم در هنگام نگهداری از پرندگان تهیه لوازم مورد نیاز آنها است. اسباب بازی بخش مهمی از لوازم مورد نیاز پرندگان را به خود اختصاص می‌دهد و انواع مختلفی دارد که باید آنها را خریداری کرد. در این مقاله به شکل کامل به انواع اسباب بازی پرندگان و لزوم خرید آنها اشاره می‌کنیم.


چرا باید برای پرندگان اسباب بازی بخریم؟

شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد که چرا پرندگان به اسباب بازی نیاز دارند؟ اسباب بازی همان‌طور که نامش نشان می‌دهد وسیله‌ای برای سرگرمی به شمار می‌رود. اسباب بازی کمک می‌کند تا پرندگان به فعالیت و بازی بپردازند و همین مسئله در روحیه آنها تأثیر بگذارد و از کسالت و تنهایی آنها جلوگیری کند. در ادامه به مزایای استفاده از اسباب بازی برای پرندگان اشاره خواهیم کرد:

کمک به فعالیت بدنی بیشتر پرنده

یکی از مزایای اسباب بازی، تشویق پرنده به حرکت و فعالیت بدنی است. انواع اسباب بازی کمک می‌کنند تا پرنده بیشتر حرکت کند و به این ترتیب به شکل سالم انرژی بدن پرنده تخلیه شود. فعالیت بدنی نقش مهمی در جلوگیری از چاقی و اضافه وزن دارد و به همین دلیل خرید اسباب بازی پرندگان بسیار مهم است.

کاهش استرس و اضطراب پرنده

یکی دیگر از دلایلی که لزوم خرید اسباب بازی پرندگان را افزایش می‌دهد تأثیر این وسایل بر کاهش استرس و اضطراب پرنده است. برخی از اسباب بازی‌ها که قابلیت خرد شدن و یا جویده شدن را دارند باعث تخلیه انرژی و تنش‌های روحی پرنده می‌شوند. این فعالیت‌ها نقش مهمی در حفظ احساس امنیت و آرامش پرنده ایفا می‌کنند و به این ترتیب به کاهش استرس و اضطراب می‌انجامند.

جلوگیری از کسالت و تحریک ذهن پرنده

از دیگر مزایای اسباب بازی پرندگان تحریک کردن و به چالش کشیدن ذهن پرنده است. به طور معمول پرندگانی که مشغول فعالیت‌های جدید و جذاب می‌شوند کسالت و بی‌حوصلگی را کمتر تجربه می‌کنند.

جلوگیری از رفتارهای مخرب پرنده

پرندگانی که اسباب بازی‌های مناسب در اختیار دارند کمتر رفتارهای مخربی همچون جویدن اشیا خانه، کندن پرها و ناله کردن مداوم را از خود نشان می‌دهند. در واقع بازی کردن به آنها کمک می‌کند تا انرژی خود را صرف کارهای بهتری کنند.

ارتباط بهتر با اطرافیان

داشتن اسباب بازی به خصوص اسباب بازی‌های تعاملی می‌تواند باعث شکل‌گیری یک ارتباط بهتر بین پرنده و صاحبش شود. بازی با این اسباب بازی‌ها که پرنده و صاحب او می‌توانند در آن شرکت کنند به پرنده این حس را می‌دهد که بخشی از یک گروه است و از طرفی کمک می‌کند تا پرنده توجه و محبت بیشتری از سمت صاحب خود ببیند.

تقویت مهارت‌های فیزیکی

بازی با اسباب بازی پرنده را به تحرک و فعالیت وا می‌دارد و به تقویت مهارت‌های فیزیکی در آنها کمک می‌کند.

دلایل استفاده از اسباب بازی برای پرندگان


انواع اسباب بازی پرنده

در راهنمای خرید اسباب بازی برای پرندگان آشنایی با انواع اسباب بازی بسیار اهمیت دارد. از جمله اسباب بازی‌هایی که برای پرندگان مختلف می‌توان خرید موارد زیر هستند: 

  • نردبان و پل‌ها: این دو اسباب بازی به پرندگان فرصت بالا رفتن و  جستجو را می‌دهند و برای آنها بسیار جذاب‌اند.
  • آینه‌ها: پرندگان به آینه‌ها بسیار علاقه دارند و می‌توانند ساعت‌ها با تصویر خود بازی کنند و سرگرم شوند.
  • انواع زنگ: زنگ‌ها به دلیل تولید صدا می‌توانند برای پرندگان بسیار سرگرم‌کننده باشند.
  • توپ‌ها و حلقه‌ها: برخی از پرندگان به بازی و پرتاب کردن توپ‌ها و حلقه‌ها به اطراف بسیار علاقه دارند.
  • تاب: تاب به دلیل اینکه می‌تواند باعث ایجاد حس آزادی و حرکت در پرنده شود برای این حیوانات بسیار دوست‌داشتنی است.
  • پازل‌های خوراکی: این پازل‌ها پرندگان را تشویق می‌کنند تا ذهن خود را برای به دست آوردن خوراکی به چالش بکشند.
  • اسباب بازی‌های جویدنی: از آنجایی که پرندگان به جویدن بسیار علاقه دارند باید اسباب بازی‌های جویدنی را که از جنس‌های مختلف چوب، کاغذ و مواد دیگر هستند در اختیار آنها قرار داد.

انواع اسباب بازی پرندگان

 

بهترین اسباب بازی برای طوطی‌سانان

طوطی‌ها به عنوان پرندگانی که توسط بسیاری از افراد به سرپرستی گرفته می‌شوند به اسباب بازی‌های خاصی علاقه دارند. از جمله این اسباب بازی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع توپ
  • نردبان
  • تاب
  • پل چوبی
  • میله
  • حلقه

بهترین اسباب بازی برای طوطی‌ ها

 

اسباب بازی پرنده عروس هلندی

عروس هلندی از جمله پرندگانی است که عاشق جویدن و چرخیدن است؛ همین مسئله باعث می‌شود به سراغ خرید اسباب بازی‌هایی رفت که این نیاز پرنده را به خوبی برآورده می‌کنند. از جمله اسباب بازی عروسی هلندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسباب بازی‌های جویدنی پلاستیکی
  • نردبان
  • تاب
  • چرخ پرنده
  • توپ زنگوله‌دار
  • آویز قفس

اسباب بازی مخصوص عروس هلندی

 

نکات مهم برای خرید اسباب بازی پرندگان

در هنگام خرید اسباب بازی پرندگان باید به موارد زیر توجه داشت تا این اسباب بازی بتواند به بهترین شکل نیازهای پرنده را برآورده کند:

نوع پرنده 

اسباب بازی باید با توجه به نوع پرنده خریده شود. به طور مثال طوطی‌ها به اسباب بازی‌های قابل جویدن و قابل تخریب علاقه دارند؛ اما قناری‌ها باید با اسباب بازی‌هایی بازی کنند که امکان جنب‌وجوش و حرکت را برای آنها فراهم می‌کند.

ایمن بودن

بسیار مهم است اسباب بازی پرنده از پلاستیک‌های نامرغوب، فلزات سمی یا رنگ‌های شیمیایی ساخته نشده باشند. بهتر است اسباب بازی‌هایی را تهیه کرد که از مواد طبیعی مثل چوب بدون رنگ، طناب کنفی و چرم طبیعی ساخته شده‌اند.

نداشتن قطعات کوچک

از آنجایی که ممکن است پرنده قطعات کوچک اسباب بازی را ببلعد بسیار مهم است اسباب بازی قطعات کوچک جداشدنی نداشته باشد.

نکات مهم برای خرید اسباب بازی پرندگان: نداشتن قطعات کوچک

اندازه اسباب بازی

اسباب بازی باید متناسب با اندازه پرنده باشد. اسباب بازی بزرگ برای پرندگان کوچک می‌تواند ترسناک باشد و یا پرندگان بزرگ نمی‌توانند با اسباب بازی خیلی کوچک بازی کنند.

قابلیت شست و شو

از آنجایی که اسباب بازی ممکن است در حین استفاده کثیف شود باید محصولاتی را خریداری کرد که قابل شستشو هستند.

استحکام بالا

به دلیل اینکه بسیاری از پرندگان مانند طوطی‌ها می‌توانند اسباب بازی‌های ظریف و ضعیف را به راحتی خراب کنند اسباب بازی باید از استحکام برخوردار باشد.

نکات مهم حین خرید اسباب بازی پرنده

 


کلام پایانی 

آشنایی با راهنمای خرید اسباب بازی برای پرندگان برای افرادی که می‌خواهند از پرندگان نگهداری کنند بسیار مهم است. اسباب بازی پرندگان انواع مختلفی دارد که باید با توجه به نوع پرنده و نکات مهم دیگر خریداری شود. یک خرید اصولی کمک می‌کند تا اسباب بازی بتواند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای پرندگان باشد و به آنها اجازه دهد که به شکل کامل به تخلیه انرژی و بازی کردن بپردازند.

منبع: 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش