​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

اسکرچر گربه چیست؟

گربه‌ها موجوداتی کنجکاو و فعال هستند که به طور ذاتی تمایل بالایی به خراشیدن سطوح مختلف با پنجه‌های خود دارند. این رفتار نه تنها برای آنها لذت‌بخش است، بلکه فواید بسیاری را نیز برای سلامتی و روحیه‌ گربه‌ها دارد. اگر این غریزه به صورت کنترل شده، ارضا نشود سبب خرابی‌ها و خراش‌های بسیاری در مبلمان، فرش، پرده‌های خانه و... شما خواهد شد.  

در چنین موقعیتی، اسکرچر گربه به عنوان ناجی شما و گربه‌تان وارد میدان می‌شود! اسکرچر گربه وسیله‌ای کاربردی است که در اشکال مختلفی مانند تخته‌های صاف، ستون‌های عمودی یا سازه‌های چند منظوره وجود داشته و به گربه‌ها فضایی مناسب برای ارضای غریزه طبیعی خود به روشی ایمن و سرگرم‌کننده را می‌دهد.

این وسیله معمولاً از جنس مواد مختلفی مانند چوب، مقوا، کنف یا فرش ساخته می‌شود و انواع متنوعی دارد که می‌توانید باتوجه به روحیه، سلیقه و سن گربه خود آن را انتخاب کرده و خریداری کنید. با عادت دادن گربه‌تان به اسکرچر خیال خود را برای همیشه از بابت هرگونه خراش در لوازم خانگی، راحت کنید.

 

 

کاربرد اسکرچر گربه

صاحبان پت برای سرگرمی و شادابی حیوانات خانگی خود انواع لوازم‌های ضروری و تفریحی را تهیه می‌کنند؛ اسکرچر گربه یکی از این وسایل‌های ضروری است که عملکرد تفریحی نیز دارد. اگر برای خرید اسکرچر دو دل هستید، این بخش را به دقت مطالعه کنید تا با کاربردهای مختلفی که اسکرچر دارد، آشنا شوید. مهم‌ترین این کاربردها عبارتند از:

  • ارضای غریزه طبیعی خراشیدن: گربه‌ها به صورت طبیعی تمایل دارند که پنجه‌های خود را بر روی سطوح مختلف مانند مبلمان، فرش و پرده‌ها بکشند. این رفتار به آنها کمک می‌کند تا لایه‌های مرده ناخن‌های خود را جدا کرده و آنها را تیز نگه دارند. اسکرچر گربه وسیله‌ای کاربردی برای استفاده گربه‌ها در چنین مواقعی است و از آسیب دیدن وسایل منزل شما جلوگیری می‌کند.
  • فعالیت و ورزش: خراشیدن یک فعالیت ورزشی برای گربه‌ها است و به آنها کمک می‌کند تا انرژی خود را تخلیه کنند. به ویژه اگر به گربه خود اجازه‌ی بیرون رفتن را نمی‌دهید و دائما در خانه حضور دارد، داشتن اسکرچر از افسرده شدن گربه شما جلوگیری می‌کند؛ چرا که می‌تواند به عنوان یک وسیله بازی برای آنها محسوب شده و آنها را سرگرم نگه دارد.
  • کاهش استرس: خراشیدن می‌تواند به گربه‌ها در آرام شدن و کاهش هرگونه استرس و تنش کمک کند.
  • علامت‌گذاری قلمرو: داشتن قلمرویی مشخص و معلوم بودن آن برای تمامی حیوانات خانگی از اهمیت بسیاری برخوردار است. گربه‌ها نیز با خراشیدن سطوح مختلف و جای‌گذاری بوی خود بر روی آنها تعیین قلمرو می‌کنند. به همین دلیل اگر گربه شما دسترسی به اسکرچر نداشته باشد، به احتمال 100 درصد برای علامت‌گذاری قلمروی خود به وسایل منزل شما آسیب خواهد رساند.

 

بیشتر بخوانید: فواید و لزوم استفاده از اسکرچر برای گربه ها

 

آشنایی با انواع اسکرچر گربه

خوشبختانه انواع مختلفی از اسکرچرهای گربه تولید و روانه بازار شده است. به همین دلیل هم می‌توانید براساس سلیقه گربه‌تان به راحتی مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید. با انتخاب اسکرچر مناسب و تشویق گربه خود به استفاده از آن، می‌توانید از مزایای این وسیله شگفت‌انگیز بهره‌مند شوید و شاهد شادابی و سرزندگی هر چه بیشتر گربه دلبندتان باشید.

 

 

خوب است برای داشتن خریدی کاربردی‌تر، از قبل با انواع اسکرچرهای گربه آشنا شوید تا به راحتی بتوانید اسکرچر مناسب گربه خود را (براساس سن، نژاد و شخصیت) پیدا کنید. به صورت کلی انواع اسکرچرها عبارتند از:

  • درخت گربه: این نوع اسکرچر بلند و دارای چندین سطح و طبقه است و برای گربه‌های جوان و پرانرژی ایده‌آل است. درختان گربه می‌توانند شامل اسباب‌بازی، سکو، تونل و دیگر امکانات سرگرم‌کننده برای گربه‌ها باشند و برای ساعاتی طولانی گربه شما را سرگرم خود کنند. اگر گربه‌تان بازیگوش است و به فضای وسیع برای بازی نیاز دارد، درخت گربه گزینه‌ای مناسب برای شماست.
  • ستون خراشنده: این نوع اسکرچر ظاهری عمودی و ساده دارد و برای گربه‌های مسن یا کم‌تحرک مناسب است. پیچیدگی خاصی ندارد و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و به صورت تخصصی تنها نیاز خراشیدن گربه‌ها را رفع می‌کند. اسکرچرهای ستون مانند، معمولاً از جنس کنف یا فرش ساخته می‌شوند و فضای کافی برای کشیدن ناخن‌های گربه را مهیا می‌کنند.
  • پایه خراشنده: این نوع اسکرچرها کوتاه و به صورت افقی هستند و می‌توانند به عنوان مبلی کوچک برای گربه‌ها نیز استفاده شوند. جنس پایه‌های خراشنده معمولاً از فرش یا چوب است. این نوع اسکرچرها برای گربه‌هایی که دوست دارند لم بدهند و استراحت کنند مناسب هستند.
  • اسکرچرهای خراشنده: این نوع اسکرچر به دیوار یا مبلمان نصب می‌شود و برای گربه‌هایی مناسب است که دوست دارند از لوازم مختلف بالا رفته و در ارتفاعات بالا خراشیدن را انجام دهند. اسکرچرهای خراشنده می‌توانند از جنس مقوا، کنف یا فرش ساخته شوند.

 

 

از کجا بفهمیم کدام نوع اسکرچر مناسب گربه ماست؟

انتخاب اسکرچر مناسب برای گربه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، حتی ممکن است چند نوع مختلف از اسکرچرها را هم تهیه کرده باشید ولی مورد قبول گربه‌تان نبوده باشد. برای پیشگیری از چنین اتفاقی، با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود و گربه‌تان داشته باشید. در ادامه به این نکات به طور مفصل‌تر می‌پردازیم:

نکات مهم در انتخاب اسکرچر

  • سن گربه: همانطور که قبلاً اشاره شد، سن گربه نقش مهمی در انتخاب نوع اسکرچر دارد. بچه‌گربه‌ها و گربه‌های جوان به دلیل پرانرژی بودن به اسکرچرهای بلندتر و پیچیده‌تر با فضای بیشتر مانند درخت گربه نیاز دارند. این نوع اسکرچرها علاوه بر فراهم کردن سطحی برای خراشیدن، فضایی برای بازی و بالا رفتن نیز برای آنها فراهم می‌کنند. از طرف دیگر، گربه‌های مسن به دلیل تحرک کمتر، اسکرچرهای عمودی ساده یا اسکرچرهای پایه‌دار را ترجیح می‌دهند؛ اسکرچری که نیازی به فعالیت زیاد نداشته باشد و سریعا نیاز خراشیدن را برطرف کند.
  • شخصیت گربه: گربه‌ها نیز مانند انسان‌ها شخصیت‌های متفاوتی دارند. برخی از آنها فعال و بازیگوش هستند و به اسکرچرهایی با اسباب‌بازی، سکوهای مختلف و تونل نیاز دارند تا سرگرم شوند و آنها را به چالش بکشد. در مقابل، گربه‌های خجالتی به دنبال اسکرچرهایی در گوشه‌ها یا مکان‌های آرام هستند تا احساس امنیت کنند و به دور از جمع سرگرم شده و بازی کنند.
  • جنس اسکرچر: همانطور که قبلا اشاره کردیم، اسکرچرها در جنس‌های مختلفی مانند مقوا، کنف، فرش و چوب تولید شده و در بازار موجود هستند. هر کدام از این جنس‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و باید باتوجه به نیاز متقاضی تهیه شوند.

 اسکرچرهای مقوایی ارزان‌تر هستند اما دوام کمتری دارند. اسکرچرهای کنفی بادوام و جذاب هستند و بسیاری از گربه‌ها آنها را دوست دارند. اسکرچرهای ساخته شده از جنس فرش نرم و راحت هستند و گربه‌ها از آنها برای لم دادن و استراحت نیز استفاده می‌کنند. اسکرچرهای چوبی طبیعی و بادوام هستند اما ممکن است برای برخی از گربه‌ها جذاب نباشد.

  • محل قرارگیری اسکرچر: محل قرارگیری اسکرچر به اندازه و نوع آن بستگی دارد و باتوجه به آن انتخاب می‌شود. اما توجه داشته باشید که اسکرچر را باید در مکانی قرار دهید که گربه شما به راحتی بتواند آن را ببیند و به آن دسترسی داشته باشد. همچنین می‌توانید آن را در مکانی قرار دهید که گربه شما معمولاً وقت خود را در آنجا می‌گذراند، مانند نزدیک محل خواب یا غذاخوری او.

از قرار دادن اسکرچر در محل‌هایی که احتمال خطر وجود دارد، بپرهیزید مانند نزدیکی تلویزیون یا لوازم شکستنی، نزدیکی سیم‌های برق، مجاورت لوازمی که مشابه اسکرچر هستند (مثل مبلمان، به دلیل اینکه باعث اشتباه گربه شده و ممکن است حین بازی به مبلمان نیز آسیب وارد کنند) و ... .

 

 

نکات مهم قبل از خرید اسکرچر گربه چیست؟

  • اگر چندین گربه را در یک محل نگه‌داری می‌کنید، لازم است تا به تعداد کافی اسکرچر تهیه کنید تا سبب اختلاف و دعوا میان گربه‌هایتان نشوید. به طور کلی، توصیه می‌کنیم که به ازای هر دو گربه یک اسکرچر وجود داشته باشد.
  • اسکرچر گربه خود را مرتباً تمیز کنید. اسکرچر وسیله‌ای مهم و کاربردی برای گربه‌هاست که بیشتر وقت خود را با آن سپری می‌کنند و ممکن است مو و کثیفی زیادی را از خود باقی بگذارند. با شستشوی مرتب اسکرچر از تجمع مو و کثیفی روی آن جلوگیری کنید. می‌توانید از جاروبرقی یا برس برای تمیز کردن اسکرچر گربه خود استفاده کنید.
  • اگر احساس می‌کنید گربه شما از اسکرچر خریداری شده خوشش نمی‌آید و آن را استفاده نمی‌کند، مکان آن را در خانه تغییر دهید یا به کمک یکسری ترفندها گربه خود را به استفاده از اسکرچر تشویق کنید. به عنوان مثال می‌توانید مقداری از گیاه مورد علاقه گربه خود را (گیاه کت نیپ یا بذر علف گربه) روی اسکرچر بمالید یا اسباب‌بازی‌های او را در نزدیکی آن قرار دهید تا با این ترفند جذب اسکرچر شود. اگر این ترفندها چاره ساز نبود متاسفانه باید اسکرچر را تغییر داده و نوع دیگری از آن را تهیه کنید.

در وبسایت پت آباد می‌توانید عنوان مختلفی از اسکرچرهای گربه را در ابعاد، اشکال، جنس‌ها و قیمت‌های مختلف مشاهده کنید و مناسب‌ترین نوع آن را تهیه کنید. قیمت اسکرچرهای گربه باتوجه به جنس، ابعاد و طراحی، کیفیت ساخت، برند تولید کننده و ... متغیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که می‌توانید از مشاوران پت آباد هم برای انتخاب اسکرچر مناسب گربه‌ دلبندتان راهنمایی بگیرید تا بهترین نوع اسکرچر را برای ارضای نیاز شکار گربه‌ها و خراشیدن، تهیه کنید.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش