۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی گربه نژاد مین کون

گربه نژاد مین کون یکی از شناخته شده‌ترین نژادهای گربه در جهان است اما مردم اغلب از این نژاد به عنوان گربه مو بلند اهلی یاد میکنند؛ اصطلاحی که هر گربه خانگی غیر نژاد دار و خانگی را توصیف می‌کند. شاید تعجب کنید که بدانید همه گربه‌های مو بلند، از نژاد مین کون نیستند. مین کون یک نژاد گربه با تاریخچه گسترده و استانداردهای متمایز نژادی است که آن را از سایر گربه‌های مو بلند متمایز می‌کند. این حیوانات مهربان، گربه رسمی ایالت مین در آمریکا هستند؛ اما مردمان سراسر جهان این نژاد را دوست دارند. در ادامه به معرفی کامل گربه نژاد مین کون می‌پردازیم.

 

معرفی گربه نژاد مین کون


منشاء و تاریخچه نژاد گربه مین کون

این گربه بزرگ یک نژاد آمریکایی است؛ زیرا اولین بار در این کشور شناخته شد. مشخص نیست که مین کون چگونه به آمریکا آمد، اما حدس‌های زیادی وجود دارند که در ادامه شرح می‌دهیم:


نظریه راکون

مین کون از راکون ریشه می‌گیرند؛ زیرا دارای دم‌های بزرگ و کرکی هستند. آن‌ها همچنین دوست دارند غذای خود را در آب غوطه‌ور کنند که این یک ویژگی رایج در میان راکون‌ها است. البته، این شواهد کافی برای تأیید این نظریه عجیب نیست. ترکیب راکون و گربه از نظر بیولوژیکی غیرممکن است.

 

نظریه راکون


نظریه بابکت

مین کون از جفت گیری بابکت‌ها (گربه دم کوتاه) با گربه‌های خانگی ایجاد شده‌اند. این فرضیه می‌تواند شکل گوش مین کون، پنجه‌های بزرگ و اندازه بدن این حیوان را توضیح دهد اما مانند تئوری راکون، این موضوع احتمالاً از نظر بیولوژیکی ممکن نیست و هیچ کار تحقیقاتی تا کنون آن را پشتیبانی نکرده است.

 

نظریه بابکت


ملکه ماری

برخی از مردم معتقدند که مین کون از نوادگان گربه‌های مو بلند ملکه ماری آنتوانت است. گفته می‌شود که این گربه‌ها توسط کاپیتانی به نام کلاف که قصد داشت ملکه را از گیوتین نجات دهد به آمریکا قاچاق شده‌اند اما ماری آنتوانت همانطور که همه می‌دانند، سر خود را از دست داد. برخی از مورخان معتقدند که گربه‌ها در نهایت نزد کلاف در مین ماندند.
 

گربه نژاد ملکه ماری


سفر دریایی

برخی حدس می‌زنند که ناخدای دریایی به نام «COON» گربه‌های مو بلند را با خود به هنگام کاوش در سواحل شمال شرقی ایالات متحده در دهه 1700 آورده است. این گربه‌های بزرگ هرگونه جونده‌ای در کشتی را شکار می‌کردند. گربه‌های مو بلند در کشتی این کاپیتان به همراه گربه‌های محلی پرورش یافته‌اند.

 

سفر دریایی با گربه مو بلند


منشاء اصلی

آخرین و منطقی‌ترین نظریه بیان میکند که مین کون شکارچیان عالی برای جوندگان بودند؛ به همین دلیل در مزارع مورد استفاده قرار می‌گرفتند. شهر مین سرد است، به خصوص در روزهایی که بخاری نبود اما خز مین کون به مردم کمک کرد تا زنده بمانند. انتخاب طبیعی منجر به گربه‌های بزرگ با موهای مخملی شد. اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که گربه مین کون از کجا آمده است؛ اما بر کسی پوشیده نیست که این گربه بزرگ به سرعت به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شد. مین کون یکی از اولین نژادهایی بود که توسط گربه‌های فانتزی در اواخر قرن نوزدهم به رسمیت شناخته شد.
 

منشأ اصلی گربه نژاد مین کون


شخصیت نژاد گربه مین کون

مین کون یک نژاد گربه دوست داشتنی است که به دلیل ارادت خود به خانواده‌اش شناخته شده است. این گربه‌ها چیزی را بیشتر از بودن در کنار شما دوست ندارند. این می‌تواند به معنای دراز کشیدن روی کاناپه یا تماشای شما در حال تا کردن لباس‌های شسته شده روی تخت باشد. این گربه‌سان اغلب شما را از اتاقی به اتاق دیگر دنبال میکند. این گربه‌ها علیرغم اندازه بزرگشان می‌توانند ترسو نیز باشند.


گربه شما به زمان نیاز دارد تا خود را با خانه و روال روزانه زندگی خود وفق دهد. اگر صبور و مهربان باشید؛ مین کون با شما و هم‌چنین سایر اعضای خانواده پیوند عمیقی برقرار خواهد کرد. هنگامی که مین کون شما را بشناسد؛ بسیاری از رفتارهای عجیب و غریبش را کشف خواهید کرد. یکی از چیزهایی که مین کون را از سایر گربه‌ها متمایز میکند عشق آن‌ها به آب است. از آن‌جایی که زمان زیادی را در دریا سپری کرده‌اند؛ مین کون به بازی با آب علاقه دارد.

مین کون حیوانی پر سر و صدا است. شما به زودی نظر آنها را در مورد همه چیز خواهید دانست. این گربه پرحرف نسبت به سایز بزرگش، به طرز شگفت انگیزی یک صدای میو نرم و ظریف دارد. این نژاد هم‌چنین به صدای جیر جیر، صدا زدن و صداهای سرگرم کننده معروف است. مین کون گربه‌ای است که قطعاً شما را سرگرم می‌کند.
 

شخصیت نژاد گربه مین کون


ویژگی‌های فیزیکی گربه نژاد مین کون

با گذشت زمان، مین کون به نژادی سرسخت تبدیل شده است. به لطف تولید مثل در آب و هوای خشن، خز این حیوان بسیار زیاد و پرپشت است. همان‌طور که قبلا گفته شد؛ مین کون‌ها دارای ویژگی‌های نژادی بسیار متمایزی هستند که آن‌ها را به گربه خاصی تبدیل کرده است. در ادامه به ویژگی‌های فیزیکی گربه نژاد مین کون اشاره می‌کنیم:


اندازه مین کون

افسانه‌ها می‌گویند گربه‌های مین کون به اندازه 30 کیلوگرم وجود دارند؛ اما امروزه وزن این حیوانات کمتر است. مین کون ماده می‌تواند به 7 کیلوگرم برسد؛ در حالی که نرها می‌توانند تا 12 کیلوگرم وزن داشته باشد. با کمال تعجب، طول این گربه‌ها به طور متوسط 100 سانتی‌متر است. در مقایسه، گربه خانگی متوسط حدود ۵/۴ کیلوگرم وزن دارد و طول متوسط آنها 45 سانتی‌متر است. مین کون عضلانی است و سینه پهن، دم بلند و پهنی دارند که نزدیک نوک آن مخروطی می‌شود. خز حیوان بلند و لخت است.
 

اندازه گربه مین کون


سر مین کون

سر مین کون پهن و مربعی شکل است. طبق دستورالعمل انجمن طرفداران گربه، پوزه آنها به وضوح مربعی با طول متناسب است. آن‌ها یک چانه قوی دارند. مین کون چشمانی درشت و براق دارد که بیضی شکل است. گونه‌های برجسته حیوان این ویژگی‌ها را برجسته می‌کند و باعث می‌شود صورت مین کون تا حدودی خشن به نظر برسد. گوش‌های بزرگ و پرزدار آن‌ها توهم موجودی با شکوه را ایجاد می‌کنند. گربه‌های مین کون اغلب دارای چشم‌های سبز، طلایی، ترکیب سبز-طلایی یا مسی هستند. گونه‌های سفید و دو رنگ این نژاد دارای چشم‌های آبی عجیبی خواهند بود.

 

سر گربه نژاد مین کون


پاها و پنجه‌های مین کون

گربه‌های مین کون دارای پاهایی با طول متوسط هستند که صاف و پهن است. پنجه‌های آن‌ها بزرگ و گرد است. شما اغلب بین انگشتان پاهای این حیوانات را می‌بینید. آن‌ها پنج انگشت در جلو و چهار انگشت در پنجه‌های عقب دارند.


خز مین کون

خز مین کون انبوه است که شامل سه طول مختلف است. مو ضد آب، ابریشمی و صاف است. متوجه خواهید شد که موهای حیوان روی شانه‌ها کوتاه‌تر و روی شکم آن‌ها بلندتر است. این نژاد در هر رنگ و طرحی وجود دارد. تبی رایج‌ترین الگوی خز است که در گربه‌های مین کون می‌بینید و ظاهری وحشی‌تر و روستایی‌تر به حیوان می‌دهد. سایر الگوهای رایج شامل چند رنگی هستند که شامل قرمز، مشکی یا سفید است. رنگ‌های موج‌دار و خطوط رنگی، خطوط دو رنگ ترکیبی از رنگ سفید با خطوط مشکی و نارنجی یا ترکیبی از رنگ سفید زرد و مشکی است.

 

خز گربه مین کون


مراقبت از نژاد گربه مین کون

به دلیل طول و بافت موی نژاد مین کون، این گربه نیاز به نظافت مکرر دارد. برس زدن باعث کاهش چشمگیر گلوله‌های مویی گربه و کاهش ریزش مو آن‌ها می‌شود. گربه مین کون به نظافت منظم نیاز دارد که شامل مسواک زدن روزانه برای جلوگیری از مشکلات دندانی است. اگر نمیتوانید هر روز زمانی را پیدا کنید، مسواک زدن هفتگی و درمان‌های دندان کافی هستند. هم‌چنین باید گوش‌های حیوان را از نظر تجمع موم و کثیفی بررسی کنید.

اگر متوجه چیزی شدید؛ از دستمال مرطوب مورد تأیید دامپزشک استفاده کنید تا به آرامی آنها را تمیز کنید. هم‌چنین می‌توانید هر هفته ناخن‌های آن‌ها را کوتاه کنید. مین کون باید در داخل خانه نگهداری شود. در حالی که آن‌ها بزرگ هستند؛ هنوز هم می‌توانند توسط اتومبیل‌ها مورد اصابت قرار گیرند؛ سگ‌ها به آنها حمله کنند، توسط حیوانات وحشی خورده شوند یا توسط گربه‌های وحشی زخمی شوند. این مسائل می‌تواند منجر به عفونت یا حتی بیماری‌های کشنده‌ای مانند FIV شود که سیستم ایمنی بدن این گربه‌ها را به خطر میندازد. مین کون ممکن است توجه گربه‌هایی که می‌خواهند گربه‌ای بزرگ و جالب را بگیرند؛ جلب کند.

 

مراقبت از گربه نژاد مین کون

 


مشکلات سلامتی مین کون

مانند بسیاری از گربه‌های اصیل، مین کون دارای برخی شرایط ارثی است که باید مراقب آنها بود. همیشه  یک پرورش دهنده معتبر تهیه کنید که تضمین‌های سلامتی برای بچه گربه‌ها ارائه می‌دهد.


کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM) شایع‌ترین بیماری قلبی است که برای همه گربه‌ها، نه فقط مین کون تشخیص داده می‌شود اما این بیماری ژنتیکی بیشتر در گربه‌های مین کون، راگدال، مو کوتاه بریتانیایی، پرشین‌ها، اسفینکس و چارتروکس دیده می‌شود. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک زمانی است که دیواره‌های عضلانی قلب گربه شروع به ضخیم شدن می‌کنند. این کار باعث می‌شود قلب کارایی کمتری داشته باشد. یک گربه مبتلا به HCM دارای بطن چپ ضخیم شده است که منجر به شل شدن غیر طبیعی عضله قلب می‌شود. ضخیم شدن منجر به افزایش مصرف اکسیژن میشود. این بیماری باعث میشود برخی از سلول‌های قلب از بین بروند و ضربان قلب خیلی سریع، خیلی آهسته یا با ریتم نامنظم باشد.


خوشبختانه، تشخیص و درمان مناسب می‌تواند باعث شود گربه مبتلا به HCM این علائم را تجربه نکند. در حالی که گربه‌ها در پنهان کردن بیماری خوب عمل می‌کنند؛ شما متوجه تنفس سخت، تنفس با دهان باز یا بی‌حالی گربه خود خواهید شد. لخته شدن خون نیز می‌تواند منجر به درد اندام یا حتی فلج نسبی شود. مراقب این علائم نگران کننده باشید و اگر متوجه چیزی شدید گربه خود را سریع نزد دامپزشک ببرید. یک برنامه درمانی خوب می‌تواند عوارض جانبی جدی‎‌تر را از بین ببرد.

 

مشکل بیماری قلبی در گربه


دیسپلازی هیپ

دیسپلازی هیپ در گربه‌سانان نادر در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند بیشتر در جمعیت گربه مین کون رخ دهد. این یک اختلال ارتوپدی است که ناشی از ناهنجاری مفصل گوی و کاسه است که استخوان ران گربه شما را به لگنش متصل می‌کند. گربه‌ها معمولاً انعطاف ‌پذیری بالایی دارند؛ اما دیسپلازی مفصل ران مانع از حرکت نرم آن‌ها می‌شود و قسمت‌های استخوان پایشان به ‌طور دردناکی روی یکدیگر ساییده می‌شود.


با گذشت زمان، ساییدگی و پارگی باعث ساییدگی، صاف شدن و بدشکل شدن سر استخوان ران می‌شود؛ حتی ممکن است کل مفصل شل شود. غضروف نیز ممکن است به آرامی از بین برود. اگر گربه‌تان از فعالیت بدنی اجتناب می‌کند یا وقتی لگنش دارند از درد ناله می‌کند، متوجه می‌شوید که رنج می‌برد حتی ممکن است متوجه لیسیدن و گاز گرفتن زیاد در آن ناحیه شوید. اگر مشکوک به مشکل هستید، گربه خود را در اسرع وقت نزد دامپزشک ببرید. این امکان وجود دارد که دیسپلازی هیپ صرفاً ژنتیکی نباشد. این وضعیت ممکن است به دلیل اندازه مین کون نیز رخ دهد.


چاقی اغلب مقصر اصلی دیسپلازی هیپ در بسیاری دیگر در گربه‌ها است. در مقایسه با بدنه بزرگترشان، بچه گربه‌های مین کون سرعت رشد کمتری دارند؛ بنابراین، تغذیه بیش از حد بدون تمرینات کافی می‌تواند باعث چاق شدن نوزاد مین کون شما شود و منجر به بیماری‌های بعدی مانند آرتریت، دیابت و بیماری‌های قلبی گردد. چاقی همچنین میتواند به طور قابل توجهی بر طول عمر گربه مین کون تأثیر بگذارد.


تغذیه گربه نژاد مین کون

مین کون‌ها بزرگ هستند؛ اما نباید چاق باشند. با استفاده از یک رژیم غذایی زمان ‌بندی شده مطمئن شوید که پرخوری نمی‌کنند. مقدار غذای مناسب را در هر روز به گربه در وعده‌های غذایی مختلفی تقسیم کنید. مین کون از این روال لذت می‌برد. همیشه به دنبال غذای گربه با مواد با کیفیت باشید. اولین ماده باید همیشه پروتئین مانند: بوقلمون، ماهی قزل آلا یا مرغ باشد.

هم‌چنین باید از برندهای غذایی با مقدار زیاد کربوهیدرات مانند ذرت و گندم اجتناب نمایید. این‌ها پرکننده در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا گربه‌ها در رژیم غذایی خود به آن‌ها نیاز ندارند. یک جایگزین سالم، غذای مرطوب گربه است که کربوهیدرات ندارد. در عوض، بیش از 70 درصد از آب ساخته شده است. این یک راه عالی برای دادن مایعات مورد نیاز گربه برای اطمینان از کم آبی نیست. گربه مین کون شما ممکن است عاشق آب باشد، اما اگر آب در حال حرکت نباشد؛ گاهی آن را نمی‌نوشد. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همیشه مقدار مناسبی از مایعات را دریافت می‌کنند؛ برای آن‌ها یک آبنما برای نوشیدن فراهم کنید.

 

تغذیه مناسب برای گربه نژاد مین کون


کودکان و گربه نژاد مین کون

اگرچه این گربه بسیار بزرگ است اما مین کون به عنوان غول مهربان شناخته می‌شود. بدین دلیل که آن‌ها تقریباً با همه افراد، چه بزرگسالان، چه کودکان یا سایر حیوانات، دوستانه رفتار می‌کنند. این گربه‌ها به دلیل خلق و خوی آرام و شیرین‌شان اغلب به عنوان گربه‌های درمانی استفاده می‌شوند. شخصیت دوست داشتنی آن‌ها، این گربه را به همراهی عالی برای بچه‌های کوچک تبدیل می‌کند.


بچه‌ها از داشتن این گربه بزرگ برای بازی لذت خواهند برد و هرگز از وادار کردن آن‌ها به تعقیب روبان و توپ خسته نمی‌شوند. مین کون‌ها اغلب با گربه‌های دیگر و حتی سگ‌ها کنار می‌آیند. همیشه بر تعامل سگ‌تان با گربه‌های خود نظارت داشته باشید؛ فقط برای اینکه مطمئن شوید که آن‌ها رفتار خوبی با هم دارند. این گربه‌ها ممکن است بزرگ باشند، اما رفتار تهاجمی ندارند.

 

کودکان و گربه نژاد مین کون


نظافت گربه نژاد مین کون

گربه‌هایی که موی بلندتری دارند نیاز به نظافت مکرر دارند تا از گره خوردن جلوگیری شود و اگرچه نظافت منظم نوزاد مین کون شما می‌تواند خسته کننده باشد، اما طبیعت دوستانه گربه‌های نژاد مین کون ارزش وقت و تلاش شما را دارد. مین کون‌ها در زمانی که هنوز جوان هستند بهتر است با نظافت آشنا شوند. برای جلوگیری از تحریکات پوستی و ریزش بیش از حد می‌توانید از یک برس با دندانه‌های نرم برای برس کشیدن گربه خزدار خود استفاده کنید.


کوتاه کردن موهای زائد در اطراف پنجه‌ها و مفاصل می‌تواند در برابر گره خوردن مو موثر باشد. هم‌چنین ایده خوبی است که گربه کون مین خود را حمام کنید تا به ریزش و حفظ کیفیت خز آن‌ها کمک نمایید.

 

گربه نژاد مین کون


بازی کردن با گربه مین کون

گربه‌ها حیوانات کنجکاوی هستند و به تحریکات واکنش خوبی نشان می‌دهند. مین کون‌ها باهوش هستند و معرفی اسباب بازی‌های جدید می‌تواند فعالیت آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اسباب بازی‌های گربه‌ای، اسباب بازی‌های خراش دهنده، تونل‌های حیوانات خانگی، چوب گربه‌ها برخی از اسباب بازی‌های پرطرفدار برای گربه‌های مین کون هستند. علاوه بر این، بازی با مین کون،  یک راه عالی برای همگام شدن با تمرینات بدنی آن‌ها و کمک به سالم ماندن شان است.

 

بازی کردن با گربه مین کون


اطلاعات بیشتر درباره نژاد اصلی کون

مین کون ممکن است در دهه 1950 دوره سختی را پشت سر گذاشته باشد؛ اما این نژاد بیش از هر زمان دیگری محبوب است. آن‌ها دومین نژاد پرطرفدار گربه در آمریکا هستند که فقط در برابر پرشین‌ها شکست می‌خورند. آن‌ها هم‌چنین گربه رسمی ایالت مین هستند. مین کون ممکن است آمریکایی باشد، اما به دلیل اندازه و خلق و خوی آن در ژاپن و اروپا نیز محبوب است.


یک گربه مین کون به نام لیتل نیکی در سال 2004 در سن 17 سالگی مرد. صاحبان او 50 هزار دلار پرداخت کردند تا حیوان خانگی مورد علاقه خود را در کالیفرنیا شبیه سازی کنند. یک گربه مادر گربه‌ای با حالت و ظاهر نیکی کوچولو به دنیا آورد. جای تعجب نیست که این گربه همچنان چشم مردم را به خود جلب می‌کند. یک مین کون به نام استوی قبل از مرگ بر اثر سرطان در سال 2013 رکورد جهانی گینس را برای طولانی‌ترین گربه اهلی جهان در اختیار داشت.

 

اطلاعات بیشتر درباره گربه نژاد مین کون


کلام آخر

گربه‌های مین کون علی‌رغم اینکه بزرگترین نژاد گربه اهلی هستند؛ طبیعتی آرام و شیرین دارند. آن‌ها از همراهی انسان لذت می‌برند و می‌توانند دوستان خوبی برای سایر حیوانات خانگی باشند. مین کون‌ها خوش اخلاق هستند و برای خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند؛ حیوان خانگی خوبی هستند. شما می‌توانید از همراهی گربه خود نهایت لذت را ببرید و یک عمر با گربه خانگی خود زندگی کنید. فقط کافیست به تغذیه، سلامت و روحیات گربه میون کون توجه کنید تا یک عمر از زندگی با حیوان خانگی خود لذت ببرید.

منبع:

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید