۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

چگونه سگ خود را تربیت کنیم؟

هر تعاملی که از اولین ملاقات با سگ خود داشته‌اید، نوعی آموزش محسوب می‌شود. آداب مربوط به خانه، مهارت‌های تعاملی و تجربیات اجتماعی همگی اشکال آموزشی هستند که در تربیت سگ‌ها استفاده می‌شوند.

درحقیقت، سگ شما در هر لحظه از بیداری در حال یادگیری است، پس براساس نژاد و خصوصیات سگ خود از دامپزشک، رفتارشناس و یا مربی یک برنامه تربیتی دریافت کنید. با تربیت اصولی و درست می‌توانید بهترین رابطه را با سگ خود داشته باشید و از بودن کنار هم لذت بسیار ببرید. در این بررسی ما به طور مفصل در مورد آموزش سگ‌ها صحبت می‌کنیم.

 

روش های تربیت سگ ها

 

سگ‌ها را بهتر بشناسیم

ارتباطات سگ با شما یک سیستم پیچیده از زبان بدن سگ، صداگذاری و حتی نشانه های بویایی است. این سیگنال‌ها موقعیت اجتماعی سگ را در گروه تقویت می‌کند. سگ‌ها با اعضای گروه خانواده خود بسیار انعطاف پذیر هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که توله سگ خود را زودتر وارد معاشرت کنید و در طول زندگی سگ این کار را ادامه دهید.
 

بسیاری از مشکلات، ناشی از رفتارهای طبیعی سگ مانند جویدن، پارس کردن و غیره است. پس اگر قرار است رابطه شما با سگتان به پتانسیل کامل خود برسد، مهم است که بفهمید سگ شما چگونه ارتباط برقرار می‌کند تا بتوانید در آموزش سگ مؤثرتر عمل کنید. انتظار نداشته باشید که توله سگ‌ها یا سگ‌های بالغ به طور خودکار ذهن شما را بفهمند و بخوانند. این موضوع باعث می‌شود که ما نتوانیم برخی از سیگنال‌های ظریف گفتار و زبان بدن سگ را درک کنیم. اما با توجه دقیق به زبان بدن و نشانه‌های صوتی که حیوانات خانگی به ما می‌دهند، می‌توانیم سیگنال‌های ارسالی را به درستی تفسیر کنیم.
 

زبان بدن یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباط حیوانات خانگی است و می‌تواند به قدری ظریف باشد که حتی یک صاحب سگ با تجربه هم گاهی اوقات نشانه‌های درست را تشخیص ندهد. آگاهی از حرکت و وضعیت چشم، گوش، دم و بدن و معانی مختلف برای درک حیوان خانگی شما بسیار مهم است. زبان بدن یکی از معدود راه‌هایی است که سگ‌ها برای برقراری ارتباط با ما دارند. در مجموع هرچه زمان بیشتری را با حیوان خانگی خود جهت معاشرت یا پیاده روی بگذرانید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

زبان بدن سگ‌ها

سگ‌ها زبانی دارند که به آنها اجازه می‌دهد تا وضعیت عاطفی و مقاصد خود را به اطرافیانشان منتقل کنند. اگرچه سگ‌ها از صداها و سیگنال‌ها استفاده می‌کنند اما بیشتر اطلاعاتی که آنها ارسال می‌نمایند، از طریق زبان بدنشان، به ‌ویژه حالات صورت و حالت‌های بدنشان است. درک آنچه سگ شما می‌گوید، می‌تواند اطلاعات مفید زیادی را در اختیار شما قرار دهد. شما باید به صورت سگ و تمام بدن او نگاه کنید و موارد زیر را بررسی کنید:

1- آرام و دوستانه

چنین سگی نسبت به فعالیت‌هایی که در محیط نزدیک او انجام می‌شوند، بی‌توجه بوده و تهدید نمی‌شود. صرف نظر از این حالت، با احتیاط به سگ‌های جدید نزدیک شوید و سعی نکنید سگ را با عجله به سلام و احوال پرسی مجبور کنید، حتی اگر آنها آرام به نظر می‌رسند.

 

سگ هایی که رفتار دوستانه و آرامی دارند.

2- هشدار و هوشیار

اگر سگ چیزی جالب یا ناشناخته‌ای را تشخیص داده باشد، این سیگنال‌ها نشان می‌دهند که او اکنون هوشیار است. سگ در حال ارزیابی وضعیت است و برای تعیین اینکه آیا تهدیدی وجود دارد یا باید اقدامی انجام شود، هوشیار است.

3- مهاجم غالب

این حیوان بسیار مسلط و با اعتماد به نفس است. در اینجا او نه تنها سلطه اجتماعی خود را بیان می‌کند بلکه تهدید می‌کند که در صورت به چالش کشیدن، رفتار پرخاشگرانه‌ای خواهد داشت. دانستن اینکه آیا سگ شما مسلط است یا مطیع، این حالت‌ها می‌تواند به رابطه شما با سگ‌تان کمک کند. همچنین از نحوه رفتار سایر سگ‌های اطراف خود آگاه‌تر باشید.

4- ترسو و پرخاشگر

این سگ ترسیده است اما مطیع نیست و در صورت فشار آوردن بر او ممکن است حمله کند. یک سگ زمانی که مستقیماً با فردی که او را تهدید می‌کند روبرو می‌شود، از خود ترس نشان می‌دهد. سگ‌هایی که می‌ترسند، سخت رام می‌شوند.

5- ترسو و نگران

این سگ تا حدودی ترسیده است و نشانه‌هایی از تسلیم شدن دارد. این سیگنال‌ها برای آرام کردن طراحی شده‌اند تا سگ از هرگونه چالش بیشتر جلوگیری کند و وارد درگیری نشود. اگر سگ شما همیشه این علائم را از خود نشان می‌دهد، ممکن است در محیط خود احساس راحتی نکند و ممکن است لازم باشد چند آموزش خاص را برای ایجاد احساس آرامش در سگ مضطرب خود امتحان کنید.

7- ترس شدید و تسلیم کامل

این سگ تسلیم شده است و سعی می‌کند با غر زدن در برابر یک فرد رتبه بالاتر و جهت اجتناب از درگیری فیزیکی، بگوید که وضعیت پایین خود را می‌پذیرد.

8- بازیگوشی

در اینجا ما دعوت اولیه برای بازی را داریم. ممکن است سگ با پارس هیجانی یا حملات و عقب نشینی‌های بازیگوشانه‌ای همراه باشد. این مجموعه سیگنال‌ها ممکن است به عنوان نوعی «علامت نقطه ‌گذاری» استفاده شود تا نشان دهد که هرگونه رفتار خشن قبلی به عنوان تهدید یا چالش نبوده است.

 

آموزش سگ های بازیگوش

 

آشنایی با عادات رفتاری سگ‌ها

ارتباط با درک متقابل شروع می‌شود. اگر می‌خواهید رابطه بهتری با سگ خود ایجاد کنید، می‌توانید با تلاش برای درک معنی و علل پشت پرده برخی از رایج‌ترین رفتارها و عادت‌های سگ خود شروع کنید. در زیر لیستی از رفتارهای رایج سگ و معنای آنها آورده شده‌اند:

  • نفس نفس زدن سگ: از آنجایی که سگ‌ها از طریق پدهای روی پاهایشان عرق نمی‌کنند، بیشتر گرمای بدن آنها هنگام نفس کشیدن از طریق دهان دفع می‌شود. این کار سگ‌ها برای تنظیم دمای بدنشان است. همچنین سگ‌ها برای مقابله با درد هم نفس نفس می‌زنند.
  • پارس سگ: در طبیعت، سگ‌ها پارس می‌کنند تا اولین نشانه‌های خطر را به صدا در بیاورند. پارس کردن وسیله مهمی برای ارتباط سگ با دیگران است. پارس ممکن است نشانه بازیگوشی، جلب توجه، کسالت یا پاسخ به سگ‌های دیگر باشد.
  • جویدن سگ: درست به عنوان یک کودک در حال رشد، سگ شما می‌خواهد اسباب بازی‌ها و سایر اشیاء را بجود تا درد ناشی از رشد دندان‌های جدید را تسکین دهد.
  • حفاری سگ در حیاط: حفاری یک فعالیت غریزی است که از اعماق DNA سگ نشات می‌گیرد. سگ‌هایی که در بسترهای طبیعی قرار دارند، حفاری می‌کنند تا غذا را مخفی کرده یا مواد غذایی مانند جوندگان کوچک را پیدا کنند. البته یک لانه حفر شده در زمین خنک می‌تواند نشانه فرار از گرما باشد.
  • پریدن به بالا: اگرچه ممکن است پریدن به بالا نشانه احوالپرسی باشد اما پریدن به بالا ممکن است که دلیل تسلط سگ بر شما باشد. اما در بیشتر موارد نشانه‌ای از محبت و تعامل مثبت است. با تشویق به پریدن این رفتار سگ را تقویت کنید.
  • گاز گرفتن سگ: سگ برای برقراری ارتباط ممکن است گاز بگیرد. سگ ممکن است در حالت پرخاشگری، ترس یا حالت عصبی از خود واکنش نشان دهد. با این حال، اگر زبان بدن سگ را درک کنید، راه‌هایی برای جلوگیری از گاز گرفتن سگ وجود دارند.
  • اضطراب جدایی: سگ‌ها به صورت دسته جمعی زندگی و سفر می‌کنند، بنابراین طبیعی است که وقتی از خانواده خود جدا می‌شوند، احساس اضطراب کنند. قبل از اینکه سگ خود را در خانه تنها بگذارید، سعی کنید یک پیاده روی خوب و طولانی با او داشته باشید. رها کردن او در حالت استراحت می‌تواند اضطراب او را کم کند. هنگامی که نیازهای سگ شما برآورده نمی‌شوند، رفتارهای ناخواسته شروع می‌شوند. پس با سگ خود تعامل سازنده ایجاد کنید.

 

علت مدفوع خواری در سگ‌ها

مدفوع خواری یا کوپروفاژی در سگ‌ها شایع و ناخوشایند است و می‌تواند برای آنها مضر نیز باشد. پس چرا سگ‌ها مدفوع می‌خورند؟ تحقیقات هنوز در مورد اینکه چه چیزی سگ‌ها را به خوردن مدفوع سوق می‌دهد، اطلاعاتی کاملی به دست نیاورده است! با این حال، تعداد زیادی از نظریه‌ها در مورد اینکه چرا سگ شما ممکن است این کار را انجام دهد وجود دارند. این نظریه‌ها به شرح زیر هستند:

  • کاری طبیعی است: برای سگ‌های مادر معمول است که مدفوع توله‌های خود را در سه هفته اول شیردهی بخورند که این به محافظت از توله‌ها و تمیز نگه داشتن محیط آنها کمک می‌کند و این کار باعث میشود که توله­ها نیز این رفتار را تقلید کنند. خوردن مدفوع خود حیوان بی‌ضرر است اما خوردن مدفوع حیوانات دیگر در صورتی که مدفوع آلوده به انگل‌ها، ویروس‌ها یا سموم باشد، ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود.
  • علامت بیماری: پیکا یا هرزه خواری وضعیتی است که سگ‌ها را به خوردن مواد غیر خوراکی مانند مو، کچ دیوار، خاک و سنگ، کاغذ و غیره سوق می‌دهد. همچنین می‌تواند نشانه‌ای از برخی بیماری‌ها باشد. اگر رفتار مدفوع خواری سگ شما به طور ناگهانی شروع شده است، با دامپزشک خود تماس بگیرید.
  • بی‌حوصلگی یا انزوا: سگ‌های تنها یا سگ‌های که با صاحب خود تعامل زیادی ندارند، برای مدت طولانی ممکن است مدفوع بخورند.
  • کمبودهای تغذیه‌ای: نظریه دیگر این است که سگ‌هایی که مدفوع می‌خورند، سعی می‌کنند کمبود مواد معدنی یا ویتامین‌های بدن خود را برطرف کنند.
  • مشکل رفتاری و جلب توجه: بازی با مدفوع یا خوردن مدفوع معمولاً توجه زیادی را از طرف صاحبش به خود جلب می‌کند.
  • بوی و مزه مدفوع: سگ شما ممکن است خیلی ساده از بوی و مزه مدفوع خوشش بیاید.

 

 

در هوای سرد چگونه از حیوان خانگی خود مراقبت کنیم؟

با فرا رسیدن فصل زمستان باید برای مدت طولانی اجازه دهید حیوانات خانگی شما در داخل منزل بمانند. دمای زیر صفر همراه با سرمای باد می‌تواند برای حیوانات خانگی خطرناک و حتی کشنده باشد. با نکات زیر حیوانات خانگی خود را در طول ماه‌های سرد زمستانی ایمن نگه دارید.

نکات مهم نگهداری حیوان خانگی در داخل خانه

  • یخ، نمک و سایر چیزهای یخ زده را از حیوان خانگی خود دور کنید.
  • قبل از پیاده روی، برای محافظت در برابر نمک پیاده رو و مواد شیمیایی، کفش مخصوص را روی پنجه سگ خود قرار دهید.
  • مطمئن شوید که تخت حیوان خانگی شما روی زمین در یک منطقه سرد یا خیس قرار ندارد.
  • سگ‌هایی که مکانهای سرپوشیده نگهداری میشوند، معمولاً در هوای سرد کمتر ورزش می‌کنند و بنابراین ممکن است به کالری کمتری نیاز داشته باشند. برای جلوگیری از افزایش وزن، باید غذای کمتری در اختیار حیوان قرار بگیرد.

 

نگهداری از سگ ها در خانه

 

نکات مهم نگهداری حیوانات خانگی در فضای باز

  • حیوانات خانگی باید در برابر عوامل محیطی محافظت شود. در هوای نامناسب، به حیوان خانگی خود اجازه دهید در خانه بماند.
  • حیوانات خانگی معمولاً در هوای سرد به غذای بیشتری نیاز دارند زیرا برای گرم ماندن باید کالری بیشتری بسوزانند.
  • در هوای خیلی سرد سرمازدگی مخصوصاً روی پنجه‌ها و گوش‌ها را بررسی کنید.
  • حیوان خانگی شما باید همیشه به آب آشامیدنی تمیز دسترسی داشته باشد. مطمئن شوید ظرف آب او یخ نمی‌زند.
  • مراقب ضد یخها باشید. ضد یخ­ها شیرین مزه هستند و حیوانات به لیسیدن آن علاقه دارند. ولی این مواد بسیار خطرناک و کشنده هستند.
  • گربه‌ها برای گرما زیر کاپوت یا روی چرخ خودرو قرار می‌گیرند. اگر خودروی خود را در فضای باز پارک می‌کنید و مشکوک هستید که گربه شما زیر کاپوت یا روی چرخ خودرو پنهان شده است، قبل از روشن کردن موتور، روی کاپوت ماشین خود ضربه بزنید.

 

 

با وجود سگ یا گربه چگونه خانه تمیزی داشته باشیم؟

برای تمیز نگه داشتن خانه با وجود حیوانات خانگی نکات مهم زیر را در نظر بگیرید:

1- جای پای گل آلود حیوان خانگی خود را تمیز کنید

فرش به سرعت لکه‌های ناشی از جای پای گل آلود پنجه حیوانات خانگی را جذب می‌کند. در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که فوراً گل و لای را پاک کنید، در عوض اجازه دهید گل خشک شود و سپس خاک خشک شده را از بین ببرید. سپس با کمک یک لکه ‌بر جای گل خشک شده را تمیز کنید.

2- از یک محصول ضد باکتری برای تمیز کردن کف چوبی استفاده کنید

کف خانه می‌توانند حاوی انبوهی از کثیفی‌ها و میکروب‌ها باشند، به خصوص زمانی که حیوانات خانگی در اطراف شما پرسه می‌زنند. با تمیز کردن کف با یک محصول ضد باکتری، کف منزل خود را تمیز نگه دارید. فقط به یاد داشته باشید که محصول ضد باکتری برای استفاده در اطراف حیوانات بی‌خطر باشد.

3- ‌روکش‌ها و بالشتک‌ها را مرتب بشویید

همه ما دوست داریم با حیوانات خانگی خود روی مبل بنشینیم. با این حال، در صورت انجام این کار، شستن منظم کوسن‌ها مهم است. روکش‌ها و بالشتک‌ها را با یک شوینده مناسب بشویید و بعد از آن خشک کنید.

4- در خرید پرزگیر برای موهای حیوانات خانگی سرمایه گذاری کنید

تلاش برای از بین بردن موهای سگ و گربه از روی لباس و مبلمان سخت است. با این حال، یک غلتک یا پرزگیر به جمع آوری موها کمک می‌کند. جاروبرقی را به طور مرتب روی مبل‌ها بکشید تا موها و گرد و غبار را بگیرید.

5- به طور منظم تخت و لوازم جانبی حیوان خانگی را بشویید

تخت‌ها، اسباب ‌بازی‌ها و پتوهای حیوانات خانگی می‌توانند بوی تند حیوان را به فضا پراکنده کنند. هنگام انتخاب تخت برای حیوان خانگی، تختی را انتخاب کنید که با ماشین لباسشویی قابل شستشو باشد، بنابراین می‌توان آن را در ماشین لباسشویی قرار داد تا به راحتی تمیز شود.

آیا کودکان در ارتباط با حیوانات خانگی ایمن هستند؟

بیشتر صدمات مربوط به سگ برای بچه‌ها در خانه خودشان یا خانه یکی از اقوام یا دوستانشان اتفاق میفتند و توسط سگی که آنها می‌شناسند ایجاد می‌شوند. هنگامی که یک سگ در اطراف است، کودکان کوچک باید همیشه تحت نظارت باشند زیرا ممکن است با خطرات زیر مواجه شوند:

  • کودکان می‌توانند ناخواسته حیوان را به حمله تحریک کنند. برای مثال، آنها ممکن است برای برداشتن استخوان از سگ، در آغوش گرفتن یا بوسیدن سگ تلاش کنند.
  • سگ‌ها ممکن است با بازی‌هایی که انجام می‌شوند، هیجان زده شده و روی کودک بپرند یا او را تعقیب کنند.
  • کودکان اغلب از ناحیه صورت، سر و گردن گاز گرفته می‌شوند و در نتیجه احتمال آسیب‌های جدی بیشتر است.
  • سگ‌ها ممکن است به دلیل جثه کوچک کودک سعی کنند بر کودک تسلط پیدا نمایند.

باید به کودکان اقدامات اولیه ایمنی در مورد سگ‌ها آموزش داده شود. کودکان نوپا به خصوص به دلیل جثه کوچک و عدم درک خطرات و دستورالعمل‌ها آسیب پذیر هستند. کودکان باید همیشه در اطراف سگ‌ها تحت نظارت دقیقی قرار گیرند.

سگ شما یک حیوان است و شاید سعی کند با نشان دادن پرخاشگری یا حتی گاز گرفتن، جایگاه خود را در خانواده ثابت کند. همیشه وقتی بچه‌ها و سگ‌ها با هم هستند، بر رفتار آنها به شرح زیر نظارت کنید:

  • با غذای سگ، کاسه غذا، اسباب بازی‌ها یا ملافه او بازی کنند.
  • در املاک همسایه که ممکن است سگی وجود داشته باشد، سرگردان شوند.
  • به یاد داشته باشید که هر سگی که تحریک شده یا ترسیده باشد، ممکن است غر بزند یا کودکی را گاز بگیرد.
  • کودکان خردسال با مثال چیزی را یاد می‌گیرند، بنابراین بزرگسالان باید رفتار ایمن با سگ‌ها را برای کودکان الگوبرداری کنند.
  • سگ خود را در مناسبت‌هایی مانند مهمانی‌های کودکان در اتاق دیگری قرار دهید زیرا ممکن است بیش از حد هیجان زده شود.
  • به کودکان اجازه ندهید سگ را به صورت فیزیکی یا کلامی اذیت کنند.
  • نباید به کودکان اجازه داد جیغ بزنند و به اطراف سگ بپرند زیرا ممکن است باعث واکنش بد سگ شود. به همین ترتیب اجازه ندهید کودک روی سگ بنشیند یا دم آن را بگیرد.
  • بچه‌ها را از سگی که بیمار، خسته یا توله سگ دارد دور نگه دارید.
  • اجازه ندهید کودکان سگ شما را اذیت کنند، او را آزار دهند، او را محکم در آغوش بگیرند یا صورت خود را به صورتش نزدیک کنند.
  • گاز گرفتن توله سگ یکی از مواردی است که باید حتما پیش بینی کنید و مراقب آن باشید. اجازه ندهید کودک توله سگی را بردارد یا حمل کند، ممکن است در تلاش برای دور شدن، تکان بخورد و بیفتد یا او را گاز بگیرد.
  • اگر نگران رفتارهای ناامن کودک خود هستید، کودک را از حیوان جدا کنید.
  • مطمئن شوید سگ شما همیشه در اطراف کودکان تحت کنترل است و باید به سرعت به دستوراتی از جمله بنشین، بماند، رها کردن، نه و بیا پاسخ دهد.

اگر نوزاد جدیدی به دنیا آورده‌اید، ممکن است لازم باشد برخی از روال‌های زیر که سگ شما به آنها عادت دارد را تغییر دهید:

  • به سگ خود آموزش دهید که وارد اتاق کودک نشود.
  • سگ خود را به تدریج به نوزاد جدید معرفی کنید.
  • هرگونه رفتار خشن یا تهاجمی را متوقف کنید.
  • رفتار ملایم و خوب سگ را پاداش دهید.

 

رابطه سگ ها با کودکان

 

نحوه تربیت سگ برای دستشویی کردن

برای تربیت سگ برای دستشویی کردن، کلمه‌ای را انتخاب کنید که قرار است از آن برای «برو ادرار کن» برای سگتان استفاده کنید. راستش نوع کلمه خیلی مهم نیست و با خیال راحت هر کلمه‌ای را انتخاب کنید. از نظر فنی، ادرار کردن و مدفوع دو رفتار متفاوت هستند، بنابراین می‌توانید نام‌های متفاوتی برای آنها بگذارید. تنظیم یک برنامه غذایی برای سگ می‌تواند به شما کمک کند تا پیش بینی کنید که او چه زمانی نیاز دستشویی کردن دارد.

بیشتر سگ‌ها نوعی نشانه از خود بروز می‌دهند که قصد رفتن به دستشویی را دارند. برخی می‌چرخند، برخی دیگر شروع به بوییدن می‌کنند. هرچه بیشتر روی یک نشانه خاص به رفتار سگ خود کار کنید، بهتر قضاوت خواهید کرد که سگ در شرف رفتن به دستشویی است یا خیر! لحظه‌ای که سگ شما کارش را تمام کرد، مقداری پاداش به او بدهید.

مشاوره آنلاین رفتارشناسی سگ

 

تنها گذاشتن سگ در خانه

یکی از سخت‌ترین بخش‌های داشتن سگ می‌تواند این باشد که سگ را به حال خود رها کنید. این کار ممکن است اجتناب ناپذیر باشد و شما مجبور می‌شوید سگ خود را در یک مقطع زمانی در خانه تنها بگذارید. سگ‌هایی که به درستی آموزش ندیده‌اند ممکن است ساعت‌ها متوالی پارس کنند و زوزه بکشند یا هر چیزی را که به پنجه‌هایشان برسد بجوند. این نوع رفتار نه تنها می‌تواند بسیار پرهزینه باشد بلکه ممکن است منجر به شکایت همسایگان شود.
 

وقتی یک سگ این نوع رفتارها را انجام می‌دهد، به این معنی است که در وضعیت ذهنی خوبی قرار ندارد. وقتی سگ خود را از سنین پایین به خوبی آموزش دهید، الگوهای رفتاری خوب را تقویت می‌کنید و از این طریق اضطراب ناشی از جدایی را می‌کاهید. در اکثر موارد، سگی که به حال خود رها می‌شود و بد رفتاری می‌کند، می‌توان با آموزش رفتار صحیح را به او یاد داد.

 

 

پارس کردن در سگ‌های آپارتمانی

برخی از نژادهای سگ‌ها برای زندگی آپارتمان نشینی مناسب نیستند. سگ‌هایی که انرژی بسیار بالایی دارند ممکن است برای محدود شدن در یک فضای کوچک مشکل داشته باشند. پس باید سگ مناسب زندگی آپارتمان نشینی را انتخاب کنید. اگر با همسایه‌هایی سروکار دارید که از سگ شما عصبانی هستند، ابتدا باید بدانید چرا سگ‌ها برای رویارویی با آنها در آینده پارس می‌کنند. سگ‌ها به دلایل مختلف زیر در طول روز پارس می‌کنند:

  • اضطراب: برخی از سگ‌ها با اضطراب جدایی صاحب خود دست و پنجه نرم می‌کنند. این می‌تواند آنها را وادار کند که برای بیان احساس خود در زمانی که شما نیستید پارس کنند.
  • بی‌حوصلگی: سگ‌ها موجودات بازیگوشی هستند و وقتی حوصله‌شان سر می‌رود، پارس می‌کنند تا به کسی هشدار دهند که می‌خواهند مورد توجه قرار گیرند.
  • صداهای غیرمنتظره: اگر همسایه‌های شما در طبقه بالا، پایین یا اطرف شما در طول روز صداهای بلند یا غیرمنتظره‌ای داشته باشند، این امر می‌تواند سگ شما را وادار به پارس کند.
  • در زدن یا صدی زنگ: اگر فردی زنگ در را به صدا درآورد، این سگ شما را وحشت زده می‌کند و احتمالا شروع به پارس می‌کند.
  • هشدار یا قلمرو: سگ‌ها موجوداتی محافظ هستند و وقتی احساس می‌کنند خانه‌شان در خطر است، به طور طبیعی پارس می‌کنند تا به مردم نشان دهند که این قلمرو آنهاست و زنگ خطر را به صدا در می‌آورند.
  • جلب توجه: وقتی خانه را ترک می‌کنید، سگ شما همچنان می‌خواهد در مرکز توجه باشد و می‌تواند برای جلب توجه دوباره پارس کند.
  • تنهایی سگ: سگ‌ها اجتماعی هستند، بنابراین وقتی تنها هستند ممکن است پارس کنند تا نشان دهند که می‌خواهند دوباره در کنار شما باشند.

اینها تنها بخشی از دلایل پارس کردن سگ‌ها هستند. با فهمیدن اینکه چه چیزی باعث پارس کردن سگ شما می‌شود، می‌توانید از پارس کردن سگ در آپارتمان پیشگیری کنید.

 

نگهداری از سگ ها در اپارتمان

 

نکات مهم انتخاب اسم مناسب برای حیوان خانگی

هزاران نام برای انتخاب وجود دارند، بنابراین چگونه میفهمید که نام مناسبی را انتخاب کرده‌اید؟ ممکن است تعجب آور باشد اما بیش از نیمی از اسامی حیوانات خانگی یا نام انسان یا نام مستعار هستند. مردم تا حد زیادی حیوانات خود را همانطور که نام خود را می‌نامند نامگذاری می‌کنند. یک پنجم دیگر از نام‌ها بر اساس ظاهر یا شخصیت حیوان خانگی انتخاب می‌شوند.

لطفاً به یاد داشته باشید که نامی که انتخاب می‌کنید، ممکن است ده‌ها بار در روز برای تماس، تمجید و شاید سرزنش استفاده شود. در ادامه چند نکته مفید برای انتخاب نام برای سگ یا گربه شما آورده شده‌اند:

  • نامی را انتخاب کنید که حیوان خانگی بتواند به راحتی آن را تشخیص دهد. حیوانات به نام یک یا دو هجایی بهتر پاسخ می‌دهند.
  • نامی را انتخاب کنید که هم صدا زدن آن آسان باشد و هم از گفتن آن خوشحال باشید.
  • در صورت انتخاب نام طولانی، نسخه کوتاه شده آن نام را در نظر داشته باشید.
  • نژاد حیوان خانگی می‌تواند الهام بخش نامش باشد.
  • نامی را انتخاب کنید که برازنده ظاهر و شخصیت حیوان باشد.
  • نامی که انتخاب میکنید شبیه به کلمات دستوری نباشد.

خطرات بیرون بردن سر سگ از شیشه ماشین

برای بیشتر سگ‌ها، بهترین قسمت ماشین سواری این است که سرشان را از پنجره بیرون بیاورند. علیرغم اینکه بیرون آوردن سر تجربه‌ای لذت بخش است، در واقع این یک عادت بسیار خطرناکی است. چشمان سگ در معرض خاک، سنگ، گرد و غبار و سایر زباله‌ها قرار می‌گیرند. این مواد می‌توانند به راحتی چشم سگ شما را سوراخ کرده و خراش دهند.

آسیب به گوش یکی دیگر از نگرانی‌های مهم است. وقتی گوش‌های سگ در باد تکان می‌خورند، گوش‌های نرم او ممکن است به راحتی تحریک، متورم و بسیار حساس شوند. ضربه زدن مداوم و سریع گوش‌ها بر روی سر سگ شما در اثر باد باعث آسیب و ورم گوش می‌شود. ضربه‌های مکرر مانند این می‌توانند مشکلات مادام العمری برای سگ شما ایجاد کنند.

بیرون آوردن سر ممکن است باعث افتادن از ماشین یا گیر کردن سرش در زمان باز و بسته کردن پنجره شود. چرخش سریع خودرو و رانندگی روی زمین‌های ناهموار می‌توانند باعث شوند که سگ شما تعادل خود را از دست بدهد و به راحتی از پنجره به بیرون بیفتد. این نوع حوادث بیشتر از چیزی که تصور می‌شود رخ می‌دهد و می‌تواند باعث آسیب شدید یا مرگ سگ شود.  بهترین مکان برای سوار شدن سگ شما در صندلی عقب است. استفاده از کمربند ایمنی مخصوص حیوان خانگی توصیه می‌شود.

کلام آخر

سگ‌ها عشق بی‌قید و شرط خودشان را به شما ارزانی می‌دارند. آموزش رابطه شما با سگتان را تقویت می‌کند و منجر به پیوندی می‌شود که تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. بدون آموزش صحیح، سگ برای مشارکت اجتماعی با دوستان و خانواده شما و همچنین سگ‌های دیگر دچار مشکل می‌شود. به عنوان صاحب سگ، این مسئولیت شماست که مطمئن شوید سگتان به درستی آموزش دیده است. باید سگ خود را زمانی که هنوز توله سگ است به تربیت درست عادت دهید. اما برای آموزش سگ خود هرگز دیر نیست! برای کسب اطلاعات لازم جهت آموزش سگ به دامپزشک واجد شرایط مراجعه کنید.

 

منابع :

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید