۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

علل مدفوع خواری در سگ ها

به طور کلی به خوردن هر ماده غیرخوراکی توسط حیوانات خانگی "پیکا" گفته می شود. این موضوع تنها به خوردن مدفوع مرتبط نمی شود و ممکن است یک حیوان خانگی تمایل به خوردن خاک و گچ و... نیز نشان دهد. اگر سگ شما مدفوع می خورد، این نشانه خوبی نیست و شما باید  موضوع را به سرعت مورد بررسی قرار دهید.

علت مدفوع خواری سگ

 

دو علت شایع برای خورده شدن مدفوع توسط سگ ها وجود دارد که به ترتیب احتمال انجام آن در زیر آورده شده:

  1. کمبود مواد معدنی و ویتامین ها:

در مورد سگ هایی که تغذیه مناسبی ندارند یا در دوره حساس زندگی خود (تولگی، بارداری و زایمان، بیماری یا جراحی و...) به خوبی تغذیه و رسیدگی نشده اند، ممکن است کمبود مواد معدنی و ویتامین ها مسبب بروز این کار باشد. برای پیشگیری از مدفوع‌خواری پیشنهاد می‌شود در دوران بیماری سگ به خوبی از او مراقبت کنید.

در چنین شرایطی با تجویز دوز مناسب مکمل ها و ویتامین ها مورد برطرف خواهد شد.

  1. حذف مدفوع از محیط اطراف:

سگ ها معمولا به دور از محل خواب و استراحت یا محل غذاخوری دفع می کنند و اگر سگ شما در نزدیکی این محل ها دفع داشته باشد ممکن است به سرعت به منظور حذف مدفوع از محیط زندگی اش به خوردن آنها بپردازد. بنابراین چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  • در صورتی که سگ شما عادت دارد در منزل و روی روزنامه یا پد بهداشتی دفع کند، می بایست محل دفع به اندازه کافی از محل غذا خوردن و استراحت  او دور باشد.
  • همیشه بلافاصله پس از دفع سگتان سعی کنید مدفوع را از محیط پاکسازی نمایید. این مورد نه تنها برای حفظ بهداشت سگ و محیط زندگی او ضروری است، بلکه برای جلوگیری از خورده شدن احتمالی مدفوع نیز بسیار کاربردی است
  1. ترس از تنبیه در مقابل مدفوع کردن در محل نامناسب:

اگر تربیت سگ شما به گونه‌ای است که در صورتی که کار اشتباهی انجام دهد؛ تنبیه می‌شود لازم است این کار را به سرعت متوقف کنید.
تنبیه کردن پس از انجام یک کار نادرست ممکن است سبب شود سگ شما به منظور اصلاح کاری که انجام داده است تصمیمات خوبی نگیرد! که یکی از این تصمیمات خوردن مدفوعی است که پس از دفع در مکان نامناسب به جا مانده است.

 

بهترین محصولات سگ را از لینک زیر  بخرید.

خرید محصولات سگ

مشاوره آنلاین رفتارشناسی سگ

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید