۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

فرهنگ نگهداری از سگ‌های آپارتمانی

همانطور که ما انسان ها برای برای برقراری ارتباط با یکدیگر صحبت می کنیم سگ ها نیز برقراری ارتباط به وسیله صوت دارند و این حق آنهاست که بتوانند آزادانه احساسات خود را با تولید اصوات مختلف نشان دهند اما این امر در زندگی آپارتمانی می تواند دردسر ساز باشد و آرامش همسایه ها را صلب نماید. بنابراین لازم است در صورتی که می خواهید سرپرستی یک سگ را به عهده بگیرید نکات زیر را در نظر داشته باشید و با فرهنگ نگهداری از سگ در آپارتمان آشنایی داشته باشید.
 

قوانین به خصوص در نگهداری از سگ در آپارتمان نشینی

 

سال‌هاست که سگ های آپارتمانی سایز کوچکتری نسبت به سگ های نگهبان دارند به زندگی ما انسانها راه پیدا کرده اند و در کنار ما در آپارتمان هایی که ساکنین زیادی دارد زندگی می کنند.
 

در بسیاری از کشورهای پیشرفته که سالیان درازیست از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، قوانین به خصوصی در مورد نگهداری حیوانات در آپارتمان و رفت و آمد آنها در شهرها وضع شده است که در کشور ما هنوز چنین قوانینی وجود ندارد و جدا از بحث قوانین هنوز فرهنگ نگهداری از حیوان خانگی خصوصا سگ ها جا نیفتاده است.
 

همچنین در بسیاری از کشورها آپارتمان ها به دو دسته تقسیم می شوند که در هنگام خرید و یا اجاره خانه باید به آن دقت شود، یک دسته خانه ها و آپارتمان هایی که ساکنین آن اجازه نگهداری از حیوان خانگی را دارند و دیگری دسته ای که در آنها نگهداری از حیوان خانگی ممنوع است.

افراد بسته به اینکه حیوان خانگی دارند یا خیر انتخاب می کنند  در چه ساختمانی زندگی کنند. مطمئنا ساکنین آپارتمان هایی که اجازه نگهداری از حیوان خانگی دارند همگی به حیوانات علاقمند هستند و به طور کامل حقوق شهروندی یکدیگر را در زمینه نگهداری از حیوانات رعایت می کنند تا تداخلی در زندگی انسانها ایجاد نشود.

 

 

نکات مهم نگهداری از سگ‌ها در آپارتمان

1- انتخاب نژاد مناسب:

سگ های نگهبان و نژادهای بزرگی که برای زندگی در آپارتمان های کوچک مناسب نیستند را به سرپرستی قبول نکنید. این سگهای بزرگ جثه و دارای خصلت نگهبانی بسیار سخت تر از سایر نژادها در خصوص پارس نکردن آموزش می بینند و نسبت به رفت و آمدهای راه پله های ساختمان، باز و بسته شدن درب ورودی ساختمان وسر وصدای همسایگان حساسیت بیشتری دارند و می توانند نقض کننده آرامش ساکنین آپارتمان باشند. تربیت سگ‌ نژاد بزرگ، متناسب با فرهنگ آپارتمان نشینی بسیار سخت است.
 

نژادهای سگ مناسب آپارتمان جنب و جوش کمتری دارند و اگر پر جنب و جوش باشند هم به علت وزن کمی که دارند کمترین سروصدا را برای همسایه طبقه پایین و یا مجاور ایجاد خواهند کرد. 

 

برخی نژادها به طور ذاتی سر و صدای بیشتری دارند. به عنوان مثال هاسکی ها علاقمند به زوزه کشیدن و تولید اصوات خاص هستند. بنابراین در صورتی که می خواهید هاسکی خود را در آپارتمان نگهداری نمایید باید بدانید که این خصلت را نمی توانید از او دور کنید. پس مهمترین قدم این است که نژاد مناسبی را برای نگهداری در آپارتمان انتخاب نمایید

انتخاب نژاد سگ مناسب برای آپارتمان نشینی

 

بهترین محصولات و غذاهای خارجی و ایرانی سگ را با کم‌ترین قیمت از لینک زیر تهیه کنید.
 

خرید محصولات سگ

 

سگ‌های آپارتمانی به طور معمول کمتر واق واق خواهند کرد و آموزش دادن به آنها آسان تر است. خصلت نگهبانی که یک خصیصه در تمامی سگ ها است در سگ های آپارتمانی کمتر است و در ارتباط با انسانها و اجتماعی شدن و قرار گیری در جمع انسانها کمتر نسبت به سروصدای ساختمان حساس هستند و بنابراین کمتر باری اعلان خطر در اطراف خود واق واق می کنند. البته تمامی سگ های آپارتمانی نیز لازم است برای واق واق نکردن آموزش ببینند که این کار یا توسط خود سرپرست و یا توسط یک آموزش دهنده می بایست انجام گیرد.
 

2- گردش بردن:

در سایر کشورها پارک‌هایی برای گردش بردن سگ ها وجود دارد که همه افرادی که سرپرست سگ خانگی هستند سگ خود را برای گردش به آن اماکن به خصوص می برند اما در ایران چنین محوطه هایی وجود ندارد و سرپرستان سگ ها لازم است به پارک‌ها و محوطه هایی که مردم عادی برای تفریح مراجعه می کنند بروند. اگر سگ خود را به چنین فضاهای عمومی میبرید و یا از محوطه فضای سبز بلوک ساختمان خود استفاده می کنید باید بدانید رعایت حقوق ساکنین و افراد عادی که ممکن است علاقه ای به حیوانات نداشته باشند در اولویت است.


از رها کردن سگ خود بدون بند قلاده در محوطه ای که می دانید ممکن است بچه ها در آن بازی کنند و یا افرادی که فوبیا از حیوانات دارند مثل پارک‌های عمومی خودداری کنید و ترجیحا برای گردش ساعت های خلوت پارک را انتخاب نمایید که سگ شما بتواند آزادانه بدون نگرانی گردش کند. به سگ خود آموزش دهید در صورتی‌که در محیط خارج از خانه بند قلاده او را باز می کنید لازم است هم قدم با شما حرکت کند و یا فاصله مناسبی را با شما حفظ نماید و از دویدن به طرف افراد نا آشنا بپرهیزد. این کار نیز مستلزم دریافت آموزش می باشد که به طور معمول بدون روش های خشونت آمیز و به سادگی با دانستن روش های آموزشی امکان پذیر خواهد بود.
 

3- از قلاده‌های ضد پارس استفاده نکنید

حیوانات هم‌چون ما حق حیات دارند و نباید آنها را از ابتدایی ترین حق‌شان محروم کرد. یکی از این حقوق پارس کردن در سگ ها است اما می توان با آموزش درست این صدا را جهت دهی کرد به طوری که تنها در موارد خاص و یا در صورت بروز خطر شما را مطلع نماید. قلاده های ضد پارس در دو نوع شوکر دار و مولد صدا هستند که هر دو می توانند به شدت حیوان شما را عصبی کنند. قلاده های شوکر دار که می توانند حتی خطرناک باشند، و قلاده های تولید کننده صدا نیز اگرچه مولد صدایی هستند که در محدوده شنوایی ما به نظر آزاردهنده نرسد اما در محدوده شنوایی سگ ها می تواند به شدت آزاردهنده باشد و بنابراین نقض حقوق حیوانات محسوب می شود.

از قلاده صدا برای پارس سگ استفاده نکنید

4- جمع آوری مدفوع از محیط:

حتما در صفحات اجتماعی دیده اید که حتی سلبریتی ها و افراد مشهور نیز وقتی سگ خود را برای گردش به محیط خارج از خانه می برند؛ دستکش پلاستیکی و یک کیسه کاغذی و یا نایلونی برای برداشتن مدفوع سگ خود از محیط به همراه دارند که به محض اینکه سگشان درپارک و یا خیابان مدفوع خود را دفع نمود آن را از محیط جمع آوری نمایند تا عابرین پیاده بر آن قدم نگذارند.

درهنگام بیرون بردن سگ ، مدفوع را جمع آوری کنید


این یک کار بسیار مهم است که باید در پارکها به مراتب بیشتر از خیابان رعایت شود چراکه پارکها مکانهای عمومی هستند که افراد برای پیک نیک و تفریح در میان چمن ها خواهند نشست و یا کودکان در محوطه سبز به بازی خواهند پرداخت پس در صورتی که سگ شما در میان چمن ها مدفوع کرده باشد می تواند برای سایرین ایجاد مشکل نماید.
 

5- نژادهای بزرگ را با پوزه بند به خیابان ببرید:

در صورتی که سگ شما نژاد بزرگی دارد بهتر است او را با پوزه بند به خیابان ببرید. سگ های نگهبان حتی اگر بسیار مهربان باشند و رابطه اجتماعی خوبی با غریبه ها داشته باشند در صورتیکه عصبانی شوند و یا احساس خطر کنند قادرند نیروی زیاد خود را به کار گیرند و به افراد غریبه صدمه بزنند. پس در صورتیکه حتی سگ شما خوش اخلاق و اجتماعی است در صورتیکه به مکان های عمومی و شلوغ می روید بهتر است برای او پوزه بند ببندید.
 

در بسیاری از کشورها قوانینی برای حضور سگ های نژادهای به خصوصی مانند پیت بول در اماکن عمومی وضع شده است؛ به این صورت که سگ هایی که بالقوه می توانند خشونت بالایی داشته باشند و قوای آرواره و جسمانی آنها به گونه ای است که در صورت حمله به افراد می توانند صدمات سنگینی وارد نمایند می بایست تحت هیچ شرایط بدون پوزه بند در اماکن عمومی حضور نداشته باشند و در صورت عدم درعایت این موضوع سرپرست این سگها جریمه خواهند شد.
 

6- سن طلایی تربیت سگ

تمامی آموزش ها به حیوانات لازم است در سنین ابتدایی و یا در زمان طلایی که حیوان دارد مهارتی را آموزش می بیند انجام گیرد. بنابراین برای آنکه بتوانید سگ خود را تربیت کنید تا در موارد غیرضروری پارس نکند می بایست در زمان مناسب و با کمک تربیت کننده های با تجربه این کار را انجام دهید.
 

7-جراحی حنجره ممنوع

همان‌طور که بالاتر گفتیم داشتن صوت حق مسلم هر موجودی‌ است که ساختار حنجره او مولد صوت می باشد بنابراین این جراحی بسیار به دور از حقوق حیوانات است و بسیاری از جراحان آن را خشونت علیه حیوان می دانند. اگرچه که خوب است بدانید حتی بعد از جراحی حنجره ممکن است سگ شما بتواند با تلاش بسیار به تولید صوت بپردازد و در کلیت موضوع تفاوتی ایجاد نشود.

پس با انتخاب نژاد مناسب و آموزش درست در سن مناسب می توانید جلوی پارس کردن بد موقع حیوان خود را بگیرید.

 

مشاوره آنلاین رفتارشناسی سگ

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید