۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای جامع تغذیه گربه

تغذیه گربه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند به حفظ سلامت این حیوان برای سال‌های آینده کمک کند. درک میزان غذا دادن به گربه نقش کلیدی در حفظ وزنش دارد. نوع صحیح رژیم غذایی نه تنها تمام مواد مغذی مورد نیاز گربه‌ها را فراهم می‌کند بلکه می‌تواند به بهبود سلامت دندان‌ها و تنظیم سیستم گوارش آن‌ها نیز کمک کند. همچنین تغذیه مناسب می‌تواند از بروز بسیاری از بیماریها و مشکلات جلوگیری کند، زیرا علت اصلی بسیاری از بیماریها، تغذیه نادرست است. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، ما راهنمای جامع تغذیه گربه را آورده‌ایم تا به شما در نحوه غذا دادن به گربه خانگیتان کمک کنیم.

 

انتخاب رژیم غذایی مناسب برای گربه

 

 

بهترین رژیم غذایی برای گربه کدام است؟

متأسفانه نمی‌توان به این سؤال یک پاسخ دقیق و کامل داد، زیرا بهترین رژیم غذایی، بسته به نیاز گربه شما متفاوت است. برای مثال نیازهای تغذیه‌ای نژادهای مختلف و حتی نیازهای یک گربه در سنین مختلف و در طول زندگی متفاوت است. همه گربه‌ها (گربه‌سانان) حیواناتی گوشتخوار هستند، به این معنی که آن‌ها به ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها و اسید آمینه‌های خاصی (به عنوان مثال تورین و آرژنین) نیاز دارند که فقط از گوشت به دست می‌آیند. بدون این مواد مغذی ضروری، گربه شما ممکن است به شدت بیمار شود. کمبود تورین می‌تواند باعث مشکلات قلبی و چشمی خطرناکی شود و حتی باعث کوری گربه شود.

بیشتر پستانداران، از جمله انسان و گربه، از پروتئین موجود در غذا برای ساخت و بازسازی بافت و انجام واکنش‌های بیولوژیکی استفاده می‌کنند. برخلاف بسیاری از پستانداران، گربه‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که مجبور به استفاده از پروتئین به عنوان منبع اصلی کالری روزانه خود هستند. برای مثال انسان‌ها و سگ‌ها به صورتی تکامل یافته‌اند تا از کربوهیدرات‌ها به عنوان منبع انرژی اولیه استفاده کنند. سطوح بالایی از انواع پروتئینی که گربه‌ها به آن نیاز دارند را فقط در پروتئینهای حیوانی می‌توان یافت.

نیازهای تغذیه‌ای گربه شما با افزایش سن تغییر می‌کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد رژیم غذایی او را در حین رشد تغییر دهید. به عنوان مثال، بچه‌گربه‌های زیر یک سال به رژیم غذایی نیاز دارند که سبک زندگی پرانرژی آن‌ها را تقویت کند و در عین حال از رشد سالم مغز، چشم و استخوان حمایت نماید. به‌طور مشابه، گربه‌های بالای 11 سال باید به غذایی روی آورند که از تحرک و عملکرد مغز آن‌ها پشتیبانی کند. هنگام خرید غذای گربه حتما به سن او توجه کنید.

 

 

غذای مناسب برای گربه کدام است؟

هر کسی که تابه‌حال صاحب یک گربه بوده است، می‌تواند تأیید کند گربه‌ها ریزه خوار هستند. این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که بافت، بو، دما و طعم غذا تأثیر زیادی بر ترجیحات غذایی گربه دارند. گربه‌ها اغلب بافت‌ها یا شکل‌های خاص غذا را ترجیح می‌دهند و برخی از گربه‌ها شکل آشنا را به شکل جدید ترجیح خواهند داد.

انواع مختلفی از غذای گربه در دسترس است اما غذای متعادل و باکیفیت همیشه بهتر از یک جایگزین ارزان و بی‌کیفیت است. هر نوع غذایی را که انتخاب می‌کنید، به لیست مواد تشکیل دهنده آن نگاهی بیاندازید. این مواد به نسبت لیست شده‌اند و به عنوان یک قاعده کلی، گوشت باید اولین ماده باشد. از غذاهایی که از اصطلاحات گسترده‌ای مانند مشتقات حیوانی، غذا یا غلات در چند ترکیب اولیه استفاده می‌کنند، خودداری کنید زیرا اینها نشان دهنده کیفیت پایین‌تر مواد غذایی هستند.

همیشه غذاهایی را انتخاب کنید که با عنوان «غذای مخصوص گربه» معروف هستند زیرا معمولاً محتوای پروتئین بالاتری دارند. همچنین شما می‌توانید با کمک دامپزشک و با در نظر گرفتن سن، سبک زندگی و سایر شرایط گربه خود، برنامه غذایی مناسب‌تری را برای دلبند خود فراهم کنید.

همیشه غذاهایی را انتخاب کنید که قند و کربوهیدرات کمی دارند و مقدار مصرفی آن‌ها را محدود سازید. خوراکی‌های بزرگ را می‌توان به قطعات کوچک‌تری تقسیم کرد، به این معنی که می‌توانید به گربه‌تان چند جایزه خوشمزه دهید، بدون اینکه غذای او را زیاد کنید.

 

غذای گربه باید به قطعات کوچک تقسیم شود.

 

 

کدامیک از مواد غذایی انسان برای گربه‌ها سمی و مشکل زا هستند؟

ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که تکه‌هایی از خوراکی‌هایتان را با گربه‌تان به اشتراک بگذارید اما قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که کدامیک از مواد غذایی برای گربه‌ها سمی هستند. فهرست زیر جامع نیست اما شامل مهمترین و رایج‌ترین اقلام غذایی خطرناک برای گربه شماست:

  • پیاز
  • سیر
  • شیر و لبنیات (به جز ماست)
  • شکلات
  • قهوه
  • آوکادو
  • انواع ادویه و افزودنی‌ها
  • انگور و کشمش
  • غذای سگ

 

 

غذای خشک برای گربه مناسب‌تر است یا غذای مرطوب

بسیاری از گربه‌ها در مورد غذا بسیار سختگیر هستند، بنابراین در حالی که غذاهای مرطوب و خشک وجود دارند، در نهایت این گربه است که ترجیح می‌دهد کدام نوع غذا را استفاده کند. غذای خشک برای نگهداری راحتتر و برای سلامت دندان گربه شما بهتر است زیرا بافت سخت آن به حذف پلاک و جرمهای دندانی کمک می‌کند. همچنین حاوی آب بسیار کمتری است و غلظت بیشتری از مواد مغذی را دارد، بنابراین نیازی به تغذیه زیاد ندارید.

از سوی دیگر، گربه‌ها اغلب آب کافی نمی‌نوشند، بنابراین غذای مرطوب می‌تواند آب بیشتری به بدن آن‌ها برساند و از کم آب شدن بدن جلوگیری کند. همچنین برای گربه‌هایی که در حال بهبودی پس از جراحت یا عمل هستند، خوردن غذای مرطوب بسیار راحت‌تر است.

 

غذای خشک گربه رفلکس مدل Multi Color با طعم مرغ و برنج وزن 1 کیلوگرم

آیا رژیم غذایی می‌تواند به مشکلات سلامتی در گربه‌ها کمک کند؟

ممکن است زمانی وجود داشته باشد که گربه شما نیاز به تغذیه با رژیم غذایی خاصی داشته باشد تا سلامت خود را به دست آورد. در برخی بیماریها مانند دیابت، مشکلات کلیوی و ادراری، مشکلات قلبی، بیماری‌های کبدی، مشکلات پوستی، بیماری‌های گوارشی یا آلرژی‌های غذایی رژیم غذای بسیار حائز اهمیت است. اگر گربه شما در طول زندگی خود دچار هر یک از این بیماری‌ها شد، ممکن است لازم باشد غذای او را مطابق با نیازهایش تغییر دهید.

مانند همیشه، دامپزشک شما بهترین فرد برای انتخاب بهترین رژیم غذایی است. اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر غذای گربه خود دارید، مهم است که این کار را به تدریج انجام دهید زیرا یک تغییر ناگهانی در رژیم غذایی می‌تواند باعث مشکلات شدید گوارشی شود و حتی گربه شما از غذا خوردن اجتناب کند.

برای تغییر غذا با افزودن مقدار کمی غذای جدید به غذای معمولی آن‌ها شروع کنید. به تدریج مقدار غذای جدیدی که به آن‌ها می‌دهید (در حالی که مقدار غذای قدیمی کاهش می‌یابد) را در طول یک هفته افزایش دهید تا زمانی که گربه فقط غذای جدید را بخورد.

 

کدام غذا برای گربه مناسبتر است؟

 

 

چقدر باید به گربه غذا بدهم؟

مقداری که گربه شما باید بخورد به نژاد، سن و اندازه او مربوط می‌شود. تمام غذاهای گربه، دستورالعمل‌هایی مشخصی روی بسته بندی دارند و این معمولاً نقطه خوبی برای شروع است. سپس باید وزن گربه را زیر نظر داشته باشید تا بفهمید که زیاد غذا می‌خورد یا خیلی کم! به‌طور کلی، شما باید بتوانید دو یا سه دنده آخر بدن گربه را هنگام نگاه کردن از پهلو احساس کنید و زمانی که از فاصله نزدیک به گربه خود نگاه می‌کنید، باید برآمدگی‌های ستون فقرات آن را ببینید.

دامپزشک شما همچنین وزن گربه‌تان را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که اندازه غذای او مناسب است یا خیر. هنگامی که به مقدار غذای مناسب گربه خود رسیدید، ایده خوبی است که او را در ابتدای روز وزن کنید تا از تغذیه بیش از حد اجتناب بورزید. گربه‌ها معمولاً بیش از حد تغذیه می‌شوند که این منجر به افزایش وزن و مشکلات بیشتر سلامتی خواهد شد، بنابراین، وزن کردن مداوم، یک گام کلیدی در حفظ وزن سالم است.

 

 

هر چند وقت یک بار باید به گربه غذا بدهم؟

وقتی مشخص شد که گربه چقدر باید غذا بخورد، می‌توانید برنامه غذایی را به وعده‌های کوچک در طول روز تقسیم کنید. در این کار انعطاف پذیری زیادی وجود دارد اما دو رویکرد مختلف در زیر هستند که می‌توانید آن‌ها را اتخاذ کنید:

  • تغذیه کنترل شده: در این روش مقدار روزانه غذا به مقادیر مشخصی تقسیم شده و در زمانهای مشخص در اختیار گربه قرار می‌گیرد. بهتر است که حداقل سه نوبت در روز غذا در اختیار حیوان قرار گیرد.
  • تغذیه به صورت آزادانه: در این روش غذا (که معولاً غذای خشک است) در تمام ساعات شبانه روز در دسترس گربه است.

تغذیه کنترل شده معمولاً بهترین گزینه برای اکثر گربه‌ها است زیرا از پرخوری جلوگیری می‌شود و به شما این فرصت را می‌دهد تا مراقب عادات غذایی گربه خود باشید؛ اما اگر همچنان تغذیه به صورت آزادانه را به تغذیه کنترل شده ترجیح می‌دهید، مهم است که مقدار توصیه شده روزانه آن‌ها را در ابتدای روز اندازه گیری کرده و آن مقدار کاسه را پر کنید. اگر بیش از یک گربه دارید، باید مطمئن شوید همه آن‌ها سهم منصفانه خود را دارند؛ زیرا این احتمال وجود دارد که یکی از گربه‌ها سریع‌تر غذا بخورد و سهم گربه‌های دیگر را نیز مصرف کند.

 

 

میزان آب خوردن گربه مهم است؟

آب بخش مهمی از تغذیه گربه شماست و ننوشیدن کافی آب عواقب جدی دارد. بنابراین میزان مصرف آب در گربه اهمیت دارد. متأسفانه، بسیاری از گربه‌ها آنطور که باید آب نمی‌نوشند، بنابراین ممکن است لازم باشد راه‌هایی برای تشویق آن‌ها به مصرف آب پیدا کنید. ظرف آب عمیق و باریک ممکن است سبیل‌های گربه شما را لمس کند که این امر ممکن است برای او ناراحت کننده باشد، بنابراین به سراغ یک ظرف پهن و کم عمق بروید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که آب آن‌ها همیشه تازه، تمیز و به راحتی قابل دسترس است تا نوشیدن آب منظم را تشویق کنید. یک ایده خوب دیگر این است که کاسه‌های آب را در نقاط مختلف خانه قرار دهید تا گربه به خوردن آب بیشتری تشویق شود. برخی از گربه‌ها مایل‌اند آب جاری و روان مصرف کنند که برای این منظور شما می‌توانید از ظروف آب مخصوص استفاده کنید که آب دائم در آنها جریان دارد؛ اما اگر گربه شما هنوز به اندازه کافی آب نمی‌نوشد، دادن غذای مرطوب به آن‌ها می‌تواند مکمل آب مصرفی او باشد. در برخی موارد، تشنگی می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای باشد. در صورت داشتن هر گونه نگرانی، همیشه با دامپزشک خود صحبت کنید.

 

 

نحوه تغذیه کردن بچه‌گربه‌ها چگونه است؟

بچه‌گربه‌ها باید مرتب غذا بخورند و آب آشامیدنی تازه و تمیز در اختیارشان باشد. اگرچه آن‌ها به دلیل رشد سریع به مقادیر نسبتاً زیادی غذا نیاز دارند اما چون جسه کوچکی دارند نمی‌توانند در یک وعده حجم زیادی غذا بخورند بنابراین تعداد وعده‌های غذایی باید بیشتر باشد. در سن 8 هفتگی، بچه‌گربه‌ها باید حدود 5 وعده در روز تغذیه شوند ولی تا 6 ماهگی، نیاز به غذا کاهش می‌یابد؛ زیرا بچه‌گربه‌ها حدود 75 درصد اندازه بالغ خود را دارند و می‌توان 2 وعده در روز به آن‌ها غذا داد اما همچنان توصیه می‌شود که در سه وعده اصلی تغذیه شوند.

 غذای مناسب برای بچه گربه نسبت به غذای گربه بالغ مزایای زیادی دارد زیرا به‌طور ویژه برای نیازهای غذایی مورد نیاز یک بچه گربه تهیه شده است. به دلیل رشد سریع بچه‌گربه‌ها، هرگونه اشتباه تغذیه‌ای در دوران کودکی گربه عواقب شدید و حتی غیرقابل برگشتی خواهد داشت. باید توجه داشته باشید که رشد اکثر بچه‌گربه‌ها تا سن 6 ماهگی تقریباً کامل می‌شود.

بچه‌گربه‌ها و گربه‌های بالغ نیازی به مصرف شیر ندارند. شیر گاو و یا هر شیری که حاوی لاکتوز (نوعی قند) است برای تغذیه گربه‌ها ماده غذایی مناسبی نیست و می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شدیدی شود؛ بنابراین اگر بچه گربه‌ای دارید که نیاز به مصرف شیر دارد حتماً باید از شیر خشک مخصوص گربه استفاده شود. همچنین بهترین جایگزین شیر برای تغذیه گربه‌های بالغ ماست است.

 

 

اهمیت غذای خانگی برای گربه

در حالت کلی مصرف غذاهای تجاری با کیفیت و مرغوب توصیه می‌شود، اما اگر در محل زندگی شما غذای تجاری با کیفیت وجود ندارد یا خیلی گران است، بهترین کار تهیه غذای خانگی گربه است.

غذای خانگی گربه چندین مزیت قابل توجه به شرح زیر دارد:

  • شما بر مواد تشکیل دهنده غذای گربه خود کنترل کامل دارید.
  • می‌توانید مطمئن باشید که همیشه غذای کافی در اختیار شما هست.
  • قیمت تمام شده غذای خانگی معمولاً کمتر از غذای تجاری است.
  • می‌توانید از کیفیت مواد غذایی مطمئن شوید.

 

تغذیه مناسب برای گربه

 

 

انواع غذاهای خانگی مناسب برای گربه‌ها

درست کردن غذای گربه در خانه فواید زیادی دارد. اول، شما کنترل کاملی بر موادی که استفاده می‌کنید، خواهید داشت. دوم، اگر گربه شما حساسیت یا عدم تحمل غذایی دارد، جلوگیری از محرک‌های غذایی به اندازه کافی آسان خواهد بود. همچنین ممکن است بتوانید یک گربه بیمار را وسوسه کنید که یک غذای خانگی بخورد.

دستور پخت غذای خانگی گربه را از کجا باید تهیه کرد؟ بهترین گزینه یک متخصص تغذیه دامپزشکی است. متخصصان می‌توانند دستور العمل‌هایی را طراحی کنند که سن، وزن و هر گونه مشکل سلامتی گربه شما را در نظر بگیرد. باید توجه داشته باشید که بدون استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، تهیه یک غذای کامل و متعادل برای گربه عملاً غیرممکن است.

 

 

کنسرو غذای گربه آیا گزینه مناسبی برای تغذیه گربه است؟

در حالی که گربه‌ها از غذاهای متنوعی لذت می‌برند و باید با غذای خشک و مرطوب تغذیه شوند، غذای کنسرو شده گربه دارای میزان بالای آب است که به تأمین آب بدن بچه گربه شما کمک می‌کند. غذای کنسروی در صورتی مناسب و ایمن است که تحت نظارت سازمان‌های معتبر تولید شده باشد.

هنگام انتخاب یک غذای کنسرو شده برای گربه خود، به دنبال غذایی باشید که دارای گواهی و تأیید سلامت باشد. این گواهی به این معناست که غذا حاوی ترکیبی با کیفیت از مواد تشکیل دهنده برای برآورده کردن نیازهای اساسی تغذیه گربه است. همچین، کنسرو باید توسط برند معتبری تولید شده باشد و تاریخ تولید آن جدید باشد.

هنگام خرید کنسرو غذای گربه، سن گربه خود را در نظر بگیرید. محصولات مختلف به ویژه برای بچه‌گربه‌ها، گربه‌های بالغ یا سالمند تهیه و تولید می‌شوند.

 

 

در اطلاعات روی غذای گربه خود به دنبال چه بگردیم؟

مانند غذای انسان، آنچه بر روی برچسب غذای گربه ظاهر می‌شود توسط شرکت‌های تولید کننده تنظیم می‌شود. صرف نظر از بسته بندی، همه غذاهای گربه باید اطلاعات زیر را روی برچسب خود داشته باشند:

  • نام محصول: چه نوع غذای گربه است؟
  • وزن خالص: غذا در ظرف چقدر است؟
  • هدف یا قصد: در جایی از بسته بندی باید نوشته شود که این غذا مخصوص گربه‌ها است و یا برای چه گربه‌هایی مناسب است.
  • فهرست مواد: یک شرکت معتبر باید مواد تشکیل دهنده محصول را با جزئیات روی بسته بندی محصول درج کند.
  • دستورالعمل‌های تغذیه‌ای: نحوه و میزان مصرف محصول برای گربه را توضیح می‌دهد.
  • توصیه‌های تغذیه‌ای: به شما می‌گوید که غذا برای کدام سبک زندگی و یا سن گربه در نظر گرفته شده است.

 

 

زمان تغییر غذا از بچگی به بزرگسال در سگ و گربه

معمولاً در حدود 9 ماهگی زمان تغییر غذا است که می‌توانید بچه گربه‌تان را بیشتر نوجوان در نظر بگیرید. در این سن گربه شما نزدیک بلوغ است. در این مرحله زندگی، مهم است که تغذیه گربه را متناسب با سن او تنظیم کنید. به‌طور کلی، گربه‌های بالغ نیاز به مصرف پروتئین و چربی کمتری نسبت به بچه‌گربه‌ها دارند، بنابراین رژیم‌های غذایی پر کالری برای گربه‌ها باید با بالغ شدن گربه اصلاح شوند.

 

 

نکات مهم در خصوص استفاده از تشویقی‌ها برای گربه

 برای خرید غذاهای تشویقی گربه، به نکات زیر باید توجه داشت:

  • خوراکی‌ها باید کوچک باشند: پاداش‌های کوچک از افزایش وزن گربه جلوگیری کند.
  • غذاهای خشک برای تشویق راحت‌تر هستند: کار با غذای خشک آسان‌تر است.

 

 

غذاهای مخصوص حیوان عقیم شده و هدف از تولید آن‌ها چیست؟

برای جلوگیری از افزایش وزن که ممکن است پس از عقیم‌سازی بسیار سریع رخ دهد، مهم است که رژیم غذایی حیوان خانگی خود را اصلاح کنید و به وی غذای مخصوص حیوانات عقیم شده بدهید. اضافه‌وزن عواقبی بر سلامت سگ و گربه دارد و بهتر است از کاهش وزن حیوان خانگی خود اجتناب کنید! مقدار غذایی که باید هر روز در اختیار گربه قرار داده شود بر اساس وزن و فعالیت گربه یا سگ متفاوت است. از دامپزشک خود بخواهید تا به شما کمک کند تا وزن ایده آل حیوان خانگی خود را تخمین بزنید.

حیوان عقیم‌شده ممکن است بازیگوشی سابق را نداشته باشد و مستعد بروز سنگ‌های کلیوی و مجاری ادراری شود. وضعیت موها، ناخن‌ها و دندان‌های حیوان عقیم شده نیز دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. پس مهم است که رژیم غذایی حیوان عقیم شده دارای مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن باشد.

کلام آخر

مهم است که به یاد داشته باشید وقتی صحبت از رژیم غذایی و رفتارهای تغذیه‌ای می‌شود، هر گربه، موجودی با نیازها و ویژگی‌های منحصر به فرد است. تعداد وعده‌های غذایی ارائه شده و مقدار و نوع غذای مورد استفاده، بسته به ترجیحات و سطوح فعالیت هر گربه متفاوت هستند. به عنوان مثال، گربه‌هایی که در فضای باز هستند، ممکن است به کالری بیشتری نسبت به گربه‌هایی که فعالیت کمتری دارند، نیاز داشته باشند.

علاوه بر این، نیازهای تغذیه‌ای و ترجیحات غذایی در طول زندگی گربه تغییر می‌کنند. بچه‌گربه‌ها، بزرگ‌سالان و گربه‌های مسن همگی نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. گربه شما باید از رژیم غذایی مخصوص این مراحل زندگی تغذیه شود. گربه‌های مبتلا به بیماری‌های خاص از رژیم درمانی خاصی بهره می‌برند که این ممکن است علائم را کنترل کرده و پیشرفت بیماری را به تأخیر بیندازد.

انتخاب یک غذای باکیفیت از بین صدها برند موجود، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. صنعت تغذیه حیوانات خانگی بسیار رقابتی است و برای فروش محصولات به تبلیغات متقاعدکننده‌ای متکی است. همه غذاهای حیوانات خانگی به‌طور یکسان تولید نمی‌شوند، اگرچه بسیاری از غذاهای تجاری موجود، رژیم‌های متعادل خوبی دارند. بااین‌حال، کیفیت مواد می‌تواند متفاوت باشد و تعیین کیفیت آن‌ها بر اساس خواندن برچسب می‌تواند دشوار شود. پس مهم است در هر مرحله به دامپزشک مراجعه کنید.

منابع:

 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
عاطفه مقصودی گفت:
مقاله عالی بود ممنون ازتون،
منم یه رپورتاژ تو اقتصاد آفرین خونده بودم که میگفت اگه گربه تون آب کافی نمیخوره بهتره کنسرو بهش بدید چون آبرسانی بهتری نسبت به غذای خشک میکنه، خواستم ببینم شما تائید میکنید؟
    مدیریت گفت:
    سلام ممنون که مقاله رو خوندید
    بله برای گربه هایی که آب کمتری می خورن بهتر هست تغذیه با غذای کنسروی یا پوچ بیشتر بشه تا بدنشون کم آب نشه البته در نظر داشته باشید این مسئله جایگزین آب خوردن نیست و در صورتی که گربتون خیلی کم آب می خوره حتما از دامپزشک مشورت بگیرید چون در طولانی مدت باعث آسیب به کلیه می شه

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید