۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

چه میزان سگتان را باید به پیاده روی ببرید؟

جدا از عشق بی‌قید و شرطی که فقط یک همدم سگ می‌تواند به شما ارائه دهد؛ لذت هوای تازه‌ای که همراه با پیاده روی طولانی در فضای باز است، یکی از بزرگترین مزایای داشتن سگ است. سگ‌ها برای حفظ وضعیت بدنی و ذهنی به ورزش و پیاده روی نیاز دارند اما اینکه هر روز چند بار باید با سگ خود پیاده روی کنید به نیازهای خاص او بستگی دارد.

قبل از اینکه به پیاده روی بروید؛ کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که نیازهای سگتان برای پیاده روی چیست؟ ممکن است به نظر برسد که سگ‌ها عاشق تحرک و ورزش هستند، اما ورزش بیش از حد برای یک سگ خطرناک خواهد بود. برای دانستن اینکه چه میزان سگتان را باید به پیاده روی ببرید، این مطلب را تا پایان بخوانید.
 

پیاده روی با سگ خانگی


چه زمانی باید سگ را برای پیاده روی بیرون برد؟

دو عامل اصلی وجود دارند که باید در مورد اینکه چه زمانی سگ را برای پیاده روی به بیرون برد؛ در نظر گرفته شوند. یک عامل نیازهای ورزشی خاص سگ شما است که به سن، نژاد سگ و عوامل دیگر بستگی دارد. سیستم ایمنی و برنامه واکسیناسیون سگ شما از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگر می‌پرسید چه زمانی می‌توانم سگم را بیرون ببرم؟ پاسخ این است که توله‌ها نباید تا حداقل دو هفته پس از واکسیناسیون وارد دنیای آزاد شوند. دامپزشک شما میتواند یک جدول زمانی مشخص برای برنامه واکسیناسیون سگتان ارائه دهد تا بتوانید برای پیاده روی رفتن برنامه ریزی کنید، اما به طور کلی، تا دو هفته پس از تکمیل برنامه واکسیناسیون میتوان توله سگ را برای پیاده روی به بیرون برد.

 

پیاده روی سگ بعد از واکسیناسیون


در چه سنی می‌توان با سگ به پیاده روی رفت؟

اولین پیاده روی سگ شما در فضای باز چندان به سن حیوان مربوط نمی‌شود؛ بلکه به این بستگی دارد که سگ آیا واکسیناسیون انجام داده یا خیر؟ به جای این که فکر کنید توله‌ها از چه سنی شروع به راه رفتن می‌کنند، با دامپزشک خود در مورد شروع برنامه واکسیناسیون سگتان در اسرع وقت صحبت کنید تا حیوان کاملاً واکسینه شود و آماده رفتن به خارج از منزل باشد.

اگر سگ شما تناسب اندام دارد و واکسن‌های خود را به موقع دریافت کرده است، سگ شما می‌تواند در سن 16 تا 18 هفتگی در برابر انواع بیماری‌های سگ، کاملاً واکسینه شود و آماده رفتن به خارج از منزل باشد. البته، فقط به این دلیل که سگ شما کاملاً واکسینه شده است و از بیماری‌های دردسرسازی مانند پاروویروس محافظت می‌شود، به این معنا نیست که حیوان برای پیاده‌ روی یک روزه آماده است. زمانی که سگ شما خیلی جوان است، «پیاده روی» عمدتاً شامل یک گردش کوتاه در بیرون است که باید با تأکید بسیار بیشتر بر بازی در داخل خانه همراه باشد.
 

سن مناسب برای پیاده روی با سگ


یک سگ چقدر به ورزش نیاز دارد؟

اگر نمی‌دانید که سگتان چقدر باید ورزش کند؟ یک قانون کلی این است که سن سگ را محاسبه کنید و سپس آن را در پنج ضرب کنید تا متوجه شوید که سگ شما برای هر جلسه چند دقیقه می‌تواند راه برود. این محاسبات بر اساس میانگین دو نوبت پیاده روی در روز است. به عنوان مثال، یک سگ چهار ماهه را می‌توان به مدت 20 دقیقه و دو بار در روز، در حالی که یک سگ هفت ماهه را می‌توان 35 دقیقه و دو بار در روز پیاده روی برد. البته، این یک نقطه شروع است و سایر عوامل حیاتی مانند: اندازه، نژاد و خلق و خوی سگ شما را در نظر نمی‌گیرد.
 

سگ چقدر به ورزش نیاز دارد؟


آیا نژاد سگ بر نیازهای ورزشی حیوان تأثیر میگذارد؟

اگرچه می‌توان برای محاسبه میزان پیاده روی سگ، به سن و وضعیت واکسیناسیون سگ توجه کرد، اما در نهایت تعیین میزان پیاده روی سگ به توانایی حیوان در انجام تمرینات فیزیکی بستگی دارد که می‌تواند به شدت تحت تأثیر نژاد سگ باشد. نژادهای عروسکی مانند شی هواهوا و پامرانین به دلیل جثه کوچک، نیاز به تغذیه مکرر دارد و پاهای ریز این حیوانات نمی‌توانند پیاده روی‌های طولانی را تحمل کنند. نژادهای عروسکی خیلی سریع بالغ می‌شوند؛ بنابراین می‌توانند بپرند و حتی تمرینات چابکی را از سنین نسبتاً جوانی امتحان کنند.

نژادهای سگ غول پیکر مانند مالاموت آلاسکا می‌توانند پیاده روی‌های نسبتاً طولانی را تحمل کنند، زیرا برای پیاده روی به تلاش بسیار کمتری لازم دارند. با این حال، هر چه سگ بزرگتر باشد، مدت بیشتری طول می‌کشد تا استخوان‌ها و مفاصل حیوان به طور کامل بالغ شوند. حتی اگر به نظر می‌رسد که سگ بزرگ شش ماهه شما می‌تواند یک پیاده روی یک روزه را تحمل کند، اما اگر در سن کم باشد، در خطر ایجاد مشکلات ارتوپدی خواهد بود. تحمل گرما یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر گرفته شود، زیرا نژادهای بینی کوتاه قادر به انجام ورزش در آب و هوای گرم نیستند.
 

تأثیر نژاد سگ بر پیاده روی حیوان


چند بار باید سگ خود را به پیاده روی ببریم؟

سگ شما در چند ماه اول به طور منظم بیرون می‌رود؛ بنابراین هر سفر به بیرون را می‌توان به عنوان یک پیاده روی کوچک تلقی کرد. هر بار که سگ خود را بیرون می‌آورید، یک قدم زدن کوتاه در اطراف منزل یا پیاده روی تا انتهای یک مسیر مشخص و برگشتن در این مرحله کافی است.

همان‌طور که سگ شما بزرگتر می‌شود؛ می‌توانید جلسات فضای باز را سریع‌تر انجام دهید و دو یا سه مورد از جلسات را به پیاده روی کمی طولانی‌تر تبدیل کنید. وقتی سگ شما بالغ می‌شود، حداقل به یک پیاده روی در روز نیاز دارد، در حالی که نژادهای سگ فعال و باهوش مانند گلدن رتریور و کلپی حداقل به دو یا سه پیاده روی روزانه نیاز دارند.
 

چند بار سگ خود را به پیاده روی ببریم؟


یک سگ چقدر باید پیاده روی برود؟

یک سگ چقدر می‌تواند راه برود؟ پاسخ به این سوال به اندازه، نژاد و سن سگ شما بستگی دارد. اما به طور کلی، بیشتر سگ‌ها بین 30 دقیقه تا دو ساعت فعالیت بدنی در روز نیاز دارند. یک سگ به طور متوسط بین ۵/۳ تا 14 ساعت پیاده روی در هفته نیاز دارد. بسیاری از افراد این زمان را به دو یا سه پیاده روی در روز تقسیم می‌کنند اما مقدار و مدت زمان پیاده روی ممکن است از سگی به سگ دیگر متفاوت باشد. هیچ فرمول کاملی برای تعیین تعداد دفعات پیاده روی سگ وجود ندارد. با یک پیاده روی ملایم 30 دقیقه‌ای شروع کنید.

سطح انرژی را با توانایی پیاده روی در مسافت‌های طولانی اشتباه نگیرید. همه توله‌ها انرژی زیادی دارند و عاشق بازی هستند، اما برخی از توله‌ها نمی‌توانند به اندازه سگ‌های دیگر راه بروند. همیشه با پیاده‌ روی‌های کوتاه شروع کنید و با گذشت زمان، نیازهای سگ خود را بفهمید. اگر سگ شما در حین پیاده روی بنشیند یا دراز بکشد؛ این نشانه واضحی است که سگ شما نیاز به استراحت دارد. مستقیماً به خانه برگردید و بگذارید حیوان استراحت کند.

سگ شما مؤدبانه سعی می‌کند به شما بگوید که خیلی راه رفته است در حالی که همیشه پیاده روی سگها باید کوتاه شروع شود و به تدریج در طول زمان افزایش یابد؛ به طور کلی سگ‌ها با جثه متوسط مانند پودل و بوردر کولی می‌توانند مسافت‌های طولانی‌تری را نسبت به سگ‌های کوچکتر یا سگ‌هایی با پاهای کوتاه مانند داشهوند تحمل کنند. نژادهای بسیار بزرگی مانند سنت برنارد و گریت دین ممکن است به نظر برسند که می‌توانند پیاده روی طولانی را تحمل کنند، اما به دلیل کندی رشد مفاصل و استخوان‌هایشان، در معرض خطر مشکلات ارتوپدی قرار خواهند گرفت.

 

میزان پیاده روی سگ


چگونه یک سگ را با قلاده به پیاده روی ببریم؟
 

از آن‌جایی که زندگی شما با سگ جدیدتان مستلزم زمان زیادی است؛ پیاده روی با یک قلاده مهارتی است که باید هرچه زودتر آموزش داده شود. بهتر است قبل از این که سگ شما برای اولین پیاده روی خود در فضای باز آماده شود؛ با قلاده آشنا شود.

اولین قدم زدن سگ شما در فضای باز باید با تمرین زیاد در داخل خانه با قلاده انجام شود. بگذارید قلاده را بو بکشد و با آن آشنا شود. شما باید به علاقه و کنجکاوی حیوان نسبت به قلاده پاداش دهید. وقتی برای اولین بار بند و قلاده سگ خود را امتحان می‌کنید؛ تشویق کردن را افزایش دهید و چند خوراکی به حیوان بدهید. هنگامی که سگ شما با مهار و بند خود احساس راحتی کرد؛ وقت آن است که حیوان را تشویق کنید که در هنگام راه رفتن در کنار شما بماند.
 

قلاده کتفی سگ و گربه نیناپت مدل پددار بدون لید سایز 1

این تکنیک دشواری نیست، اما تسلط بر آن ممکن است کمی طول بکشد. سگ شما باید یاد بگیرد که وقتی در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرد (بلافاصله در کنار شما) می‌تواند به پیاده روی خود ادامه دهد. اگر حیوان از موقعیت خود خارج شود؛ چه در جلو، چه در پشت یا به پهلو، پیاده روی را متوقف کنید؛ تا زمانی که به نقطه مناسب در کنار شما قرار گیرد.

سگ شما ممکن است در ابتدا نشانه‌هایی از ناامیدی در خود نشان دهد، اما به زودی متوجه می‌شود که تنها راه برای ادامه حرکت این است که در کنار شما راه برود. به جای کشیدن، تکان دادن یا فریاد زدن، ثابت بایستید و تا زمانی که سگ در موقعیت مناسبی قرار نگرفته است حرکت نکنید. به محض اینکه سگ به کنار شما برگشت، حیوان را پاداش دهید. این پاداش را تا حد امکان آنی انجام دهید تا سگ شما به زودی یاد بگیرد که سرگردانی تنها منجر به ناامیدی می‌شود؛ در حالی که در کنار شما ماندن باعث تمجید شما و یک پیاده روی لذت بخش خواهد شد.

جلسات آموزش قلاده را در شروع کار به مدت زمان کمی انجام دهید و به تدریج جلسات را در طول زمان افزایش دهید. اگر سگ شما هنگام تمرین با قلاده نشسته یا دراز می‌کشد؛ این کار حیوان را به عنوان نشانه واضحی در نظر بگیرید که سگ به استراحت نیاز دارد. بلافاصله تمرین را متوقف کنید و به سگ خود فرصت استراحت بدهید.

 

پیاده روی سگ با قلاده


چگونه جلوی کشیده شدن افسار سگ را بگیریم؟

اگر یک سگ افسارش را می‌کشد؛ این کاری است که حیوان مجبور بوده انجام دهد، زیرا خیلی مشتاق است دنیای اطراف خود را کشف کند. در این حالت به حیوان آزادی عمل بدهید تا زمانی که به کنار شما بیاید. اگر سگ در حین راه رفتن با افسار، تمایل به پریدن دارد، باید فعال باشید. اگر می‌دانید که سگ شما نسبت به ماشین واکنش نشان می‌دهد؛ مراقب نزدیک شدن به ماشین‌ها باشید و قبل از اینکه فرصتی برای پریدن داشته باشد، توجه حیوان را به سمت خود معطوف کنید.

سگ خود را به خاطر نگاه کردن به شما و ماندن در کنار خود تحسین کنید و به حیوان پاداش دهید. تنها زمانی پیاده روی را از سر بگیرید که سگ شما در کنارتان باشد. این کار به سگ شما یاد می‌دهد که باید به جای توجه به ماشین‌ها، سگ‌ها و دوچرخه سواران و سایر عوامل بیرونی، به شما توجه کند. اگر سگ شما در پیاده روی آنقدر هیجان زده می‌شود که بیش از حد پارس می‌کند؛ این پارس کردن می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که سگ شما در طول روز تحریکات جسمی و ذهنی کافی دریافت نمی‌کند.

اگر سگی از نژاد فعال دارید که بیشتر روز را تنها سپری می‌کند و بعد از ظهرها فقط برای یک پیاده روی کوتاه به بیرون برده میشود، ممکن است آنقدر تحریک شود که نتواند پارس کردن را متوقف کند. سعی کنید برنامه روز خود را تغییر دهید تا تمرینات کوتاه مدت داشته باشید. اگر در تمام طول روز از خانه دور هستید؛ ممکن است لازم باشد سگ خود را به یک پانسیون و پارک سگ ببرید. پیاده روی سگ فقط یک فعالیت سرگرم کننده نیست، بلکه برای سلامتی و رفاه سگ شما نیز بسیار مهم است.

 

کشیده شدن افسار سگ


پیاده روی برای سلامت سگ شما مفید است

ممکن است از خود بپرسید که آیا سگ شما واقعاً به بیش از یک پیاده روی در روز نیاز دارد یا اینکه یک جست و خیز سریع در اطراف حیاط کفایت می‌کند؟ البته این بستگی به سگ شما دارد اما به طور کلی، سگ‌ها پیاده روی طولانی‌تر را دوست دارند، زیرا به حیوان فرصتی برای کشف جهان می‌دهد. پیاده روی طولانی‌تر هم‌چنین سگ شما را از نظر روانی سالم نگه میدارد.

بدون ورزش کافی برای تحریک ذهنی، برخی از سگ‌ها مضطرب یا مخرب می‌شوند. به علاوه، پیاده روی راهی عالی برای ارتباط با حیوان خانگی است. به یاد داشته باشید، راه رفتن سگ باید سرگرم کننده باشد. این یکی از فعالیت‌های اساسی همراهی با سگ‌ها و یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامت عاطفی، ذهنی و جسمی این حیوانات است.


پیاده روی سگ می‌تواند مزایای زیر را داشته باشد:

  •  کنترل وزن: ورزش منظم به سگ شما کمک میکند کالری اضافی را بسوزاند و وزن مناسبی داشته باشد. این موضوع به کاهش چاقی کمک می‌کند.
  • سلامت مفاصل: آیا تا به حال پس از نشستن طولانی مدت دچار سفتی در پاهای خود شده‌اید؟ مفاصل سگ نیز مشابه مفاصل انسان است. حرکت کردن به مفاصل حیوان کمک میکند تا پرورش پیدا کند.
  •  سلامت دستگاه دستگاه ادراری: پیاده روی منظم حیوان مهم است و ادرار کردن در اطراف محله فقط برای سلامتی سگ مفید نیست؛ بلکه بخشی از نحوه ارتباط سگ‌ها از طریق بو است.

  

سلامتی سگ با پیاده روی


سگ‌های مختلف نیازهای پیاده روی متفاوتی دارند

هنگامی که تصمیم میگیرید چند وقت یکبار سگ خود را به پیاده روی ببرید؛ باید سن، سطح فعالیت، سلامت و نژاد حیوان را در نظر بگیرید. سگ‌های جوان با انرژی بیشتر از پیاده روی‌های مکرر سود بیشتری می‌برند. از سوی دیگر، سگ‌های مسن با مشکلات حرکتی به پیاده روی کمتر نیاز دارند. نژادهای زیر با انرژی بالاتر ممکن است از پیاده روی‌های مکرر سود ببرند:

  • تریرها
  • بوردر کولی و سایر نژادهای گله
  • شپرد استرالیایی
  • لابرادور و گلدن رتریور

نژادهای زیر ممکن است تنها به یک یا دو پیاده روی کوتاه در روز نیاز داشته باشند:

  • گریت دین
  • نیوفاندلند
  • ماستیف‌ها
  • گری هاند
  • بولداگ‌ها

البته سگ‌های جوان از هر نژادی معمولاً به فعالیت بیشتری نسبت به سگ‌های مسن نیاز دارند و سگ‌هایی که آسیب یا بیماری دارند ممکن است استقامت محدودی برای پیاده روی داشته باشند. برای ایجاد یک برنامه ورزشی مناسب برای سگ خود با دامپزشک تان مشورت کنید.
 

پیاده روی سگ مسن


بهترین زمان برای پیاده روی سگ چه وقتی است؟

سگ‌ها در روال عادی رشد می‌کنند. یک برنامه ایده آل برای پیاده روی سگ شامل موارد زیر است:

  • یک پیاده روی کوتاه، صبح قبل از صبحانه
  • یک پیاده ‌روی کوتاه دیگر در نیمروز
  • یک پیاده روی طولانی‌تر یا دویدن قبل از شام
  • یک پیاده روی دیگر درست قبل از خواب

این روال به طور کلی با نیازهای غذا خوردن، ورزش و تخلیه انرژی سگ‌های سالم مطابقت دارد. مطمئناً هر خانواده‌ای نمی‌تواند دقیقاً از این برنامه پیروی کند اما یک پیاده روی طولانی و چند پیاده روی کوتاه یا استراحت برای بسیاری از سگ‌ها مناسب است.

 

بهترین زمان برای پیاده روی سگ


کلام آخر

اگر مشتاق پیاده‌ روی‌های طولانی و لذت ‌بخش با همراه جدید خود هستید، مقاومت در برابر وسوسه شروع پیاده ‌روی به محض اینکه سگ جدید خود را دریافت میکنید؛ میتواند دشوار باشد. فقط به یاد داشته باشید در ابتدا به پیاده روی‌های کوتاه و به راحتی قابل کنترل ادامه دهید و پیاده روی‌های طولانی‌تر را برای زمانی که سگ شما کاملاً رشد کرده است، بگذارید. در زمان پیاده روی با سگ خود عکس بگیرید و از تعامل با یکدیگر لذت ببرید.

منبع:

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید