۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

همه چیز در مورد سگ ها

تخمین زده می‌شود که بیش از 12 هزار سال است که سگ به عنوان یک همراه، محافظ و دوست در کنار انسان‌ها زندگی کرده است. سگ یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی در جهان است و از آن به عنوان «بهترین دوست انسان» یاد می شود. چه فقیر و چه ثروتمند، یک سگ به شما وفادار خواهد بود و شما را تا حد زیادی دوست خواهد داشت.
 

اما نگهداری و شناخت سگ ها به آموزش، تلاش، صبر، پول و زمان نیاز دارد. اگر همه حواس خود را به سگ‌تان اختصاص دهید، حیوان عشق بی‌بدیل خود را به شما ارزانی خواهد داشت. ما همیشه به شما پیشنهاد می‌کنیم که چه قبل و چه بعد از پذیرفتن سرپرستی یک سگ، در مورد این حیوان اطلاعات خود را کامل کنید. در این بررسی ما به طور کامل در مورد خصوصیات، نژادها و نحوه نگهداری صحیح از سگ ها صحبت می‌کنیم.

 

پیدایش سگها

 

منشا سگ ها در تاریخ

اعتقاد بر این بود که اولین گرگ‌های اهلی حدود 15 هزار سال پیش در خاورمیانه ظاهر شدند. اما شواهد جدید نشان می‌دهند که این اتفاق خیلی زودتر رخ داده است. «پونتوس اسکوگلند» ژنتیک‌ دان سوئدی، سال گذشته مطالعه‌ای را در مجله «Current Biology» منتشر کرد و یافته‌های خود را از یک استخوان گرگ سیبری با قدمت 35 هزار سال توصیف نمود. او نتیجه گرفت که اهلی کردن سگ ها ممکن است برای اولین بار 27 هزار تا 40 هزار سال پیش رخ داده باشد.
 

بر اساس مطالعات ژنتیکی، سگ های اهلی امروزی از چین، خاورمیانه و اروپای شرقی منشأ گرفته‌اند. به گفته «گرگر لارسون» باستان شناس و متخصص ژنتیک، گرگ‌های خاکستری توسط انسان‌ها در جایی در غرب اوراسیا اهلی شدند. او حدس می‌زند که مردم شرق در همان زمان گرگ‌ها را اهلی می‌کردند. دانشمندان بر این باورند که گرگ‌ها ابتدا به اردوگاه‌های انسانی جذب شدند تا باقیمانده غذای آدم‌ها را بخورند.
 

با گذشت زمان، برخی از گرگ‌ها با انسان‌های عشایری زندگی کردند. در این زمان نوعی انتخاب طبیعی برای اهلی شدن اتفاق افتاد. به گفته «کاترین ام راجرز» استاد بازنشسته زبان انگلیسی از کالج بروکلین، در کتاب خود «دوست اول» نوشت: «زنان ممکن است اولین کسانی باشند که گرگ‌ها را به حیوان خانگی تبدیل کردند.»

حتی شواهد علمی وجود دارند که از پیوند بین انسان و سگ تصدیق میکند. وقتی ما انسان‌ها به چشمان یکدیگر نگاه می‌کنیم، از نظر عاطفی به یکدیگر نزدیک می‌شویم و هورمونی به نام اکسی­توسین ترشح می‌کنیم. مطالعه‌ای که توسط «ناگاساوا» انجام شد نشان داد که وقتی سگ ها و انسان‌ها به چشم‌های یکدیگر خیره می‌شوند، هورمون یکسانی در هر دو ترشح می‌شود. نژادهای سگ از نظر محبوبیت متفاوت هستند. در دهه 1890، سنت برنارد (St. Bernard) نژاد محبوب بود اما از دهه 1990، لابرادور رتریور (Labrador Retriever) به سگ مورد علاقه همه تبدیل شد.

 

درباره سگ خانگی

اصطلاح سگ خانگی به هر یک از صدها نژاد سگ در جهان امروزی اشاره دارد. در حالی که این حیوانات از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند اما همه سگ ها عضوی از گونه «Canis familiaris» محسوب می‌شوند. نژاد سگ های اهلی را از سگ های وحشی جدا می‌کند.

سگ های اهلی بیشتر به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند، اگرچه بسیاری از نژادها به تنهایی قادر به زنده ماندن هستند (چه در جنگل و چه در خیابان های شهر). بر اساس یک مطالعه، یک سوم از کل خانواده ها در سراسر جهان سگ دارند. این آمار باعث شده است تا سگ محبوب ترین حیوان خانگی در کره زمین باشد.

 

فواید وجود سگ ها

در حالی که مردم نسبت به گذشته کمتر به سگ ها برای کارهای روزانه متکی‌اند و از سگ ها بیشتر برای دوری از تنهایی و داشتن همدم استفاده می‌کنند اما هنوز مشاغل زیادی وابسته به سگ ها هستند. از آنجایی که حس بویایی سگ های خانگی بین 10 هزار تا 100 هزار برابر بهتر از حس بویایی انسان است، سگ ها اکنون با استشمام مواد مخدر، مواد منفجره و حتی وسایل الکترونیکی به کار گرفته می‌شوند. سگ ها همچنین می توانند به حافظان محیط زیست کمک کنند تا گونه های در خطر انقراض را پیدا کنند.
 

سگ ها به تیم‌های جستجو و نجات در پی وقوع بلایای طبیعی یا گزارش‌هایی مبنی بر گم شدن افراد در فضای باز کمک می‌کنند. سگ هایی که برای هشدار در مورد مواد منفجره پنهان و دشمنان آموزش دیده‌اند، در عملیات نظامی خدمت می‌کنند. سگ های دیگر به پلیس کمک می‌کنند تا به دنبال فراریان از زندان یا اجساد قربانیان قتل باشند.

 برخی در عوض با مأموران گمرکی که در جستجوی کالاهای قاچاق هستند، از مواد مخدر گرفته تا عاج فیل، کمک می‌کنند. همچنین سگ ها می‌توانند علائم اولیه بیماری پارکینسون، دیابت، چندین نوع سرطان، تشنج‌های صرعی و باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک را بو کنند. آنها افراد ناشنوا و نابینا را راهنمایی می کنند و به افراد مبتلا به اوتیسم و ​​اختلال استرس پس از سانحه کمک می کنند تا با اضطراب خود کنار بیایند. به طور کلی، سگ ها نقش‌های مختلفی را در جامعه انسانی ایفا می‌کنند و اغلب به عنوان سگ کار آموزش می‌بینند.

 

فواید وجود سگها برای انسان

 

خصوصیات سگ ها

سگ ها با محبت رشد می‌کنند و وقتی که به این حیوانات عشق وریزیده میشود و مورد توجه واقع می‌شود، با خوشحالی دم خود را تکان می‌دهند. سگ ها اگر به خاطر انجام کار اشتباهی از آنها سرزنش شود، می‌نشینند و عصبانی می‌شوند. سگ ها نیز مانند انسان‌ها، موجوداتی بسیار اجتماعی هستند و این شباهت در الگوی رفتاری کلی سگ ها که شامل تربیت پذیری، بازیگوشی و توانایی برای جا گرفتن در خانواده و موقعیت‌های اجتماعی هستند، نمود پیدا کرده است.
 

سگ ها می‌توانند از نظر ظاهر، عملکرد، خلق و خو و اندازه متفاوت باشند. وزن برخی از سگ های کوچک به 600 گرم می‌رسد، در حالی که برخی از سگ های بزرگتر می‌توانند تا 90 کیلوگرم وزن داشته باشند. اما تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از مردم سگ ها را دوست دارند؟ سگ ها به دلیل ویژگی های شگفت انگیزشان مورد تحسین بسیاری قرار می گیرند. بنابراین با صفات منحصر به فرد سگ ها آشنا شویم:

1- وفاداری زیاد

فکر نمی‌کنیم موجودات دیگری باشند که به اندازه سگ ها وفادار باشند. سگ ها بسیار وفادار هستند و این وفاداری به دلیل ترکیبی از ویژگی‌های خاص آنهاست. سگ ها فقط عشق شما را می خواهند و در ازای آن، به شما وفاداری ارزانی می‌دارند.

2- عشق بی‌قید و شرط

سگ ها اهمیتی نمی‌دهند که شما از کدام رنگ پوست، ملیت، مذهب  یا ناتوان جسمی یا ذهنی هستید. برای سگ ها مهم نیست که شما چقدر پول دارید، ظاهرتان خوب است یا حتی باهوش هستید. سگ ها فقط یاد می گیرند که شما را همانگونه که هستید دوست داشته باشند. حتی اگر از سگ ها غافل شوید، این حیوانات دوست داشتنی عشق بی‌قید و شرط خود را به شما هدیه می‌دهند. سگ ها درد شما را حس کرده و با شما همدردی می‌کنند. حتی اگر سگ را دور کنید، این حیوانات خانگی همیشه شما را دوست خواهند داشت.

3- سادگی در زندگی

نمی‌توان انکار کرد، سگ ها ساده هستند. بیشتر روز آنها شامل خوردن، بازی و خواب است. اما سگ ها همچنین بیشتر روز خود را صرف این می کنند که صاحب خود را خوشحال کنند. این حیوانات از چیزهای ساده زندگی قدردانی می کنند و هرگز چیزهای زیادی نمی‌خواهند. به طور کلی، در سگ ها هیچ چیز پیچیده‌ای وجود ندارد.

5- عدم داشتن انتظارات

سگ ها نه تنها ساده هستند بلکه بیش از هر موجودا دیگری فداکاری می‌کنند. سگ ها واقعاً هیچ خواسته‌ای ندارند و فقط از اصول اولیه زندگی راضی هستند. این حیوانات هرگز انتظار زیادی ندارد و هیچ وقت کاری را به نفع خود انجام نمی‌دهند.

 

معرفی انواع نژادهای سگ

سگ ها از نظر اندازه و ظاهرشان یکی از متنوع‌ترین گونه‌های روی کره زمین هستند. ولی باورش سخت است که شی هوا هوا کوچک (Chihuahua) و گریت دین غول پیکر (Great Dane) از نظر ژنتیکی تقریباً یکسان باشند. اما گوش‌ها، پنجه‌ها و خلق و خوی سگ ها بسیار متفاوت هستند.

انجمن‌های مختلف ممکن است در نحوه تشخیص نژادهای سگ، عملکردی متفاوتی داشته باشند. با این حال، همه آنها به طور کلی از مدل کنل کلاب آمریکا (AKC) پیروی می‌کنند که مستلزم وجود جمعیت قابل توجهی از نوع خاصی از سگ برای به رسمیت شناختن نژادی جدید است.

قبل از اینکه AKC یک نژاد جدید را در نظر بگیرد، نژاد جدید باید حداقل 300 تا 400 سگ داشته باشد که حداقل سه نسل را شامل شود. در حالی که تعداد نژادهای جدید اضافه شده به رجیستری AKC  سال به سال متفاوت است، از سال 2010 تا به امروز نزدیک به 25 نژاد جدید ثبت شده‌اند. همه انجمن‌های اصلی انواع سگ ها را بر اساس شغلی که سگ در ابتدا برای انجام آن پرورش داده شده است، به گروه‌های مختلف دسته ‌بندی می‌کنند.

کنل کلاب آمریکا نژادهای سگ را به هفت دسته زیر تقسیم می‌کند:

سگ های ورزشی

این گروه شامل سگ هایی هستند که برای کمک به شکار پرندگان مانند اردک‌ها و غازها پرورش داده شده‌اند. به همین دلیل، AKC این گروه را گانداگ (Gundog) می‌نامد. این گروه شامل رتریورهایی مانند لابرادور (Labrador)، اسپانیل (Spaniel) و همچنین نژادهای ستر (Setter) می‌شود.

سگ های شکاری

گروه سگ شکاری هم شامل سگ های مانند سگ افغان (Afghan Hound) و گرگ ایرلندی (Irish Wolfhound) و هم سگ های شکاری بیگل (Beagle) می‌شود. نژادهای سگ شکاری عموماً برای ردیابی شکارهای بزرگ و کوچک پرورش داده می‌شدند. امروزه برخی از این سگ ها برای یافتن کودکان گمشده، یافتن مکان قربانیان زلزله زیر آوار و حتی بوییدن حشرات آسیب رسان کار می‌کنند.

سگ های تریر

سگ های این گروه در ابتدا برای کمک به کنترل جمعیت جوندگان پرورش داده شدند. تریرهای تنومند و پر انرژی و کوچکتر به دنبال موش‌ها و سایر جوندگان هستند، در حالی که نژادهای بزرگتر تمایل دارند لانه‌های طعمه خود را حفر کنند. نام بسیاری از این سگ ها از مکانی که در آن رشد کرده‌اند مانند کایرن تریر (Cairn Terrier) یا استافوردشایر تریر (Staffordshire Terrier) گرفته شده است.

سگ های گله داری

نژادهای گله داری در اصل برای کمک به کنترل دام‌ها مانند گوسفند و گاو پرورش داده می‌شدند. این سگ ها چابک و باهوش هستند، به راحتی آموزش می­بینند و به دستورات انسان پاسخ میدهند. به همین دلیل است که برخی از نژادهای گله داری مانند ژرمن شپرد (German Shepherd) سگ های پلیسی، نظامی و جستجوگر خوبی نیز هستند.

سگ های کاری

نژادهای کارگر به آن دسته از نژادهایی گفته می‌شوند که برای انجام کارهای خاصی پرورش داده می‌شوند. این کارها شامل سگ های سورتمه مانند‌ هاسکی سیبری (Siberian Husky)، سگ های جستجوگر مانند سنت برنارد (St. Bernard) و نژادهای بزرگتری مانند روتوایلر (Rottweiler) هستند. در ابتدا این سگ ها برای نگهبانی از گاوها، پرورش یافته‌اند.

سگ های غیر ورزشی

این گروه برای نژادهایی است که به راحتی در گروه‌های دیگر دسته بندی نمی شوند. سگ های غیر ورزشی شامل سگ های دالماسی (Dalmatian)، پودل (Poodle)، و چائو چائو (Chow Chow) و غیره هستند. این سگ ها ظاهری بامزه و متفاوت دارند و اغلب برای همراهی انسان پرورش یافته‌اند.

 

نژادهای مختلف سگها

 

انتخاب نژاد مناسب از سگ ها

برخی از نژادها ممکن است برای شما مناسب‌تر از بقیه باشند. مواردی که در انتخاب توله سگ باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • اندازه: اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید، ممکن است برای یک پاگ (Pug) مناسب‌تر باشید تا اینکه یک پیت‌بول (Pit bull) داشته باشید.
  • سطح فعالیت: اگر فعال هستید، توله سگی می‌خواهید که بتواند با شما همراه باشد و بالعکس. یا ممکن است توله‌ای را به خانه بیاورید که در آغوش گرفتن را به دویدن ترجیح می‌دهد.
  • خز یا نوع مو: اگر ریختن موهای سگ روی لباس، مبلمان، فرش و اثاثیه یا لوازم داخلی ماشین شما را دیوانه می‌کند، توله سگی را بگیرید که موهایش نمی‌ریزد.
  • آلرژی: اگر شما یا هر کسی در خانه‌تان به شوره سگ حساسیت دارد، توله سگی را انتخاب کنید که باعث حساسیت نشود.
  • بچه‌های زیر 10 سال: برخی از نژادها مانند بردر کولی (Border Collie) و غیره، برای کودکان مناسب‌تر از بقیه هستند.
  • پارس کردن: چه مقدار پارس کردن را می‌توانید تحمل کنید؟ برخی از نژادها به طور قابل توجهی پر سر و صداتر از بقیه خواهند بود پس به این موضوع توجه داشته باشد.
  • سایر حیوانات خانگی: چه گربه در خانه داشته باشید و چه قصد دارید روزی یک سگ دیگر داشته باشید، مطمئن شوید که توله سگ شما می‌تواند با دیگر حیوانات سازگار شود و با آنها کنار بیاید.

 

کتاب سگ, راهنمای کامل نگهداری, آموزش و نژاد ها

نیازهای ضروری سگ ها

نیازهای ضروری سگ ها شامل غذا، آب، جای خواب، ورزش، تفریح و محبت و عشق هستند. همچنین سگ شما به وسایل ضروری نیاز دارد. فعلاً با اصول اولیه شروع کنید و بسته به خلق و خوی توله سگتان و علاقه او می‌توانید بعداً برای خرید وسایل اضافی اقدام کنید. در زیر به نیازهای ضروری سگ ها می پردازیم:

  • غذای توله سگ
  • کاسه‌های آب و کاسه‌های غذا که قابل شستشو باشند
  • قلاده قابل تنظیم (زیرا توله سگ شما به سرعت رشد می‌کند)
  • کیسه‌های مدفوع
  • مسواک سگ، خمیر دندان
  • لوازم نظافت (برس و شانه با کیفیت بالا با توجه به نوع مو توله سگ، به علاوه ناخن گیر و شامپوی توله سگ)
  • لانه سگ و جعبه سگ با فضای کافی برای رشد
  • کلیکر آموزشی
  • پتو (اگر در منطقه سردتر زندگی می‌کنید)
  • اسباب بازی‌های سگ

محصولات سگ

همچنین هنگامی که توله سگ جدید خود را به خانه آوردید، وقت آن است که با سگ پیوند برقرار کنید. در حالی که می‌توانید چیزهای زیادی در مورد ذائقه، خلق و خو و هوش حیوان خانگی جدید خود بیاموزید، به لطف پیشرفت‌های علمی اخیر در ژنتیک حیوانات، چیزهای ارزشمند دیگری نیز وجود دارند که اکنون می‌توانید با یک تحقیق ساده، آنها را بشناسید.

مانند DNA انسان،DNA  توله سگ شما می‌تواند در مورد این حیوان صحبت کند. DNA می‌تواند به شما اطلاعات لازم در مورد ویژگی‌های فیزیکی عجیب و غریب نژاد سگتان را ارائه دهد. حتی می‌تواند شرایط ارثی یا مشکلات خاصی که ممکن است در آینده توله سگ شما در معرض خطر قرار گیرد را شناسایی کند. برای مثال، اگر متوجه شدید که توله سگ شما در معرض خطر دیسپلازی مفصل ران است، می‌توانید با دامپزشک خود برای شروع غربالگری‌های تشخیص زودهنگام در سنین پایین و ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی همکاری کنید. دامپزشک قادر است به شما راهنمای جامع غذای سگ ارائه کند تا رژیم غذایی سگ خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

مناسب ترین لانه برای سگ ها

با افزایش سن، سگ ها ممکن است دچار مشکلاتی مانند آرتریت، دیسپلازی لگن و سایر مشکلات مفصلی شوند. برای کمک به این مسائل، باید یک لانه سگ مناسب برای محافظت از بدن سگ شما و تسکین درد ناشی از مشکلات بیماری سگ مرتبط با سن، تهیه کنید. یک لانه راحت سگ همچنین از مفاصل توله‌های در حال رشد نیز پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود تا توله‌ها بتوانند خیلی خوب بخوابند.

سگ ها نیز مانند انسان ها برای سالم ماندن به خواب باکیفیت نیاز دارند. همچنین یک استراحت شبانه خوب حافظه سگ شما را بهبود می‌بخشد و حتی می‌تواند سگ را باهوش‌تر کند. وقتی سگ ها خواب خوبی داشته باشند، دستورات جدید را خیلی زود یاد می‌گیرند. یک لانه دنج باید به دور از شلوغی خانه باشد. سگ ها داشتن لانه را خیلی دوست دارند، بنابراین از داشتن مکانی که می‌توانند در آن استراحت کنند خوشحال می‌شوند.

سگ های بزرگ به لانه‌های بزرگتر نیاز دارند و سگهای کوچک به لانه‌های کوچک. اندازه مناسب لانه فضای کافی برای دراز کشیدن و چرت زدن را فراهم می‌کند. به طور کلی، به دنبال یک لانه خوب با روکش قابل جابجایی باشید که بتوانید به راحتی آن را در هفته شستشو دهید. این کار کمک می‌کند تا موهای سگ، شوره و میکروب‌ها به حداقل برسند. رعایت نکات مهم آرایش و بهداشت سگ تأثیر زیادی در حفظ سلامتی و افزایش طول عمر حیوان دارد.
 

آموزش سگ ها

یک سگ باید به درستی و با صبر و پشتکار تربیت شود. هرگز نباید در هیچ زمانی با سگ بدرفتاری کنید زیرا نه تنها بدرفتاری با هر حیوانی بسیار اشتباه است بلکه برخی برای دفاع از خود اقدامات تهاجمی نشان می‌دهند. نژادهای بزرگتر نسبت به سگ های متوسط ​​یا کوچک به ورزش بیشتری در یک منطقه بزرگتر نیاز دارند. می توانید سگ ها را به حومه شهر یا پارک یا زمین تفریحی محلی خود ببرید. سگ ها می توانند بدوند و بازی کنند و ورزش مورد نیاز خود را برای حفظ تناسب اندام و سلامت خود انجام دهند.

دو روش متداول برای تربیت سگ وجود دارد. اولین روش، روش مبتنی بر مخالفت است. روش دوم روش مبتنی بر پاداش است. آموزش مبتنی بر مخالفت زمانی است که از تکنیک‌های تنبیه مثبت و تقویت منفی با سگ خود استفاده می‌کنید. روش‌های مبتنی بر پاداش از پاداش‌ها فقط برای رفتارهایی استفاده می‌کنند که می‌خواهید سگ‌تان آنها را دنبال کند.

آموزش مبتنی بر مخالفت از تکنیک‌هایی مانند صداهای بلند، ناخوشایند، اصلاحات فیزیکی و سرزنش‌های خشن استفاده می‌کند تا سگ شما را وادار کند که همانطور که می‌خواهید رفتار کند. از سوی دیگر، آموزش مبتنی بر پاداش هر زمان که سگ شما کاری را انجام دهد که شما می‌خواهید آن را اجرا کند، از پاداش استفاده می‌کند. مالش‌های شکم یا سایر اقدامات خوشایند سگ برای تقویت خوب بودن یک رفتار استفاده می‌شوند.

متخصصان مختلف یک روش را بر دیگری ترجیح می‌دهند. روشی که استفاده می‌کنید کاملاً به شما بستگی دارد. برخی از مردم معتقدند که یک روش مبتنی بر پاداش یک «توالی رویداد» را برای سگ شما تنظیم می‌کند که در آن هنگام انجام آنچه به آنها گفته می‌شود، شما را با احساسات شاد همراه می‌کنند. روش‌های مبتنی بر مخالفت درست برعکس عمل می‌کنند، یعنی سگ از شما می‌ترسد. این ترس به این معناست که سگ شما برای جلوگیری از احساسات ناخوشایند کاری را انجام می‌دهد که به او گفته می‌شود.

به طور کلی، به سگ ها می‌توان نحوه انجام کارها را آموزش داد. یک شاخه کوچک، چوب یا توپ پرتاب کنید تا به سگ خود بیاموزید که آن وسیله را بیاورد و آن را به شما بازگرداند. سگ ها نزدیک به 220 میلیون سلول حساس به بو دارند. برخی از نژادها برای برتری در تشخیص بوها به صورت انتخابی پرورش داده می‌شوند. اینکه سگ هنگام بو کردن واقعاً چه اطلاعاتی را تشخیص می‌دهد، هنوز به طور کامل درک نشده است.

 

آموزش دادن به سگها

 

درک سگ ها از آموزش

سگ ها مانند بچه‌های کوچک چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. این حیوانات از نظر هوش به کودکان دو ساله انسان نزدیک هستند. عواقب فوری تمام چیزی است که آنها به آن اهمیت می‌دهند. همانطور که سگ ها رشد می‌کنند، شروع به درک کلمات ما می‌کنند. برخی از نژادهای باهوش به 250 واژه پاسخ می‌دهند! با این حال هر سگی به لحن صدای ما بیشتر از کلمات واکنش نشان خواهد داد.

سه نوع هوش سگ توسط دانشمندان شناخته شده‌اند که عبارتند از:

  • غریزی
  • انطباقی
  • کار و اطاعت

یادگیری غریزی زمانی است که سگ شما رفتارهایی را که پرورش داده است را یاد می‌گیرد. یادگیری تطبیقی ​​این است که سگ شما چقدر از محیط اطراف و محیط اطراف خود برای حل مشکلات یاد می‌گیرد. کار و اطاعت به این معناست که آنها وظایف و دستوراتی را که شما به آنها یاد می‌دهید را به خوبی درک می‌کنند.
 

برای اینکه سگ خود را مطیع کنید، باید روی آموزش‌هایی تمرکز کنید که از تکنیک‌های اطاعت و رفتارهای خاصی که از آنها می‌خواهید استفاده می‌کند. هر دو آموزش مبتنی بر پاداش و مخالفت ثابت شده است كه كارآمد هستند. با این حال، اگر به سگ خود آموزش می‌دهید که به یک حیوان خانگی دوست داشتنی تبدیل شود، باید آموزش اطاعت مبتنی بر پاداش را در نظر بگیرید. این روش در واقع رابطه محبت آمیز شما را با سگ تقویت می‌کند.

کلام آخر

وفاداری سگ ها به عنوان بخشی از غرایز طبیعی این حیوانات شناخته می‌شوند، ایده انسانی عشق و دوستی را تقلید می‌کنند. همین رفتار باعث شده است تا بسیاری از صاحبان سگ، حیوانات خانگی خود را جزئی از اعضای خانواده ببینند. پس هر وقت سگی را به خانه می‌آورید، باید بتوانید با او تعامل سازنده برطرف کنید. برای آموزش و مراقبت از سگ خود باید به نزد دامپزشک مجرب بروید.

 

منابع :

۴
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید