​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

راهنمای خرید غذای درمانی گربه

گربه‌ها در طول زندگی خود به بیماری‌های مختلفی ممکن است مبتلا شوند. بر همین اساس امروزه غذاهای درمانی گربه توسط برندهای مختلفی به بازار عرضه شده تا در کنار درمان اصلی گربه به بهبود این حیوان دوست‌داشتنی کمک کنند.
بدون یک تغذیه مناسب در کنار درمان اصلی گربه، بهبود بسیاری از بیماری‌ها ممکن نیست و به همین دلیل خرید غذایی درمانی گربه از اهمیت بالایی برخوردار است. راهنمای خرید غذای درمانی گربه حاوی نکات مهمی برای خرید این غذا به شمار می‌رود که در مقاله امروز به شکل کامل به آن خواهیم پرداخت.


غذای درمانی گربه چیست؟

گربه در طول عمر خود می‌تواند به بیماری‌های مختلفی همچون دیابت، مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی و بیماری‌های کلیوی مبتلا شود. زمانی که گربه در شرایط بیماری به سر می‌برد باید تغذیه گربه شرایط خاصی داشته باشد. بسیاری از ترکیبات موجود در غذاها اگرچه برای گربه‌های سالم مفید هستند اما می‌توانند برای گربه‌های بیمار آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشند. غذای درمانی گربه بر اساس نیاز هر یک از بیماری‌ها توسط برندهای معتبر به تولید رسیده تا بتواند به روند بهبود گربه در دوره درمان کمک کند.
غذای درمانی گربه یک رژیم غذایی خاص است که نقش مهمی در مدیریت و بهبود بیماری‌های خاص گربه دارد. این غذا تحت‌نظر دامپزشکان و متخصصان تغذیه به تولید می‌رسد و به همین دلیل با غذایی که افراد در خانه می‌توانند به گربه خود بدهند بسیار متفاوت است.

غذای درمانی گربه


انواع غذای درمانی گربه

غذای درمانی گربه با توجه به شایع‌ترین بیماری‌هایی که در گربه‌ها دیده می‌شود به تولید می‌رسد. از جمله این غذاها و ویژگی‌های آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غذای درمانی برای مشکلات کلیوی گربه

یکی از مشکلات بسیار رایج در گربه‌ها مشکلات کلیوی مانند CKD هستند. مشکلات کلیوی انواع مختلفی در گربه‌ها دارد و بسیار مهم است که برای درمان این مشکلات هرچه سریع‌تر اقدام شود. غذای درمانی برای مشکلات کلیوی گربه غذای خاصی است که در آن از میزان کاهش یافته پروتئین و فسفر استفاده می‌شود و همچنین سدیم این محصول بسیار پایین است تا به کنترل فشارخون کمک کند. وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ برای بهبود سلامت کلیه و کاهش التهاب از دیگر ویژگی‌های این غذا است.

غذای درمانی برای گربه‌های دیابتی

دیابت در گربه بسیار اهمیت دارد و در روند درمان دامپزشکان مصرف غذای درمانی مناسب برای کنترل دیابت را تجویز می‌کنند. این غذا پروتئین و فیبر بالایی دارد تا به حفظ توده عضلانی کمک کند و از طرفی در کنترل اشتها و جذب گلوکز مؤثر باشد. از طرفی میزان کربوهیدرات این غذا پایین است تا به کنترل سطح قند خون کمک کند.

غذای درمانی برای گربه‌های دچار آلرژی

بسیاری از گربه‌ها دچار حساسیت یا آلرژی غذایی هستند و به همین دلیل غذای درمانی برای گربه‌های دچار آلرژی به تولید رسیده است. فرمولاسیون این غذا با مواد محدود یا هیدرولیز شده است تا به کاهش احتمال واکنش‌های آلرژیک کمک کند.

غذای درمانی برای مشکلات گوارشی گربه

مشکلات گوارشی در گربه‌ها بسیار شایع هستند و به همین دلیل غذای درمانی جهت مشکلات گوارشی گربه به تولید رسیده است. از ویژگی‌های این غذا می‌توان به قابل هضم بودن، داشتن میزان چربی متوسط و فیبر محلول و نامحلول در آن اشاره کرد که باعث بهبود حرکت روده گربه و سلامت گوارش می‌شوند.

غذای درمانی گربه جهت مدیریت وزن

بسیاری از گربه‌ها در معرض افزایش وزن و یا چاقی هستند و برای کنترل این وضعیت استفاده از غذای درمانی برای گربه‌های دچار اضافه وزن توصیه می‌شود. این غذاها دارای کالری کم و فیبر و پروتئین بالا هستند تا به این ترتیب گربه احساس سیری بیشتری داشته باشد و از طرفی توده عضلانی بدن خود را از دست ندهد.

غذای درمانی برای مشکلات ادراری گربه

مشکلات ادراری در گربه‌ها شایع است و به همین دلیل در روند درمان گربه‌ها باید از این غذای خاص نیز استفاده کرد. این غذاها از میزان منیزیم و فسفر کنترل شده‌ای در ترکیب خود استفاده می‌کنند تا از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری شود. از طرفی ترکیب این غذاها به شکلی است که با تنظیم pH ادرار در جلوگیری از تشکیل سنگ‌های ادراری مؤثرند.

غذاهای درمانی برای بیماری‌های قلبی گربه

گربه‌هایی که دچار بیماری قلبی هستند باید از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنند. غذای درمانی برای گربه مبتلا به بیماری‌های قلبی حاوی سدیم بسیار کمی است تا به کنترل فشارخون کمک شود. این غذا همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو و اسیدهای چرب امگا 3 برای حمایت از سلامت قلب است.

غذای درمانی برای گربه‌هایی با مشکلات مفصلی

برای گربه‌هایی که دچار مشکلات مفصلی هستند نیز غذای خاصی طراحی شده تا بتواند با داشتن موادی همچون «گلوکوزامین» و «کندرویتینم به حمایت از سلامت مفاصل و کاهش التهاب کمک کند و یا با اسیدهای چرب امگا-3 در کاهش التهاب و حمایت از سلامت مفاصل موثر باشد.

انواع مختلف غذای درمانی گربه


نحوه استفاده از غذای درمانی گربه 

 بسیار مهم است که سرپرست گربه با نحوه استفاده از غذای درمانی گربه آشنا باشد تا بتواند به بهترین شکل به بهبود حیوان خود کمک کند. در هنگام استفاده از غذای درمانی گربه باید به موارد زیر توجه داشت:

مشورت با دامپزشک

پیش از خرید غذای درمانی گربه و استفاده از آن بسیار مهم است که با دامپزشک مشورت کرد. دامپزشک باید در ابتدا مشکل گربه را تشخیص دهد و بر اساس آن مشکل، غذای درمانی مناسبی را تجویز نماید.

ترکیبات محصول مورد نظر

پیش از استفاده محصول باید ترکیبات آن را بررسی کرد. این ترکیبات باید با توجه به بیماری خاص گربه به کار رفته باشند و از طرفی فاقد موادی باشند که می‌توانند برای سلامت گربه مشکل‌زا شوند.

استفاده از مقدار متناسب غذا

بسیار مهم است میزان غذایی که در اختیار گربه قرار می‌گیرد به شکل دقیق همان میزانی باشد که دامپزشک تجویز کرده است. دامپزشک با توجه به وضعیت سلامت گربه، وزن و سن غذای درمانی را تجویز می‌کند و باید بر طبق آن غذا را در اختیار حیوان قرار داد.

تغییر تدریجی رژیم غذایی گربه

باید در نظر داشت که غذای درمانی گربه طعم متفاوتی با غذای معمول گربه دارد و به همین دلیل باید به مرور گربه را به غذای درمانی عادت داد. برای این کار می‌توان مقداری از غذای درمانی را با غذای عادی گربه مخلوط کرد تا به مرور گربه به طعم جدید آن عادت کند. پس از عادت کردن گربه می‌توان به شکل کامل رژیم غذایی گربه را تغییر داد.

تداوم در استفاده

رژیم غذایی درمانی گربه نباید به شکل ناگهانی و غیرمنتظره قطع شود و باید حتماً این رژیم را تا زمانی که دامپزشک تجویز کرده ادامه داد.

مشورت با دامپزشک برای خرید غذای درمانی گربه


بهترین برندهای غذای درمانی گربه

بسیار مهم است که افراد پیش از خرید این غذای خاص با بهترین برندهای غذای درمانی گربه آشنا شوند. این محصول باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا به سلامت گربه آسیب وارد نکند و یا باعث تشدید بیماری نشود. از جمله دلایلی که باعث می‌شوند افراد به سراغ بهترین برندهای غذای درمانی گربه بروند موارد زیر هستند:

کیفیت بالای مواد اولیه

بهترین برندهای تولیدکننده غذای درمانی گربه از بهترین مواد اولیه در ترکیب غذای خود استفاده می‌کنند. از جمله این مواد می‌توان به پروتئین‌های باکیفیت، مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف اشاره کرد. در ترکیب این غذاها از موادی همچون نگهدارنده‌ها، افزودنی‌های مصنوعی، رنگ‌ها و طعم‌دهنده‌های غیرضروری نیز استفاده نمی‌شود.

تولید تخصصی محصول

محصولات بهترین برندهای تولیدکننده غذای درمانی تحت نظر دامپزشکان و متخصصان تغذیه حیوانات به تولید می‌رسند و دارای تأییدیه‌ها و استانداردهای علمی معتبر هستند تا به شکل مؤثری به بهبود بیماری‌ها کمک کنند.

قابلیت هضم و جذب بالای محصول

غذای درمانی بهترین برندها به شکلی به تولید می‌رسد که به راحتی توسط دستگاه گوارش هضم شود و ترکیبات غذایی آن نیز به شکلی است که بدن سریع می‌تواند آنها را جذب کند.

ترکیبات تخصصی

غذای درمانی گربه توسط بهترین برندها به شکلی تهیه می‌شود که فرمول آن متناسب با بیماری‌های مختلف رایج در گربه‌ها باشد و به درمان آنها کمک کند.
از جمله برندهای تخصصی تولید غذای درمانی گربه می‌توان به برندهای پورینا، رویال کنین، جوسرا و رفلکس اشاره کرد که از بهترین‌های بازار به شمار می‌روند.

بهترین برند غذای درمانی گربه


کلام پایانی

آشنایی با راهنمای خرید غذای درمانی گربه برای افرادی که گربه آنها دچار بیماری و مشکلی خاص است بسیار اهمیت دارد. گربه‌ها در صورت ابتلا به برخی بیماری‌ها نیازمند یک رژیم درمانی خاص هستند تا روند درمانشان به شکل درستی طی شود. غذاهای درمانی گربه که توسط برندهای تجاری به تولید می‌رسند با توجه به نیازهای بدنی گربه در دوران بیماری طراحی شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند نقش مهمی در سلامت گربه‌های دوست‌داشتنی ایفا کنند.
 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش