۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی گربه نژاد رگدال

گربه نژاد رگدال (Ragdoll) را بیشتر بر اساس چشمان آبی رنگ زیبایش می‌شناسند. این گربه ارتباط خوبی با دیگران برقرار می‌کند و بسیار مهربان است. او به نوازش شدن و محبت دیدن علاقه زیادی دارد و به دلیل روحیه اجتماعی خود برای زندگی در خانواده‌های شلوغ گزینه مناسبی است. زیبایی این گربه در کنار رفتار بسیار مهربان و وفادارانه‌اش باعث میشود افراد زیادی تمایل به سرپرستی او داشته باشند. اگر شما نیز چنین قصدی دارید با مقاله امروز همراه باشید تا با نکات مهم در ارتباط با نگهداری از گربه نژاد رگدال آشنا شوید.

گربه نژاد رگدال


تاریخچه گربه نژاد رگدال

شاید چیزی بیشتر از ۵0 سال از عمر گربه رگدال نگذشته باشد و این گربه به نسبت بسیاری از نژادهای دیگر، گربه جدیدی محسوب میشود. این نژاد پرطرفدار و محبوب، توسط آنا بیکر نامگذاری شده است. به این گربه رگدال میگویند زیرا زمانی که او را از روی زمین بلند میکنند همانند یک عروسک پارچه‌ای دست و پاهایش را شل و آویزان نگه میدارد. رگدال به معنی عروسک پارچه‌ای در زبان انگلیسی است و به همین دلیل این گربه را  اینگونه نامیده‌اند. نژاد این گربه اهلی به آمریکا باز میگردد اما در کشورهای دیگری همچون انگلیس طرفداران بسیاری دارد.
نژاد گربه رگدال از جفتگیری چند گربه با شجره نامشخص به وجود آمده است و در مورد تاریخچه آن نیز داستانهای زیادی گفته میشود. به نظر میرسد مادر این نژاد یک گربه سفید شبیه گربه‌های "آنگورا" یا شبیه گربه "سیامی" به اسم ژوزفین بوده که با نژادهای مختلف نری همچون گربه "پرشین" و گربه "برمن" جفت گیری کرده و نژاد رگدال را به وجود آورده است.

تاریخچه پیدایش گربه نژاد رگدال


مشخصات ظاهری گربه نژاد رگدال

گربه نژاد رگدال مانند هر گربه دیگری مشخصات خاص و منحصر به فردی دارد. بدن گربه رگدال کشیده و عضلانی و سینه‌اش پهن است. گردنش کوتاه و پاهایی کلفت و قدرتمند دارد. پنجه‌های او بزرگ و گرد هستند و دم‌اش بلند و پرپشت است. رگدال از نظر سایز گربه بزرگی است و شما باید با هر دو دست خود او را بلند کنید.
 سر این گربه پهن است و بالای آن صاف و بین گوش‌هایش فاصله زیادی وجود دارد. گوش‌های این گربه بزرگ و نوک تیز است و یکی از علل شهرت آنها همین است.
رنگ چشمان گربه نژاد رگدال بیشتر به رنگ آبی دیده میشود اما ممکن است با توجه به رنگ پوستش تغییراتی داشته باشد.

 ظاهر گربه نژاد رگدال


یکی از مشخصه‌های اصلی این گربه نوع رنگ بندی پوستش است. گربه رگدال بدنی روشن و معمولاً سفید دارد که در قسمتهای گوش، دم، صورت، و پاها موهایش تیره‌تر میشوند. به صورت کلی رگدال در رنگهایی همچون یاسی، آبی، کرم و نارنجی نیز دیده میشود. توله گربه‌های نژاد رگدال در هنگام تولد سفید رنگ‌اند اما پس از ده روز طرح و اشکالی بر روی آنها دیده میشود.


قد گربه رگدال

  • نر: ۴0 تا ۶۶ سانتی متر
  • ماده: 38 تا ۵8 سانتی متر

وزن گربه رگدال

  • نر: حدود 1۵ تا 20 پوند
  • ماده: حدود 10 الی 1۵ پوند

به صورت کلی گربه رگدال یک گربه کوچک و مینیاتوری نیست و در بین سایر نژادهای گربه بزرگترین جثه را دارد.

 

ویژگی های اخلاقی گربه رگدال

این گربه در مقایسه با نژادهای دیگر خانگی شخصیت آرامتری دارد. هرچند بچه گربه‌های رگدال پر انرژی و فعالتر هستند اما به مرور با رشدشان شخصیت آرامی پیدا میکنند. میتوان گفت گربه نژاد رگدال همیشه راضی و خوشحال است و نسبت به شرایط اطرافش کمترین اعتراض را دارد و جزو حیوانات خانگی فداکار و وفادار هستند.
گربه نژاد رگدال برخلاف بسیاری از گربه‌ها علاقه دارد تا در آغوشش بگیرید و او را با خود همراه کنید. حتی زمانی که در آغوش شما نیستند دلشان میخواهد به دنبالتان بیایند تا از شما دور نباشند. این شخصیت او باعث میشود تا این گربه را گربه توله سگی (Puppycat) یا گربه سگ مانند هم بنامند.

خصوصیات اخلاقی گربه رگدال


گربه نژاد رگدال چندان علاقه‌ای به ارتفاع ندارد و تمایل دارد در جایی به سر ببرد که بتواند افراد اطرافش را لمس کند؛ به طور مثال بر روی پاهای صاحبش دراز بکشد یا کنار او بر روی مبل لم بدهد.
خصوصیات دیگر رگدال را میتوانیم به شکل جزئی‌تری نیز بررسی کنیم که در ادامه به آنها میپردازیم:


بازی و فعالیت رگدال

گربه رگدال علاقه بسیاری به بازی کردن و توجه دیدن دارد. آنها بسیار به جلب توجه کردن علاقمندند و هر کاری را برای جلب آن انجام میدهند. بنابراین شما باید به بازی و فعالیت گربه رگدال توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتواند روحیه شاد و مهربان خود را حفظ کند.

 

سر و صدای گربه رگدال

گربه نژاد رگدال، گربه پرحرفی محسوب میشود و همیشه صدای میومیوی او را خواهید شنید. بنابراین اگر به صدای زیاد حیوان خانگی حساس هستید گربه نژاد رگدال انتخاب مناسبی برای شما نیست.


سازگاری با محیط در گربه رگدال

این گربه با هر شرایطی خود را سازگار میکند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. شما میتوانید گربه رگدال را در یک آپارتمان کوچک و یا عمارت بزرگ نگهداری کنید. درمورد تحمل تنهایی گربه رگدال میتوان گفت با توجه به اینکه این نژاد با خانواده و صاحب خود ارتباط بسیار خوبی را برقرار میکند و به آنها عشق میورزد و از تنها ماندن حتی برای چند ساعت بیزار است. این مسئله میتواند باعث افسردگی، منزوی شدن، ناراحتی و عصبی شدنش گردد.


سازگاری رگدال با کودکان و حیوانات

نژاد گربه رگدال می‌تواند بهترین دوست کودک شما باشد. او به کودک اجازه میدهد لباس عروسکی تنش کند و او را همانند یک کودک در کالسکه قرار داده و با او بازی کند. از طرف دیگر بسیار مهربان است و خطری برای کودک ندارد.
رابطه رگدال با سگ یا حیوانات دیگر خوب است بنابراین میتوانید برای سرگرم کردن یا تنها نماندنشان از وجود یک حیوان دیگر کمک بگیرید.


نحوه مراقبت از گربه رگدال

میانگین عمر این گربه  13 تا 15 سال و حتی بیشتر است و شما می‌توانید با مراقبت از سلامتی گربه به عمر با کیفیتش بیفزایید.
گربه رگدال دارای یک لایه مو است و موهایش نسبت به دیگر گربه‌های دارای طول موی متوسط، کمتر گره میخورد. با این وجود لازم است هفته‌ای دوبار موهایش را شانه بزنید زیرا در قسمت پایین پاها ممکن است گره بخورد.

برس سگ و گربه یک طرفه ساده


بهتر است شانه زدن موهای نرم گربه رگدال را از کودکی آغاز کنید تا به این کار عادت کند. شما میتوانید از یک برس با جنس استیل استفاده کنید. اگر موهای او گره خورده بهتر است از یک شانه که فاصله دندانه هایش زیاد است استفاده نمایید. اگر گره خوردگی موهایش خیلی زیاد شود شاید مجبور شوید موهایش را بتراشید.
به نظافت گوش‌های گربه نژاد رگدال نیز باید اهمیت دهید. بهتر است به صورت مرتب گوش‌های او را تمیز کنید. برای تمیز کردن میتوانید از محلول گوش پاک کن مخصوص گربه استفاده نمایید. ناخنهای رگدال نیاز به کوتاه شدن دارند و هر ده روز تا دو هفته یکبار باید آنها را کوتاه کنید.

مراقبت از نژاد گربه رگدال


وضعیت سلامت گربه نژاد رگدال

گربه رگدال ممکن است در طول عمر خود دچار برخی از بیماری‌های گربه زیر شود:

بیماری کاردیو میوپاتی هایپر تروفیک

یکی از بیماری‌های قلبی شایع در گربه‌ها این بیماری است که باعث ضخیم شدن ماهیچه قلب میشود. این بیماری ژنتیکی است و میتواند در سنین پایین گربه باعث نارسایی قلبی گردد.


مشکلات دستگاه ادراری

سنگ مثانه، بیماری کلیه پلی کیستیک و عفونتهای ادراری در این گربه شایع است. به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات، گربه را تشویق کنید تا در طول روز آب زیادی بخورد و غذایش نیز کیفیت لازم را داشته باشد.

مراقبت از سلامتی گربه نژاد رگدال


چاقی

برای جلوگیری از این مشکل باید فعالیت‌های گربه خود را تنظیم کنید و همچنین مقدار مناسبی غذا به او بدهید. تشخیص اضافه وزن این گربه به دلیل طول موهایش ممکن است کمی سخت باشد. به همین دلیل بهتر است زیر قفسه سینه حیوان را بررسی کنید تا مبادا توده نرم چربی در آن ناحیه جمع شده باشد.


مشکلات دهان و دندان

به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکلات باید دندان‌های حیوان را با خمیر دندان مناسب و مورد تأیید دامپزشک به صورت منظم مسواک بزنید.


تغذیه گربه رگدال

میزان و نوع غذای گربه رگدال باید با توجه به سن و سطح فعالیت گربه تنظیم باشد. این گربه باید ۴1 ماده غذایی مختلف را از غذای خود دریافت کند و میزان غذایش باید به گونه‌ای باشد که نه او را دچار سوء تغذیه کند و نه باعث چاقی‌اش بشود.
شما میتوانید از غذاهای گربه متنوعی برای او استفاده کنید و بهتر است تغذیه او شامل غذاهای مرطوب و خشک در کنار هم باشد.
باید دقت داشته باشید که غذا را همواره در دسترس گربه قرار ندهید و در هر وعده، میزان غذای مشخصی را مقابلش بگذارید. غذا خوردن بیش از حد گربه میتواند باعث شود دچار افزایش وزن و مشکلاتی نظیر دیابت شود.
همچنین باید توجه داشت بچه گربه رگدال در زمان رشد خود جهش رشد دارد و به همین دلیل باید میزان غذای کافی در اختیار داشته باشد تا رشدش مختل نشود. پس از سن ۴ سالگی بهتر است غذای او را جیره بندی کنید تا دچار اضافه وزن نشود.

غذای گربه رگدال


چند نکته بسیار مهم در مورد گربه رگدال

اگر تصمیم گرفته‌اید که گربه رگدال را به سرپرستی بگیرید حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • این گربه مناسب بیشتر افراد است؛ افراد سالخورده، خانواده‌های بچه دار و حتی افراد مجرد میتوانند این گربه را به سرپرستی بگیرند. 
  • رگدال میتواند با سگها سازگاری خوبی داشته باشد زیرا بسیاری از اخلاقهای او شبیه سگها است.
  • موهای گربه نژاد رگدال تک لایه است و زیر موهایش یک لایه موی اضافه ندارد. به همین دلیل ریزش موی او چندان زیاد نیست و در افرادی که به موی گربه حساسیت دارند آلرژی کمتری ایجاد میکند. افرادی که به بزاق و ترشحات پوستی گربه‌ها حساسیت دارند باید بدانند که مواد حساسیت زای داخل بزاق و ترشحات پوستی این گربه میتواند برایشان مشکل ساز شود.
  • پس از به سرپرستی گرفتن رگدال، او را بلافاصله به دامپزشکی ببرید تا در صورت وجود مشکلات احتمالی، روند درمان آغاز شود.
  • رگدال گربه خانگی است و برای جلوگیری از آلوده شدن او به بیماری‌ها توسط گربه‌ها و حیوانات دیگر، بهتر است او را از خانه بیرون نبرید.

نکات مهم در مورد گربه رگدال


کلام آخر

گربه رگدال، این نژاد بسیار زیبا و دوست داشتنی، مهربانی بی حدی دارد. او میتواند رابطه بسیار خوبی با صاحبش و خانواده او برقرار کند و همچنین با بچه‌ها و حیوانهای خانگی دیگر نیز ارتباط قوی میگیرد. او سطح انرژی و بازیگوشی متوسطی دارد و به همین دلیل نیاز به فعالیت و ورزش در او در حد متعادلی است. قابلیت آموزش پذیری گربه نژاد رگدال بسیار بالاست و به دلیل هوش زیادش نکات آموزشی را به خوبی فرا میگیرد. رگدال بسیار ساکت و کم سر و صداست و حتی برای درخواست غذا با صدای آرام و رفتاری شیرین این مسئله را به شما یادآوری میکند. این گربه به هیچ عنوان اهل پرخاشگری نیست و زندگی کردن در کنار او می تواند بسیار آرام و بدون دردسر باشد. این گربه به صاحب خود بسیار وابسته است و ترجیح میدهد مدام در آغوش و یا در کنارش از محبتش بهره ببرد.

 

منابع 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده
Farzana گفت:
سلام من میخوام از یک نفر گربه راگدل بخرم . و من ازش خواستم که یک ویدئو از گربه اش بگیره برام بفرسته. و اون فرستاد و گربه اش چشمان آبی رنگ خوشگل داشت. اما امروز رفتم از نزدیک دیدم رنگ چشاش با اون ویدیو متفاوت بود و رنگ آبی نبود. وقتی براش گفتم که چشای گربه ات با اون ویدیو که برام فرستادی متفاوت است. بعد اون به من گفت گربه من چشاش بخاطر تغییر آب و هوا تغییر میکنه و تو هوای روشن رنگ چشاش روشن میشه و تو هوای تاریک تیره تر میشه. آیا بنظر شما درسته حرفاش؟
    دکتر رجبیان گفت:
    درود بر شما
    بهرحال تغییر نور باعث تغییر در دیدن رنگها میشود؛ همچنین ممکن رنگی شما در فیلم دیدید با واقعیت متفاوت باشد. نکته دیگر اینکه گربه با افزایش سن ممکن هست رنگ چشمش تغییر کنه. معمولاً اکثر بچه گربه ها چشمان روشنی دارند و با افضایش سن رنگ چشمشون تغییر میکنه! اما این حرف درست نیست که در نور یا محیطهای مختلف رنگ چشمشون تغییر میکنه. رنگ چشم این گربه همونی هست که شما از نزدیک دیدید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید