۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

افزایش طول عمر حیوانات خانگی

شاید به عنوان سرپرست یک حیوان خانگی برای شما سوال باشد که این دوست همراه چند سال به طور معمول در کنار شما زندگی خواهد کرد؟!

طول عمر سگ ها بسته به نژاد سگ به‌طور متوسط 10-15 سال و گربه ها 2-16 است اما در طول تاریخ سگ ها و گربه هایی با طول عمر بیشتر نیز در گینس ثبت شده‌اند.

Creme Puff از نژاد گربه DSH، به عنوان مسن‌ترین گربه ثبت شده در ورژن 2010 کتاب رکوردهای گینس است که 38 سال و 3 روز عمر کرده است.

 

 

همچنین Bluey نیز یک سگ از نژاد Australian cattle dog است که بر اساس رکورد ثبت شده در گینس 32 سال عمر کرده است.

 

قطعا به عنوان سرپرست یک حیوان خانگی علاقه‌مندید بدانید راز طول عمر Bluey و Crème puff چیست! اگرچه فاکتورهای زیادی بر طول عمر حیوان خانگی شما موثر هستند اما تغذیه تاثیر به سزایی بر طول عمر و کیفیت زندگی حیوانات خانگی دارد که سرپرست این حیوانات رکورد‌دار نیز معتقدند رژیم غذایی ویژه آنها توانسته است یکی از دلایل طول عمر آنها باشد.

 

 

 

از حکیم ابوعلی سینا نقل است "غذای شما دوای شماست و دوای شما غذای شماست". این اصل در مورد سایر جانداران علی الخصوص حیوانات خانگی نیز صادق است و چنانچه با این دیدگاه تغذیه حیوان خانگی خود را مورد توجه قرار دهید، می‌توانید طول عمر او را بالاتر ببرید و یا با تغذیه مناسب سلامتی او را در طول سال های زندگی‌اش تضمین نمایید. بنابراین خط اول افزایش طول عمر و کیفیت بالای زندگی در حیوانات خانگی توجه به تغذیه آنهاست.

 

عوامل تغذیه‌ای که ممکن است باعث کاهش طول عمر و کیفیت زندگی سگ خانگی شما شود عبارتند از:

  • پرخوری و متعاقب آن چاقی و اضافه وزن
  • مصرف بالانس نشده مواد غذایی و عدم رعایت نسبت پروتئین به کربوهیدرات و سبزیجات
  • مصرف مواد غذایی ممنوع مانند شکلات
  • حجم و تعداد بالای وعده های غذایی
  • مصرف خودسرانه برخی مکمل های غذایی در سنین حساس
  • زودتر از موعد از شیر گرفتن بچه
  • یبوست بیش از حد و طولانی مدت

 

یک جیره غذایی مناسب جیره عمومی فرموله شده‌ای که در سایت‌ها در دسترس همگان قرار می‌گیرد نبوده و قابل تجویز برای تمامی حیوانات خانگی نیست. بلکه تجویز یک جیره غذایی به طور اخص برای سگ و گربه شما و متناسب با شرایط ویژه او است که می تواند به حیوان خانگی شما کمک کند تا کیفیت بالایی از زندگی را در کنار شما تجربه نماید.
 

از طریق لینک زیر می‌توانید مشاوره تغذیه‌ای دریافت کنید.

خدمات دامپزشکی آنلاین پت آباد

مشاوره عمومی آنلاین با دامپزشک

 

 

 

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید