۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

گربه با حرکات دم‌ اش چی میخواد به ما بگه؟

زبان بدن گربه، همیشه یکی از جالب‌ترین نکته‌هایی بوده که انسان ها به دنبال شناسایی آن بودند. این روزها، حیوانات خانگی جایگاه خیلی مهم و عزیزی در بین خانواده‌ها پیدا کردند و والدین این حیوانات همیشه برای‌شان جالب بوده است که بفهمند که حرکات دم گربه چه معنایی می‌دهد و گربه با تکان دادن دم‌اش چه پیامی را می‌خواهد به شما انتقال دهد؟

جالب است بدانید که زبان بدن گربه‌ها یک زبان کامل است و هر حرکت آن‌ها معنی خاصی می‌دهد. این حیوانات نازنین با حرکات دم، کش و قوس‌های بدن‌شان، حرکات گوش خود می‌خواهند منظوری را به ما برسانند! البته باید بدانید که این زبان بدن با زبان بدن انسان کاملاَ متفاوت بوده و قابل مقایسه نیستند. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بفهمیم گربه‌ها با حرکات دم‌شان چه می‌خواهند به ما بگویند!

با یاد گرفتن حرکات دم گربه، میتوانید درک کنید که گربه‌ها از شما چه می‌خواهند، آن‌ها را بهتر درک کنید و از همه بهتر اینکه رابطه‌ی شما با گربه تان بهتر و بهتر خواهد شد. به عبارتی دیگر حرکات دم گربه، راهنمای خوبی برای تربیت گربه است.

 

نشانه‌های دم گربه

 

حرکت های دم گربه به چه معناست؟

گربه، دم اش را به حالت‌های مختلف در می‌آورد که به تفکیک به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • گربه با دم بالا گرفته شده که سر دمش را هم حلقه کرده است: این حالت دم گربه به این معنی است که نازنین شما حسابی خوشحال و شاد است و کبکش خروس می‌خواند!

 

  • گربه با دم کشیده شده: گربه‌ی شما در این حالت، بسیار مضطرب شده و استرس دارد! حواس تان به این حالت گربه باشد! یکی از راه های جلوگیری از تشدید چنین رفتارها، استفاده از محصولات آرامش بخش مخصوص آن است.

 

  • گربه‌ای که دم‌اش را تکان می دهد:‌ گربه در این حالت می‌خواهد به شما بگوید که بسیار خوشحال هیجان ‌زده شده است و دلیلش هم این است که شما را می‌بیند! چه حسی لذت‌بخش‌تر از این برای شما خواهد بود؟ که گربه تان از دیدن شما سرمست شود!

 

  • گربه با موهای پشت و دم سیخ سیخ شده: وقتی گربه به این حالت در می‌آید به این معنا است که ناراحت است و یا ترسیده و احساس تهدید شدن می کند!

 

  • دم گربه به شکل مستقیم و البته رو به بالا است و سر دم به شکل حرف انگلیسی N در آمده است: گربه ها معمولاَ در حال مبارزه و یا دفاع از خودشان به این شکل در می‌آیند و این حرکت دم گربه یک نشانه حمله است!

 

  • دم گربه به شکل کشیده و به سمت بالا است اما سر آن به سمت پایین قرار می‌گیرد:‌ یکی دیگر از نشانه‌های استرس در گربه دم کشیده است، که یا حسابی عصبانی شده است و یا ترسیده است! پس حواس‌تان به گربه باشید!

 

  • گربه، دمش را زیر شکمش جمع کرده است: در این حالت هم یعنی گربه ترسیده است و احساس تهدید می‌کند!

 

  • گربه دمش را بالا گرفته است: این حالت دم گربه به این معنا است که گربه شما هم خوشحال، هم راضی است و می‌توانید به او نزدیک شده و نوازش کنید.

 

  • گربه با دم افتاده: این حالت گربه هم به این معنا است که گربه ترسیده و احساس خطر می کند.

 

  • گربه دمش را سریع به اطراف تکان می‌دهد:‌ این حالت گربه این حس را نشان می دهد که گربه حس و حال خوبی ندارد! در این حالت دم گربه، باید او را تنها بگذارید، چون حسابی عصبی است و حوصله‌ی هیچکس را ندارد! این حرکت دم گربه دقیقاَ برخلاف حرکت سگ است! پس از روی حرکات دم سگ، نباید گربه را قضاوت کنید. البته این نکته را هم باید بدانید که برخی اوقات گربه‌ها برای تمرکز کردن و یا به خاطر هیجان زده بودن‌شان دم خود را تند تند تکان می‌دهند. پس باید حواس تان به شرایط گربه قبل از این حرکت باشید.

 

  • گربه دم خود را به آرامی و به اطراف تکان می دهد: این حالت دم گربه نشان می دهد که او گیج شده است و در تلاش است تا وضعیت به وجود آمده را برای خودش تحلیل کند!

 

 

در این مطلب، سعی کردم بیشتر حرکات گربه و معنای آن‌ها را شرح دهم. امیدوارم با شناخت این حرکات دم گربه، گربه‌ی نازنین‌تان را بهتر بشناسید و با نیازها، حالات او بیشتر آشنا شوید و درک‌تان از او بالا برود. مطمئن باشید نتیجه‌ی درک کردن زبان دم گربه ها، بهتر شدن رابطه‌ی شما با گربه خواهد بود. گربه ها موجودات نازنینی هستند که البته خیلی هم باهوشند و زندگی با آن‌ها تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

۴
از ۵
۳۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید