۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

زمان تغییر غذا از بچگی به بزرگسال در سگ و گربه

توله سگها در هر اندازه و شکلی بامزه و دلنشین هستند. توله سگ‌ها اگرچه شبیه به هم به نظر می‌رسند اما بسته به نژادشان با سرعت‌های مختلف رشد می کنند. به عنوان مثال توله سگ‌های نژاد بزرگ مانند Labrador Retrievers و Great Danes ، برای رشد مطلوب ، به یک رژیم غذایی بسیار متفاوت از یورکی یا Chihuahua کوچک نیاز دارند. بنابراین تغییر جیره غذایی از غذای مناسب توله سگ‌ها به غذای بزرگسالان در نژادهای مختلف متفاوت خواهد بود.

 

غذای توله سگ‌ها چه تفاوتی با غذای سگ های بزرگسال دارد؟

پروتئین‌ها عناصر سازنده بدن و یک ضرورت برای عملکرد مطلوب و رشد هستند. توله سگ‌ها بیش از سگ‌های بالغ به پروتئین نیاز دارند زیرا بدن آن‌ها مشغول رشد است. غذای توله سگ هم‌چنین باید کالری بالاتری نسبت به غذای بزرگسال داشته باشد تا توله سگ‌ها انرژی کافی برای رشد و بازی داشته باشند. این موارد غذای توله سگ‌ها را از غذای بزرگسالان متمایز می نماید.

غذای توله سگ

 

چه موقع غذای توله سگ خود را به غذای سگ بزرگسال تغییر دهم؟

بسته به نژاد، اکثر سگ‌ها رشد خود را تا یک یا دو سال ادامه می‌دهند. می‌توانید مشروط بر اینکه اضافه وزن نداشته باشند به آن‌ها غذای با فرمول توله سگ هم بدهید. با این حال، برای ارزیابی نمره وضعیت بدنی توله سگ خود باید حضوراً به دامپزشک مراجعه کنید. ارزیابی نمره وضعیت بدنی حیوان خانگی، به شما اطمینان می‌دهد که غذای توله سگ شما در زمانی ایده‌آل، از غذای مناسب توله سگ به غذای سگ بزرگسال تغییر می‌کند. دامپزشک همچنین می‌تواند مقدار غذای مناسب بزرگسال را که به سگ خود می‌دهید تنظیم کند، زیرا کالری اضافی و مواد مغذی اضافی ممکن است مضر باشد.

 

به طور کلی می‌توان گفت:

در نژاد سگ‌ کوچک (با نهایت رشد تا وزن 10 کیلوگرم در بزرگسالی) از 9 تا 12 ماهگی، در سگ‌های نژاد متوسط (با وزن نهایی 10 تا 25 کیلوگرم در بزرگسالی) در 12 تا 14 ماهگی و در سگ‌های نژاد بزرگ (با وزن نهایی بیش از 25 کیلوگرم در بزرگسالی) در 12 تا 24 ماهگی می توان با مشورت با دامپزشک و طبق روش های مناسب تغییر جیره از غذای مناسب توله سگ‌ها به غذای مناسب بزرگسالان جیره را تغییر داد.

 

گربه ها

برای داشتن بچه گربه‌ای سالم لازم است اجازه دهید تا به مدت 6 تا 8 هفته از شیر مادر تغذیه نماید و تا 12 هفتگی نزد مادر خود باقی بماند. سپس با اطمینان از اینکه شرایط رفاهی، اسباب بازی، غذا و تشویقی کافی دارید او را به خانه بیاورید. لازم است جهت تغذیه بچه گربه خود جلسه مشاوره تغذیه با دامپزشک متخصص داشته باشید تا نیازهای غذایی او را بشناسید و بدانید در چه سنی چه غذایی مناسب گربه شما خواهد بود.

غذای بچه گربه

 

غذای بچه گربه ها چه تفاوتی با غذای گربه های بزرگسال دارد؟

بچه گربه‌های در حال رشد از نظر رژیم غذایی متفاوت از گربه‌های بزرگسال هستند و می بایست از یک رژیم غذایی با کیفیت بالا استفاده کنند. شما می‌توانید به بچه گربه خود اجازه دهید تا هر مقدار که می‌خواهد غذا بخورد. زیرا برعکس توله سگ‌ها پرخوری در بچه گربه‌ها نگرانی قابل توجهی ندارد. در این سن مصرف مکمل، ویتامین‌ها و مواد معدنی معمولاً توصیه نمی‌شود زیرا در سنین پایین می‌توانند باعث بیماری جدی شوند.

هنگامی که یک غذای بچه گربه با کیفیت مناسب انتخاب کردید، تا زمانی که گربه شما به 80 تا 90 درصد از وزن مناسب  پیش بینی شده برای گربه بالغ نژاد خود برسد می توانید این غذا را ادامه دهید. برای اکثر گربه ها، این وزن در حدود 6-9 ماهگی حاصل می شود.

دقت نمایید هرگونه تغییر جیره نیازمند مشورت با دامپزشک می‌باشد. اگر در مورد تغییر رژیم بچه گربه خود نگرانی دارید، برای مشاوره با دامپزشک آنلاین از اپلیکیشن پت آباد استفاده کنید.

اپلیکیشن پت آباد

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید