​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

مسافرت با حیوانات خانگی؛ میخوام برم مسافرت گربمو چیکار کنم؟

هنگام تصمیم‌گیری در مورد مسافرت با حیوانات خانگی، باید همیشه ایمن‌ترین و راحت‌ترین راه را برای حیوان خانگی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، احتمالاً سگ‌ها در خانه خوشحال‌تر از سفر با شما هستند، مگر در حالتی که بتوانید زمان زیادی را با پت خود در مسافرت بگذرانید و به فکر تفریح آنها باشید. در رابطه با گربه‌ها نیز، گربه‌ها تقریباً همیشه در خانه خود راحت‌تر هستند. اما اگر تصمیم گرفته‌اید که بهتر است حیوان خانگی خود را در طول سفر به همراه داشته باشید، نکات ما را برای سفری ایمن و کم استرس دنبال کنید!

 

مسافرت با حیوانات خانگی با ماشین

 

مسافرت با حیوانات خانگی با ماشین

 

1. سگ‌ها نباید در ماشین جابه‌جا شوند یا حرکت کنند

 

باکس امن‎ترین جا برای سفر سگ شما در ماشین است؛ باکسی که با استفاده از کمربند ایمنی یا وسایل مطمئن دیگر به وسیله نقلیه چفت شده است. قرار گرفتن در باکس درب بسته نیز مناسب است تا در زمان باز شدن درب یا پنجره خودرو نترسد و به بیرون فرار نکند.

 

2. گربه‌ها متعلق به کریر یا باکس هستند!

 

بیشتر گربه‌ها در سفر با ماشین راحت نیستند، بنابراین برای امنیت آنها و همچنین امنیت شما، آنها را در کریر یا باکس مخصوص گربه نگه دارید. حبس شدن در یک کریر همچنین از گربه شما در برابر فرار از وسیله نقلیه محافظت می‌کند. مهم است که حتماً این باکس را در ماشین ثابت کنید تا با حرکات خودرو به اطراف پرتاب نشوند و به گربه شما آسیب نرسانند. این کار را با بستن کمربند ایمنی در جلوی کریر انجام دهید.

 

3. صندلی جلو خودرو تنها مناسب انسان است

 

به غیر از سگ و گربه، هر نوع حیوان خانگی دیگر نیز بهتر است در داخل باکس قرار گرفته و به همراه صاحب خود راهی مسافرت شود. توجه کنید که باکس حیوانات خانگی باید در صندلی عقب ماشین نگهداری شود و صندلی جلو به هیچ‌وجه مناسب حیوانات نیست. اگر کیسه هوا (ایربگ) در حالی که حیوان خانگی شما روی صندلی جلو است باز شود (حتی در جعبه)، ممکن است به حیوان خانگی شما آسیب برساند.

 

نشاندن حیوان خانگی در صندلی عقب ماشین

 

4. خارج کردن سر از پنجره ممنوع!

 

سگ‌ها و گربه‌ها باید همیشه در داخل ماشین نگهداری شوند. حیوانات خانگی که اجازه دارند سر خود را از پنجره وسایل نقلیه در حال حرکت بیرون بیاورند، ممکن است توسط ذرات زباله مجروح شوند یا با وارد کردن هوای سرد به ریه‌هایشان بیمار شوند. همچنین هرگز حیوان خانگی را در پشت وانت بار باز حمل نکنید.

 

5. در طول مسیر سفر به اندازه کافی به حیوان خانگی خود استراحت بدهید

 

به طور مکرر در مسیر مسافرت با حیوانات خانگی توقف کنید تا پت عزیز شما بتواند تحرک محدودی داشته باشد و عضلاتش گرفته نشود. حتماً در زمان خارج کردن حیوانات خانگی از خودرو، قلاده آنها را ببندید تا ناگهان به سمت خودروهای در حال حرکت فرار نکنند. همچنین مشخصات خود شامل شماره تماس، نام و نام خانوادگی و ... را با یک برچسب یا هر نوع وسیله دیگری به قلاده متصل کنید.

 

برای مشاهده انواع قلاده‌ سگ و قلاده گربه در فروشگاه پت‌آباد به لینک مربوطه مراجعه کنید.

 

6. هرگز حیوانات خانگی را در ماشین تنها نگذارید!

 

شاید یک توقف کوتاه (به طور مثال نیم ساعته) برای شما مدت زمان کوتاهی باشد ولی برای حیوانات خانگی خیلی طولانی است. از طرفی در فصول گرم، گرمای درون خودرو حیوانات خانگی را به شدت اذیت می‌کند و توقف طولانی به راحتی می‌تواند سبب آسیب غیرقابل برگشت اندام یا حتی مرگ شود. برای جلوگیری از گرمازدگی پت عزیز خود می‌توانید از کیسه آب سرد استفاده کنید و آن کیسه را درون باکس قرار دهید تا دمای بدن حیوانات را کاهش دهد.

یکی دیگر از خطرات تنها گذاشتن حیوان خانگی خود در ماشین این است که ممکن است شخصی حیوان خانگی شما را در حالی که از وسیله نقلیه دور هستید بدزدد.

 

سفر ماشینی با حیوان خانگی

 

مسافرت با حیوانات خانگی با هواپیما

 

حیوانات باید حداقل هشت هفته سن داشته باشند و قبل از سفر هوایی کاملاً از شیر مادر گرفته شده باشند. بسیاری از خطوط هوایی پیش از سفر به خارج از کشور، نیاز دارند که حیوان خانگی شما مسن‌تر باشد. برای اطلاعات بیشتر ضروری است با شرکت هواپیمایی که قصد پرواز با آن را دارید تماس بگیرید.

همچنین قبل از رزرو پرواز و مسافرت با حیوانات خانگی خود، باید به یکسری نکات توجه کنید:

 

1. سفر هوایی می‌تواند برای حیوانات خانگی خطرناک باشد!

 

توصیه می‌کنیم هنگام تصمیم‌گیری در مورد حمل و نقل حیوان خانگی خود با هواپیما، تمام خطرات ممکن را بسنجید. سفرهای هوایی می‌تواند برای برخی از حیوانات خطرناک باشد؛ به ویژه برای نژادهایی که پوزه کوتاه (Brachycephalic) دارند، مانند بولداگ، پاگ و گربه پرشین؛ چرا که مجرای بینی آنها  کوتاه است و در برابر کمبود اکسیژن و گرمازدگی، سریع‌تر آسیب می‌بینند.

 

2. همه گزینه‌های جایگزین برای پرواز را در نظر بگیرید!

 

اگر قصد مسافرت با حیوانات خانگی خود را دارید، سفر با خودروی شخصی معمولاً گزینه بهتری است. اگر نمی‌توانید با ماشین سفر کنید، حیوان خانگی شما احتمالاً سالم‌تر و خوشحال‌تر خواهد بود، اگر او را به یک فرد ایمن یا پانسیون حیوانات بسپارید. اما در مواقعی که این امکان وجود ندارد، باید تعیین کنید که آیا مزایای پرواز بیشتر از خطرات آن است یا خیر؟

 

سفر هوایی با حیوان خانگی

 

3. به دامپزشک مراجعه کنید

 

اکثر خطوط هوایی به گواهی سلامت برای حیوانات نیاز دارند. همچنین این فرصت خوبی است تا مطمئن شوید که واکسیناسیون حیوان خانگی شما به‌روز است و در برابر بیماری‌هایی که ممکن است در اثر گرما یا استرس تشدید شود، ایمن خواهد بود. مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز پت خود را به همراه دارید. این مدارک شامل: گواهی سلامت، میکروچیپ، نام دامپزشک و شماره تلفن کلینیک، مدارک واکسیناسیون - به ویژه واکسن هاری - و لیستی از تمام داروها، دوزها و اطلاعات نسخه‌ای مورد نیاز پت و ... .

داشتن میکروچیپ برای تمام حیوانات خانگی بسیار مهم است تا در صورت گم شدن آنها در سفر، بتوان آنها را پیدا کرد. همچنین حتماً یک عکس جدید (که نهایتا در 10 روز گذشته گرفته شده است،) از حیوان خانگی خود داشته باشید.

 

4. در مورد مقصد خود تحقیق کنید

 

اگر قصد مسافرت بین‌المللی با حیوانات خانگی را دارید، ممکن است حیوانات خانگی شما به محض ورود نیاز به قرنطینه داشته باشند. همچنین ممکن است برای ورود آنها به مقصد نیاز به ارائه مجوز واردات داشته باشید.

 

5. اگر تصمیم دارید با حیوان خانگی خود پرواز کنید، در صورت امکان کابین را انتخاب کنید

 

اگر حمل و نقل حیوان خانگی خود از طریق هوایی تنها گزینه است، تحقیق کنید که آیا آنها می‌توانند با شما در کابین سفر کنند یا خیر. برخی خطوط هوایی به شما این امکان را می‌دهند که با هزینه اضافی یک گربه یا سگ کوچک را در کابین ببرید. اما باید از قبل با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید.

 

سفر با سگ در هواپیما

 

همچنین محدودیت‌هایی برای تعداد حیوانات مجاز و جثه حیوانات در کابین وجود دارد. برای اطلاع از اندازه تقریبی مورد نیاز باکس مسافرتی، فرمول زیر را در نظر بگیرید.

نکته: هنگام محاسبه حداقل ارتفاع داخلی ظرف، ارتفاع تشک یا ملافه‌ای که در باکس قرار می‌گیرد باید به ارتفاع حیوان اضافه شود.

 

بیشتر بخوانید: بهترین جای خواب برای حیوانات خانگی

 

نحوه اندازه گیری ابعاد حیوانات:

A = طول حیوان از نوک بینی تا قاعده / ریشه دم.

B = ارتفاع از زمین تا مفصل آرنج.

C = عرض شانه‌ها یا عریض‌ترین نقطه بدن (هر کدام که بزرگتر است).

D = ارتفاع حیوان در حالت ایستاده طبیعی از بالای سر یا نوک گوش تا زمین (هر کدام که بلندتر باشد).

 

 

حداقل ابعاد داخلی باکس برای یک حیوان:

طول ظرف = A + ½ B

عرض ظرف = C x 2

ارتفاع ظرف (E) = D + ملافه یا تشک

در نژادهای پوزه بلند باید ابعاد باکس 10 درصدر بزرگتر باشد.

 

محاسبه عرض ظرف برای چندین حیوان:

دو حیوان: C x 3

سه حیوان: C x 4

 

6. حمل حیوانات خانگی در محفظه بار هواپیما

 

اگر نمی‌توانید حیوان خانگی خود را به داخل کابین ببرید، باید بدانید که آیا ایرلاین محدودیتی برای حمل حیوان خانگی شما در محفظه بار دارد؟

در حالی که اکثر حیواناتی که در قسمت بار هواپیما پرواز می‌کنند به سلامت به مقصد می‌رسند، باید توجه داشته باشید که هر ساله برخی از حیوانات در پروازهای تجاری کشته، مجروح یا گم می‌شوند. دمای بیش از حد گرم یا سرد، تهویه ضعیف و جابجایی نامناسب اغلب دلیل چنین اتفاقات ناگواری هستند.

بیشتر خطوط هوایی موظفند تمام حوادث حیوانات همراه را که در انبار بار رخ می‌دهد گزارش کنند، در نتیجه می‌توانید قبل از انتخاب پرواز با حیوان خانگی خود در انبار بار، سابقه عملکرد یک شرکت هواپیمایی را بررسی کنید. البته به خاطر داشته باشید که یک حادثه را نمی‌توان به کل عملکرد یک شرکت هواپیمایی تعمیم داد. همچنین، بسیاری از اشتباهات ناشی از خطای انسانی است تا خطای سیستماتیک.

 

حمل حیوانات خانگی در هواپیما

 

با این حال اگر حیوان خانگی شما باید در محفظه بار پرواز کند، این نکات را دنبال کنید:

 

  • از پروازهای مستقیم استفاده کنید. با اینکار از اشتباهاتی که در حین نقل و انتقالات هوایی رخ می‌دهد و تاخیرهای احتمالی در خروج حیوان خانگی خود از هواپیما جلوگیری خواهید کرد.
  • در صورت امکان با همان پرواز با حیوان خانگی خود سفر کنید. از شرکت هواپیمایی بپرسید که آیا می‌توانید بارگیری و تخلیه حیوان خانگی خود را در انبار بار تماشا کنید.
  • هنگامی که سوار هواپیما می‌شوید، به کاپیتان و حداقل یک مهماندار هواپیما اطلاع دهید که حیوان خانگی شما در محفظه بار سفر می‌کند. اگر کاپیتان بداند که حیوانات خانگی در محفظه بار هستند، ممکن است اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهند.
  • هرگز حیوانات براکیسفالیک (صورت صاف) مانند سگ پکنیز، بول داگ یا گربه ایرانی را در انبارهای بار پرواز نکنید.
  • اگر در ماه‌های تابستان یا زمستان سفر می‌کنید، پروازهایی را انتخاب کنید که دماهای شدید را تحمل کنند. پروازهای صبح زود یا اواخر شب در تابستان بهتر است. پروازهای بعد از ظهر در زمستان بهتر است.
  • قلاده‌ای را برای حیوانات خانگی خود انتخاب کنید که به باکس یا جعبه حیوان گیر نکند. دو مدرک شناسایی را به قلاده بچسبانید: یک شناسه دائمی با نام، آدرس منزل، شماره تلفن و یک شناسه موقت سفر با آدرس و شماره تلفن شما یا یک فرد مطمئن دیگر که بتوان با او تماس گرفت. مطمئن شوید که اطلاعات میکروچیپ حیوان خانگی شما به روز است.
  • برچسب مسافرتی را که روی آن اطلاعات شما و مقصد و ... است، روی باکس حمل حیوان خانگیتان بچسبانید.
  • اطمینان حاصل کنید که ناخن‌های حیوان خانگی شما کوتاه شده است تا از گیرکردن آنها در درب، سوراخ‌ها و سایر شکاف‌ها محافظت شود.
  • حداقل یک ماه قبل از پرواز به حیوان خانگی خود فرصت دهید تا با باکس مسافرتی آشنا شود. این باعث می‌شود استرس آنها در طول سفر به حداقل برسد. سعی کنید باکس را در خانه در مکانی قابل دسترس و جلوی چشم با در باز و یا یک پتوی راحت قرار دهید. در این صورت پت شما فرصت کافی برای احساس راحتی کردن در باکس را خواهد داشت.
  • به حیوان خانگی خود مسکن ندهید مگر اینکه توسط دامپزشک شما تجویز شده باشد. مطمئن شوید که دامپزشک شما متوجه شده است که نسخه برای سفر هوایی است. اگر قرار به استفاده از مسکن باشد، بهتر است مدتی قبل از سفر این دارو را امتحان کنید تا اثربخشی آن را مشاهده کنید و مطمئن شوید که دارو واکنش منفی با حیوان خانگی شما ندارد.
  • با دامپزشک خود در مورد اینکه قبل از پرواز به حیوان می‌توان غذا داد یا نه، صحبت کنید. سن و وضعیت پزشکی حیوان خانگی شما، و همچنین طول پرواز، تعیین می‌کند که در ساعات قبل از پرواز چه مقدار غذا باید بخورد. با این حال، می‌توانید مقدار کمی آب به آنها بدهید. در صورت امکان، تکه‌های یخ را در سینی آب که به داخل باکس حیوان خانگی خود متصل است، قرار دهید. (کاسه پر از آب می‌ریزد و خیسی و ناراحتی حیوان می‌شود.)
  • سعی کنید در زمان‌های شلوغ سفر مانند تعطیلات و تابستان با حیوان خانگی خود پرواز نکنید. حیوان خانگی شما به احتمال زیاد در زمان‌های شلوغ هیجان بالایی خواهد داشت.
  •  هنگامی که به مقصد خود رسیدید، به محض اینکه در مکانی امن قرار گرفتید، باکس را باز کنید و حیوان خانگی خود را معاینه کنید. اگر مشکلی وجود داشت، حیوان خانگی خود را فوراً نزد دامپزشک ببرید. نتایج آزمون شامل تاریخ و ساعت را به صورت کتبی دریافت کنید.

 

مسافرت با حیوانات خانگی با کشتی

 

به استثنای سگ‌های دستیار، حیوانات خانگی تنها در چند خط کروز و معمولاً فقط در گذرگاه‌های اقیانوسی پذیرفته می‌شوند. برخی خطوط اجازه حضور حیوانات خانگی را در کابین‌های خصوصی می‌دهند، اما بیشتر آنها حیوانات خانگی را تنها در باکس‌‍‌ها پذیرا هستند.

اگر قصد مسافرت با حیوانات خانگی در کشتی را دارید، از قبل با شرکت کروز تماس بگیرید تا از سیاست‌های آن و اینکه کدام یک از کشتی‌های آن دارای امکانات ویژه برای حیوانات خانگی هستند، مطلع شوید. اگر مجبورید از قسمت ویژه‌ی کشتی استفاده کنید، مطمئن شوید که در مقابل مواد مختلف ایمن است و مرتباً حیوان خانگی خود را بررسی کنید.

 

منابع

iata.org

humanesociety.org

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش