​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

بهترین جای خواب برای حیوانات خانگی

اهمیت بالا و جایگاهی که حیوانات خانگی برای صاحبان خود دارند، بر کسی پوشیده نیست؛ به صورتی که تمامی حیوانات بعد از به سرپرستی گرفته شدن و ورود به خانه، به عنوان یکی از اعضای خانواده محسوب شده و مهیا کردن لوازم رفاهی آنها به یک امر ضروری تبدیل می‌شود. حیوانات خانگی، به ویژه سگ‌ها و گربه‌ها بهترین همبازی و دوست برای کودکان و همدم و آرامش‌بخش برای بزرگسالان هستند. به همین دلیل هم تمامی صاحبان پت تلاش می‌کنند تا بهترین جای خواب را برای حیوانات خانگی خود فراهم کنند.

از زمانی که افراد برای به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی مختلف تصمیم می‌گیرند، مسئولیت مهمی را به عهده می‌گیرند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از خریدن یا به سرپرستی گرفتن هر نوع حیوانی، به خوبی تحقیق کنید و اطلاعات کامل و دقیق در خصوص نحوه نگه‌داری، خُلقیات، محل اقامت، نحوه تربیت و آموزش، میزان غذای مصرفی و ... کسب کنید.

اگر تصمیم قطعی خود را برای نگهداری پت گرفته‌اید، لازم است تا برخی از ملزومات اساسی و اولیه را برای پت خود در همان ابتدا خریداری کنید. یکی از مهمترین لوازم‌ها، تشک یا تخت برای حیوانات خانگی است. با توجه به وجود مدل‌ها و انواع مختلف کالای خواب، انتخاب بهترین جای خواب برای حیوانات خانگی ممکن است برای برخی از صاحبان چالش برانگیز باشد.

انتخاب بهترین جای خواب برای استراحت حیوانات خانگی، یکی از عوامل کلیدی در تأمین رفاه و آسایش آنها محسوب می‌شود. یک محل استراحت ایده‌آل، به پت عزیز شما کمک می‌کند تا استراحت کافی داشته باشد و احساس امنیت کند. برای راهنمایی هر چه بهتر شما صاحبان پت، در این مقاله به صورت کامل به بررسی انواع مختلف محل‌های استراحت پرداخته و آن‌ها را شرح خواهیم داد.

 

عوامل مؤثر در انتخاب جای خواب حیوانات خانگی

 

در زمان خرید جای خواب برای حیوانات خانگی بسته به اینکه نوع حیوان خانگی شما (سگ، گربه، پرنده، خرگوش، همستر و ...)، خلق و خو و شخصیت، نژاد، سن، جثه حیوان و ... چیست، گزینه‌های مختلفی می‌توانید داشته باشید.

اما یکسری نکات وجود دارد که توجه کردن به آنها خالی از لطف نیست مانند توجه به جنس پارچه، قابلیت شستشو، مناسب بودن آن با آب و هوای محل زندگی، مواد به کار رفته و کیفیت ساخت جای خواب و قابلیت حمل آسان و ... . با در نظر گرفتن این نکات در زمان خرید می‌توانید بهترین جای خواب را برای حیوانات خانگی خود تهیه کنید.

به صورت کلی عوامل مؤثر در انتخاب جای خواب حیوانات خانگی عبارتند از:

  • ابعاد و نژاد حیوان: محل استراحت باید با جثه پت شما مطابقت داشته باشد و به اندازه‌ای باشد که حیوان بتواند به راحتی در آن حرکت کند و تغییر وضعیت دهد.
  • فصل: در فصول سرد، محل استراحت باید گرم و نرم باشد. در مقابل، در فصول گرم، مکانی خنک و دارای تهویه مناسب مورد نیاز است.
  • عادات خواب: برخی حیوانات مکان‌های تاریک و آرام را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر مکان‌های روشن‌تر و پر رفت‌وآمد را انتخاب می‌کنند.
  • جنس مواد: مواد تشکیل‌دهنده محل استراحت باید نرم، قابل شستشو و بادوام باشند. از موادی که باعث حساسیت یا تحریک پوست حیوان می‌شوند، باید اجتناب کرد.

 

 

انواع جا‌های خواب برای حیوانات خانگی

 

انتخاب یک جای خواب مناسب برای حیوان خانگی، به اندازه انتخاب غذای مناسب برای او اهمیت دارد. به همین دلیل هم باید برای انتخاب بهترین نوع آن تلاش مضاعف کرد. در این قسمت انواع جاهای خواب را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تخت‌های نرم (Soft Beds)

 

این تخت‌ها یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سگ‌ها و گربه‌ها هستند. آن‌ها معمولاً از پارچه نرم و پر شده با الیاف مصنوعی یا طبیعی ساخته شده‌اند. تخت‌های نرم در انواع مختلفی از نظر اندازه، شکل و رنگ موجود هستند.

برای دیدن انواع تخت‌های نرم سگ و گربه فروشگاه پت‌آباد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

قفس‌های بسته (Closed Crates)

 

قفس‌های بسته فضایی امن و محصور را برای حیوان فراهم می‌کنند. آن‌ها برای حیواناتی که به آرامش و خلوت نیاز دارند، بسیار مناسب هستند. قفس‌های بسته معمولاً از پارچه یا پلاستیک ساخته می‌شوند و دارای یک در ورودی کوچک هستند.

 

تخت‌های گرم شونده (Heated Beds)

 

تخت‌های گرم شونده در فصول سرد سال بسیار کاربردی هستند. آن‌ها به حفظ دمای بدن حیوان کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که حیوان احساس راحتی بیشتری کند.

 

 

تخت‌های خنک‌کننده (Cooling Beds)

 

تخت‌های خنک‌کننده در فصول گرم سال بسیار مفید هستند. آن‌ها به کاهش دمای بدن حیوان کمک می‌کنند و از گرمازدگی جلوگیری می‌کنند.

 

قفس‌های مخصوص (Cages)

این قفس‌ها بیشتر برای حیوانات کوچک مانند خرگوش‌ها، همسترها و پرندگان استفاده می‌شوند. آن‌ها فضایی ایمن و محصور را برای این حیوانات فراهم می‌کنند.

برای دیدن انواع تخت‌های نرم پرندگان و جوندگان فروشگاه پت‌آباد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

تخت‌های چوبی (Wooden Beds)

 

تخت‌های چوبی برای حیوانات بزرگ‌تر مانند سگ‌های نژاد بزرگ مناسب هستند. آن‌ها معمولاً از چوب طبیعی ساخته شده‌اند و بسیار بادوام هستند.

 

بهترین جای خواب برای سگ‌ها

 

سگ‌ها حیوانات بازیگوش و پرجنب و جوشی هستند که برخلاف تصور عموم بیشتر طول روز را در حال استراحت و خواب هستند و تنها در ساعات محدود و کمی میزان فعالیت بالایی دارند. سگ‌ها به طور متوسط روزانه 12 الی 18 ساعت خواب یا در حال استراحت کردن هستند و به همین دلیل هم داشتن جای خواب مناسب برای آنها بسیار مهم است.

 

 

اگر به تازگی سگی را خریده‌اید و یا به سرپرستی گرفته‌اید، ممکن است ببینید که سگ شما در جاهای مختلفی از خانه در حال استراحت و خوابیدن است و به همین دلیل هم تصور کنید که نیازی به داشتن تخت خواب اختصاصی ندارد و می‌تواند آزادانه در هر جایی استراحت کند. ولی متاسفانه این تصور غلط است و سگ‌ها، درست مثل ما انسان‌ها، برای داشتن یک خواب راحت و آرام به مکانی اختصاصی نیاز دارند، چرا؟

  • احساس امنیت و آرامش: یک تخت خواب شخصی، مکانی امن و دنج برای سگ شما فراهم می‌کند تا در آن استراحت کند. این امر به خصوص برای توله‌ها و سگ‌هایی که به تازگی وارد محیط جدیدی شدند و  اضطراب دارند، بسیار مهم است.
  • بهبود کیفیت خواب: یک تخت خواب با کیفیت، از بدن سگ شما پشتیبانی می‌کند و به او کمک می‌کند تا خواب راحت‌تری داشته باشد. این امر به ویژه برای سگ‌های مسن یا سگ‌هایی که مشکلات مفصلی دارند، اهمیت دارد.
  • تمیزی و بهداشت: داشتن یک تخت خواب اختصاصی، به شما کمک می‌کند تا محیط خانه‌تان را تمیز نگه دارید و از انتشار مو و بوی بد سگ جلوگیری کنید.
  • آموزش تمیزی: با آموزش دادن به سگ‌تان برای استفاده از تخت خواب، می‌توانید به او بیاموزید که در مکان‌های نامناسب در خانه ادرار یا مدفوع نکند.

گاه ممکن است مشاهده کنید که سگ شما در حال لیس زدن جای خواب خود است و این کار را رفتاری عجیب تلقی کنید ولی در حقیقت این عمل، کار عجیبی نیست و سگ شما قصد دارد با این کار جای خواب خود را مرتب کند و آن را از آلودگی‌ها و باکتری‌ها پاک کند. از طرف دیگر در بدن سگ‌ها با لیس زدن هورمون آرامش بخش ترشح می‌شود که در داشتن استراحت کامل به سگ‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خانه سگ

 

بهترین جای خواب برای گربه‌ها

 

خواب یکی از مهمترین چیزها در زندگی یک گربه است. به طوری که دو سوم طول عمر گربه‌ها در خواب سپری می‌شود که در واقع یعنی حدوداً 16 ساعت خواب روزانه. بنابراین، فراهم کردن یک جای خواب راحت و امن برای آن‌ها بسیار مهم است. خلق و خوی گربه‌ها با سگ‌ها متفاوت است، آنها ترجیح می‌دهند که ساختار محل خواب آنها کاملاً امن و قابل اعتماد باشد. به طور مثال تختی با دیوارهای جانبی بلند و بالای بسته احتمالاً برای گربه‌ها جذاب‌تر خواهد بود و آرامشی را که او ترجیح می‌دهد فراهم می‌کند. از طرفی دیگر گربه‌ها تخت‌هایی را ترجیح می‌دهند که حالت گرد داشته باشد ولی این به این معنا نیست که در تخت‌هایی با ظاهر دیگر استراحت نکنند. چون اکثر گربه‌ها به صورت چمبره زده استراحت می‌کنند، تخت گرد به نوعی بدن را “بغل می‌کند” و  به آنها احساس امنیت می‌دهد.

 

 

نحوه عادت دادن حیوانات خانگی به استفاده از جای خواب

 

اگر بهترین جای خواب را برای حیوانات خانگی خود تهیه کرده‌اید ولی در آن استراحت نمی‌کنند، لازم است تا این کارها را انجام دهید:

  • جای خواب را جذاب کنید: با قرار دادن اسباب‌بازی‌های مورد علاقه پت خود یا درخصوص گربه اضافه کردن مقداری علف گربه در داخل جای خواب، می‌توانید تخت را برای حیوان خانگی خود جذاب کنید.
  • صبر و حوصله داشته باشید: ممکن است مدتی طول بکشد تا حیوان خانگی شما به جای خواب جدید عادت کند. صبور باشید و به او زمان بدهید.
  • تشویق کنید: هر زمان که پت شما از جای خواب خود استفاده می‌کند، او را تشویق کنید و به او پاداش دهید.

 

نکات تکمیلی انتخاب بهترین جای خواب برای حیوانات خانگی

 

  • محل قرارگیری: محل استراحت معمولاً باید در مکانی آرام و دور از رفت‌وآمد قرار گیرد. اگر پت شما مضطرب است و وابستگی شدیدی به شما دارد، بهتر است تخت خواب او را در نزدیکی محل استراحت خود قرار دهید تا استرس او نیز کاهش یابد.
  • گرمی و سردی: محل استراحت باید دارای دمای متعادلی باشد و نه زیاد گرم و نه زیاد سرد باشد. البته با توجه به تغییر فصل می‌توانید دمای محیط استراحت پت خود را تغییر دهید.
  • تغییر محل: به منظور جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع، بهتر است هر چند وقت یکبار محل استراحت حیوان خانگی خود را تغییر دهید.
  • توجه به رفتار حیوان: به رفتار حیوان خود دقت کنید تا متوجه شوید که کدام محل را برای خواب بیشتر دوست دارد. از طرفی توجه داشته باشید که انتخاب بهترین جای خواب برای حیوانات خانگی تا حدودی به شخصیت پت شما هم بستگی دارد. دقیقاً همانند انسان‌ها، حیوانات خانگی هم درون‌گرا، برون‌گرا و میان‌گرا هستند و براساس ویژگی شخصیتی خود نیز ممکن است محل‌های خاصی را برای استراحت انتخاب کنند.
  • قابلیت شستشو: از آنجایی که حیوانات ممکن است روی تخت خواب خود غذا بخورند یا آب بریزند، بهتر است تخت خوابی را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو باشد.

باتوجه به نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید بهترین جای خواب را برای حیوانات خانگی خود انتخاب کنید. برای خرید انواع تخت‌ها و قفس‌ها نیز می‌توانید به سایت پت آباد مراجعه کرده و مدل‌های مختلف در ابعاد و اشکال گوناگون را مشاهده کنید. در صورت نیاز به راهنمایی هم می‌توانید با کارشناسان پت آباد در ارتباط باشید.

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش