۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید خانه سگ

اگر سگ شما زمان زیادی را در خارج از منزل به خصوص در آب و هوای نامساعد سپری می‌کند، خرید خانه سگ باکیفیت و کاربردی ضروری است. در حالی که برخی از افراد خانه را خود به تنهایی طراحی و می‌سازند اما گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارند.

خانه سگ چه در داخل باشد و چه در فضای باز، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که مناسب زندگی، استراحت و خواب حیوان خانگی شما باشد. به همین دلیل، در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بتوانید بهترین خانه سگ را خریداری کنید.
 

خرید خانه سگ


چرا باید خانه سگ بخرم؟

خانه سگ به همراه قلاده و افسار سگ بخشی از تجهیزات اولیه برای سگ است. اگرچه سگ‌ها حیواناتی بسیار اجتماعی هستند که دوست دارند در جمع مردم یا حیوانات دیگر باشند اما باید به آن‌ها فرصت دهید تا در یک مکان آرام زندگی کنند.
خانه سگ را می‌توانید در داخل یا خارج خانه قرار دهید. اگر خانه سگ در باغ راه اندازی شود، باید در برابر آب و هوا نامناسب نیز محافظت شود‌. این کار نه تنها از دوست چهارپای ما در برابر رطوبت و سرما محافظت میکند بلکه این حیوانات را در برابر آفتاب در تابستان نیز محافظت می‌نماید.
 

دلیل خرید خانه سگ


اندازه مناسب برای خانه سگ چقدر است؟

اندازه خانه سگ یک معیار مهم است. اندازه خانه سگ باید متناسب با اندازه سگ باشد؛ نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ. اگر خانه سگ خیلی کوچک باشد، سگ به سرعت احساس تنگی می‌کند و در تابستان می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد خانه شود.

اگر خانه سگ خیلی بزرگ باشد، احساس امنیت و عقب نشینی برای سگ به سرعت از بین می‌رود. علاوه بر این، با یک لانه در فضای باز، سگ قادر به گرم نگه داشتن لانه با گرمای بدن خود در زمستان نیست. برای پیدا کردن خانه سگ مناسب برای دوست چهارپای خود، فرمولی وجود دارد که با آن می‌توانید ابعاد بهینه را محاسبه کنید:

  • ارتفاع: 1.2 برابر قد سگ
  • طول: 1.2 برابر طول سگ
  • عرض: برابر طول سگ
  • درگاه: 0.8 ارتفاع شانه‌های سگ

 

ابعاد خانه سگ


هزینه یک خانه سگ چقدر است؟

خانه‌های سگ در رنج‌های قیمتی مختلف موجود هستند. قیمت عمدتاً به اندازه و متریال لانه بستگی دارد اما برند و تجهیزات خانه سگ نیز منجر به قیمت‌های متفاوت آن می‌شود. بنابراین قیمت بستگی زیادی به نیاز شما و ویژگی‌ها خانه دارد.
اگر نمی‌خواهید خانه سگ بخرید، می‌توانید خودتان هم آن را بسازید. امکانات عملا نامحدود هستند. با ابزار مناسب و کمی مهارت می‌توانید خانه سگی را مطابق با ایده و نیاز خود بسازید. اگر چندان باتجربه نیستید می‌توانید از مواد ساختمانی پیش ساخته یا کیت‌های آماده استفاده کنید.
 

قیمت خانه سگ


انواع متریال خانه سگ

اگر می‌خواهید یک خانه سگ بخرید، سه نوع خانه برای انتخاب وجود دارند:

  • خانه سگ پارچه‌ای
  • خانه سگ پلاستیکی
  • خانه سگ چوبی

بسته به کاربرد خانه سگ و اینکه چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید؛ نوع متفاوتی برای شما پیشنهاد می‌شود. در بخش‌های بعدی، می‌خواهیم به جزئیات بیشتری در مورد مزایا و معایب انواع خانه سگ بپردازیم و تصمیم گیری برای خرید را برای شما آسان‌تر کنیم.


خانه سگ پارچه ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

خانه‌های پارچه‌ای سگ وسیله‌ای ساده برای فراهم کردن فضایی برای سگ شما در داخل آپارتمان یا خانه هستند. این خانه‌ها نسبتاً ارزان قیمت‌اند  و به راحتی برپا می‌شوند زیرا در بیشتر موارد به سادگی جمع می‌شوند یا می‌توانند در چند دقیقه مونتاژ شوند. درخانه‌های پارچه‌ای نیازی به تجهیز خانه به پتو نیست.
 

خرید خانه سگ پارچه ای


مزایا:

  • ارزان
  • سبک وزن
  • آسان برای جمع آوری
  •  نرم  

معایب:

  •  برای فضای باز مناسب نیست.
  • تمیز کردن آن سخت است.
  • فرسایش نسبتا سریع

خانه‌های سگ ساخته شده از پارچه نیز منحصراً در فضای داخلی کاربرد دارد زیرا این ماده به هیچ وجه در برابر آب و رطوبت مقاوم نیست. علاوه بر این، مهم است که مطمئن شوید خانه برای شستشو در ماشین لباسشویی مناسب است، زیرا در غیر این صورت تمیز کردن آن بسیار دشوار می‌شود و به سرعت تبدیل به یک تله کثیفی خواهد شد. هنگام خرید خانه سگ پارچه ای، باید از کیفیت بالای آن نیز اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت می‌تواند خیلی زود فرسوده شود.


مزایا و معایب خانه سگ پلاستیکی چیست؟

کاربرد یک خانه سگ پلاستیکی بیش از همه با عملکرد مواد سازنده آن مشخص می‌شود. از آن‌جایی که این خانه سگ ضد آب است؛ برای استفاده در فضای باز مناسب است.
 

خانه سگ پلاستیکی


مزایا:

  • بادوام
  • مناسب برای استفاده در فضای باز
  • تعمیر و نگهداری کم و راحت   

معایب:

  • سازگار با محیط زیست نیست.
  •  مواد سازنده آن ممکن است حاوی مواد مضر باشند.
  • اغلب از نظر بصری جذاب نیست.

تمیز کردن خانه پلاستیکی بسیار آسان است زیرا می‌توانید به راحتی آن را با آب تمیز کنید.حذف آلودگی‌های سنگین از این خانه هم مشکلی ندارد. از آن‌جایی که کلبه پلاستیکی بسیار مقاوم است، در برابر عوامل طبیعی مانند باد و باران نیز بسیار بادوام است. با این حال، هنگام خرید یک خانه سگ پلاستیکی، مهم است که مطمئن شوید که این خانه‌ها فاقد مواد مضر هستند.

بسیاری از پلاستیک‌های مصنوعی حاوی مواد افزودنی هستند که خواص خاصی به پلاستیک می‌دهند. این مواد افزودنی می‌توانند به مرور زمان وارد محیط زیست شوند و در نتیجه به حیوانات آسیب برسانند؛ بنابراین، همیشه باید قبل از خرید، مواد تشکیل دهنده  خانه را بررسی کنید تا از این خطر جلوگیری نمایید. حتی اگر هیچ افزودنی خطرناکی وجود نداشته باشد، پلاستیک به خصوص سازگار با محیط زیست نیست و اغلب خانه‌های پلاستیکی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.


مزایا و معایب خانه سگ چوبی چیست؟

یک خانه سگ چوبی، استحکام طبیعی بالایی دارد بنابراین مدت زمان ماندگاری آن طولانی است. چوب هم‌چنین دارای خواص عایق خوبی در برابر دما و رطوبت است. از آن‌جایی که خانه‌های چوبی سگ بسیار پایدار هستند، می‌توانند وزن و حرکات سگ را به راحتی تحمل کنند و برای سگ‌های بزرگ نیز مناسب هستند.
 

خانه سگ چوبی


مزایا:

  • خواص عایق خوب
  • تهویه مطبوع
  • عمر طولانی
  • ظاهر زیبا
  • پایدار
  • سازگار با محیط زیست

 معایب:

  • قیمت بالا
  • هزینه نگهداری بالا
  • وزن بالا

خانه‌های چوبی سگ ظاهر زیبایی را ارائه می‌دهند و بسیار با محیط زیست سازگار هستند. با این حال، شما معمولاً برای کیفیت بالای یک خانه سگ چوبی هزینه نسبتاً بالایی می‌پردازید. علاوه بر این، نگهداری از این خانه به مراقبت زیادی نیاز دارد و از آن‌جایی که خانه‌های سگ بسیار سنگین هستند، جابجایی آنها چندان آسان نیست.

 


معیارهای مهم برای خرید خانه سگ

در ادامه، به شما نشان می‌دهیم که از چه جنبه‌هایی می‌توانید برای تصمیم گیری بین تعداد زیادی خانه سگ احتمالی استفاده کنید. معیارهایی که می‌توانید برای مقایسه خانه‌های سگ با یکدیگر استفاده کنید عبارتند از:


ابعاد خانه سگ

همان‌طور که قبلا ذکر شد؛ ابعاد خانه سگ از اهمیت زیادی برخوردار است. خانه سگ نه باید خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد تا سگ شما لانه را بپذیرد و در آن احساس راحتی کند. قبلا برای شما شرح دادیم که چگونه می‌توانید؛ ابعاد مناسب خانه سگ خود را محاسبه کنید.


مقاومت در برابر آب و هوا

یکی دیگر از جنبه‌های مهم، موقعیت مکانی است. آیا می‌خواهید به سگ خود مکانی برای استراحت در خانه خود بدهید یا خانه سگ باید در باغ قرار گیرد؟ اگر قرار است خانه سگ فقط به عنوان یک مکان سرپوشیده عمل کند، لازم نیست؛ در برابر آب و هوا مقاوم باشد. در چنین شرایطی خانه سگ پارچه‌ای مناسب است. قیمت این خانه نسبتاً ارزان و راه اندازی آن آسان است. مهم‌تر از همه، خانه‌ها به سگ شما یک خلوت گرم و نرم ارائه می‌دهند.
 

مقاومت خانه سگ در برابر آب و هوا



اگر می‌خواهید خانه سگ را بیرون بگذارید؛ باید در برابر آب و هوا مقاوم باشند تا بتوانید برای مدت طولانی از آن لذت ببرید. خانه‌های پلاستیکی یا چوبی برای این منظور مناسب است. هر دو نوع ضد آب هستند و حتی در هوای سرد و مرطوب به سگ شما پناهگاهی بهینه برای استراحت می‌دهند. برای اینکه بدانید یک خانه سگ پلاستیکی یا چوبی برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید نگاهی دقیق‌تر به مزایا و معایب مربوطه در بخش تصمیم گیری ما بیندازید.
 

عایق بودن خانه سگ

اگر قرار است از خانه سگ در فضای باز استفاده شود، مسئله عایق کاری بسیار مهم است. عایق‌کاری به ویژه در صورتی مفید است که سگ بتواند برای مدت طولانی‌تری در لانه خود بماند.  عایق از او در برابر سرما محافظت می‌کند و حتی در زمستان که برف یا بارن می‌بارد می‌تواند آنجا بماند. می‌توانید هنگام خرید از عایق بودن خانه سگ اطمینان حاصل کنید یا بعداً میتوانید عایق را نصب کنید.

شما می‌توانید بین مواد عایق مصنوعی و طبیعی یکی را انتخاب کنید. با این حال، به ویژه مهم است که نه تنها دیوارها، بلکه کف لانه را نیز عایق بندی کنید، زیرا سگ شما سریع‌تر از کف سرد می‌شود. هم‌چنین می‌توانید خانه سگ را به بخاری مجهز کنید. با این حال، اگر خانه سگ از راه‌های دیگر به خوبی عایق بندی شده باشد و سگ تمام وقت خود را در خارج از خانه سپری نکند، این کار ضروری نیست.

خانه‌های سگ معمولاً مجهز به عایق یا سقفی هستند که از آنها در برابر عوامل محافظت میکند. با این حال، اگر در منطقه‌ای زندگی میکنید که در طول زمستان دمای زیر صفر را تجربه میکند، خرید خانه سگ با عایق و گرمایش عاقلانه است. هم‌چنین خانه‌هایی از پلاستیک ساخته شده‌اند که می‌توان آنها را از طریق پد گرم کرد.
 

قیمت خانه سگ

بسته به نوع مواد مورد استفاده برای ساخت خانه سگ، آن‌ها می‌توانند قیمت متفاوتی داشته باشند. اگر بودجه کافی ندارید و فقط می‌خواهید خانه را برای ایمنی و گرم نگهداشتن سگ‌تان بخرید، پس به فکر خرید یک خانه پلاستیکی برای سگ باشید که معمولاً ارزان‌تر از بقیه است.
 

شرایط تمیز کردن خانه سگ

هنگام خرید خانه سگ، باید توجه داشته باشید که آن را نیز به طور منظم تمیز کنید. خانه‌های سگ‌های کوچک پارچه‌ای و هم‌چنین پتوهایی که به عنوان زیرانداز استفاده می‌شوند را معمولاً می‌توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد.
 

شرایط تمیز کردن خانه سگ


خانه‌های پلاستیکی را می‌توان در فواصل زمانی معین جارو یا جارو برقی زد و یا میتوان با یک پارچه مرطوب پاک کرد. هنگام تمیز کردن خانه سگ، از مواد پاک کننده شیمیایی یا سمی به هیچ وجه استفاده نکنید. یک پارچه مرطوب و کمی مایع شوینده کافی است. برای خانه‌های سگ که با مواد طبیعی مانند نی عایق بندی شده‌اند، باید به یاد داشته باشید که مرتباً عایق آنها را تعویض کنید.


خانه سگ کجا باید قرار گیرد؟

هنگام راه اندازی خانه سگ، همیشه باید مطمئن شوید که درب آن رو به خانه قرار گیرد. به این ترتیب سگ همیشه خانه را در نظر دارد و احساس طرد شدن نمی‌کند. این موضوع بسیار مهم است زیرا سگ‌ها حیوانات مسئولیت پذیری هستند و همیشه می‌خواهند مراقب افرادی باشند که بخشی از خانواده آن‌ها هستند.

هم‌چنین باید مطمئن شوید که خانه سگ در مکانی آرام و امن قرار داده شده است. این امر به ویژه در تابستان بسیار مهم است، به طوری که سگ در معرض نور کامل خورشید قرار نگیردو سایه برای عقب نشینی در لانه پیدا کند.
 

مکان خانه سگ


خانه سگ چگونه باید تجهیز شود؟

تجهیز خانه سگ، بستگی به نحوه استفاده از آن نیز دارد. آیا لانه فقط به عنوان یک خلوتگاه برای سگ شما عمل می‌کند یا او بیشتر وقت خود را در آن می‌گذراند؟ خانه سگ هرگز نباید بدون کاسه آب باشد تا سگ در هر زمانی فرصت نوشیدن داشته باشد. این امر به ویژه در تابستان بسیار مهم است.

برای افزایش ضریب راحتی سگ، می‌توانید یک پتو نیز در لانه قرار دهید. اگر پتویی را قرار دهید که سگ شما قبلاً با آن آشنا بوده است، می‌تواند عادت کردن او به کلبه را آسان‌تر کند. در زمستان می‌توان از پتوی حرارتی برای عایق کاری اضافی استفاده کرد.
 

مجهز کردن خانه سگ


انواع خانه سگ

تنها در آمریکا، تخمین زده می‌شود که ده‌ها میلیون سگ وجود دارند. در بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌ها به حیوانات خانگی اجازه دویدن نمی‌دهند و آنهایی که سگ دارند ممکن است حیاط خلوتی برای سگ‌شان نداشته باشند که در آن بدود و بازی کند.  خانه سگ علاوه بر مکانی برای خواباندن سگ، برای دور نگه داشتن سگ‌ها از دردسر و سرما در زمستان نیز کاربرد دارد. درادامه انواع خانه سگ را برای شما شرح می‌دهیم:


خانه‌های سگ سرپوشیده

این خانه‌ها لوکس و شیک هستند، اما فریب نخورید. آن‌ها فقط برای سگ‌های کوچک در نظر گرفته شده‌اند و بهتر است آنها را در داخل خانه نگهداری کنید. اگر سگ خود را بیرون نگهداری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که آنها به لانه آسیب بزنند و مواد مورد استفاده در ساخت آن را بجوند که اگر میخواهید همه چیز را در خانه تمیز و ایمن نگه دارید، خوب نیست.
 

خانه سگ سرپوشیده


خانه‌های سگ در فضای باز

این خانه‌ها بسیار مستحکم هستند. آن‌ها برای سگ‌های بزرگتر برای زندگی در حیاط خلوت در نظر گرفته شده‌اند و همان‌طور که از نام آن پیداست باید در فضای باز قرار بگیرند. برخی  خانه‌ها ممکن است عایق نداشته باشند که به این معنی است که شما نیاز به خرید عایق جداگانه دارید.


خانه‌های سگ لانه

این نوع خانه سگ برای سگ‌های بزرگی که به فضای زیادی برای دراز شدن نیاز دارند (کشیدن بدن) ایده آل است. این خانه‌ها شبیه خانه‌های سگ‌های سرپوشیده هستند و باید آن‌ها را در داخل خانه نگه دارید. تنها تفاوت این است که آن‌ها را می‌توان در فضای باز قرار داد تا زمانی که با برچسب قیمت و نگهداری اضافی برای این نوع خانه مشکلی نداشته باشید.
 

خانه‌های تاشو سگ

اگر به یک جایگزین ارزان نیاز دارید، یک خانه سگ تاشو انتخاب کنید. این خانه معمولاً از پلاستیک ساخته شده است و می‌توان از آن برای سفرهای کمپینگ یا تعطیلات همراه سگ خود استفاده کرد. این خانه‌ها به عنوان خانه دائمی مناسب نیستند، زیرا به راحتی شکسته می‌شوند.
 

خانه سگ تاشو


خانه‌های چوبی سگ

اگر میخواهید توله سگ شما احساس کند که از خانه شما در برابر مزاحمان محافظت میکند، خانه‌های چوبی سگ برای استفاده در داخل خانه نیز عالی هستند. اگرچه ممکن است هم‌چنان بخواهند در اتاق خواب در کنار شما باشند، اما قطعا در فضای خود احساس امنیت بیشتری خواهند کرد.


خانه‌های نرم سگ

خانه‌های سگ با ضلع نرم برای استفاده در داخل خانه بسیار مناسب هستند؛ به خصوص برای توله‌هایی که دوست دارند با صاحب خود بخوابند یا زمانی که می‌خواهید سگ شما احساس امنیت و آرامش کند. خانه‌های نرم را نمی‌توان در فضای باز استفاده کرد زیرا به اندازه کافی محکم نیستند تا در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت کنند. برای آن دسته از صاحبان توله سگ که خانه قوی‌تر می‌خواهند؛ خانه سگ پلاستیکی، سبک وزن و ضد آب است. خوابیدن در خانه پلاستیکی به اندازه خانه‌های سگ نرم راحت نیست.
 

خانه‌های عایق بندی شده سگ

برای استفاده در فضای باز، تهیه یک خانه سگ گرم یا عایق شده ضروری است. اگرچه همیشه لازم نیست (بسته به منطقه شما)، که خانه از پلاستیک و مواد عایق سنگین ساخته شده باشند. این خانه‌ها هم‌چنین می‌توانند با یک سیستم خنک کننده ویژه ارائه شوند که آب سرد را از طریق دیواره‌ها عبور میدهد تا توله را در هوای گرم خنک نگه دارد! بنابراین، اینکه شما یک خانه سگ در فضای باز یا سرپوشیده بگیرید، به آب و هوای منطقه شما، شرایط زندگی توله سگ‌تان و اینکه فکر میکنید سگ شما در کدام نوع بیشتر احساس امنیت می‌کند؛ بستگی دارد.
 

عایق بندی کردن خانه سگ


نکات مهم در انتخاب خانه سگ

اندازه خانه سگ: به طور کلی، سگ‌های بزرگتر به یک خانه بزرگتر نیاز دارند که بتوانند خود را در داخل آن جای دهند. اگر خانه خیلی بزرگ است بهتر است آن را نخرید زیرا خیلی راحت سرد می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که ابعاد خانه برای سگ شما مناسب است تا فضای کافی برای چرخش یا ایستادن داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید یک تخت سگ و یک پتو برای آن‌ها بخرید تا در آن بخوابند.

متریال ساخت: چوب رایج‌ترین نوع ماده ای است که برای ساخت خانه‌های سگ استفاده می‌شود و پلاستیک جایگزین آن است. چوب ارزان است، نصب آسان و ماندگاری طولانی دارد اما در طول زمان نیاز به نگهداری دارد. باید اطمینان حاصل کنید که سگ شما آن را نمی‌جود تا از بلعیدن تکه چوب جلوگیری شود.


چگونه سگ خود را در زمستان گرم نگه داریم؟

خانه سگ برای گرم نگه داشتن سگ شما در زمستان نیست. برای این منظور باید از تجهیزات گرمایشی مخصوص در خانه استفاده کنید. این وسایل نه تنها سگ شما را گرم نگه می‌دارد، بلکه می‌توانید در داخل خانه نیز از آن استفاده کنید.
هم‌چنین می‌توانید یک پد گرمکن بخرید که به کف خانه سگ متصل می‌شود و آن‌ها را در زمستان گرم نگه می‌دارد. یک پتو در بالای خانه سگ قرار دهید تا حیوان خانگی خود را گرم و راحت نگه دارید. با تمام آنچه گفته شد، باید برای زمستان آینده آماده باشید و یک خانه سگ و مجموعه پد بخاری بخرید. این کار باعث می‌شود؛ آن‌ها از هوای سرد در امان باشند و هم‌چنین در خانه جدید خود راحت باشند.
 

گرم کردن سک در زمستان

 

کلام آخر

اگر هوا خیلی سرد است، به یاد داشته باشید که سگ شما همیشه می‌تواند برای گرم شدن به داخل خانه بیاید. سگ خود را در هوای خیلی سرد بیرون نگذارید، زیرا ممکن است دچار سرمازدگی شوند و بیمار شوند. برای خرید خانه مناسب، به فروشگاه حیوانات خانگی محلی خود مانند پت آباد بروید یا اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید خودتان آن را بسازید. هم‌چنین شما می‌توانید خانه‌های سگ ساخته شده از پلاستیک و مواد دیگر را پیدا کنید.که ارزان‌تر باشند و با نیازهای سگ شما مطابقت  بیشتری داشته باشند.

منبع:

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید