۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

کاری که در هنگام آموزش توله سگ نباید انجام دهید

آیا سگ خود را به بهترین شکل ممکن آموزش می‌دهید؟ آموزش سگ به معنای توجه و اهمیت قائل شدن به حیوان به عنوان یک موجود زنده است. شما با تربیت سگ می‌توانید پیوند خود را با حیوان مستحکم کنید و از تعامل با او لذت بسیار ببرید. اما آموزش سگ باید طبق یکسری اصول انجام شود، وگرنه نه تنها رابطه شما را با حیوان خراب می‌کند، بلکه آموزش بی‌اثر خواهد بود. شما باید برخی از کارها را در هنگام آموزش با سگ خود انجام ندهید. در این مقاله به  کارهایی که نباید در زمان آموزش به توله سگ انجام دهید، اشاره می‌کنیم.

آموزش توله سگ


1- انتظار طولانی برای شروع آموزش

آموزش باید از لحظه‌ای شروع شود که سگ شما بدون توجه به سنش برای اولین بار با شما به خانه می‌آید. منتظر نمانید تا حیوان بزرگ شود تا آموزش را شروع کنید. هدف از آموزش سگ این است که رفتار سگ خود را شکل دهید و به حیوان بیاموزید که چگونه به رفتارهای خاص پاسخ دهد. توله سگ‌ها ممکن است آماده یادگیری کارهای خیلی پیشرفته و سخت نباشند، اما شما باید آموزش را آرام آرام شروع کنید. با گذشت زمان، پیوند عمیق‌تری با سگ خود ایجاد خواهید کرد. حیوان بالغ می‌شود و به روال جلسات تمرینی عادت می‌کند. سپس، می‌توانید کارهای سرگرم کننده‌ای بیشتری را با هم انجام دهید.

آموزش توله سگ را آرام آرام شروع کنید


2- آموزش ندادن کافی و به اندازه

آموزش کاری نیست که یک بار انجام دهید و تمام شود. اگر سگ خود را به طور منظم آموزش دهید، بهترین نتایج را خواهید گرفت. آموزشی کوتاه را حداقل دو تا سه بار در هفته برگزار کنید و هر بار روی یک موضوع مانور دهید. کارهای جدید و سرگرم کننده‌ای را برای آموزش توله سگ خود پیدا کنید، اما گهگاه اصول قدیمی را دوباره مرور کنید. در حالت ایده آل، شما باید همیشه سگ خود را آموزش  دهید، حتی با بالا رفتن سنش! آموزش مداوم می‌تواند به حفظ مهارت‌های سگ شما کمک کند. همچنین، جلسات آموزشی برای توله سگ سرگرم کننده هستند و راهی عالی برای برقراری ارتباط بین شما دو نفر خواهند بود.

آموزش ندادن کافی توله سگ


3- اتخاذ رویکرد واحد در آموزش

در مورد آموزش فقط به یک کتاب یا یک منبع خاص اکتفا نکنید و تصمیم بگیرید اطلاعات خود را گسترده‌تر کنید. گاهی لازم است از چندین منبع مشاوره بگیرید و از تمام اطلاعات برای توسعه برنامه آموزشی خود استفاده کنید. چند چیز مختلف را با سگ خود امتحان کنید و ببینید پیشرفت آموزشی چگونه است. برای گرفتن بهترین نتیجه، سبک‌های مختلف آموزشی را با هم ترکیب کنید. حتی ممکن است بخواهید چند کلاس آموزشی مختلف را امتحان کنید. خیلی سریع تسلیم نشوید، اما اگر چیزی درست نشد، از تغییر هیچ چیز نترسید و دوباره شروع کنید.

برای آموزش توله سگ اطلاعات خود را گسترده‌تر کنید


4- ناهماهنگی در آموزش سگ

وقتی در آموزش خوب عمل نمی‌کنید، سگ خود را گیج می‌کنید. همچنین به طور تصادفی رفتارهای ناخواسته را در سگ خود تقویت می‌کنید. فرض کنید شما قانونی وضع کرده‌اید که در آن نشستن سگ شما روی کاناپه ممنوع است. اما گاهی ممنوعیت را کنار بگذارید. در این حالت، حیوان نمی‌فهمد که چرا نشستن روی کاناپه یک بار مجاز است و لحظه بعد نه! التماس نمونه دیگری از کارهایی است که نباید در آموزش توله سگ خود انجام دهید. همچنین اگر سگ شما از افرادی که در حال غذا خوردن هستند غذا نگیرید، عادت به گدایی در حیوان ایجاد نخواهد شد. اگر به سگ خود آموزش می‌دهید که روی کاناپه دراز نکشد یا غذا گدایی نکند، این کار با پاداش دادن همراه کنید تا حیوان کار خوب را با پاداش مترادف بداند.

ناهماهنگی در آموزش توله سگ


5- بی‌حوصلگی در آموزش سگ

آموزش سگ زمان می‌برد و هر سگ با سرعت متفاوتی یاد می‌گیرد. سعی کنید استرس نداشته باشید یا ناامید نشوید، زیرا سگ شما احساساتتان را درک می‌کند. استرس داشتن فقط اوضاع را بدتر می‌کند، بدین دلیل که سگ شما نیز دچار استرس یا ناامیدی می‌شود. اگر سگ شما برای یادگیری چیزی تلاش می‌کند، در نظر بگیرید که آیا این زمان مناسبی برای آموزش است یا خیر. آیا جلسه خیلی طولانی شده است؟ به یاد داشته باشید که جلسات آموزش سگ را کوتاه نگه دارید (حدود 10 تا 15 دقیقه) و جلسات آموزشی را با یک کار مثبت پایان دهید. 

بی‌حوصلگی در آموزش توله سگ


مورد دیگر از بی‌حوصلگی این است که شما از سگ خود می‌خواهید بنشیند و حیوان این کار را نمی‌کند. بنابراین، شما به گفتن کلمه «بنشین» ادامه می‌دهید و حیوان در نهایت بعد از سه تا پنج بار گفتن نشستن می‌نشیند. سپس به حیوان پاداشی می‌دهید. اصولاً شما به حیوان یاد می‌دهید که دستور صرفاً یک پیشنهاد بود و حیوان می‌تواند صبر کند تا شما پنج بار کلمه نشستن را بگویید. در عوض، دستور را یک بار بگویید و منتظر نتیجه باشید. اگر سگ شما این دستور را رعایت نکرد، باید چند ثانیه صبر کنید و از ابتدا شروع کنید.


6- انضباط سخت برای سگ

اکثر مربیان سگ موافقند که استفاده از تنبیه در تربیت سگ چندان موثر نیست، سگ‌ها به احتمال زیاد از طریق آموزش مثبت و پاداش می‌توانند آموزش ببینند. رفتار خشن شامل اعمالی مانند فریاد زدن، ضربه زدن، خیره شدن به پایین، گرفتن بند گردن و تکان دادن بند است. این اقدامات می‌توانند عواقب بد زیر را داشته باشند:

  • این کارها ممکن است واکنش تهاجمی سگ شما را برانگیزند و شما یا سایر افراد را در معرض خطر قرار دهند.
  • این کارها ممکن است باعث ترس سگ شما شوند.
  • این کارها ممکن است منجر به آسیب فیزیکی به سگ شما شوند.

انضباط سخت برای تربیت توله سگ

اگر فکر می‌کنید نظم و انضباط سخت لازم است تا بتوانید بر سگ خود تسلط داشته باشید، پس در اشتباه محض هستید! یاد بگیرید که حیوانات نیز به احترام نیاز دارند. روند آموزش باید راهی سرگرم کننده برای برقراری سالم و دوستانه با حیوان باشد.


7- بیان اشتباهات در زمان وقوع آنها

سگ شما متوجه نمی شود که کاری را درست انجام داده است، مگر اینکه به حیوان بگویید که بتواند بفهمد. در اینجاست که تقویت مثبت و زمان بندی درست وارد عمل می‌شود. بسیاری از مربیان پیشنهاد می‌کنند از یک کلیک یا یک کلمه کوتاه مانند «بله» برای علامت گذاری رفتارهای مناسب حیوان استفاده کنید. سپس، یک جایزه به سگ خود بدهید. تقویت مثبت که شامل غذا دادن خواهد بود، به ویژه در طول آموزش سگ مهم است. همین امر در مورد اصلاح رفتارهای نامطلوب نیز صدق می‌کند.

بیان اشتباهات در زمان وقوع آنها به سگ


بلافاصله پس از انجام عمل نادرست، اشتباه را به حیوان بگویید. اگر سگ شما در خانه ادرار می‌کند، باید فوراً حیوان را نسبت به کارش آگاه کنید. حیوان را تنبیه بدنی نکنید، اما ناراحت شدن خود را نسبت به رفتارش نشان دهید. سعی کنید در این زمان حیوان را ندیده بگیرید. سگ شما ممکن است یاد بگیرد که وقتی روی زمین ادرار می‌کند بترسد، اما در واقع یاد نمی‌گیرد که این عمل را انجام ندهد، مگر اینکه حیوان را در حین انجام کار دستگیر کنید!


8- تقویت رفتار نادرست سگ

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در آموزش سگ‌ها مرتکب می‌شوند، تقویت رفتارهای نامطلوب است. به عنوان مثال می‌توان به دلداری سگ خود در هنگام ترس، اجازه دادن به حیوان در خانه هنگام پارس کردن، یا حتی صحبت کردن با حیوان در هنگام بدرفتاری اشاره کرد. سگ‌های ما موجوداتی اجتماعی بوده که به دنبال توجه ما هستند. توجه کردن به هر نوعی می‌تواند به سگ شما بگوید که رفتار فعلی حیوان خوب است و باید ادامه یابد. 

رفتار نامطلوب سگ


برای بسیاری از سگ‌ها، حتی توجه منفی بهتر از عدم توجه است. اگر سگ شما کار نامطلوبی انجام می‌دهد، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است حیوان را نادیده بگیرید. اما اگر رفتار نامطلوب مانند جویدن مبلمان یا ادرار در خانه بود، نادیده گرفتن سگ شما ایده خوبی نیست! در عوض، توجه سگ خود را به یک فعالیت سالم هدایت کنید. فعالیت سالم می‌تواند بازی با یک اسباب بازی یا انجام تمرینات ورزشی باشد.

مشاوره آنلاین رفتارشناسی سگ


9- نداشتن برنامه غذایی مناسب

متأسفانه، غذا دادن به سگ‌ها سر سفره یا زمانی که غذا می‌خوریم، می‌تواند برنامه غذایی حیوان را مختل کند. ما باید مراقب آنچه به توله سگ خود می‌دهیم باشیم، بنابراین دادن غذای انسانی به آنها می‌تواند تغذیه نامناسبی محسوب شود. وقتی از روی میز به توله سگ‌ها غذا می‌دهیم، این امر باعث چاقی در حیوان می‌شود و در صورت دریافت تغذیه نادرست می‌تواند به رشد سگ میز آسیب برساند. 

نداشتن برنامه غذایی مناسب برای سگ


از آنجایی که غذای انسان اغلب دارای مواد نگهدارنده، نمک، شکر، چربی‌ها و سایر مواد است که سگ نباید مصرف کند، خوردن این مواد می‌تواند حیوان را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دارد. پس ضروری است که به حیوان غذای مرطوب سگ یا خشک مخصوص بدهید. به سگ خود یاد بدهید که نباید هر زمان برای غذای التماس کند، بلکه غذا خوردن باید در زمان مشخص انجام شود.


اگر توله سگ خود را آموزش ندهید چه اتفاقی میفتد؟

سگ‌هایی که آموزش ندیده‌اند معمولاً دستورات اولیه را نمی‌فهمند و نمی‌توانند آنها را به خاطر بیاورند. این کار می‌تواند منجر به برخوردهای خطرناک یا استرس‌زا، به ویژه در مکان‌های عمومی شود. اعتقاد بر این است که سگ‌ها به طور غریزی خواهان اطاعت از انسان هستند. اما اگر آموزش انجام نشود یا در آموزش توله سگ کارهای نادرستی انجام شود، این موضوع می‌تواند باعث رفتارهای ناخواسته مانند پارس کردن بیش از حد، پریدن، کشیدن افسار، گاز گرفتن یا کارهای مخرب دیگر شود. درست مانند انسان‌ها، سگ‌ها نیز متفاوت هستند. این بدان معناست که برخی از نژادهای سگ به حداقل آموزش نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر برای به دست آوردن نتایج مثبت به آموزش زیادی نیاز دارند. پس سگ خود را مطابق با نیازهایش سنی، نژادی، بدنی و سایر موارد آموزش دهید. 

آموزش توله سگ


کلام آخر

اثبات یک رفتار به معنای تمرین آن در محیط‌های مختلف است. سعی کنید برنامه آموزشی را در موقعیت‌های مختلف (خانه یا پارک) انجام دهید. وقتی سگ شما یاد گرفت که در اتاق نشیمن بنشیند، تنها چیزی که می‌داند این است که شما برای نشستنش به او اجازه داده‌اید. مهم است توجه داشته باشید برخی از سگ‌ها در آموزش بهتر از بقیه هستند. پس سگ خود را به خاطر اینکه به سختی آموزش می‌بینید، تنبیه نکنید. صبر و حوصله داشتن بسیار خوب است، زیرا در بلند مدت می‌تواند مزایای زیادی به شما و سگتان ارائه دهد. برای حیوان خانگی خود وقت بگذارید تا بتوانید از یک رابطه طولانی مدت لذت ببرید.

 

منابع :


 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید