۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی سگ نژاد هاسکی و آشنایی با نحوه نگهداری از آن

سگ نژاد هاسکی برای دویدن به دنیا آمده است! آن‌ها سگ‌های بازیگوش و سرگرم‌کننده‌ای هستند که به صاحبانی نیاز دارند که بتواند با آن‌ها بازی کنند و فعالیت‌های هیجان انگیز انجام دهند. هاسکی‌ها عاشق سرما و برف هستند و راه رفتن روی یخ و برف را دوست دارند. جالب است که بدانید اگر به آن‌ها اجازه دهید، تمام روز را در سرمای زمستان میگذرانند و هیچ تمایلی به محیط گرم ندارند. هاسکی‌ها مستقل و باهوش هستند و میتوان گفت تا حد زیادی اجتماعی هستند. 
با توجه به اینکه برخی افراد دوست دارند سگ نژاد هاسکی را به عنوان یک حیوان خانگی انتخاب کنند تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل در مورد سگ نژاد هاسکی صحبت می‌کنیم. 

 سگ نژاد هاسکی


تاریخچه سگ نژاد هاسکی

محققان بر این باورند که گرگهای تایمیر اجداد هاسکی‌های هستند. گرگ‌های تایمیر توسط چوکچی (مردم بومی روسیه که ساکن شمال شرقی هستند) اهلی شدند. چوکچی‌ها سگهای کار میخواستند که نه ‌تنها بتوانند همراهان خوبی برای خانواده باشند، بلکه بتوانند سورتمه‌ها و بارهای سبک را نیز حمل کنند، زیرا این قبایل نیمه‌ کوچ‌ نشین از زمین‌های یخ زده عبور میکردند. 

تاریخچه پیدایش سگ نژاد هاسکی


هاسکی‌ها زمانی معروف‌تر شدند که سورتمه سواران در کمتر از شش روز توانستند مسافت بیش از هزار کیلومتر را با کمک این سگها طی کند، تا مواد دارویی را به مناطقی مانند آلاسکا، جایی که اپیدمی دیفتری در حال شیوع بود، تحویل دهند. این شاهکار برای آن زمان به قدری قابل توجه بود که مجسمه سگ اصلی تیم تحویل دهنده دارو که «بالتو» نام داشت، در پارک مرکزی شهر نیویورک به یادگار گذاشته شد.


ظاهر سگ نژاد هاسکی

هاسکی چشمانی روشن، نافذ و بادامی شکل در رنگ‌هایی مانند کهربایی، آبی و قهوه‌ای دارد. برخی از هاسکی‌ها دو رنگ چشم دارند که یکی قهوه‌ای و یک دیگری آبی است یا چشمهای نیمه‌ رنگی دارند که نیمی قهوه‌ای و نیمه آبی هستند. چهره این سگ حالتی جدی، هوشیار و متمرکز دارد، اما گاهی اوقات فکش پایین می‌آید و زبانش را می‌چرخاند و لبخندی طبیعی می‌زند. خز عایق دولایه هاسکی، محافظت عالی در برابر سرما فراهم میکند که از بیرون ضخیم و از زیر نرم و کوتاه است.

ویژگی های ظاهری سگ نژاد هاسکی


موی حیوان دارای رنگ‌های مختلف قرمز، خاکستری، مشکی و همچنین سفید برفی هستند که در رنگهای قرمز و سفید، سیاه و سفید و خاکستری و سفید دیده میشوند. رنگهای پر جنب و جوش شانه‌های عضلانی آنها را احاطه کرده و تا نوک گوش‌های مثلثی بلند بالا می‌روند. سگ هاسکی که برای سرعت و استقامت ساخته شده است، قدی حدود 58 سانتی‌متر و وزنی بین 15 تا 27 کیلوگرم دارد.


خلق و خوی سگ نژاد هاسکی

هاسکی بسیار بازیگوش و فعال است. او آماده است هر کاری را که به فعالیت کردن مربوط میشود و ذهن کنجکاوش را ارضا کند، امتحان کند. هاسکی میزبان فوق العاده‌ای است، به این معنی که به سمت افراد میرود و مشتاق ارتباط گرفتن است. سگهای هاسکی زیاد پارس نمیکنند اما پرحرف هستند! آنها ممکن است برای جلب توجه شما ناله کنند، به خصوص اگر فکر کنند که باید پاداش دریافت کنند. هاسکی‌ها همچنین با یک زوزه بلند و آهنگین به شما صبح بخیر میگویند. شما نباید این ندای طبیعت وحشی این حیوان را سرکوب کنید، بلکه باید رفتاری محبت آمیز و نوازشگر داشته باشید.

خصوصیات اخلاقی سگ نژاد هاسکی


یک هاسکی دوست دارد که در جمع زندگی کند و هنگام معاشرت و انجام وظایف خوشحالی نشان میدهد. تنها گذاشتن این سگ برای مدت طولانی، حیوان را مضطرب میکند و او تلاش خواهد کرد که از محیط خارج شود. آموزش مداوم و پاداش دادن به رفتار خوب دو اقدام ضروری هستند که زندگی با هاسکی شما را به بهترین شکل ممکن تبدیل میکند. اگر در این کار تجربه کافی ندارید حتما از یک مربی کمک بگیرید.
تا زمانی که یک هاسکی را فعال و مشغول نگه دارید، حیوان تقریباً در هر محیطی پیشرفت میکند. تمایل طبیعی هاسکی این است که صدها کیلومتر را برای کاوش محیط و دویدن طی کند، بنابراین هنگامی که حیوان را به خانه می‌آورید باید به این موضوع توجه کنید. یک حیاط بزرگ با حصار بلند ایده آل است، تا حیوان بتواند در حیاط بازی کند. نگه داشتن هاسکی در آپارتمان به هیچ عنوان توصیه نمیشود، زیرا همانطور که بیان کردیم، این سگ نژادی فعال است که به دویدن و فعال بودن عادت دارد.


تفریحات سگ نژاد هاسکی

یک ویژگی ذاتی سگ هاسکی این است که حیوان به حفاری کردن علاقه دارد. هاسکی حفاری‌های زیادی انجام خواهد داد، زیرا اجداد قطبی حیوان در برف حفر میکنند تا لانه تشکیل دهند و غذا را پنهان کنند. متخصصان پیشنهاد میکنند یک گودال شنی در گوشه حیاط خود بسازید تا از آن به عنوان یک ابزار آموزشی برای ارضای این انرژی غریزی در حیوان استفاده کنید. شما میتوانید اسباب ‌بازی‌ها را در گودال پنهان کنید و برای یافتن آنها به حیوان پاداش دهید.
همچنین پیاده‌ روی‌های طولانی را با فرصت‌هایی برای حفاری در جنگل، ساحل شنی یا مکان عمومی امن دیگر برای او  در نظر بگیرید. اگر دوست دارید با حیوان خانگی خود در اطراف پرسه بزنید، یک هاسکی بهترین دوست وفادار شماست. ممکن است متوجه شوید که وقتی افسار حیوان را میندازید، او میخواهد شما را رهبری کند، زیرا هاسکی یک سگ سورتمه است. 

تفریح کردن سگ نژاد هاسکی


سلامتی سگ نژاد هاسکی

در مقایسه با برخی از نژادهای دیگر، طول عمر هاسکی طولانی است. این حیوان معمولاً 12 تا 15 سال عمر میکند و در این مدت حیوان نسبتاً سالم میماند. همراه با یک رژیم غذایی مغذی، سطح متابولیسم بالا و ورزش کردن، سگ را لاغر نگه میدارد تا از بیماری‌های مختلف سگ رنج نبرد. با این حال، دو شرایط خاص که باید قبل از آوردن هاسکی به خانواده بدانید، دیسپلازی مفصل لگن و مشکلات چشمی است. دیسپلازی هیپ میتواند یک بیماری ژنتیکی باشد یا در طول زمان ایجاد شود به این معنی که استخوان ران به خوبی در حفره لگن قرار نمیگیرد یا غضروف بین استخوان‌ها ساییده میشود و آرتریت دردناک ایجاد میکند.

سلامتی سگ نژاد هاسکی


دامپزشک شما ممکن است برای کاهش موارد خفیف دیسپلازی مفصل ران و موارد شدیدتر که اغلب نیاز به جراحی دارند، دارو تجویز کند. سه مشکل چشمی ممکن است باعث نابینایی شوند که شامل دیستروفی قرنیه، آب مروارید نوجوانی و آتروفی پیشرونده شبکیه هستند. یک هاسکی همچنان میتواند زندگی خوب و بدون مشکلی داشته باشد، حتی بدون بینایی! اما مهم است که شما بدانید که با یک سگ هاسکی چگونه رفتار کنید تا این نوع از زندگی را برای اون آسان‌تر کنید.


تمرین و ورزش سگ هاسکی

این سگها بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند در بین افراد مختلف یا سگهای دیگر حضور داشته باشند. علاوه بر این، آنها از دویدن لذت می‌برند، بنابراین باید همیشه در هنگام ورزش در یک منطقه محصور شده قرار گیرند. هاسکی‌ها سگ‌های فعالی هستند و به ورزش زیادی نیاز دارند. به عنوان یک نژاد کار، زمانی که کاری برای انجام دادن داشته باشند بهترین عملکرد را دارند. آنها همچنین از فعالیت‌هایی که میتوانند با صاحبان خود انجام دهند مانند بازی کردن لذت می‌برند.

 ورزش کردن سگ هاسکی


این سگها باید مشغول و فعال باشند تا سالم و شاد بماند. اگر در یک محیط شهری زندگی میکنید، پیاده ‌روی روزانه یا پیوستن به گروه سگ‌ها میتواند برای هاسکی بسیار مفید باشد و باعث شادابی او شود. لازم به ذکر است که پوشش‌ خز متراکم هاسکی ممکن است باعث گرم شدن زیاد بدنش شود، بنابراین اگر در آب و هوای گرم زندگی میکنید یا میخواهید سگ خود را در ماه‌های تابستان به بیرون ببرید، بهتر است روی فعالیتهای آبی مانند شنا کردن یا فعالیت در صبح زود یا شب تمرکز کنید.

نظافت و تمیزی سگ نژاد هاسکی


نظافت سگ نژاد هاسکی

یکی از ویژگی‌های جالب نژادسگ هاسکی، عملکرد خود تمیز شوندگی حیوان است. هاسکی بوی بدی ندارد و شما فقط باید چند بار در سال حیوان را حمام کنید. هاسکی نیازی به برس زدن مدام ندارد. البته هاسکی‌هایی که در آب و هوای گرم‌تری زندگی میکنند تمایل بیشتری به ریزش مو دارند. 
برای داشتن دندان‌های سالم و نفس تازه، از مسواک و خمیر دندانی که برای سگها طراحی شده‌اند استفاده کنید تا به هاسکی شما یک دندان سفید و زیبا ببخشد. ناخنهای حیوان ممکن است هر چند هفته یکبار نیاز به کوتاه کردن داشته باشند. همچنین سعی کنید وسایل ضروری یک سگ هاسکی را از فروشگاه‌های محصولات حیوانات خانگی خریداری کنید. در این مورد بهتر است که از دامپزشک کمک بگیرید و تحت نظر یک فرد متخصص باشید تا بتوانید به سگ خود در داشتن عمر طولانی‌تر و سالم‌تر کمک کنید.

خمیر دندان سگ یوروپت با طعم گوشت گاو Europet Dog Toothpaste With Beef وزن 100 گرم


تغذیه سگ نژاد هاسکی

هاسکی‌ها نسبت به سایر نژادهای سگ به غذای سگ کمتری نیاز دارند، حدود یک فنجان غذای خشک سگ دو بار در روز میتواند یک رژیم غذایی خوب برای هاسکی‌های بالغ باشد. مقدار غذای سالم هاسکی شما باید توسط دامپزشکتان بر اساس سن، سطح فعالیت و اندازه حیوان تعیین شود. مطمئن شوید که سگ هاسکی خود را با غذای سگ باکیفیت تغذیه کنید تا خز و پوست حیوان خوش فرم و سالم باشد. هاسکی‌ها به راحتی می‌وانند وزن اضافه کنند، بنابراین مراقب باشید که به آنها بیش از حد غذا ندهید. همچنین مطمئن شوید که توله سگ شما روزانه به اندازه کافی ورزش میکند.

غذای سگ نژاد هاسکی


حقایق جالب در مورد سگ نژاد هاسکی

هاسکی‌های ستاره‌های سینما هستند! سه انیمیشن مختلف درباره سگ هاسکی معروف بالتو وجود دارند. فیلم بیوگرافی Iron Will محصول 1994، کمدی اسلپ استیک Snow Dogs در سال 2002 و فیلم بقا Eight Below  در سال 2006، بر اساس داستان واقعی هاسکی‌ها ساخته شدند. همچنین «لئونارد سپالا» هاسکی دیگری به نام توگو داشت که در واقع بیش از 40 کیلومتر را طی کرد. از این هاسکی معروف نهایت لایو اکشن توگو در سال 2019 ساخت شد که با استقبال زیادی همراه بود.


 سگ نژاد هاسکی یک حیوان خانگی محبوب
با توجه به این واقعیت که سگ هاسکی در شرایط سخت زندگی میکند، جای تعجب نیست که سگهای این نژاد، حیواناتی هستند که به نگهداری کمی نیاز دارند. به همین دلیل است که افراد زیادی سگهای هاسکی را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب میکنند. اما توجه داشته باشید که آنها از همراهی با انسان لذت می‌برند و دوست دارند همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشند، حتی اگر این کار فقط بازی با فرزندان شما باشد. اگر بیش از حد تنها بمانند، افسرده میشوند. یک مربی یا دامپزشک میتواند به شما در مورد نحوه رفتار، تغذیه و چگونگی مراقبت از حیوان آموزش‌های کافی را ارائه دهد.

 سگ هاسکی یک حیوان خانگی

 

کلام آخر

هاسکی‌ها مستقل و باهوش هستند و میتوان گفت تا حد زیادی اجتماعی و عاشق بازی کردن هستند. پیاده روی برای این سگ ها بسیار مفید است و به شادابی این نژاد کمک می‌کند. از آن‌جایی که مراقبت از این نژاد راحت است؛ بسیاری از افراد سگ نژاد هاسکی را برای حیوان خانگی انتخاب می‌کنند.

منابع :

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید