۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی گربه نژاد برمه‌ ای

یکی از نژادهای بسیار پرطرفدار گربه، نژاد برمه‌ ای (Burmese cats) است. این گربه ویژگی‌های بسیار خاصی دارد که باعث می شود کمی با گربه های دیگر متفاوت باشد. گربه برمه‌ ای ظاهری جذاب، افسونگر و فریبنده دارد و به دلیل وفاداری زیاد به صاحب خود لقب گربه سگ را به او داده اند. این گربه با گربه مقدس برمه متفاوت است و نباید با آن اشتباه گرفته شود. گربه برمه‌ای شخصیت کمی فضول و کنجکاو دارد و برای به سرپرستی گرفتن آن باید به این نکته توجه داشت زیرا میتواند به راحتی حریم خصوصی شما را زیر پا بگذارد. اگر به سرپرستی از گربه نژاد برمه ‌ای علاقمند هستید در مقاله امروز اطلاعات بسیاری را در مورد آن با شما در میان میگذاریم.

گربه نژاد برمه‌ ای


تاریخچه گربه نژاد برمه ای

گربه برمه ای به معنای زیبا، باشکوه و خوش یمن است. این گربه اهلی است و به دو شاخه آمریکایی و انگلیسی تقسیم می شود و با گربه مقدس برمه کاملاً متفاوت می باشد. جد گربه برمه ای ونگ مائوWong Ma u  است که یک گربه ماده قهوه ای و کوچک بوده و برای اولین بار در غرب دیده شده است. در سال 1930 این گربه به آمریکا برده شد و به دلیل نبود گربه نر هم نژاد تصمیم گرفتند تا این گربه را با نژاد سیل پُینت سیامی (Seal Point Siamese) ترکیب کنند. در نتیجه این ادغام بچه گربه هایی که شباهت زیادی به نژاد تونکینس داشتند به وجود آمدند. سپس بچه گربه هایی را که رنگ قهوه ای تیره تر و شباهت بیشتری به مادر خود داشتند برای جفت گیری با والد خود انتخاب میکردند و در نتیجه آن گربه برمه ای امروز به وجود آمده است.
نژاد گربه برمه ای تا سال 1984 در بریتانیا شناخته نشده بود اما هوش فراوان و خصوصیات بسیار جذابش باعث شد که به آنجا نیز راه پیدا کند و امروزه طرفداران بسیاری در ایالات متحده و انگلستان داشته باشد.

تاریخچه پیدایش گربه نژاد برمه ای


ویژگی های ظاهری گربه برمه ای

گربه های نژاد برمه ای جثه تقریباً یکسانی با یکدیگر دارند. جثه آنها متوسط، عضلانی و با استحکام است اما نباید به باریکی و کشیدگی نژاد سیامی و یا به تو پری و سنگینی نژاد انگلیسی باشد. پوشش گربه برمه ای کوتاه، ابریشمی و صاف است و درخشش بسیاری دارد.
جمجمه این گربه و پوزه اش گرد است. گوش های متوسطی دارد که با یک فاصله مشخص از یکدیگر قرار گرفته اند. چانه او بسیار خوش فرم و قدرتمند نشان داده می شود و بینی اش قوس دارد. چشم های او بادامی شکل اند و در طیف رنگ زرد دیده می شوند. طول دم او کمی بلند است و تا شانه حیوان می رسد.
به صورت کلی این گربه طولی در حدود 38 تا ۴۶ سانتیمتر دارد و قد او بین 23 تا 33 سانتیمتر می باشد. وزن گربه برمه ای در نرها 3 تا ۶ کیلوگرم و در ماده ها  3 تا ۵ کیلوگرم است. طول متوسط عمر این گربه نیز10 تا 16 سال می باشد.
جالب است بدانید ویژگی های ظاهری و رنگ گربه برمه‌ای بر اساس نژاد آمریکایی و انگلیسی آن می تواند کمی متفاوت باشد به طور مثال این تفاوت در رنگ بندی آنها دیده می شود. گربه برمه ای انگلیسی در رنگ هایی همچون قهوه ای، شکلاتی، کرم، یاسی، قرمز و آبی دیده می شود. نوع آمریکایی باید به رنگ های سیاه، شکلاتی، یاسی و آبی باشد.

ظاهر گربه نژاد برمه ای


شخصیت گربه نژاد برمه ای

گربه نژاد برمه ای را با انرژی بسیار بالا و مهربانیش می شناسند. این گربه همچون اجداد سیامی خود جذابیت و قاطعیت خاصی دارد اما بسیار اجتماعی است و علاقه‌مند به معاشرت با انسان هاست. گربه نژاد برمه ای صدایی نرم و شیرین دارد و مدام در حال حرف زدن است. این گربه با حرف زدن به بیان احساسات خود می پردازد و می‌تواند نیازهای خود را به شما ابراز کند.
هوش بالای او باعث می شود تا نیاز به سرگرم شدن داشته باشد. این گربه به دلیل علاقه به معاشرت و بودن با صاحب خود، مناسب افرادی که در طول روز چندان در منزل به سر نمی برند نیست. اگر هیچ فردی کنارش نباشد تا روحیه پر جنب و جوش او را مشغول کند حداقل باید یک حیوان دیگر در کنارش به سر برد. رابطه اجتماعی گربه برمه ای با سگ ها و گربه های دیگر خوب است و شما می‌توانید برای تنها نماندن او از این حیوانات کمک بگیرید.
این گربه بسیار کنجکاو است. به همین دلیل می‌تواند تمام خانه شما را زیر پای خود بگذارد و به کشف همه چیز بپردازد. بازیگوشی او از کودکی تا بزرگسالی ادامه دارد و شما باید همواره او را با اسباب بازی مشغول کنید و یا ترفندهایی را به او یاد دهید تا بتواند در برابر مخاطبان خود به خودنمایی مشغول شود.
گربه برمه ای ماده بسیار دوست دارد تا مورد توجه باشد اما نوع نر آنها از استراحت کردن لذت می برند و ترجیح می دهند روی زانوهای صاحب خود بخوابند.
از آنجا که گربه نژاد برمه ای بسیار فعال و اجتماعی است می‌تواند برای خانواده های پرجمعیت و افرادی که دارای کودک و حیوان خانگی هستند گزینه مناسبی باشد. در صورتی که کودکان با احترام و مودبانه با این گربه برخورد کنند دوستان خوبی می توانند برای یکدیگر باشند. 

شخصیت نژاد گربه برمه ای


مراقبت از گربه نژاد برمه ای

نگهداری از گربه نژاد برمه ای چندان سخت نیست زیرا باید از آنها در خانه نگهداری کنید و محیط بیرون از خانه برای آنها امن نیست. این گربه ها در محیط بیرون ممکن است در معرض بیماری های قابل انتقال توسط گربه های دیگر قرار گیرند و یا مورد حمله سگ ها و حیوانات دیگر باشند.
 موهای این گربه نرم و کوتاه است. اگر به شکل هفته ای آنها را شانه کنید موهای اضافی و مرده آنها می ریزد و روغن پوست بر روی موها به خوبی پخش می شود. این کار نقش مهمی در سلامتی پوست و موی گربه دارد. این گربه به ندرت به حمام کردن نیاز پیدا می کند.
نظافت دهان و دندان گربه نژاد برمه ای بسیار مهم است تا از بروز بیماری های پریودنتال جلوگیری شود. اگر بتوانید هر روز دندان هایش را مسواک بزنید بسیار ایده آل است در غیر این صورت مسواک زدن هفته ای نیز می تواند موثر باشد. ناخن های گربه برمه‌ای نیز هر دو هفته یکبار نیاز به کوتاه کردن دارند.
شما باید چشم های گربه برمه ای را همواره بررسی کنید و گوشه چشم هایش را با دستمالی نرم و مرطوب تمیز نمایید تا ترشحات اضافی جمع شود.

 

دستمال مرطوب چشم مستر پنگوئین مدل Eye Wipe بسته 70 عددی


گوش های آنها را نیز باید به شکل هفتگی بررسی کنید. در صورت کثیف بودن با یک پنبه یا پارچه نرم و مرطوب شده با مخلوط 50- 50 آب گرم و سرکه سیب به خوبی تمیز نمایید.
محل خواب این گربه ها نیز باید بسیار تمیز باشد زیرا آنها به محل خواب خود حساس هستند.

مراقبت صحیح از گربه نژاد برمه ای


وضعیت سلامتی گربه برمه ای

گربه برمه ای در کل نژاد سالمی است اما ممکن است در هر دو نوع گربه اصیل و یا ترکیبی این نژاد، مشکلات و بیماری هایی دیده شود. عارضه هایی که در این گربه مشاهده شده به شرح زیر هستند:


درموئید قرنیه

ممکن است در سطح قرنیه نژاد گربه برمه ای پوست و مو وجود داشته باشد که با جراحی قابل برطرف شدن است.


نقص سر

 این ناهنجاری در جمجمه و صورت گربه برمه ای رخ می دهد.


سندروم سطح سینه صاف

این ناهنجاری می تواند خفیف تا شدید باشد و در بچه گربه ها دیده می شود. اگر بچه گربه تا بزرگسالی زنده بماند پس از بلوغ نشانه های این بیماری از بین می رود.

مراقبت از سلامتی گربه نژاد برمه ای


سندروم درد دهان و صورت

گربه مبتلا به این سندروم با لیس زدن، جویدن و پنجه زدن به دهان مشکل خود را نشان می دهد. این مسئله باعث می‌شود که گربه تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد زیرا این کار برایش دردناک است. احتمال دارد این بیماری ارثی باشد هرچند نمی‌توان با قطعیت این مورد را تایید کرد. گاهی دامپزشک ناچار است گردنبند الیزابت به تن گربه کند و یا پنجه هایش را باندپیچی نماید تا گربه به خود آسیب نزند. برخی مواقع این بیماری برطرف می‌شود اما دوباره می تواند عود کند. استفاده از داروهای ضد درد و ضد تشنج نیز می تواند کمک کننده باشد.


بیماری مادرزادی گوش داخلی

این بیماری باعث تعادل نامناسب، کج شدن سر، راه رفتن غیر هماهنگ و حرکات سریع چشم در بچه گربه می شود. برخی از آنها نیز ممکن است ناشنوا به دنیا بیایند.


پلی میوپاتی 

این عارضه بر اثر سطح پایین پتاسیم در خون به وجود می‌آید و موجب ضعف عضلانی می شود. علائم آن ضعف عمومی، لرزش سر، حالت خشک در راه رفتن یا عدم تمایل به راه رفتن است. درمان این بیماری گربه با استفاده از مکمل های خوراکی پتاسیم امکان پذیر است.


دم گره خورده

این عارضه بر اثر تغییر شکل استخوان دنبالچه به وجود می آید اما درد و ناراحتی ندارد.


کاردیومیوپاتی اتساعی

 بر اثر این عارضه قلب بزرگ می شود.


آرتروز آرنج یا زانو

 این مشکل باعث محدود شدن فعالیت و تحرک گربه می شود.


دیابت شیرین

 این عارضه باعث بالا رفتن سطح قند خون در بدن گربه می گردد.


تغذیه گربه برمه ای

به صورت کلی گربه ها حیواناتی گوشتخوار هستند و باید در رژیم غذایی خود ۴1 ماده مغذی متفاوت و خاص را دریافت کنند. اینکه رژیم گربه برمه ای باید شامل چه مواد و به چه میزانی باشد باید با توجه به سن، شیوه زندگی و سلامت او تعیین شود. به همین دلیل رژیم یک بچه گربه برمه‌ای با رژیم گربه بالغ برمه ای متفاوت است.
غذاهای تجاری متفاوتی در بازار برای غذای گربه نژاد برمه ای وجود دارند که سعی شده در آنها نیازهای بدنی گربه تامین شود. شما می توانید برای گرفتن اطلاعات دقیق تر در مورد رژیم گربه خود با دامپزشک نیز مشورت نمایید.

غذای گربه نژاد برمه ای


سخن پایانی

گربه نژاد برمه ‌ای، حیوانی بسیار زیبا و پر انرژی است که به دلیل ژن مشترک خود با گربه بیرمن ممکن است با آن‌ها اشتباه گرفته شود. این گربه به دلیل ویژگی های رفتاری خود بسیار به نژاد سگ‌سانان شباهت دارد و علاقمند به همراهی و وفاداری به صاحب خود است. گربه برمه ای رابطه خوبی با کودکان و اعضای خانواده و همچنین حیوانات دیگر دارد. این گربه چندان به تنهایی و تنها ماندن در خانه علاقمند نیست و به همین دلیل باید شخصی در کنار او باشد و یا از حضور حیوانات دیگر بهره ببرد. گربه نژاد برمه ای بسیار باهوش است و تربیت او کار چندان سختی نیست. شما می توانید او را به خوبی آموزش دهید تا همدمی مناسب برای خود و خانواده‌تان باشد.

منابع :



 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید