​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

راهنمای کامل حمام کردن سگ؛ صفر تا صد آنچه باید بدانید!

آموزش حمام کردن سگ

 

در حالی که برخی از سگ‌ها مقاومت خاصی نسبت به حمام کردن ندارند، سگ‌هایی هم هستند که برای نرفتن به حمام هر کاری می‌کنند. به همین دلیل علی رغم اینکه سگ شما متعلق به کدام یک از دو گروه‌ است، خوب است که با بهترین روش حمام کردن سگ آشنا شوید تا بدون اذیت کردن دوست پشمالوی خود بتوانید بدن او را از هر نوع آلودگی پاک کنید.

گاه صاحبان سگ تصور می‌کنند که چون پت خود را برای اصلاح و حمام به آرایشگاه (پت گرومینگ) می‌برند، دیگر نیازی نیست تا خود روش حمام کردن سگ را یاد بگیرند. اما حقیقت به این صورت نیست؛ چرا که شما نمی‌دانید چه زمانی دوست پشمالوی شما خود را غرق بازی و آلودگی خواهد کرد و ممکن است در آن زمان شما دسترسی به آرایشگاه نداشته باشید یا آرایشگاه تعطیل باشد. به همین دلیل هم بهتر است تا خود نحوه حمام کردن سگتان را یاد بگیرید.

 

هر چند وقت یک بار باید سگ را حمام کرد؟

 

بدون توجه به اندازه، نژاد یا طول موهای سگ‌ها، لازم است تا همه سگ‌ها گهگاهی به حمام بروند تا شاد و سالم باشند. البته که لازم نیست حتماً روزانه به حمام بروند ولی خوب است تا برنامه‌ی منظمی برای حمام کردن داشته باشند. اینکه هر چند وقت یکبار باید سگ خود را حمام کنید بستگی به نوع سگ شما دارد.

خبر خوب این است که سگ‌های مو بلند به ندرت به بیش از دو الی سه حمام در سال نیاز دارند، زیرا حمام کردن بیش از حد باعث می‌شود که روغن‌های طبیعی پوست آنها از بین برود.

در اکثر مواقع شست‌وشوی سریع پنجه‌ها کافی است و نیازی به حمام کردن کامل سگ نیست ولی اگر سگ شما وضعیت خاص درمانی داشته باشد، در محیط نامناسب و کثیفی بازی کرده باشد، یا بوی آزاردهنده‌ای داشته باشد، می‌توانید او را آماده‌ی یک حمام حسابی کنید!

بیشتر سگ‌های مو کوتاه هم می‌توانند برای مدت طولانی بدون حمام بمانند، مگر اینکه کثیف یا بدبو شده باشند! برای اکثر نژادهای سگ مو کوتاه، حمام کردن یک بار در ماه اغلب کافی است.

نژادهایی از سگ‌ها که پوشش بدنی ضد آب و ضخیم دارند، در صورتی بهترین عملکرد را خواهند داشت که تعداد حمام کردن‌های کمتری داشته باشند. شما باید سعی کنید این سگ‌ها را فقط زمانی حمام کنید که واقعاً ضروری است یا در صورت پاک نکردن پوست از آلودگی، مشکلات و تحریکات پوستی پیدا خواهند کرد.

 

چندوقت یکبار سگ را شست

 

آماده شدن برای حمام کردن سگ

 

قبل از اینکه به حمام بروید و شیر آب را باز کنید، لازم است تا تمام لوازم مورد نیاز را تهیه کنید و برای حمام دوست پشمالویتان آماده شوید.

 

1. خرید لوازم مورد نیاز برای حمام سگ

 

مهم است که فقط از شامپو مخصوص سگ به جای شامپوی انسانی استفاده کنید. شامپویی را پیدا کنید که pH خنثی متعادلی داشته باشد. همچنین سعی کنید شامپویی را انتخاب کنید که رنگ یا عطر مصنوعی نداشته باشد. علاوه بر شامپو می‌توانید لوازم حمام دیگری را نیز برای سگ خود تهیه کنید، مانند:

  • حوله‌ی حمام
  • نرم کننده‌ی موی سگ
  • اسپری گره‌ بازکن
  • گوش پاک‌کن
  • مسواک سگ
  • خمیر دندان سگ
  • ناخن گیر
  • خشک کن
  • مقدار زیادی تشویقی

 

برای مشاهده‌ انواع محصولات آرایشی و بهداشتی سگ کلیک کنید

 

2. محل مناسبی برای حمام کردن سگ انتخاب کنید!

 

اگر سگی از نژاد کوچک دارید، می‌توانید آنها را در سینک حمام کنید. اما سگ‌های بزرگتر به فضای بیشتری نیاز دارند، بنابراین انتخاب جایی مانند زیر دوش یا وان می‌تواند گزینه بهتری باشد. همه سگ‌ها حمام کردن را دوست ندارند، بنابراین بهتر است مکانی را انتخاب کنید که سگ شما در آن احساس امنیت و آرامش کند.

 

نحوه شستن سگ خانگی

 

3. قبل از حمام سگ همه چیز را مرتب کنید

 

تمام وسایل مورد نیازتان رو آماده کنید و به ترتیبی که لازم دارید در محلی که برای حمام کردن سگ انتخاب کرده‌اید، قرار دهید. حتماً حوله‌ی سگتان را در دسترس بگذارید تا بعد از حمام همه جای خانه را خیس نکند.

 

آموزش حمام کردن سگ؛ نحوه شستن سگ خانگی به چه صورت است؟

 

حالا که تمام وسایل مورد نیاز را آماده کرده‌اید، می‌توانید مراحل حمام کردن سگ را آغاز کنید. این راهنمای گام به گام را دنبال کنید تا سگ خود را بدون هیجان زیاد حمام کنید.

 

1. به سگ خود احساس امنیت بدهید

 

بسیاری از سگ‌ها حمام کردن را دوست ندارند، و گاه از آب می‌ترسند. بنابراین مهم است که به آنها احساس امنیت بدهید. قبل، حین و بعد از حمام با صدایی دلگرم‌کننده با آن‌ها صحبت کنید. می‌توانید بعد از یک حمام موفق، به سگ خود اسنک‌های متنوع به عنوان تشویقی بدهید.

 

2. ابتدا بدن سگ خود را برس بزنید

 

این کار برای مطمئن شدن از نبود گره در موهای سگ‌هاست. موهای گره شده آب را در خود نگه می‌دارند که می‌تواند باعث تحریک پوست سگ شما شود.

 

شستن سگ با اب خالی

 

3. قبل از حمام سگ، دمای آب را بسنجید

 

آب را در دمای معتدل رو به گرم تنظیم کنید تا سگ زیاد سردش نشود و از طرف دیگر پوستش نسوزد. 

 

4. بدن سگ خود را خیس کنید

 

بدن سگ خود را در آب ولرم خیس کنید و مطمئن شوید که موی او خوب خیس شده است، مخصوصاً ریشه‌ی موها.

 

5. شامپو سگ را اضافه کنید

 

مقدار کمی از شامپو را فشار دهید و به بدن سگ خود بمالید تا کف کند. شامپو را به سر یا صورت سگ خود نزنید زیرا احتمال دارد مواد شیمیایی وارد چشم سگتان شود.

 

6. صورت سگ را پاک کنید

 

اگر صورت سگتان هم کثیف است، باید آن را با یک پارچه‌ی مرطوب یا دستمال مرطوب پاک کنید، اما شامپو یا صابون را روی صورت او نزنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه گوش سگ را در خانه تمیز کنیم؟

 

7. سگ خود را بشویید

 

مهم است که سگ خود را به طور کامل با آب ولرم بشویید. صابون یا هرگونه مواد اضافی می‌تواند پوست سگ شما را تحریک کند، بنابراین مهم است که در شستشوی آن دقت کنید.

 

8. سگ را خوب خشک کنید

 

از یک حوله برای خشک کردن سگ خود بعد از حمام استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سشوار برای خشک کردن سگ خود استفاده کنید، اما مطمئن شوید که باد سشوار در خنک‌ترین حالت و دور از بدن سگ قرار دارد. جهت باد سشوار را مدام تغییر دهید تا بیش از حد روی یک نقطه متمرکز نشوید.

 

خشک کردن سگ بعد از حمام

 

9. به سگ تشویقی دهید

 

بعد از اینکه سگ خود را حمام کردید، مهم است که حتما او را به صورت کلامی تشویق کنید. همچنین بهتر است خوراکی مورد علاقه او را به عنوان تشویقی به او بدهید تا متوجه رفتار و همکاری‌ خوبش با شما شود تا از دفعات بعد بدون استرس و نگرانی برای حمام کردن آماده شود.

 

نکات تخصصی حمام کردن سگ

 

  • برای حمام کردن زمان کافی و زیادی را در نظر بگیرید و ترجیحاً با عجله این کار را انجام ندهید. عجله کردن سگ شما را مضطرب و عصبی می‌کند.
  • توصیه می‌شود ابتدا سگ خود را به پیاده‌روی برده و به‌خوبی انرژی او را تخلیه کنید تا در زمان حمام کردن رفتار هیجانی از خود نشان ندهند.
  • اگر قصد اصلاح موی سگ خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را قبل از حمام انجام دهید.
  • فضای کافی را برای حمام کردن سگ خود در نظر بگیرید. (سینک، سینی دوش یا حمام معمولی باتوجه به جثه و نژاد سگ)
  • همیشه از یک شامپو مخصوص سگ استفاده کنید، نه شامپوی طراحی شده برای انسان.
  • سگ شما به طور خودکار بعد از حمام بدن خود را با تکاندن خشک می‌کند. به همین دلیل زمین ممکن است خیس شود و باعث لیز خوردن بر روی زمین و آسیب دیدن دست و پای سگتان شود. از این رو قبل از آغاز مراحل حمام کردن، فضای اطراف را با حوله‌ی زیاد یا وسایل نرم بپوشانید.
  • اگر شخص دیگری به شما در زمان حمام کردن سگتان کمک کند (به ویژه در دفعات اولی که این کار را انجام می‌دهید)، مراحل را راحت‌تر می‌توانید پشت سر بگذارید و کنترل بیشتری در امور خواهید داشت.
  • اگر سگ شما به شامپو یا مواد دیگری حساسیت دارد، از محصولات ملایم و بدون عطر استفاده کنید.

 

منبع

purina.co.uk

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش