​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

طرز تهیه غذای خانگی برای سگ پامرانین

غذای خانگی برای سگ پامرانین

 

یکی از راه‌ها برای اطمینان از اینکه پامرانین شما یک رژیم غذایی کاملا طبیعی دارد، تهیه غذاهای خانگی است. غذای سگ پامرانین باید ترکیب غنی از پروتئین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات، کربوهیدارت‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد. در غیر این صورت مواد مغذی موردنیاز برای رشد حیوان به بدنش نمی‌رسد. به همین دلیل توصیه می‌شود با توجه به حساسیت بالای موضوع، غذای حیوانات خانگی را از برندهای معتبر تهیه کنید. در این مقاله درباره تهیه غذای سگ پامرانین در خانه راهنمایی‌تان می‌کنیم و به نکات مهمی درباره تغذیه این نژاد محبوب می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

 

بهترین غذای سگ پامرانین چیست؟ غذای خشک یا تر؟

 

قبل از تهیه غذا در خانه، باید نیازهای غذایی نژاد سگ پامرانین را بدانید. اگر این نژاد کوچک با وزن بین 1.5 تا 6 کیلوگرم تغذیه مناسبی نداشته باشد، احتمالا دچار افت قند خون شود. نیازهای غذایی توله سگ‌های پامرانین با پامرانین بالغ متفاوت است. توله سگ‌ها باید 3 تا 4 بار در روز تغذیه شوند تا اطمینان حاصل شود که کالری موردنیاز برای حفظ سطح انرژی‌شان را دریافت می‌کنند. برای جلوگیری از چاقی، چربی باید 8 درصد از رژیم غذایی توله سگ و صرفاً 5 درصد از رژیم غذایی پامرانین‌های بزرگسال را تشکیل دهد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی سگ نژاد پامرانین

 

نژاد سگ پامرانین مستعد ابتلا به مشکلات پوستی است. بنابراین باید در رژیم غذایی‌شان امگا 3 و امگا 6 بگنجانید تا پوست سالم و قلب و مغزی با عملکرد صحیح داشته باشند. همچنین پامرانین مستعد ابتلا به مشکلات دندانی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که این نژاد ترجیحاً با کیبل (غذای خشک) تغذیه شود، زیرا در مقایسه با غذای مرطوب، غذای خشک بهتر دندان‌ها را تمیز می‌کند. از طرف دیگر پامرانین‌های بالغ و مسن بهتر است غذاهای تر را بیشتر مصرف کنند تا احتمال بروز مشکلات کلیوی به حداقل برسد.

اگر به سگ پامرانین‌تان غذای خانگی می‌دهید، باید دندان‌هایش را به طور منظم تمیز کنید تا مشکلی پیش نیاید. علاوه‌براین سگ‌های کوچک پامرانین نمی‌توانند غذایی بخورند که جویدن آن دشوار است. در نتیجه همیشه به سگ خود قطعات نرم و کوچک بدهید تا از خطر خفگی جلوگیری شود.

 

غذای مناسب سگ پامرانین

 

 

غذای سگ پامرانین باید چه ترکیباتی داشته باشد؟

 

برای رشد مناسب و سلامت پامرانین غذای خانگی باید شامل 6 ماده مغذی ضروری باشد: پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آب، ویتامین‌ها و مواد معدنی. همچنین مهم است که وزن، سلامت، سطح فعالیت و اندازه سگ خود را هنگام تهیه و مصرف غذای سگ پامرانین روباهی یا انواع دیگر در نظر بگیرید.

پروتئین مهمترین جز غذای این نژاد سگ است و باید درصد بالایی از غذای توله سگ‌ها و پامرانین‌های بالغ را تشکیل دهد. از این رو توصیه می‌شود پامرانین را با مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ و ماهی تغذیه کنید. این مواد غذایی منابع خوبی از چربی‌های امگا 3 و امگا 6 هم هستند. همچنین جگر مرغ آب‌پز منبعی عالی برای افزودن ویتامین به وعده‌های غذایی سگ است. به‌علاوه پنیر کوتاژ منبع خوبی از کلسیم با ویتامین‌هاست که باید بخش کوچکی از رژیم غذایی سگ باشد. برای اینکه از تامین همه این مواد مغذی مطمئن باشید، بهترین راه این است که یک برنامه غذایی اختصاصی برای دوست پشمالوی‌تان تهیه کنید. به این ترتیب دیگر هیچ دغدغه‌ای بابت عدم دریافت ترکیبات موردنیاز بدن حیوان نخواهید داشت.

 

برای دریافت برنامه غذایی اختصاصی کلیک کنید

 

چگونه غذای خانگی برای سگ پامرانین درست کنیم؟

 

مواد طبیعی، بدون طعم‌های مصنوعی، افزودنی‌ها و رنگ‌های مصنوعی گزینه مناسبی برای حفظ سلامت پامرانین شما به نظر می‌رسند. در این بخش مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم چطور غذای سگ پامرانین دو ماهه یا سگ بالغ‌تان را خودتان در خانه درست کنید.

 

1. پروتئینی با ارزش غذایی بالا برای غذای سگ انتخاب کنید

 

هنگام تهیه غذاهای خانگی برای پامرانین، 40 تا 50 درصد از رژیم غذایی سگ شما باید پروتئین‌های با ارزش بالا باشد. هنگام انتخاب پروتئین سعی کنید گوشت بدون چربی را انتخاب کنید؛ یعنی بیش از 10٪ چربی نداشته باشد. برخی از گزینه‌های ایده‌آل به عنوان منبع پروتئین عبارتند از: گوشت مرغ، گوشت گاو و اندام‌هایی مانند کبد و قلب. همچنین ماهی‌هایی مانند سالمون، قزل‌آلا، ماهی خال مخالی و ساردین منبع بسیار خوبی از پروتئین هستند. تخم مرغ نیز یک مکمل عالی برای رژیم غذایی سگ شماست. با توجه به کوچک بودن پامرانین، سه بار در هفته و هر بار فقط نصف تخم مرغ به او بدهید.

 

چگونه غذای خانگی برای سگ پامرانین درست کنیم؟

 

 

2. میوه‌ها و سبزیجات را به غذای سگ پامرانین اضافه کنید

 

میوه‌ها و سبزیجات برای یک رژیم غذایی متعادل ضروری هستند و باید 30 درصد از وعده غذایی پامرانین را تشکیل دهند. سبزیجات غیر‌نشاسته‌ای مانند اسفناج، نخود سبز، هویج، کلم بروکلی (در مقادیر کم)، خیار و کرفس گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. میوه‌هایی مانند موز، سیب، زغال اخته، توت‌فرنگی، پرتقال، تمشک، انبه، پاپایا، هندوانه، آناناس و هلو نیز یک مکمل مفید برای رژیم غذایی پامرانین شماست.

 

3. از کربوهیدرات‌های سالم برای غذای سگ استفاده کنید

 

کربوهیدرات‌ها از جمله سبزیجات نشاسته‌ای بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم هستند، اما باید تنها 20 درصد از رژیم غذایی پامرانین را تشکیل دهند. گنجاندن سبزیجات نشاسته‌ای مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی زمستانی، مانند کدو تنبل، در رژیم غذایی پامرانین راه مناسبی برای تأمین کربوهیدرات دریافتی روزانه این نژاد سگ است. همچنین غلات مانند بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای یا سفید، جو، ماکارونی و کینوآ کربوهیدرات موردنیاز بدن حیوان را تأمین می‌کنند.

 

4. در تهیه غذای سگ پامرانین مکمل‌ها را فراموش نکنید!

 

مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی باید در وعده‌های غذایی خانگی پامرانین وجود داشته باشد. تمام وعده‌های غذایی باید با کلسیم، روغن‌هایی مانند روغن ماهی، روغن کبد ماهی یا روغن گیاهی و ویتامین‌هایی مانند E، D و A غنی شوند. به این منظور نکات زیر در تهیه غذا مفید خواهد بود:

  • غذای سگ پامرانین باید به ازای هر نیم کیلوگرم وزن غذا، 800 تا 1000 میلی‌گرم کلسیم داشته باشد.
  • روغن ماهی به تنظیم سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک می‌کند. در روزهایی که پامرانین ماهی مصرف نمی‌کند، 300 میلی‌گرم EPA و DHA به او بدهید.
  • اگر پامرانین خود را به مقدار زیادی چربی طیور یعنی گوشت تیره تغذیه نمی‌کنید، باید رژیم غذایی حیوان را با روغن گیاهی مانند گردو، دانه کنف یا روغن گیاهی غنی کنید. به این منظور به ازای هر نیم کیلوگرم گوشت یک قاشق چای‌خوری روغن بیافزایید.

با وجود توصیه‌های فوق، راه بهتر برای اطمینان از سلامت پامرانین مشاوره با دامپزشکی است که مکمل‌های موردنیاز بدن حیوان را تجویز کند.

 

برای دریافت خدمات دامپزشکی کلیک کنید

 

 

5. مواد غذای سگ پامرانین را کامل بپزید

 

روغن زیتون یا روغن نارگیل را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. مقداری گوشت چرخ‌کرده یا یک قطعه گوشت خورشتی را اضافه کنید و سه تا پنج دقیقه بپزید تا قهوه‌ای شود. سپس سبزیجات موردنظر را با هم مخلوط کرده و کاملا بپزید. کربوهیدرات پخته‌شده را هم با این ترکیب مخلوط کنید تا گرم شود.

 

غذای سگ پامرانین چیست

 

خرید غذای سگ پامرانین از پت آباد

 

در این مقاله توضیح دادیم که چطور می‌توانید برای سگ پامرانین غذا درست کنید. تهیه غذای خانگی برای حیوانات دردسرهای زیادی داشته و حتی با وجود دقت بسیار، ممکن است در نهایت فاقد برخی مواد مغذی باشد که بدن سگ برای رشدش به آن‌ها نیاز دارد. از طرف دیگر با وجود مواد غذایی تراریخته با ترکیبات نه چندان سالم، اطمینان از سلامت غذای خانگی نیز کار چندان راحتی نیست.

به همین دلایل توصیه می‌شود از برندهای معروف و معتبر برای مثال غذای سگ پامرانین رویال کنین را تهیه کنید. شما می‌توانید در بخش فروشگاهی پت آباد به انواع غذاهای سالم برای این نژاد سگ دسترسی داشته باشید و تنها با چند کلیک سفارش دهید. در پایان اگر سوالی در این زمینه دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

 

منابع

pomeranianpuppies

wikihow

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش