۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی سگ نژاد پامرانین

یکی از سگ‌های بسیار محبوب در بین مردم ایران و جهان سگ نژاد پامرانین است. این سگ کوچک و فانتزی که صورتی خندان و بامزه دارد طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. جثه کوچک و موهای نرم این سگ باعث شده تا شخصیت منحصر به فرد و خاصی داشته باشد. سگ نژاد پامرانین انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها زیبایی خاص خود را دارند. اگر به سرپرستی گرفتن این سگ علاقمندید و به اطلاعات بیشتری نیاز دارید در معرفی سگ نژاد پامرانین که امروز به آن خواهیم پرداخت تمام اطلاعات لازم را دریافت خواهید کرد.

معرفی خصوصیات سگ نژاد پامرانین


تاریخچه سگ نژاد پامرانین

اسم نژاد سگ پامرانین از پومرانیا منطقه ای در اروپا که بخشی از لهستان و آلمان است گرفته شده است. اجداد سگ نژاد پامرانین به سگ‌های بزرگ سورتمه کش در قطب و اشپیتزهای آلمانی میرسد. در اواخر دهه 1800 زمانی که ملکه ویکتوریا از سفرش به ایتالیا باز میگشت با چندین سگ پامرین به انگلستان قدم گذاشت و همین مسئله باعث محبوبیت این سگ میان بسیاری از افراد شد. در اوایل دهه 1900 این سگ به آمریکا راه یافت و در اواسط قرن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سگ‌های ایالات متحده شد و اقبال عمومی یافت.


ویژگی های ظاهری سگ نژاد پامرانین

این سگ اصیل و بسیار معروف جزو گروه سگ‌های فانتزی قرار میگیرد. ویژگی اصلی این سگ صورت اوست که شبیه صورت روباه است. در واقع تیپ استاندارد این نوع سگ، چهره شبیه به روباه او (Fox Face) اوست. در طول سالیان گذشته و به دلیل زاد و ولدهای متوالی در چهره این سگ تغییراتی به وجود آمده و باعث شده تفاوت اندکی با ظاهر فاکس فیس پیدا کند و به مدل‌های صورت خرسی و صورت عروسکی نیز تقسیم شود.

ظاهر سگ نژاد پامرانین


سگ پامرانین صورت روباهی

صورت این سگ شباهت بسیاری به روباه دارد به طوری‌که وقتی به او نگاه میکنید انگار روباه کوچکی را در مقابل خود میبینید. پامرانین صورت روباهی، یک جمجمه گرد و گنبدی شکل با پوزه تیز و کمی بلند دارد. گوش‌های او کوچک و مثلثی هستند و کاملاً شبیه یک روباه کمی فانتزی شده است. این نوع سگ پامرانین را رسمی ترین گونه این نژاد می‌دانند.


سگ پامرانین صورت خرسی

با دیدن چهره این سگ به نظر میرسد یک خرس کوچک و کمی اخم آلود را در مقابل خود می‌بینید. پوزه سگ صورت خرسی کوتاه تر است و به همین دلیل متفاوت از نوع روباهی به نظر می‌رسد. پوزه مدل صورت خرسی آن‌قدر کوتاه و پهن است که گاهی این سگ را پوزه تخت نیز می‌نامند. به دلیل اینکه پوزه این سگ کوتاه تر است چشم‌ها تقریبا نزدیک بینی قرار گرفته اند. صورت سگ مدل خرسی چاق تر و پرتر از صورت روباهی است و کمی اخمالو به نظر می‌رسد.


سگ پامرانین صورت عروسکی (فنجانی یا جیبی)

سگ پامرانین صورت عروسکی چهره ای ترکیب شده از صورت روباهی و صورت خرسی دارد. دلیل اصلی تفاوت در چهره آن فرم پوزه است، که به نسبت خرسی ها بلندتر است اما مانند صورت روباهی تیز و قلمی نیست. پوزه تیپ عروسکی پهن و صاف است و چشم‌هایش به نسبت صورت خرسی کمی بالاتر قرار گرفته اند و خمیدگی کمتری دارند.
این مدل سگ پامرانین، حیوان دیگری را تداعی نمی‌کند و به دلیل ظاهر شیرین و بسیار بانمک خود به آن نام عروسکی داده اند.

به صورت کلی این چند مدل از نژاد سگ پامرانین جز در ساختار چهره تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند. پوشش هر سه آنها پرمو، ضخیم و دو لایه است و هنگام تولد تا بزرگسالی رفتارهای یکسانی را نشان می‌دهند. طبق استانداردهای بین المللی سگ نژاد پامرانین 19  رنگ دارد. قرمز، نارنجی، قهوه ای، سیاه، سفید و کرم از رایج ترین رنگ‌های این سگ هستند و به ندرت ممکن است شما یک پامر سفید با لکه هایی به رنگ نارنجی، خرمایی یا سیاه ببینید. این سگ‌های باهوش و با نمک آمادگی کاملی دارند تا تبدیل به یک سگ کاملا خانگی شوند.


خصوصیات اخلاقی سگ پامرانین

این سگ بسیار دوست داشتنی خصلتی شاد دارد و خلق و خوی او کاملاً متناسب با چهره شاد و پر انرژی اش است. شخصیت سگ نژاد پامرانین برونگرا است و این مسئله او را وادار می‌کند تا از همه چیز سر در آورد. هوش و ذکاوت و جلب توجه کردن از ویژگی‌های بارز این حیوان است. آن‌ها دوست دارند از آغوش شما لذت ببرند و با شما به بازی بپردازند. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید جنب و جوش و نشاط را به خانه خود بیاورید پامرانین انتخاب مناسبی است.

در مورد پارس کردن سگ پامرانین باید بدانید که آنها در این مورد بسیار معروف هستند و اگر نتوانید این عادت را در آن‌ها مهار کنید در طول زندگیشان به آن ادامه خواهند داد و ممکن است برای کسانی که در آپارتمان زندگی می‌کنند؛ کمی دردسرساز شوند.
این نژاد با اینکه جثه بسیار کوچکی دارد اما ویژگی باقی سگ‌ها را در خود حفظ کرده و گمان می‌کند که میتواند با وجود جثه کوچک خود از تمام کسانی که دوستشان دارد محافظت کند.
انرژی سگ پامرانین با اینکه بالاست اما قابل کنترل است. آن‌ها بعد از کمی بازی و تخلیه انرژی، آرام می‌شوند. گذاشتن یک اتاق در اختیار آن‌ها و آموزش ترفندهای سرگرم کننده و قرار دادن اسباب بازی‌های مناسب در اختیارشان، باعث می‌شود تا این سگ دوست داشتنی همه ابزارهای لازم برای شاد بودن را داشته باشد.


خصوصیات مهم سگ پامرانین

اگر علاقمند به نگهداری از سگ نژاد پامرانین هستید باید بدانید این سگ با توجه به ویژگی‌های خود مناسب چه افرادی است. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های نژاد پامرانین اشاره می‌کنیم که پیش از سرپرستی گرفتن این سگ باید آن‌ها را در نظر بگیرید:


مناسب برای نگهداری در خانه های کوچک

به دلیل اینکه سطح انرژی این سگ بالاست به نظر افراد زیادی مناسب محیط آپارتمان نیست اما اگر برای تخلیه انرژی و تربیت سگ وقت بگذارید می‌توانید از آن در آپارتمان نگهداری کنید. در غیر این صورت ممکن است با شیطنت‌های خود یا پارس کردن باعث آزار دیگران شود.


امکان تنها ماندن در خانه

این سگ با تنهایی مشکل دارد و از آنجا که اجتماعی است همیشه دلش می‌خواهد کسی همراهش باشد. با این وجود گاهی می‌تواند تنهایی را تحمل کند؛ بنابراین شما برای مدت کوتاهی می‌توانید او را در خانه تنها بگذارید و به تدریج میزان این تنها بودن را افزایش دهید تا به آن عادت کند. در طول تنهایی باید مطمئن شوید سه بار در روز به غذا دسترسی دارد و هم‌چنین دستشویی رفتن را یاد گرفته و وسایل خانه را خراب نمیکند. در غیر این صورت نباید او را در خانه تنها بگذارید.


تحمل آب و هوایی

سگ پامرانین به دلیل داشتن یک پوشش دو لایه می‌تواند در مقابل آب و هوای سرد تحمل بالایی داشته باشد اما همین پوشش می‌تواند او را در برابر گرما آسیب پذیر کند. بنابراین در آب و هوای گرم هنگام بیرون بردن او بسیار احتیاط کنید زیرا می‌تواند گرمازده شود.


تربیت نژاد سگ پامرانین چگونه باید باشد؟

در ادامه با مراحل تربیت سگ پامرین آشنا میشوید:

مراحل تربیت سگ پامرانین


آموزش دوران کودکی

بهتر است آموزش سگ نژاد پامرانین را از دوران تولگی آغاز کنید. شما می‌توانید دستورهای ساده و مقدمانی هم‌چون بشین، بیا، ساکت و . . . را به او یاد دهید و یا آموزش‌هایی هم‌چون پیاده روی با قلاده، دستشویی کردن و اجتماعی شدن را با او تمرین کنید.
 دوران طلایی اجتماعی کردن این سگ دو تا چهار ماهگی است. شما باید در سال اول زندگی نحوه آشنایی و روبرویی با افراد غریبه و حیوان‌ها را به او یاد دهید تا در بزرگسالی دچار مشکل نشود.

برای آموزش دستشویی کردن این سگ در جای مخصوصش در خانه، شما به پد ادرار، قطره آموزش جای دستشویی و هم‌ خرید غذای تشویقی سگ خوشمزه نیاز دارید.
هم‌چنین در این دوران سعی کنید به او یاد دهید که از مبلمان دوری کند و از روی آنها نپرد زیرا این کار میتواند باعث آسیب رسیدن به او شود.

سگ پامرانین تمرکز زیادی ندارد به همین دلیل باید برای تربیت او جلسات آموزشی خود را کوتاه و سرگرم کننده کنید. می‌توانید از تشویقی برای جلب نظر او استفاده نمایید. فراموش نکنید شما باید شخصیت قاطع و محکمی  هنگام آموزش داشته باشید تا به حرف های شما عمل کند و دست به لجبازی نزند.


بیماری های سگ پامرانین

سگ نژاد پامرانین به صورت کلی قوی و سالم است اما ممکن است دچار برخی بیماری‌های زیر شود:

بیماری سگ پامرانین


هیپوگلیسمی

در این وضعیت قند خون سگ به شکل غیرعادی کاهش پیدا میکند و باعث مشکلاتی در سطح انرژی و مشکلات شناختی سگ می‌شود.


آلرژی

اگر سگ پامرین شما بیش از حد دست و پایش را لیس میزند یا صورت خود را میمالد ممکن است به آلرژی مبتلا باشد.


مشکلات چشمی

خشکی چشم، خشکی قرنیه، آب مروارید و مشکلات مجاری اشکی ممکن است در ابتدای بلوغ این حیوان ظاهر شوند.


دررفتگی کشکک زانو

این مشکل باعث لنگ زدن حیوان یا حتی پس از مدتی فلج شدنش می‌شود. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که کشکک زانو داخل یا خارج از مفصلش حرکت کند.


مشکلات دندانی

سگ نژاد پامرانین مستعد مشکلات لثه و افتادن زودرس دندان‌هااست؛ به همین دلیل به معاینات منظم دندان پزشک نیاز دارد.
از بیماری‌های رایج در سگ نژاد پامرانین می‌توان به جمع شدن نای، دیسپلازی مفصل ران و صرع اشاره کرد.


نظافت سگ نژاد پامرانین چگونه باید باشد؟

یکی از ویژگی‌های چشم‌گیر این نژاد پوشش خیره کننده اش است. این پوشش دچار ریزش می‌شود؛ ریزش موها در نرها معمولاً سالانه رخ میدهد اما در ماده‌ها در هنگام بارداری، تغییر فصل و استرس بسیار رایج است. شما می‌توانید سه بار در هفته موهای بدن سگ پامرانین را به خوبی شانه بکشید تا از گره خوردن موها جلوگیری کنید و باعث کاهش ریزش موها شوید. 

می‌توانید این سگ را یک بار در ماه حمام ببرید و بهتر است از شامپوهای ملایم برای شستشوی مو استفاده کنید. ناخن‌ها را می‌توانید هر دو هفته یک بار کوتاه کنید.
برای تمیز کردن دندان‌های آن‌ها از خمیر دندان مخصوص یا اسپری دهان سگ استفاده کنید زیرا دندان‌های آن‌ها مستعد خراب شدن هستند و باید در مراقبت آن‌ها کوشید. مسواک زدن باید هر روز یا حداقل یک روز در میان انجام شود.


غذای سگ پامرانین

از آنجا که نژاد سگ پامرانین دستگاه گوارش خود را از گرگ به ارث برده است به غذاهای با کیفیت نیاز دارد. این غذاها برای او طعم بهتری دارند و می‌توانند به دلیل سالم بودن در حفظ سلامت او موثر باشند. اگر می‌خواهید از غذای بسته بندی شده استفاده کنید حتماً توجه کنید که گوشت به کار رفته در آن سالم باشد و از افزودنی ها و مواد غیرمجاز در آن استفاده نشده باشد.

پوچ سگ بالغ پامرانیان رویال کنین Royal Canin Adult Pomeranian وزن 85 گرم


میزان غذای مصرفی سگ پامرانین به اندازه، سن، وزن، جثه، میزان فعالیت و متابولیسم او بستگی دارد. یک سگ پامرانین نباید بیشتر از یک فنجان غذای خشک در طول روز بخورد و شما می‌توانید این غذا را به دو وعده تقسیم کنید و به او بدهید. توله سگ‌ها میزان مصرف غذایی‌شان کمتر است و در طی روز به سه چهارم فنجان غذا نیاز دارند که می‌توانید در سه وعده به آن‌ها بدهید.

غذای مناسب برای سگ پامرانین


از آنجا که مصرف بیش از حد غذا و عدم تحرک و ورزش می‌تواند باعث اضافه وزن سگ پامرانین شود و عمر این حیوان را کوتاه نماید بنابراین لازم است به تغذیه آن‌ها توجه بسیاری داشته باشید و در مورد میزان غذای مصرفی او با دامپزشک مشورت کنید.


کلام آخر

سگ نژاد پامرانین از جمله سگ‌های آپارتمانی است که به دلیل کوچک بودن و شخصیت بسیار بامزه اش طرفداران بسیاری دارد. این سگ آپارتمانی است اما به دلیل وابستگی به صاحبش چندان به تنها ماندن در خانه علاقه ای نشان نمی‌دهد. پامرانین شخصیت پر انرژی و شادی دارد و می‌تواند برای افرادی که به اندکی انرژی و جنب و جوش در خانه خود نیاز دارند انتخاب مناسبی باشد. هرچند باید برای حفظ انرژی او برایش وقت بگذارید و محبت و سرگرمی لازم را برایش فراهم کنید.

 

منابع:




 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید