​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

راهنمای خرید غذای درمانی سگ

سگ‌ها در طول عمر خود ممکن است با بیماری‌های مختلفی روبرو شوند. برای درمان بیماری‌های مختلف در سگ‌ها درمانی که دامپزشک لازم می‌بیند بسیار اهمیت دارد. در کنار استفاده از روش‌های درمانی، خرید غذای درمانی سگ نیز توسط دامپزشک توصیه می‌شود. بسیار مهم است که افراد با انواع غذای درمانی سگ آشنا باشند و بدانند که در خرید این محصولات باید چه مواردی را در نظر بگیرند. در راهنمای خرید غذای درمانی سگ به این مسئله به شکل کامل خواهیم پرداخت.


غذای درمانی سگ چیست؟

غذای درمانی سگ به نوعی از غذاها اطلاق می‌شود که به منظور درمان یا مدیریت بیماری‌ها و شرایط خاص سلامت سگ‌ها طراحی شده‌اند. این غذاها می‌توانند برای بهبود شرایط مختلفی مانند آلرژی‌های غذایی، مشکلات گوارشی، بیماری‌های کلیوی، مشکلات وزنی و غیره مورد استفاده قرار گیرند. این غذاها می‌توانند نقشی مشابه مکمل یا دارو داشته باشند و باید حتماً توسط دامپزشک تجویز شوند.

غذای درمانی سگ


کاربرد غذای درمانی سگ

به دلایل مختلفی غذای درمانی برای سگ‌ها تجویز می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت آلرژی‌های غذایی

برای اینکه بتوان آلرژی غذایی در سگ‌ها را کنترل کرد برخی از غذاهای درمانی سگ با این ویژگی به تولید رسیده‌اند. این غذاها معمولاً حاوی پروتئین‌های هیدرولیز یا منابع پروتئینی جدیدی هستند که احتمال واکنش آلرژیک را کاهش می‌دهند.

بهبود مشکلات گوارشی

این غذاها برای سگ‌هایی که مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست یا پانکراتیت دارند بسیار مناسب هستند. در این غذاها از فیبر بالا و چربی کم استفاده شده تا به بهبود عملکرد گوارشی سگ کمک شود.

بیماری‌های کلیوی

یکی از کارکردهای غذای درمانی سگ کنترل مشکلات کلیوی سگ است. در این غذاهای درمانی از پروتئین و فسفر کمی استفاده شده تا فشار بر کلیه‌ها کاهش پیدا کند و عملکرد آنها بهبود یابد.

کنترل وزن

از دیگر کارکردهای غذای درمانی سگ کنترل اضافه وزن در سگ‌ها است. در این غذاها از کالری کمتر و فیبر بیشتری استفاده شده و همین مسئله کمک می‌کند روند کاهش وزن سگ‌ها به شکل درست‌تری طی شود.

مدیریت دیابت

غذای درمانی سگ برای کنترل دیابت در سگ ها نیز به تولید رسیده تا به کنترل سطح قند خون کمک کند. این غذاها دارای گلیسمیک پایین و فیبر بالا هستند.

سلامت دندان‌ها

از دیگر کارکرد غذای درمانی سگ استفاده از این غذا برای جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک دندانی است. این غذاها بافت خاصی دارند که به کاهش تشکیل پلاک و جرم دندان‌های سگ کمک می‌کند.

بهبود وضعیت پوست و مو

از غذای درمانی سگ مخصوص پوست و مو می‌توان برای بهبود مشکلات پوستی یا ریزش موی سگ‌ها استفاده کرد.

بهبود مشکلات مفصلی و ارتوپدی

غذاهای درمانی سگ مخصوص مشکلات مفصلی نیز به تولید رسیده‌اند و می‌توان برای بهبود این مشکلات از آنها استفاده کرد. این غذاها حاوی گلوکوزامین و کندرویتین هستند تا به بهبود سلامت مفاصل کمک کنند.

کاربرد انواع غذای درمانی سگ


انواع غذای درمانی سگ

یکی از نکات مهم دیگر در راهنمای غذای درمانی سگ آشنایی با انواع این غذا است. از جمله انواع غذای درمانی سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

غذای درمانی سگ دچار اضافه وزن

این غذا برای سگ‌هایی که دچار اضافه وزن هستند به تولید می‌رسد. در این غذای درمانی مقدار فیبر بالاست تا با ایجاد احساس سیری علاقه این حیوان را به مصرف بیشتر غذا کاهش دهد. این غذا تراکم کالری پایینی دارد و میزان مواد مغذی در آن بالا است تا حیوان با مصرف کالری کمتر دچار کمبودهای تغذیه‌ای نشود.

غذای درمانی هیدرولیز هایپو آلرژن شده برای سگ‌ها

بسیاری از سگ‌ها دچار آلرژی هستند و به همین دلیل باید از این غذا در رژیم آنها استفاده کرد. آلرژی در سگ به دلیل حساسیت به یک منبع پروتئینی به وجود می‌آید و غذای درمانی ضد آلرژی کمک می‌کند تا سگ دچار آلرژی نشود.

غذای درمانی گوارش حساس سگ

غذای درمانی گوارشی برای سگ‌هایی به تولید می‌رسد که دستگاه گوارش آنها حساسیت بالایی دارد. این غذا هضم آسانی دارد و سطح چربی آن کنترل شده است. همچنین از اسیدهای چرب امگا ۳ و سایر مواد مغذی در این غذا استفاده می‌شود.

غذای درمانی سگ دیابتی

این نوع غذای سگ حاوی سطح بالایی از فیبر نامحلول است تا به این شکل بتواند باعث کاهش سرعت تخلیه معده و افزایش قند خون شود. فیبر بالای این غذا باعث افزایش احساس سیری در سگ می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند و به این ترتیب در کنترل دیابت مؤثر است.

غذای درمانی مناسب دندان‌های سگ

این غذای درمانی دارای بیسکویت‌هایی با دانه‌های سفت و در سایز بزرگ و به شکل‌های خاص است تا در هنگام جویدن به تمیز شدن دندان‌های سگ کمک کند. این غذا همچنین دارای ترکیباتی است که از تشکیل پلاک و ایجاد جرم بر روی دندان‌های سگ جلوگیری می‌کند.

غذای درمانی برای بیماری‌های کلیوی سگ

این غذا مناسب سگ‌های مبتلا به بیماری‌های کلیوی است. در این غذا از فسفر بسیار کم و مقدار متوسط پروتئین استفاده شده تا به درمان این بیماری‌ها کمک شود. سطح اسید چرب امگا ۳ در این غذا به شکل متعادل است و از سدیم کمی نیز در این غذا استفاده می‌شود.

انواع مختلف غذای درمانی سگ


نکات مهم در هنگام خرید غذای درمانی سگ

پیش از خرید غذای درمانی سگ باید موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

مشورت با دامپزشک

پیش از خرید هر نوع غذای درمانی، حتماً با دامپزشک مشورت کنید تا نیازهای خاص سلامتی سگ شما بررسی شود و بهترین گزینه تجویز گردد. اقدام خودسرانه برای خرید این غذاها می‌تواند باعث مشکلاتی برای سگ شما شود.

توجه به ترکیبات و فرمولاسیون

برچسب مواد تشکیل‌دهنده را بادقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که غذای انتخابی شامل ترکیبات مناسب برای شرایط خاص سگ شما است.

توجه به برند و کیفیت

غذای درمانی سگ را از برندهای معتبر و شناخته‌شده خرید کنید که دارای تأییدیه‌های بهداشتی و کیفیت بالا هستند.

قیمت و بودجه

هزینه‌های مربوط به غذای درمانی ممکن است بالا باشد؛ بنابراین باید گزینه‌هایی را انتخاب کنید که هم به نیازهای سلامتی سگ شما پاسخ می‌دهند و هم با بودجه شما سازگار هستند.

مشورت بادامپزشک برای خرید غذای درمانی سگ


بهترین برندهای غذای درمانی سگ

شناخت بهترین برندهای غذای درمانی سگ بسیار اهمیت دارد؛ زیرا تولید این غذای خاص نیاز به تخصص و امکانات بالا دارد و باید تحت شرایط استاندارد انجام شود. از جمله بهترین برندهای غذای درمانی سگ می‌توان به برندهای خارجی معروفی همچون رویال کنین، جوسرا، مونژ، هپی داگ، وت لایف، هیلز و... اشاره کرد که محصولات خود را در استانداردهای بالایی به تولید می‌رسانند.

بهترین برند غذای درمانی سگ


 کلام پایانی

 آشنایی با راهنمای خرید غذای درمانی سگ پیش از خرید این محصولات بسیار اهمیت دارد. غذای درمانی سگ در انواع مختلفی به تولید می‌رسد و کارکردهای متفاوتی دارد که باید پیش از خرید حتماً با آنها آشنا شد. بسیار مهم است که غذای درمانی سگ با تجویز دامپزشک مصرف شود تا بتواند به درمان مشکلات جسمی سگ کمک کند و مشکلی برای این حیوانات به وجود نیاورد.

منبع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش