۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

تشویقی سگ چیست؟

یکی از خوراکی‌های لذیذی که سگ‌ها از خوردن آن بسیار لذت می‌برند تشویقی سگ است. تشویقی یک میان وعده کوچک غذایی است و همان‌طور که نامش نشان می‌دهد به عنوان تشویق و پاداش به سگ داده می‌شود.

استفاده از تشویقی نقش مهمی در تربیت سگ‌ها دارد و به همین دلیل خرید تشویقی به سرپرستان این حیوان خانگی پیشنهاد می‌شود.

اینکه تشویقی سگ چیست و چه انواعی دارد در ادامه این مقاله توضیح داده می‌شود تا افراد بتوانند در هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشند.

غذای تشویقی سگ چیست؟

تشویقی سگ یا «تریت» (Treat) به وعده‌های غذایی کوچکی گفته می‌شود که طعم بسیار لذیذی دارند و به عنوان پاداش کاری مثبت در اختیار سگ‌ ها قرار می‌گیرند.
 

انواع غذای تشویقی سگ

زمانی که افراد به پت‌شاپ مراجعه می‌کنند با انواع مختلفی از تشویقی سگ آشنا می‌شوند. از جمله انواع غذای تشویقی سگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع غذای تشویقی سگ 

تشویقی نرم

یکی از انواع بسیار پرطرف‌دار تشویقی، تشویقی نرم است که به عصاره یا طعم گوشت آغشته می‌شود. این تشویقی به دلیل بافت نرم خود مناسب توله‌سگ‌ها و سگ‌های پیری است که دندان‌های ضعیف دارند.

تشویقی جویدنی

این تشویقی به نسبت تشویقی نرم بافت سفت‌تری دارد و معمولاً از تکه استخوان، گوشت و یا بخشی از غضروف حیوان در آن استفاده می‌شود. تشویقی جویدنی به دلیل بافت خود بسیار مورد علاقه سگ‌ها است.

تشویقی استخوانی

این تشویقی مناسب دهان و دندان سگ است و در تولید آن از ژلاتین حیوانی استفاده می‌شود. بافت این تشویقی کمک می‌کند تا دندان سگ تقویت شود.

تشویقی رژیمی

در تولید این تشویقی از کالری کمی استفاده شده و به همین دلیل برای سگ‌های دچار اضافه‌وزن یا سگ‌های پیر انتخاب مناسبی است.

بیسکویت‌های تشویقی 

این تشویقی همانند بیسکویت بافت تردی دارد و در طعم‌های مختلفی به تولید می‌رسد. این تشویقی نیز از جمله تشویقی‌های مورد علاقه سگ‌ها است.

تشویقی گیاهی

در تولید این تشویقی از گیاهان و سبزی‌ها استفاده می‌شود که خواص بسیاری به آن می‌دهند. این تشویقی به طور معمول کم کالری است و مناسب سگ‌هایی است که اضافه وزن دارند.
 

مزایای غذای تشویقی سگ

دلایل بسیاری باعث می‌شود که افراد از تشویقی برای سگ خود استفاده کنند. از جمله مزایای تشویقی سگ که باعث می‌شود این خوراکی بسیار پرکاربرد باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشغول کردن سگ

خوردن تشویقی‌های سگ کمی زمان‌بر است و این مسئله کمک می‌کند زمانی که فرد می‌خواهد سگ خود را در خانه تنها بگذارد با دادن تشویقی به او، مدتی سرگرمش کند.

این کار کمک می‌کند سگ در تنهایی خود بی‌تابی نکند.

کمک به حفظ سلامت دهان و دندان

تشویقی‌های جویدنی و سخت علاوه بر اینکه باعث مشغول شدن سگ می‌شوند در کاهش جرم دندان و افزایش سلامت دهان و دندان سگ نیز بسیار مؤثر هستند.

کمک به تخلیه نیاز غریزی سگ به جویدن

یکی دیگر از مزایای استفاده از تشویقی سگ این است که به تسکین غریزه جویدن در سگ کمک می‌کند.

سگ‌ها به شکل غریزی علاقه دارند چیزی را بجوند و با دادن تشویقی به آنها حس آنها برای جویدن وسیله‌های منزل تخلیه می‌شود.

ایجاد رابطه عمیق بین سرپرست و سگ

از آنجایی که تشویقی‌ها طعم بسیار لذیذی دارند دادن آنها به سگ باعث می‌شود رابطه عاطفی قوی‌تری بین سگ و صاحب او برقرار گردد.

تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ 

برخی از انواع تشویقی سگ حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی هستند و همین مسئله می‌تواند به سگ‌هایی که دچار کمبود این ویتامین‌ها هستند در تأمین این نیازها کمک کند.

خوشحال کردن سگ

به دلیل طعم لذیذ تشویقی‌ها، سگ‌ها از گرفتن آن بسیار خوشحال می‌شوند و با خوردنشان احساس خوبی در آنها به وجود می‌آید.

افزایش انگیزه برای یادگیری آموزش‌های جدید

زمانی که سگ پس از یادگیری یک آموزش جدید تشویقی دریافت می‌کند انگیزه‌اش برای یادگیری‌های جدید بیشتر می‌شود و در مقابل آنها مقاومت به خرج نمی‌دهد.

طرز تهیه غذای تشویقی سگ 

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خرید تشویقی سگ خودشان در خانه دست به تهیه این خوراکی بزنند.

روش‌های مختلفی برای تهیه غذای تشویقی سگ در خانه وجود دارد و می‌توان این خوراکی را با طعم‌های مختلفی تهیه کرد. در ادامه با طرز تهیه دو نوع تشویقی سگ آشنا می‌شوید:

طرز تهیه غذای تشویقی سگ 

طرز تهیه تشویقی سگ با مرغ

برای تهیه این نوع تشویقی می‌توان از عصاره مرغ یا مرغ ریز شده استفاده کرد. برای استفاده از عصاره در ابتدا باید آن را در داخل آب جوش ریخت و حسابی هم زد. سپس یک قاشق چای‌خوری نمک و یک عدد تخم‌مرغ به آن اضافه کرد.

خمیر به‌دست‌آمده را در نهایت باید ورز داد و بعد آن را به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی‌متر پهن کرد. در مرحله بعد پس از قالب زدن خمیر، آنها را باید در سینی و داخل فر قرار داد تا تشویقی‌ها آماده شوند.

طرز تهیه تشویقی سیرابی برای سگ

در ابتدا برای تهیه این تشویقی باید سیرابی را به صورت ورقه‌های نازک و به شکل مربع خرد کرد. سپس باید به این ورق‌های نازک سبزی‌های خرد شده اضافه کرد و آن را درون توری کبابی قرار داد.

توری را باید بر روی حرارت گذاشت تا این ورقه‌های نازک پخته و ترد شوند. در نهایت سیرابی‌ها شکلی شبیه چیپس پیدا می‌کنند که برای سگ‌ها بسیار لذیذ هستند.

نحوه دادن غذای تشویقی به سگ

از آنجایی که تشویقی یک وعده غذایی پرکالری محسوب می‌شود بسیار مهم است که در مصرف آن زیاده‌روی نشود.

برای دادن تشویقی به سگ باید از قانون ۱۰ درصد تبعیت کرد؛ به این معنا که تشویقی سگ باید تنها ۱۰ درصد از کالری روزانه او را تشکیل دهد.

نحوه دادن غذای تشویقی به سگ

غذای تشویقی سگ نباید به عنوان غذای اصلی این حیوانات استفاده شود؛ زیرا مواد مورد نیاز بدن سگ را به شکل کامل در ترکیب خود ندارد و از طرفی می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن سگ شود.

از چه زمانی می‌توان به سگ‌ها تشویقی داد؟

برای بسیاری از افراد سؤال است که از چه زمانی می‌توانند به سگ خود تشویقی بدهند. در جواب باید گفت پس از جدایی توله‌سگ از مادرش و یا از شیر گرفته شدن او، می‌توان به او تشویقی داد.

توله‌سگ‌ها از زمان تولد تا دو ماهگی از شیر مادر خود تغذیه می‌کنند و پس از این دوران و از زمانی که می‌توان به آنها تعلیم و تربیت داد استفاده از تشویقی جایز است.

نکات مهم در هنگام خرید غذای تشویقی سگ

در هنگام خرید غذای تشویقی سگ باید موارد مهمی را در نظر داشت تا این خوراکی به بهترین شکل خریداری شود.

این موارد که به عنوان راهنمای خرید غذای تشویقی سگ نیز شناخته می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا خرید بهتر و مطمئن‌تر داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم در هنگام خرید غذای تشویقی سگ

توجه به اندازه سگ

باید در هنگام خرید تشویقی سگ در نظر داشت تشویقی با اندازه سگ در تناسب باشد. خرید یک تشویقی در ابعاد کوچک برای یک سگ بزرگ توصیه نمی‌شود.

توجه به وضعیت سلامتی سگ

وضعیت سلامت سگ نیز باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود. به طور مثال برای سگ‌های مسن بهتر است تشویقی‌های نرم خریداری شود و برای سگ‌های جوان انتخاب تشویقی‌های جویدنی بهتر است.

وزن سگ

از موارد مهم دیگر توجه به وزن سگ است. اگر سگی دچار اضافه وزن است باید تشویقی‌هایی خریداری شود که کالری کمتری دارند. اگر سگ پرتحرک و لاغر است تشویقی‌های پرکالری انتخاب بهتری هستند.

توجه به کیفیت تشویقی

بسیار مهم است که برای سگ تشویقی‌های با کیفیت خریداری شود که در تولید آنها از مواد غذایی مرغوب استفاده شده است. این کار کمک می‌کند تا سلامت این حیوانات به خطر نیفتد.

کلام پایانی

تشویقی سگ از خوراکی‌های مورد علاقه سگ‌ها به شمار می‌رود که نقش مهمی نیز در آموزش این حیوانات و ایجاد یک رابطه قوی‌تر با آنها دارد.

بسیار مهم است که سرپرستان این حیوانات خانگی پیش از خرید تشویقی سگ حتماً با انواع این محصول و نکات مهم در هنگام خرید تشویقی سگ آشنا باشند تا محصول خریداری شده بهترین کیفیت را داشته باشد و آسیبی به سلامت حیوان وارد نکند.

منابع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید