۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید غذای تشویقی سگ

سگها به ویژه برای رفتارهای خوبی مانند گوش دادن به فرمان شما، کوتاه کردن ناخنها و تمیز کردن گوشهایشان بدون کوچکترین سر و صدایی سزاوار «غذای تشویقی» هستند. تمام غذاهای تشویقی یا خوراکی‌های سگ که به صورت طبیعی تولید میشوند، فواید زیادی برای سلامتی دارند اما به گفته متخصصان، این غذاها نهایتاً باید 10 درصد از کالری روزانه سگ شما را تشکیل دهند. 

به خاطر داشته باشید که این خوراکی‌ها هرگز نباید جایگزین وعده غذایی کامل حیوان خانگی شما شوند. مصرف بیش از حد این غذاهای به ویژه خوارکی‌های ناسالم، میتواند منجر به چاقی سگ شما و مشکلات دیگر شود. در این مقاله ما به شما کمک میکنیم تا بتوانید بهترین غذای تشویقی سگ را تهیه کنید.

 

مزایای غذای تشویقی سگ

غذای تشویقی خوب سگ فقط راهی برای نشان دادن عشق اضافی به حیوان خانگی شما نیست بلکه اهداف زیادی را دنبال میکند. در ادامه به فواید خرید غذای تشویقی سگ اشاره می‌کنیم: 
 

1- کمک به آموزش بهتر

غذای تشویقی سگ به عنوان پاداش آموزشی توسط سرپرست حیوان خانگی استفاده می‌شود. آموزش سگ شامل انواع مختلفی از روش‌ها و تکنیک‌ها است. تشویق از طریق غذا بهترین راه برای آموزش سگ‌ها است و باعث می‌شود حیوان خانگی شما از آموزش لذت بیشتری ببرد. استفاده از خوراکی‌ها بعنوان روشی برای آموزش دستورات و پاداش جهت تشویق رفتارهای خوب، به آموزش سریع و کاربردی سگ شما کمک می‌کند.
 

2- جلوگیری از رفتارهای بد

حتماً مواقعی دیده‌اید که کوسن تکه تکه شده یا ملحفه مورد علاقه‌تان پاره شده است. علاوه بر این، وقتی سگ شما با چشمهای مظلومش به شما نگاه میکند، سرزنش حیوان دیگر فایده‌ای ندارد! غذاهای تشویقی میتوانند سگ شما را مشغول کنند. پارس کردن بیش از حد، جویدن وسایل منزل و آسیب رساندن به خود از علائم کسالت در سگها هستند، به خصوص اگر در خانه تنها باشند. با ارائه انواع خوراکی‌های خوشمزه میتوانید به سگ خود کمک کنید تا رفتارهای مخربش را کنار بگذارد.
 

3- راهی برای تغذیه مناسب

غذای تشویقی میتواند مواد مغذی مورد نیاز سگ شما را تامین کند. اگر حیوان خانگی شما کم وزن، پرانرژی یا در حال ریکاوری است، این خوراکی‌ها میتوانند به حفظ توده عضلانی و سطح فعالیت حیوان کمک زیادی کنند. ارائه غذا تشویقی مغذی میتواند به سگ‌ها کمک کند تا در طول دوره زندگی خود به خوبی رشد کنند.
 

4- نشانه محبت و عشق

غذای تشویقی می‌تواند راهی برای نشان دادن این باشد که چقدر سگ خود را دوست دارید و به خاطر اینکه بخشی از زندگی شما است قدردانش هستید. چه در مناسبت خاصی باشد و چه یک محبت ساده، سگ‌ها نیز مانند بقیه اعضای خانواده خود سزاوار هدیه هستند. شما با دادن غذای تشویقی میتوانید محب و عشق خود را به سگ خود ارزانی بدارید. از سویی دیگر نیز حیوان رفتار شما را درک کرده و به شما محبت می‌کند.
 

مزیت غذای تشویقی سگ

 

انواع غذای تشویقی سگ

در ادامه به انواع غذای تشویقی سگ‌ها اشاره می‌کنیم:
 

1- جویدن‌های طبیعی

سگ‌ها از بدو تولد همیشه غریزه جویدن دارند. از این رو، جویدنی‌های طبیعی همیشه توصیه می‌شوند زیرا حاوی هیچ مکمل مصنوعی نیستند و در نتیجه سالم هستند. خوراکی‌های مانند پنیر نیز میتوانند منبع عالی کلسیم باشند که نیازهای غذایی سگ شما را برآورده میکنند. جویدن‌ها هم‌چنین برای تحریک ذهنی سگ شما، کنترل اضطراب و ارضای تمایلات غریزی‌شان توصیه می‌شوند. هنگام خرید غذای سگ حتما به سلامتی حیوان خانگی خود توجه کنید.

 

در صورت دندان درآوردن توله سگ‌ها، جویدن میتواند آرامش را برای حیوان فراهم کند. میزان سختی جویدن‌های طبیعی سگ میتواند متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که غذای سگ را براساس عادات، نیازها و سن حیوان خانگی خود انتخاب میکنید. به عنوان مثال، جویدنی کوچک ممکن است برای سگ نژاد بزرگ یا توله سگی که تمایل به بلعیدن غذا دارد مناسب نباشد. همچنین اگر جویدنی بیش از حد سفت باشد، ممکن است منجر به ترک خوردن، آسیب دندان یا سایر مشکلات دندانی شود.
 

2- خوراکی‌های نرم

خوراکی‌های نرم برای توله سگ‌هایی که هنوز دندان‌ها و لثه‌هایشان به طور کامل رشد نکرده‌اند و سگ‌های مسن با دندان‌های ضعیف که قادر به جویدن مواد سفتی نیستند، ایده آل است. این خوراکی‌ها هم‌چنین برای سگ‌هایی با مشکلات دندانی خاص نیز توصیه میشوند. غذاهای نرم همیشه دارای عطر و طعم قوی و بافتی خوب هستند تا سگ‌ها را به این خوراکی‌ها علاقه‌مند کنند. همیشه خوراکی‌های نرمی را انتخاب کنید که حاوی پروتئین بالا و چربی کم باشند تا سگ شما (چه توله ‌سگ و چه سگ پیر) بهترین تغذیه را داشته باشد و وزن خود را کنترل کند.
 

3- غذاهای یخ زده خشک (Freeze-Dried Treats)

در فرایند تولید این غذاهای تشویقی رطوبت از ماده غذایی حذف میشود. تمام مواد مغذی در این فرآیند حفظ شده زیرا شامل پخت و پز یا اعمال حرارت نمیشوند. خوراکی‌های یخ زده سگ جایگزین سالم‌تری هستند که به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند. این خوراکی‌ها به طور کلی تک ماده‌ای با کالری کم و محتوای تغذیه بالا هستند. به همین دلیل است که این غذاهای تشویقی انتخابی ایده آل برای سگ‌ها با تحرک بالاست. از آن‌جایی که باید به سگ‌ها در فواصل زمانی منظم خوراکی داده شود، غذاهای یخ زده می‌توانند از این نظر گزینه خوبی باشند.
 

4- کوکی‌های سگ

کلوچه‌های سگ یک غذای کلاسیک سگ‌ها و احتمالاً قدیمی‌ترین نوع غذای تشویقی برای این حیوانات خانگی هستند. کوکی‌ها یا بیسکویت‌ها به عنوان غذاهایی شناخته میشوند که اغلب برای پاداش دادن به حیوان عمل میکنند. هنگام انتخاب کوکی‌ها، همیشه باید آنهایی را انتخاب کنید که دارای قند پایین و در عوض کربوهیدرات‌های غنی از مواد مغذی مانند جو یا حبوبات به جای سیب زمینی یا گندم هستند.

غذاهای تشویقی متنوع سگ

 

نکات مهم در انتخاب غذای تشویقی سگ

وقتی صحبت از غذای تشویقی سگ به میان می‌آید، فقط طعم خوب خوراکی نیست بلکه بسیاری از جنبه‌های دیگری نیز باید قبل از انتخاب بهترین غذا در نظر گرفته شوند. خوراکی خوب باید زندگی سگ را سالم‌تر و لذت بخش‌تر کند. مواردی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:
 

1- سن سگ

خوراکی‌های سالم سگ ارزش مغذی دارند، بنابراین سن سگ شما فاکتور مهمی است که باید در انتخاب غذای تشویقی مورد توجه قرار گیرد. جدای از آن، خوارکی‌ها اشکال، اندازه‌ها و میزان سفتی و نرمی مختلفی دارند و شما باید یکی را انتخاب کنید که با سن سگ شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، برای سگهای مسن یا سگهایی که مشکلات دندانی دارند، غذای تشویقی نرم گزینه عالی است. هم‌چنین برای سگ‌های لاغر، خوراکی با کالری بالا گزینه خوبی خواهد بود.
 

2- سابقه سلامتی

اگر سگ شما سابقه پزشکی دارد، حتماً به دامپزشک مراجعه کنید تا رژیم غذایی مناسبی را برای حیوان تجویز کند. سگها نیز مانند انسانها ممکن است بر اساس سلامتی خود محدودیت‌های غذایی داشته باشند و به مواد خاصی واکنش نشان دهند که بدنشان به آن عادت ندارد. مشاوره با دامپزشک ایده‌ای را در مورد اینکه چه چیزی باید به سگ خود بدهید و از چه مواد غذایی اجتناب کنید، ارائه میدهد. بر این اساس میتوانید غذاهای تشویقی مناسب را برای سگ خود تهیه کنید.
 

3- مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده این خوراکی‌ها یکی از مهمترین مواردی است که هنگام خرید غذای تشویقی سگ باید در نظر بگیرید. خوراکی‌ها تأثیر زیادی بر رژیم غذایی سگ شما دارند. خوراکی‌هایی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی تولدی شده‌اند. همچنین خوراکی‌هایی که حداقل مواد تشکیل دهنده اضافی را دارند، گزینه بهتری هستند. غذاهای سالم سگ که منبع پروتئین هستند توصیه میشوند. باید از خوردن غذاهای مملوء از چربی و شکر اجتناب کرد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه نمود، این است که آیا این خوراک حاوی محصول جانبی مرغ است یا خیر. مصرف منظم این مواد خوراکی توسط حیوان خانگی شما مناسب نخواهد بود.
 

4- بافت غذی تشویقی

خوراکی‌هایی که کمی سخت و سفت هستند برای کاهش پلاک و جرم دندان و حفظ سلامت دهان و دندان سگ شما مفید خواهند بود. خوراکی‌های سفت باعث میشود که سگ شما زمان بیشتری را صرف جویدن آنها کند و این منجر به تمیز شدن دندان‌هایش میشود. همچنین سگها را برای مدت طولانی‌تری درگیر نگه میدارد تا بتوانید کارهای شخصی خود را تمام کنید. با این حال، اگر سگ سالخورده یا توله سگ دارید، غذاهای تشویقی نرم‌تر گزینه بهتری هستند.
 

نکات مهم غذای تشویقی سگ

 

موارد مهم در برچسب غذای تشویقی سگ

بسیار مهم است که به برچسب روی محصولات غذای تشویقی سگ نگاه کنید زیرا اطلاعات زیادی را به شما ارائه میدهند. موارد مهم در این برچسب‌ها به شرح زیر هستند:
 

1- منبع مواد تشکیل دهنده

ممکن است بسیاری از برندهای روی محصولات خود از عبارت «طبیعی» استفاده کرده باشند. با این حال، همیشه ایده خوبی است که منبع مواد تشکیل دهنده خوراکی‌هایی که به سگ خود میدهید را بدانید. برای مثال، غذاهای تشویقی رویال کنین از بهترین مواد تولید میشوند که روی برچسب‌ها به آنها اشاره شده است. اگر اطلاعات روی برچسب موجود نیست، می‌توانید به وب‌ سایت مربوطه آن‌ها نگاه کنید.
 

2- مقدار مواد تشکیل دهنده

تعداد موادی که برای تهیه غذای سگ استفاده میشود، تنها در صورتی مهم نیست که همه آنها باکیفیت بوده و فواید سلامتی داشته باشند. با این حال، بیشتر خوراکی‌های تجاری که امروزه در دسترس هستند، حاوی مقدار زیادی پرکننده‌های ناخواسته، رنگهای مصنوعی، مواد نگهدارنده و طعم‌ دهنده‌های مصنوعی خواهند بود که میتوانند اثرات نامطلوبی بر سلامت سگ شما داشته باشند. بنابراین، هر چه مواد تشکیل دهنده مصنوعی کمتر باشد، کیفیت غذا بهتر است. جدای از آن، برای توله‌هایی که معده حساسی دارند یا مستعد واکنش‌های آلرژیک هستند، غذاهای تشویقی تک ماده‌ای (فقط از یک ماده ساخته شده‌اند) بهترین گزینه خواهند بود.
 

3- کیفیت مواد تشکیل دهنده

حتی اگر ترکیبات موجود در غذای سگ انتخابی شما طبیعی باشد، لزوماً به این معنی نیست که برای تغذیه سگ‌تان مناسب است. به عنوان مثال، غذاهایی مانند شکلات، پیاز، کشمش و غیره میتوانند برای سگها سمی باشند و باید از آنها اجتناب شود. تحقیقات کاملی انجام دهید و قبل از انتخاب غذای سگ از آنچه باید به حیوان خانگی خود بدهید آگاه باشید. همچنین قبل از خرید حتماً کالری و چربی موجود در برچسب محصولات را بررسی کنید.

 

غذاهای تشویقی نامناسب برای سگ

بسیاری از خوراکی‌های سگ حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی خاصی هستند که میتوانند سمی باشند و بر سلامت حیوان خانگی شما تأثیر منفی بگذارند. چنین موادی معمولاً برای افزایش ماندگاری محصول یا کاهش هزینه‌های تولید اضافه میشوند. آنها ممکن است هیچ تاثیر فوری نداشته باشند اما میتوانند در دراز مدت باعث مشکلات سلامتی مزمن شوند. اگر هر یک از مواد زیر را در ترکیب غذاهای تشویقی مشاهده کردید از آن‌ها خودداری کنید:
 

1- مواد نگهدارنده

هنگام خرید غذای تشویقی سگ حتماً بسته بندی را بررسی کنید و برندی را انتخاب نمایید که حاوی هیچ گونه مواد نگهدارنده‌ای نباشد. اگر متوجه موادی مانند پتاسیم سوربات، اتوکسیکوین، BHA، BHT یا پروپیونات کلسیم، بهتر است از چنین خوراکی‌هایی اجتناب کنید.
 

2- رنگ آمیزی مصنوعی

آیا میدانید که سگ شما به هیچ وجه متوجه رنگ خوراکی‌هایی نیست که میخورد؟ به غذاها رنگ مصنوعی داده میشود تا برای والدین حیوان خانگی جذاب باشند. بنابراین، از خرید خوراکی‌های با رنگ مصنوعی خودداری کنید زیرا غیرضروری هستند و میتوانند برای حیوان مضر باشند.
 

3- مرطوب کننده‌های شیمیایی

گاهی اوقات از مرطوب کننده‌هایی مانند پروپیلن گلیکول در خوراکی‌های سگ استفاده میشود تا از خشک شدن آن جلوگیری شود و جویدنی و مرطوب بماند. همچنین مرطوب کننده‌ها برای جلوگیری از تغییر رنگ در غذاهای گوشتی استفاده میشود. این مواد میتواند تا حد زیادی سیستم گوارش را مختل کند و منجر به ضایعات روده و همچنین انسداد شود. مرطوب کننده‌های طبیعی و مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که برای حیوانات خانگی مضر نیستند، بنابراین قبل از خرید، برچسب محصولات را به خوبی بررسی کنید.
 

4- شیرین کننده‌های شیمیایی

شیرین‌ کننده‌های شیمیایی مانند سوربیتول به خوراکی‌های سگ اضافه میشوند تا طعم غذا را افزایش دهند. با این حال، میتوانند باعث مشکلات سلامتی زیادی مانند چاقی، پوسیدگی دندان، عصبی شدن و آلرژی شوند. سوربیتول همچنین به عنوان دلیلی برای آرتریت و مشکلات گوارشی مانند التهاب معده، اسهال، استفراغ و مدفوع خونی شناخته شده است.

یکی دیگر از مضرات شیرین‌ کننده‌های شیمیایی این است که خوراکی‌ها را به قدری شیرین میکنند که حیوان خانگی شما در خوردن این غذاها زیاده روی کند و در عین حال گزینه‌های غذایی کم شیرین و سالم‌تر را رد کند.
 

غذای تشویقی بی کیفیت سگ

 

بهترین مارک غذای تشویقی سگ

برخی از برندهای تولید کننده غذای تشویقی از نظر کیفیت مواد و ارزش غذایی بهتر از سایرین هستند. در ادامه به بهترین برندها و محصولات غذایی تشویقی برای سگها می‌پردازیم:

اسنک تشویقی سگ دین بستس Dein Bestes Dog Dental Care Sticks بسته ۷ عددی

برنددین بستس
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب سگهای بالغ

ویژگی های محصول:

  • هر بسته حاوی 7 عدد اسنک 
  • مناسب برای سلامت دهان و دندان
  • حاوی گوشت و سبزیجات و مواد معدنی
  • مکمل غذایی مخصوص سگ
  • بدون قند

تشویقی سگ بیسکویتی پدیگری Pedigree Biscrok Multi Mix وزن 200 گرم

برندپدیگری
کشور سازندهمجارستان
مناسب برایمناسب سگهای بالغ

 

ویژگی های غذای تشویقی سگ بیسکویتی پدیگری Pedigree Biscrok Multi Mix وزن 200 گرم :

  • حاوی امگا 3، انواع ویتامینها، مواد معدنی
  • بدون مواد افزودنی و رنگ
  • از بین برنده جرم دندانی

تشویقی سگ مدادی امگا تریکسی با طعم مرغ Trixie Omega Stripes وزن 100 گرم

برندامگا تریکسی
کشور سازندهمجارستان
مناسب برایمناسب برای سگ‌ها در همه نژادها

 

ویژگی‌های غذای تشویقی سگ مدادی امگا تریکسی با طعم مرغ Trixie Omega Stripes وزن 100 گرم :

  • تشویقی جویدنی
  • افزایش سلامت و شادابی پوست و پوشش
  • کاملا بدون غلات
  • بدون شکر و مواد افزودنی

اسنک تشویقی سگ جیم داگ با طعم گوشت کریل و شاهدانه GimDog Krill with Hemp وزن 125 گرم

برندجیم داگ
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب همه سگ‌ها

ویژگی‌های محصول:

  • کاملا ارگانیک
  • لذیذ و خوشمزه
  • مناسب برای تربیت و آموزش حیوان
  • تهیه شده با استفاده از درصد بالایی گوشت کریل
  • کمک به افزایش سوخت و ساز بدن
  • مناسب برای تمامی نژادها
  • بدون نمک، شکر و گلوتن
  • جذاب و دوست داشتنی برای پت
  • سرشار از پروتئین
  • فاقد غلات و شکر

تشویقی سگ ونپی با طعم مرغ و ماهی Wanpy Chicken Jerky and Cod Fish Sandwiches وزن 100 گرم

برندونپی
کشور سازندهچین
مناسب برایمناسب برای سگها در همه نژادها

ویژگی‌های محصول:

  • حاوی گوشت مرغ و ماهی
  • کیفیت ساخت پرمیوم
  • دارای چربی پایین و پروتئین بالا
  • سبب تقویت استخوانها
  • هضم آسان
  • دارای فرمول تغذیه‌ ای متعادل
  • باعث درخشندگی پوست و مو
  • بسیار مناسب برای توله سگها و سگهای مسن
  • 100 درصد طبیعی
  • مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور

تشویقی سگ جرهای مدل Chicken Sticks با طعم هویج وزن 70 گرم

برندجرهای
کشور سازندهتایلند
مناسب برایمناسب همه سگهای بالغ

 

ویژگی های غذا تشویقی سگ جرهای مدل Chicken Sticks با طعم هویج وزن 70 گرم:

  • حاوی ویتامین D3 برای تقویت استخوانها و دندانها
  • تشویقی نرم مدادی با اسانس توت فرنگی
  • دارای ویتامین‌های گروه B برای بهبود عملکرد مغز و سلامتی پوست و مو
  • حاوی پروتئین ۲۰ درصد، چربی 9 درصد، فیبر 6 درصد و رطوبت 20 درصد
  • باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

تشویقی بیسکوییت سگ دودوتی با طعم مخلوط وزن 150g

برنددودوتی
کشور سازندهایران
مناسب برایمناسب همه سنین و همه نژادها

ویژگی های محصول:

  • یک میان وعده سالم و خوشمزه 
  • غنی شده با امگا ۳ جهت بهبود سلامت و زیبایی پوست و مو
  • تهیه شده با استفاده از مواد اولیه‌ای با هضم آسان
  • ارضای نیاز غریزی حیوان به جویدن
  • ساخته شده با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه

تشویقی بیسکوییت سگ دودوتی با طعم مخلوط وزن 150g

کلام آخر

به غذاهای تشویقی به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه سگ خود نگاه کنید و آنها را در حد اعتدال به سگ خود بدهید. مصرف زیاد خوراکی‌ها میتواند در تعادل رژیم غذایی اصلی حیوان خانگی شما اختلال ایجاد کند. توصیه میشود که غذاهای تشویقی بیش از 10 درصد کالری دریافتی روزانه حیوان خانگی را تشکیل ندهند. دامپزشکان توصیه میکنند که به مواد تشکیل دهنده، اندازه و کالری هر خوراکی توجه کنید. همچنین بررسی شرایط حیوان خانگی شما نیز بسیار مهم است. در مجموع، دامپزشک بهترین شخصی است که میتواند به شما در انتخاب و خرید بهترین غذای تشویقی سگ کمک کند.

منابع:

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید