۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی سگهای گروه تریر و نکاتی که باید درباره آنها بدانید

تریرها گروهی از نژادهای مختلف سگ هستند که اغلب نترس، کوچک و حیرت انگیز هستند. نژادهای سگ تریر میتوانند یک کیلوگرم تا 60 کیلوگرم وزن داشته باشند و معمولاً بر اساس اندازه یا هدف به گروه‌های مختلفی تقسیم میشوند. پنج گروه تریر متمایز وجود دارند و هر گروه دارای اشکال و اندازه‌های مخصوص به خود هستند. دو مورد از اولین ویژگی‌هایی که برای افرادی که با سگ‌های تریر آشنا هستند به ذهنشان خطور میکنند، سرزنده بودن و نشاط این حیوانات است.

تریرها برای شکار، کشتن حیوانات موذی و نگهبانی پرورش داده میشوند. تریرها سگهای همراه فوق العاده‌ای هستند، اما نیاز به نگهداری مناسب و توجه دارند. در این مقاله به معرفی سگ‌های نژاد تریر می‌پردازیم.

معرفی سگ تریر


تاریخچه نژاد سگ تریر

سگ‌های تریر اولیه در رویدادهای ورزشی استفاده میشدند. در ابتدا، تریرها در مسابقاتی مانند پاکسازی یک گودال از موش‌ها شرکت میکردند. سگی که سریع‌تر تمام موش‌ها را حذف میکرد در نهایت برنده میشد. برخی از نژاد های سگ‌ تریر در قرن هجدهم با سگ‌های شکاری کنار هم پرورش داده شدند تا توانایی‌های شکار خود را افزایش دهند. اکثر تریرها در حال حاضر به عنوان حیوانات خانگی و حیوانات همراه نگهداری میشوند. آنها معمولاً محبت و وفاداری زیادی را به صاحبان خود نشان میدهند.

تاریخچه پیدایش سگ نژاد تریر


انواع سگ‌های گروه تریر در طول زمان

در قرن هجدهم فقط برخی از انواع سگهای تریر با پاهای بلند و کوتاه در بریتانیا شناخته میشدند. امروزه، تریرها اغلب به طور غیررسمی بر اساس اندازه یا هدف طبقه بندی میشوند. حتی در حال حاضر، برخی از نژادهای تریر هنوز هم برای مکان یابی، تعقیب یا ردیابی معدن، به ویژه در زیر زمین و گاهی اوقات برای نگهبانی نیز استفاده میشوند. جک راسل تریر، جگدتریر، رت تریر، و پاتردیل تریر نمونه‌های از انواع معروف این نژاد هستند. 

انواع سگ‌های گروه تریر


کایرن تریر، اسکاتلندی تریر و وست هایلند وایت تریر نمونه‌هایی از تریرهای پا کوتاه هستند که برای از بین بردن آفات کوچک استفاده میشوند. نژادهای مختلف تریر و بولداگ که در اواخر قرن نوزدهم برای طعمه ‌گذاری و جنگ با حیوانات موذی استفاده میشدند، بعداً به طور جداگانه پرورش یافتند تا ویژگی‌های هر دو نژاد را داشته باشند. 
نژادهای مدرن تریر مانند بول تریر و استافوردشایر بول تریر، توسط پرورش دهندگان به سگهای خانگی خوب و تریرهای نمایشی تبدیل شده‌اند. فیل تریر که در شمال انگلستان برای کمک به کشتن روباه‌ها پرورش یافت و هانت تریر که اولین تریرهای شکار بودند، در جنوب انگلستان برای یافتن و کشتن روباه‌ها در طول شکار پرورش پیدا کردند. 


غرایز طبیعی نژاد سگ تریر

غریزه تریرها با پرورش متوالی برای یافتن و کشتن سریع حیوانات موذی به کمال رسیده است. تریرهایی که مجبور نیستند شکار خود را تعقیب کنند، در تماشا و کشتن طعمه خود، اغلب با یک گاز گرفتن، متخصص هستند. از آنجایی که این رفتار خشن برای سگها نوعی پاداش است، صاحبان باید بدانند که سگهایشان نه تنها از انجام این رفتارها لذت می‌برند، بلکه باید این کارها را حتماً انجام دهند تا سالم و شاد بمانند. 

غرایز طبیعی سگ نژاد تریر


کشتن طعمه همچنین رفتاری است که در صورت بی‌حوصلگی، استرس، کم تحرکی، هیجان زدگی یا صرفاً برای سرگرمی، تریر را به شوق می‌آورد. این رفتار مطمئناً به این معنی نیست که شما باید تریر خود را تشویق کنید تا کل موجودات موزی منطقه را پاکسازی کند، بلکه به این معناست که تمرینات و بازی‌ها باید به گونه‌ای باشند که شکار را شبیه‌ سازی کنند تا حیوان را شاد، سالم و کامل نگه دارد.


رفتار و شخصیت سگ نژاد تریر

نژادهای تریر به مهارتهای خاصی نیاز دارد تا بتواند شخصیت خود را توسعه دهد. در ادامه به رفتارهای یک سگ نژاد تریر اشاره میکنیم:


سرگرم کننده و فعال

تریرها زندگی را دوست دارند و همیشه برای یک بازی یا ماجراجویی آماده هستند. بنابراین برای افرادی که میخواهند سگشان را با خود به همه جا ببرند، تریرها یک گزینه عالی هستند. با وجود اینکه معمولاً سگ‌های تریر کوچک هستند، از پیاده روی و ورزش زیاد لذت می‌برند. برای افراد علاقه‌مند به تناسب اندام یا فقط کسانی که از بیرون رفتن و گردش کردن لذت می‌برند، تریرها ایده آل خواهند بود.

سگ نژاد تریر، سرگرم کننده و فعال


هشدار دهنده

با سابقه جستجوی حیوانات موذی، تریر اولین موجودی است که تقریباً هر چیزی را به شما هشدار میدهد. تریرها علاوه بر هوشیاری بالا، سریعاً هر اقدامی را که احساس میکنند لازم است، انجام میدهند. آنها میتوانند به سگهای دیگر واکنش نشان دهند و ممکن است حتی گربه‌ها را شکار کنند.


شجاع و مستقل

هر سگی که بتواند موش را شکار کند، باید هم سرسخت و هم شجاع باشد و بیشتر سگهای تریر این مهارتها را در وجود خود دارند. اگر سگی میخواهید که به تک تک کلمات شما پایبند باشد یا 100 درصد مطیع باشد، احتمالاً تریر انتخاب خوبی نیست. آنها میتوانند برای رفتار خوب آموزش ببینند، اما به ندرت مطیع هستند! تریرها همچنین ممکن است با غریبه‌ها رفتار خوبی نداشته باشند.


بالقوه پر سر و صدا

شاید برایتان کمی عجیب باشد که بدانید برخی از نژادهای تریر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند! به عنوان مثال اگر تریر شما خسته، پراسترس یا هیجان زده شود، میتواند با پارس‌های مکرر باعث ناراحتی شما شود. بنابراین شما باید به صداهایی که یک تریر از خود در می‌آورد دقت کنید. چون هر کدام از آنها میتواند در مورد وضعیت روحی یا جسمی سگ به شما اطلاعاتی دهد.


پرجنب و جوش

نژادهای تریر در واقع نوعی از سگهای حفاری هستند، زیرا علاقه خاصی به کندن گودال دارند. این نژاد همچنین عاشق پاره کردن همه چیز هستند! بنابراین اگر این غریزه به درستی هدایت نشود، میتواند مخرب باشد و اشیا خانه یا محل زندگی خود را تخریب کند. اگر گاز نگرفتن آموزش داده نشود، تریر میتواند به دستان شما صدمه جدی بزند. با برخی آموزشهای ساده میتوان از گاز گرفتن سگها جلوگیری کرد.


نکات مهم در نگهداری از سگ نژاد تریر

برخی از افراد به اشتباه فکر میکنند که نگهداری از سگ کار بسیار آسانی است و میتوانند به راحتی یک سگ را به خانه بیاورند و با او زندگی کنند. اما قبل از آوردن سگ نژاد تریر به خانه چند نکته وجود دارد که بهتر است بدانید:  


ورزش و بازی

با وجود اندازه کوچکشان، یک تریر به طور شگفت انگیزی فعال و پرانرژی است. تریرها حداقل به یک ساعت ورزش در روز نیاز دارند. نژاد تریر شما از پیاده ‌روی برای کاوش در مناطق شهری، دویدن در مناطق امن، تعقیب توپ در ساحل یا دویدن به دنبال سنجاب‌ها و پرندگان در پارک‌ها لذت می‌برد. در جنگل‌ها تریرها میتوانند به یک ماجراجویی غیرمنتظره تبدیل شوند، پس سعی کنید با آموزش از آنها محافظت کنید، اما اگر سگ شما همیشه در اواسط تعقیب و گریز به حرف گوش نمیدهد، تعجب نکنید! زیرا کمی لجوج بودن در ذات تریرها است. 

به پیاده روی تنوع بیشتری بدهید، زیرا این سگها از محیطها و بوهای جدید لذت می‌برند. آنها میتوانند در محیطهای جدید زیر درختان را کاوش کرده و حفاری کنند. بنابراین هرچه بیشتر بتوانند در طول ورزش این کارها را انجام دهند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت. تریرها معمولاً از طناب کشی بسیار لذت می‌برند. آرواره‌های قوی و قاطعیت زیاد باعث میشود تا تریر هر کاری کند تا شما را شکست دهد.

ورزش و بازی با سگ تریر


توجه داشته باشید که فقط بزرگسالان باید این بازی را با این نوع سگها انجام دهند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنند، حتی یک تریر کوچک و بامزه میتواند هنگام بازی، کودک را زخمی کند یا به طور تصادفی دستش را گاز بگیرید. بسیاری از نژادهای تریر عاشق تعقیب و پریدن روی اجسام متحرک هستند. از طرف دیگر، اگر میخواهید تریرها را در حین انجام کارهای دیگر سرگرم کنید، از دستگاه حباب ‌سازی که مخصوص سگها ساخته شده است استفاده کنید. اینها را میتوان به صورت آنلاین و از برخی از فروشگاه‌های حیوانات خانگی خریداری کرد. بازی با حباب آنها را بسیار هیجان زده خواهد کرد و شما هم از بازی با سگ خود لذت خواهید برد.


آموزش سگ

بسیاری از تریرها به آموزش با سرگرمی نیاز دارند. برخی جلسات آموزشی ممکن است برای سگ تحریک کننده باشد، به همین دلیل استخدام یک مربی یا کمک گرفتن از دامپزشک مناسب خواهد بود. با این حال، تریرها باهوش هستند و با مالکی که آنها را درک میکند و هم حوصله و هم حس شوخ طبعی دارد، میتوانند به طرز شگفت آوری تعامل خوبی داشته باشند.

مشاوره آنلاین رفتارشناسی سگ


جامعه پذیری سگ

تریرها برای کار پرورش داده میشوند و ممکن است با سگ‌های دیگر مشکل داشته باشند. برای اجتماعی شدن یک تریر باید آموزش لازم به او داده شود. نژادهای تریر عموماً خانواده خود را دوست دارند، اما نسبت به افراد غریبه میتوانند کمی خشن باشند. حتی برخی از آنها تحمل زیادی برای کودکان و سر و صدا و دویدن در اطراف ندارند. با این حال، نژادهای مختلف بسیار متفاوت هستند و حتی برخی از آنها اجتماعی‌تر هستند. 

آموزش به سگ تریر برای اجتماعی شدن


نگهداری از سگ نژاد تریر

با وجود اندازه نسبتا کوچکشان، تریرها خانه را با انرژی و عشق به زندگی پر میکنند.  اغلب افرادی که تریرها را به عنوان حیوان خانگی انتخاب میکنند احساس رضایت و شادمانی دارند. اما قبل از آنکه یک تریر را به خانه بیاورید بهتر است که بدانید نژادهای سگ تریر بسیار فعال هستند و دوست دارند هر چیزی را کاوش کنند. بنابراین اگر فردی آرام هستید و چندان اهل جنب و جوش کردن نیستید بهتر است که کمی بیشتر تحقیق کنید. 

نگهداری از سگ تریر

 

کلام آخر

نژاد سگ تریر برای شکار، کشتن حیوانات موذی و نگهبانی پرورش داده می‌شوند. تریرها با وجود اندازه کوچکشان، به طور شگفت انگیزی فعال و پرانرژی هستند. اکثر تریرها در حال حاضر به عنوان حیوانات خانگی و حیوانات همراه نگهداری میشوند. آنها معمولاً محبت و وفاداری زیادی را به صاحبان خود نشان میدهند.

 

منابع :

                                                     

 

۴
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید