۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ

راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ برای بسیاری از صاحبان این حیوان دوست داشتنی از اهمیت بسیاری برخوردار است. سگ‌ها این حیوانات مهربان و وفادار برای حفظ سلامت خود به یک تغذیه کامل و سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارند. این مواد ضروری از طریق تغذیه و رژیم غذایی باید به بدن سگ‌ها برسد اما اگر تغذیه سگ فاقد این مواد مغذی باشد و یا سگ دچار بیماری خاصی شود ممکن است به مکمل و ویتامین سگ نیاز پیدا کند. برای تهیه این مکمل‌ها لازم است صاحبان این حیوان دوست داشتنی با راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ‌ها آشنا باشند تا نیاز سگ خود را بشناسند و بهترین مکمل و ویتامین‌ها را برای او تهیه کنند.

خرید مکمل و ویتامین برای سگ


نکات مهم در راهنمای خرید مکمل و مولتی ویتامین سگ


در قدم اول و پیش از خرید هرگونه مکمل و ویتامین شما باید بدانید که آیا سگ شما به این محصولات نیاز دارد یا خیر؟! کارشناسان عقیده دارند که اگر سگ شما غذای آماده  یا تجاری مصرف می‌کند احتمال بسیار کمی دارد که دچار کمبود ویتامین شود مگر اینکه دچار یک بیماری خاص یا مشکلاتی نظیر کمبود یا اضافه وزن باشد. بنابراین خرید مکمل و ویتامین باید تحت نظر دامپزشک و با توجه به کمبودهای بدنی سگ صورت گیرد.

اگر سگ شما به این مکمل‌ها نیاز داشته باشد باید به طور کامل با راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ آشنا باشید تا بهترین گزینه ها را انتخاب کنید اما پیش از هر چیز باید بدانید مکمل و مولتی ویتامین سگ چیست؟


مکمل و مولتی ویتامین سگ چیست؟

مکمل و مولتی ویتامین سگ محصولی است که از ترکیب ویتامین‌های مختلف و مواد معدنی به تولید می‌رسد. مکمل و ویتامین سگ می‌تواند تنها حاوی یک ویتامین یا ماده معدنی باشد یا ترکیبی از تعدادی از آنها را در برداشته باشد.
مکمل‌ها به دلیل ترکیبات خاص خود می‌توانند اثرات مثبتی بر روی بدن حیوان داشته باشند به طور مثال به بهبود وضعیت مو و پوست، رشد استخوان‌ها و دندان‌های سگ کمک کنند و یا به تقویت سیستم بدنیش بپردازند.

مکمل و مولتی ویتامین سگ ویژگی و ترکیبات آن


یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ آشنایی با انواع مختلف آنها است. این محصولات در انواع مختلفی تولید میشوند و حاوی مواد متفاوتی هستند. انواع زیر از جمله شکلهایی هستند که در بازار موجود است:


قرص مولتی ویتامین سگ

همان‌طور که از نام این محصول پیداست به شکل قرص تولید می‌شود و به طور معمول از یک ویتامین یا ماده معدنی یا ترکیبی از آن‌ها تشکیل شده است. قرص مولتی ویتامین می‌تواند به تقویت ساز و کار دفاعی بدن کمک کند تا در برابر عوامل خارجی مقاوم باشد. این قرص‌ها به گونه ای طراحی شده اند که هضم راحت و انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.


شربت مولتی ویتامین سگ

شربت مکمل مناسب سگ‌هایی است که تمایل چندانی به قرص خوردن ندارند. شربت‌ها نیز با توجه به ترکیبات خود می‌توانند در جلوگیری از ریزش مو و تقویت ساختار مو و پوست سگ‌ها موثر باشند. شربت مولتی ویتامین هم‌چنین در بهبود سلامت قلب و میزان افزایش انرژی سگ موثر است.


خمیر مولتی ویتامین سگ

خمیرهای مولتی ویتامین سگ مجموعه ای کامل از ویتامین‌ها را دارند و می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن سگ کمک کنند. هم‌چنین این مکمل نقش مهمی در بهبود رشد سگ دارد و به دلیل طعم و مزه خود مورد علاقه سگ‌ها است.


قطره مولتی ویتامین سگ

از قطره‌ها به عنوان مکمل در کنار غذای اصلی استفاده می‌شود. قطره ها به گونه ای تولید میشوند که نیاز روزانه سگ به ویتامین‌ها و مواد معدنی را تأمین کنند. هم‌چنین استفاده از آ‌ن‌ها برای مشکلات گوارشی بسیار مفید است و سگ‌هایی که دچار زخم معده اند یا در دوران نقاهت به سر میبرند با استفاده از این قطره میتوانند سریع‌تر بهبود یابند.


فواید مکمل و ویتامین برای سگ

همان‌طور که تا اینجای مقاله راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ متوجه شده‌اید؛ فواید این مکملها برای سگ بسیار است. در ادامه به تعدادی از فواید کلی و مهم مکمل ها اشاره می‌کنیم:

  • بهبود گوارش سگ به دلیل وجود مواد پروبیوتیک و آنزیم‌های گوارشی
  • تقویت سیستم دفاعی بدن سگ در برابر بیماری‌ها به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف
  • بهبود سلامت پوست و مو و جلوگیری از ریزش موهای سگ
  • افزایش انرژی و شادابی سگ
     

اثرات ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مکمل ها بر بدن سگ

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ توجه به نقش هر کدام از ویتامینها در سلامت بخشهای مختلف بدن سگ است. این ویتامینها، به تفکیک اثرات زیر را دارند:

فواید و اثرات ویتامین ها و مواد معدنی بر بدن سگ


 ویتامین E

این ویتامین نقش مهمی در بهبود سلامت چشم، عضله و سلول‌های بدن دارد. همچنین به عملکرد بهتر سلول‌ها کمک می‌کند و برای متابولیسم چربی ضروری است.


ویتامین K

ویتامین کا باعث افزایش انعقاد خون می‌شود و کمبود آن در زمان جراحت سگ می‌تواند عوارض خطرناکی ایجاد کند.


ویتامین D

این ویتامین در رشد صحیح استخوان‌ها و ماهیچه های سگ بسیار موثر است و یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری برای توله سگ‌ها است. ویتامین دی به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند؛ به همین دلیل برای سگ‌هایی که دچار کمبود این ماده هستند ضروری است.

 

ویتامین A

این ویتامین نقش مهمی در بهبود سیستم ایمنی بدن دارد و اثرات مثبتی نیز روی بینایی می‌گذارد. عملکرد حرکتی نیز با تامین مقدار مناسبی از این ویتامین بهبود پیدا می‌کند.


ویتامین C

در بدن سگ ویتامین سی تولید می‌شود اما در مواقعی که سگ دچار استرس‌های فیزیکی یا عاطفی است  یا در مدت زمانی طولانی بیمار بوده با کاهش این ویتامین مواجه می‌گردد؛ به همین دلیل این ویتامین باید از طریق مکمل‌ها تامین شود.


ویتامین  B

ویتامین ب به گروهی از ویتامین‌ها گفته می‌شود که نقش مهمی در بخش‌های مختلف بدن سگ ایفا می‌کنند. ویتامین‌های گروه ب در تولید انرژی، بهبود گوارش، اعصاب و تنظیم هورمون‌ها نقش مهمی دارند.


سگ ها بر اساس نژاد خود به چه ویتامین هایی نیاز دارند؟

از جمله موارد دیگر که در راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ باید به آن توجه کنید نیاز نژاد سگ شما به مکمل‌های خاص است. در ادامه به نژادهای محبوب سگ و نیازهای بدنی آن‌ها به انواع مکمل و ویتامین‌های مختلف بیشتر می‌پردازیم:

سگ ها بر اساس نژاد چه ویتامین های می خوردند


سگ هاسکی

هاسکی شباهت بسیاری با گرگ دارد و سلامت و عمر آن بسیار به نوع تغذیه اش وابسته است؛ بنابراین توجه به غذای سگ هاسکی و تأمین مواد معدنی و ویتامین‌های لازم نقش مهمی در سلامتی‌اش ایفا می‌کند. این سگ به ویتامین‌هایی نظیر A، E، B و ... نیاز دارد و این ویتامین‌ها یا باید از طریق تغذیه و یا استفاده از مکمل‌ها به بدن او برسند.


سگ شیتزو

این سگِ بسیار مهربان و دوست داشتنی هم‌چون دیگر گونه ها به میزان کافی از ویتامین‌ها نیاز دارد. شما باید با کمک تغذیه یا مکمل‌ها انواع ویتامینهای B و K، اسید فولیک و کولین را در بدنش تأمین کنید.


سگ ژرمن

این نژاد بسیار بزرگ و فعال، بدن ورزیده و عضلانی دارد و به میزان مناسبی از مواد معدنی و ویتامین‌ها نیازمند است. تغذیه آن‌ها باید حاوی این مواد باشد در غیر این صورت به سرعت انرژی خود را از دست می‌دهند و دچار مشکل می‌شوند. در هنگام اجرای راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ باید به موادی که بدن این سگ بسیار فعال و قوی نیاز دارد توجه ویژه شود.


بولداگ

این نژاد، بدن کوچک، پهن و عضلانی دارد. بولداگ علاوه بر ویتامین‌ها نیاز به مواد معدنی دارد تا در صورت کمبود گلبول‌های قرمز دچار مشکل نشود. ویتامین ب و ویتامین ای از دیگر ویتامین‌هایی هستند که باید همواره در بدنش تأمین باشند.

قرص مولتی ویتامین سگ بیفار مدل Top 10 تعداد 180 عددی


طریقه مصرف مکمل ها در راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ

پس از اینکه تشخیص داده شد بدن سگ شما دچار چه کمبودهایی است و باید از چه ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کند طریقه مصرف مکمل‌ها بسیار اهمیت دارد. اینکه یک مکمل به چه شکل مصرف شود به نوع و شکل آن و هم‌چنین تجویز دامپزشک بستگی دارد. ممکن است دامپزشک به طور مثال از شما بخواهد روزانه یک عدد قرص به سگ خود بدهید و یا اگر کمبود او بیش از حد است از دو قرص استفاده کنید بنابراین برای اینکه بدانید طریقه مصرف مکمل سگ چگونه است بهترین کار این است که با دامپزشک مشورت کنید.


عوارض مصرف بیش از حد مکمل و مولتی ویتامین در سگ ها

ویتامین‌ها و مواد معدنی در صورت انباشت بیش از حد در بدن میتوانند آسیب زننده باشند. به همین دلیل اگر بدون نظر دامپزشک و خودسرانه مکمل‌ها را در میزان بالا به سگ خود دهید باعث مشکلات بسیاری برای او می‌شوید. تورم شکم، شوک، لرزش و تشنج عضلانی، تشنج و ... همگی می‌توانند از عوارض جانبی مصرف بیش از حد مکمل‌ها در سگ باشند.


لزوم مصرف ویتامین و مکمل برای رشد توله سگ 

در راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ، به توله سگ‌ها نیز اهمیت داده می‌شود. این حیوانات کوچک دوست داشتنی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشند در موارد بسیار کم ممکن است به مکمل و ویتامین سگ نیاز پیدا کنند. اگر به شیر مادر خود دسترسی نداشته باشند و یا دچار نقص‌های ایمنی و ارثی باشند بهتر است مکمل‌ها به برنامه غذایی‌شان اضافه شود. باید دانست تشخیص این مسئله به عهده دامپزشک است.

لزوم مصرف ویتامین و مکمل بر رشد توله سگ


مکمل و ویتامین سگ برای سگ دچار ریزش مو

ریزش موی سگ‌ها امری طبیعی است اما اگر میزان آن بیش از حد باشد باید به دنبال علت آن باشید. بسیاری مواقع این مشکل به دلیل کمبود ویتامین‌های گروه B در بدن سگ است. بنابراین اگر با این مسئله مواجه هستید به دامپزشک مراجعه کنید تا در صورت کمبود این ویتامین با استفاده از مکمل‌ها مشکل بهبود یابد.


مکمل و ویتامین برای سگ باردار

دوره بارداری حیوانات هم‌چون بارداری انسان‌ها دوره حساسی است و بسیار مهم است که تغذیه سگ در این دوره بر پایه اصول خاصی باشد و ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم به بدن او رسانده شود. نیاز سگ در دوران بارداری به این مواد دوچندان است به همین دلیل در کنار تغذیه مناسب ممکن است به استفاده از مکمل‌های مجاز نیاز باشد. استفاده از مکمل‌هایی با انواع ویتامین‌های A،E ، B  و...  می‌تواند باعث تضمین سلامت مادر و فرزند او هنگام تولد شود.


آیا می توانیم از مولتی ویتامین انسان برای سگ ها استفاده کنیم؟

نکته ممنوعه در راهنمای خرید مکمل و ویتامین برای سگ، عدم استفاده از مکمل‌های انسانی برای آن‌ها است. مکمل‌های انسانی برپایه نیازهای بدن انسان تهیه شده اند و می‌توانند برای سگ‌ها ایجاد مسمومیت کنند. هم‌چنین برخی مواد مورد استفاده شده در مکمل‌های انسانی هم‌چون آهن، ویتامین دی، کلسیم و زایلیتول می‌توانند در صورت ازدیاد در بدن سگ اثرات سمی داشته باشند و او را بیمار کنند. البته در برخی موارد و با نظر دامپزشک می‌توان برای سگ‌ها از این ویتامین‌ها استفاده کرد.


کلام آخر

آشنایی با نکات مهم راهنمای خرید مکمل و ویتامین سگ یکی از مهم‌ترین کارهایی است که شما باید برای نگهداری از این حیوان دوست داشتنی انجام دهید. سگ‌ها با داشتن یک تغذیه متعادل کمتر به مصرف مکمل و ویتامین نیاز خواهند داشت اما ممکن است بنابر شرایطی هم‌چون بارداری، بیماری و ... لازم باشد تا مکمل مصرف کنند. بنابراین اگر احساس می‌کنید سگ شما مثل سابق پرانرژی نیست یا علائم کمبود برخی از ویتامین‌ها را نشان می‌دهد حتماً با مراجعه به دامپزشک میزان ویتامین‌ها و مواد معدنی را در بدن او بسنجید و در صورت کمبود از مکمل و ویتامین‌های مورد نیاز استفاده کنید تا سلامتش بازگردد.
 

منابع:



 

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید