۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

چگونه وزن توله سگ لاغرم را بالا ببرم؟

چگونه متوجه می‌شوید که سگتان کم وزن است؟ ساده‌ترین راه برای تشخیص این است که نگاهی به استخوان‌های برجسته بدن حیوان خانگی خود بیندازید. آیا ستون فقرات، دنده‌ها و استخوان‌های لگن سگ شما بدون هیچ اثری از چربی قابل مشاهده است؟ آیا سگ شما همیشه بی‌حال است؟ آیا خز حیوان درخشندگی خود را از دست داده است؟ اگر پاسخ این سؤالات مثبت است، شاید سگ شما دچار کمبود وزن باشد و به تغذیه اضافی نیاز داشته باشد. شما باید سگ خود را نزد دامپزشک ببرید تا دلایل پزشکی زمینه‌ای برای وزن کم حیوان مانند پرکاری تیروئید را رد کنید. در ادامه به نحوه بالا بردن وزن سگ اشاره می‌کنیم.

 

افزایش وزن توله سگ


چرا سگ من وزن اضافه نمی‌کند؟

دلایل مختلفی وجود دارند که چرا سگ شما ممکن است در زمانی که باید وزن اضافه نمی‌کند. سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها، زمانی که احساس استرس می‌کنند، تمایل به کاهش وزن دارند. اگر این دلیلی است که سگ شما وزن اضافه نمی‌کند، باید علت آن را پیدا کنید و به او کمک کنید استرس خود را مدیریت کند. روش‌های آموزشی تنبیهی نیز باعث می‌شوند که سگ‌ها احساس استرس کنند. دامپزشک یا مربی می‌تواند به شما کمک کند تا علت استرس آن‌ها را بیابید و به شما در رفع مشکل کمک کند.


اگر کاهش وزن حیوان ناگهانی به نظر می‌رسد؛ به خصوص اگر با علائم دیگری مانند استفراغ یا تب همراه باشد، باید سگ خود را در اسرع وقت نزد دامپزشک خود ببرید. برای سگ‌هایی که اخیراً نجات یافته‌اند، چه از یک پناهگاه یا به عنوان یک سگ ولگرد، کم وزن بودن امری غیر معمول نیست، زیرا حیوان از بودن در محیط جدید استرس دارد.


سگ‌های مسن اغلب بیش از آنچه باید وزن کم می‌کنند. گاهی اوقات مواردی مانند پوسیدگی دندان یا درد دهان است که جویدن غذا را برای آنها چالش برانگیز می‌کند و این امر خوردن غذای کافی برای حفظ وزن سالم را برای آنها دشوار می‌سازد. غذای مرطوب، تازه یا غذایی که به ‌طور خاص برای سگ‌های مسن‌تر فرموله شده است، می‌تواند غذا خوردن و افزایش وزن را برای حیوان راحت‌تر کند.

 

افزایش وزن توله سگ


چطور وزن سگ را افزایش دهیم؟

در ادامه به چند نکته و ترفند برای کمک به افزایش وزن سگ می‌پردازیم. برای سلامتی مطلوب، داشتن یک تعادل خوب از رژیم غذایی و ورزش بسیار مهم است. در ادامه به نحوه اضافه کردن وزن در سگ‌ها اشاره می‌کنیم:


مواد غذایی با پروتئین یا چربی بیشتر

هر کسی که تا به حال یک توله سگ بزرگ کرده باشد، می‌داند که غذاهای پرچربی و پروتئین چقدر ضروری هستند. چربی و پروتئین به رشد و تکامل سگ‌های جوان کمک می‌کند و برای پیشرفت سالم توله ‌سگ‌ها به بزرگسالی بسیار مهم است. در حالی که این غذاها می‌توانند گران‌تر از غذای معمولی سگ باشند، باید با دقت مصرف شوند. غذاهای پر پروتئین و چربی برای سگ‌هایی که نیاز به افزایش وزن دارند عالی هستند.


تغذیه سگ خود با رژیم غذایی سرشار از چربی و پروتئین به سگ شما کمک می‌کند تا به مرور زمان وزن خود را افزایش دهد. غذاهای سرشار از پروتئین و چربی به وزن سالم سگ شما کمک می‌کنند و شما باید در عرض چند هفته متوجه افزایش وزن خود شوید. اگر می‌توانید یک غذای سگ با درصد پروتئین بالاتر پیدا کنید، می‌توانید آن را بلافاصله به پروتئین گوشتی که به سگ خود غذا می‌دهید اضافه کنید.


اگر می‌خواهید پروتئین‌های گوشت را با مواد مغذی بالاتر جایگزین کنید، ابتدا کمی از غذای جدید را در رژیم غذایی اصلی سگ خود آزمایش کنید تا از ناراحتی معده جلوگیری نمایید. با 90 درصد غذای قدیمی و 10 درصد غذای جدید شروع کنید و هر روز نسبت غذای تازه را افزایش دهید تا زمانی که به 100 درصد غذای جدید برسید. ممکن است 10 تا 14 روز طول بکشد تا این انتقال غذایی صورت گیرد و سگ شما ممکن است هنوز برای چند هفته در معده‌اش احساس ناراحتی کند، اما اگر نگران این موضوع هستید، حتما با دامپزشک مشورت کنید.

 

مواد مغذی برای افزایش وزن توله سگ


تدوین برنامه جدید تغذیه

غذا توسط سگ‌ها کمی متفاوت از انسان‌ها پردازش و متابولیزه می‌شود. به عنوان مثال، افرادی که چند ساعت قبل از خواب غذا می‌خورند، احتمال افزایش وزن در آنها بیشتر است. خوردن درست قبل از خواب بدن شما را تشویق می‌کند تا مواد مغذی را به عنوان چربی ذخیره کند. با استفاده از این تئوری می‌توانید به سگ خود کمک کنید تا مقداری وزن اضافه کند.


اگر سگ شما مانند بیشتر سگ‌ها دو بار در روز غذا می‌خورد، به این فکر کنید که وعده غذایی کمتری در صبح و مقدار قابل توجهی در شب قبل از خواب به او بدهید. این موضوع به بدن حیوان کمک می‌کند تا در هنگام خواب به جای سوزاندن چربی، چربی را ذخیره کند. روش دیگر برای افزایش وزن این است که به طور مکرر به سگ خود غذا بدهید.

 

برنامه غذایی سگ


با تقسیم دوزهای غذایی روزانه سگ خود در سه یا چهار وعده غذایی، سگ شما در طول روز مواد مغذی دریافت می‌کند و به او کمک می‌کند وزن خود را افزایش دهد. مهم است که به یاد داشته باشید سگ شما نباید بلافاصله بعد از غذا خوردن خیلی فعال باشد. سعی کنید حداقل نیم ساعت بعد از غذا قبل از ورزش سگ خود صبر کنید.


سیب زمینی شیرین و کدو تنبل

سیب زمینی شیرین و کدو تنبل راه‌های فوق العاده‌ای هستند که به سگ شما کمک می‌کنند تا به روشی سالم وزن خود را افزایش دهد. برای جلوگیری از پروتئین بیش از حد در رژیم غذایی سگ خود و در عین حال کمک به افزایش وزن او، اضافه کردن سیب زمینی شیرین و کدو تنبل را به غذایش در نظر بگیرید.


تقویت رژیم غذایی با چربی و فیبر به هضم سگ شما همراه با افزایش وزن کمک می‌کند. می‌توانید کنسرو سیب زمینی شیرین و کدو تنبل کنسرو شده را از فروشگاه مواد غذایی محلی خود خریداری کنید. مطمئن شوید که از سگ خود در چند روز اولی که این مکمل‌ها را در رژیم غذایی او قرار می‌دهید مراقبت می‌کنید تا مطمئن شوید که حرکات روده او نامنظم نیست.

 

سیب زمینی شیرین و کدو تنبل برای گربه


ارائه رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای مرطوب

غذاهای مرطوب یا تازه ممکن است برای سگ شما جذاب‌تر باشند زیرا بوی قوی‌تری نسبت به کیبل خشک دارند. ممکن است که برای توله شما غذای خشک جذابیتی نداشته باشد. اگر اینطور است، شاید بخواهید در مورد یک غذای جایگزین فکر کنید. اگر قصد دارید به سگ خود غذای تازه مانند گوشت و سبزیجات بدهید، مطمئن شوید که غذایش فاسد نشود. غذاهای مرطوب یا تازه باید بلافاصله پس از باز شدن استفاده شوند. اگر توله سگ شما با غذای سرد خارج از یخچال مشکل دارد، غذای گرم را در نظر بگیرید.

 

غذای مرطوب برای سگ


چگونه به افزایش وزن توله سگ خود کمک کنیم؟

هنگام بزرگ کردن یک توله سگ با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید. افزایش وزن یکی از آنهاست. همه همیشه توله سگ‌ها را با چاق بودن و خزشان ستایش می‌کنند. اما اگر توله سگ قادر به افزایش وزن نباشد چه باید کرد؟ موضوع فقط شایان ستایش بودن نیست، بلکه به سلامت توله سگ نیز مربوط می‌شود. توله سگ جوان شما ممکن است به دلایل مختلفی کم وزن باشد. توله سگ ممکن است اخیراً از یک بیماری در حال بهبودی باشد.


قبل از اینکه توله سگ خود را در رژیم غذایی جدید قرار دهید، به دامپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که کاهش وزن به دلیل یک بیماری زمینه‌ای نیست. در صورت بروز یک مشکل جدی پزشکی، توله سگ شما ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشد. پس از اینکه دامپزشک شما وجود چنین بیماری جدی را رد کرد، می‌توانید با آنها صحبت کنید و روی یک برنامه غذایی جدید برای توله سگ خود کار کنید. حتما از دامپزشکتان بخواهید که توله سگ شما را از نظر وجود انگل در معده بررسی کند.

 

بردن سگ نزد دامپزشکی


زمانی که در دامپزشکی هستید، وزن توله سگ خود را در نظر بگیرید. پس از حدود یک ماه دنبال کردن یک برنامه غذایی جدید، وزن حیوان خانگی خود را دوباره بررسی کنید. بررسی وزن حیوان به طور منظم به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که آیا بهبود قابل توجهی صورت گرفته است یا خیر؟


اضافه کردن یک وعده غذایی اضافی

تغذیه توله سگ با یک وعده غذایی پر کالری می‌تواند مفید باشد. شما می‌توانید کدو تنبل یا سیب زمینی شیرین را امتحان کنید. کره بادام زمینی شیرین نشده نیز گزینه خوبی است. بسیاری از دامپزشکان پیشنهاد می‌کنند که سگ‌ها باید غذای تجاری را با گوشت 100 درصد واقعی به عنوان یک وعده غذایی اضافی بخورند، زیرا این غذاها کالری بیشتری نسبت به غذای خانگی معمولی توله سگ دارند.


افزودن این وعده غذایی اضافی نیز می‌تواند برای سگ خورنده شما بسیار جذاب باشد. مطمئن شوید که سگ شما به هیچ یک از این مواد غذایی حساسیت ندارد. با این حال، اضافه کردن کالری اضافی به رژیم غذایی آنها نیز به این معنی است که سگ‌ها باید کمی سخت‌تر از قبل ورزش کنند. شما می‌توانید این کار را با طولانی کردن پیاده روی برای نیم ساعت بیشتر انجام دهید.

 

دادن وعده غذایی به سگ


ارائه برنامه منظم برای ورزش

غیر فعال ماندن در بخش زیادی از روز می‌تواند توله سگ شما را بی‌حال کند و در نتیجه اشتهای حیوان را کاهش دهد. توله سگ خود را برای یک یا دو ساعت به پیاده روی ببرید. سگ شما ممکن است در حین پیاده روی شروع به دویدن و بازی کند. ورزش منظم روزانه به افزایش اشتهای توله سگ شما کمک می‌کند، بنابراین به جیوان اجازه دهید غذای مغذی بیشتری بخورد. اگر هیچ یک از نکات بالا جواب ندادند، ممکن است لازم باشد دوباره به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک می‌تواند مکمل‌های افزایش وزن سالم را برای توله سگ شما تجویز کند تا به این روند کمک کند.
 

ورزش کردن روزانه سگ


آیا توله سگ شما قادر به افزایش وزن نیست؟

داشتن یک توله سگ می‌تواند چالش برانگیز و اغلب بسیار نگران کننده باشد. والدین جدید توله سگ باید در مورد مقدار کافی غذا به توله سگ خود بیاموزند و به حیوان غذا بدهند، زیرا تغذیه ناکافی طولانی مدت می‌تواند باعث سو تغذیه و خطرات جدی برای سلامتی شود. غذای سرو شده باید همیشه متناسب با وزن توله شما باشد. پیگیری وزن توله سگ شما برای تامین مقدار مناسب غذای مورد نیاز بدن توله سگ بسیار مهم است.


غذایی که به سگ خود می‌دهید باید همیشه حاوی تمام مواد مغذی مناسب برای رشد و نمو سالم باشد. اگر ارزش غذایی روزانه که باید برآورده شود مناسب نباشد، به طور طبیعی منجر به کاهش وزن یا ناتوانی در افزایش وزن می‌شود. برخی از مواد مغذی لازم برای تغذیه سگ عبارتند از:

 

  • پروتئین: پروتئین به ساخت و حفظ ماهیچه‌ها، بافت‌های بدن و اندام‌ها کمک می‌کند. چند منبع خوب پروتئین شامل گوشت گاو، ماهی، سویا و تخم مرغ هستند.
  • چربی‌ها: این یک منبع انرژی قابل توجه برای توله سگ شما است و برای داشتن پوست، چشم و بافت سالم مورد نیاز است.
  • کربوهیدرات‌ها: مانند چربی‌ها، انرژی لازم مورد نیاز توله سگ را نیز تامین می‌کنند. منابع خوب کربوهیدرات شامل نان، سیب زمینی و برنج هستند.
  • ویتامین‌ها و مواد معدنی: یک جزء ضروری است زیرا سگ‌ها نمی توانند ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری به جز ویتامین C تولید کنند. سهمیه روزانه سگ‌ها باید برای تشویق رشد سالم و افزایش وزن برآورده شود.

 

مواد مغذی برای توله سگ


مکمل‌های خارجی

اگر تلاش‌ها برای تغذیه زیاد بیهوده است، مکمل‌های خوراکی می‌توانند به وزن توله سگ شما کمک کنند. مکمل‌های با کیفیت خوب در اکثر فروشگاه‌های حیوانات خانگی موجود هستند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که توله سگ خود را از نظر کمبود ویتامین یا مواد معدنی بررسی کنید و مکمل‌هایی را خریداری کنید که حاوی چیزی است که بدن توله سگ شما فاقدش باشد. یک راه ساده و متداول برای تغذیه توله سگ با مکمل‌ها، پنهان کردن آنها در غذای مورد علاقه شان است.

 

مکمل های خارجی برای توله سگ


بیماری‌ها و اختلالات

معاینه کامل دامپزشکی راه دیگری است که می‌توانید به توله سگ خود کمک کنید. در بسیاری از مواقع بیماری‌ها و اختلالات خاصی می‌توانند باعث کاهش اشتها و کاهش شدید وزن شوند. برخی از این بیماری‌های سگ عبارتند از: دیابت، بیماری آدیسون، پرکاری تیروئید، اختلال مزمن روده‌ای از دست دادن پروتئین، اختلالات عصبی و انگل‌هایی که از تغذیه میزبان خود تغذیه می‌کنند. هوشیاری و آگاهی نسبت به علائم و نشانه‌های اولیه بیماری‌ها و اختلالات می‌توانند به نجات توله سگ شما از روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها ناراحتی کمک کنند.

 

کاهش اشتهای سگ


آیا غذای توله سگ به افزایش وزن سگ من کمک می‌کند؟

خرید غذای توله سگ می‌تواند به وزن سگ شما کمک کند، اما شما باید مطمئن شوید که این نوع غذای مناسب برای توله سگ است. غذای توله سگ معمولا کالری، پروتئین و چربی بیشتری نسبت به غذای سگ بالغ دارد. شما باید بتوانید کالری‌های ذکر شده روی بسته بندی یا لیست مواد تشکیل دهنده در وب سایت محصول را بیابید. همه این‌ها مواد مغذی هستند که به سگ‌ها کمک می‌کنند استخوان‌ها و ماهیچه‌های بزرگتر، قوی‌تر داشته باشند.


اگر سگ شما قبلاً غذای توله سگ می‌خورد، ممکن است متوجه شده باشید که از زمان شروع آن به طور قابل توجهی رشد کرده است. اما اگر نسبت به سنش هنوز کمی کوچک است یا به نظر می‌رسد که با وجود خوردن بیشتر وزن کم می‌کند، پس از مشورت با دامپزشک، شیر خشک حیوان به نوع دیگری تغییر دهید. اگر سگ شما به کالری بیشتری نسبت به آنچه در غذا ارائه می‌شود نیاز دارد، باید یک برند متفاوت پیدا کنید یا چند خوراکی اضافی به رژیم غذایی او اضافه نمایید.

 

بهترین غذا برای توله سگ


سوالات متداول

آیا کره بادام زمینی می‌تواند به وزن سگ من کمک کند؟
بله، احتمال این است که سگ شما قبلاً عاشق کره بادام زمینی باشد و محتوای چربی بالای آن برای کمک به افزایش وزن آنها عالی است. کره بادام زمینی حتی از بسیاری از خوراکی‌های سگ که در فروشگاه پیدا می‌کنید سالم‌تر است. سعی کنید به عنوان غذا به آنها کره بادام زمینی کاملا طبیعی بدهید و آن را با سبزیجاتی مانند هویج ترکیب کنید تا احتمال ناراحتی معده آنها کاهش پیدا کند.
آیا تخم مرغ می‌تواند باعث افزایش وزن سگ من شود؟


تخم مرغ سرشار از چربی و پروتئین سالم است تا به افزایش وزن سگ شما کمک کند. این غذاها همچنین آمینو اسیدهایی که توله سگ شما نیاز دارد، اما نمی‌تواند به طور طبیعی تولید کند را فراهم می‌کند. اسیدهای چرب موجود در تخم مرغ همچنین برای پوست و پوشش سگ شما مفید است. تخم مرغ یک میان وعده مغذی و آسان هضم است که می‌تواند به وزن سگ شما کمک کند.


آیا برنج به افزایش وزن سگ کمک می‌کند؟

برنج مملوء از کربوهیدرات است و اگر آن را به برنامه تغذیه‌اش اضافه کنید، مطمئناً به افزایش وزن سگتان کمک می‌کند. شما می‌توانید پروتئین‌های سالم دیگری را به آن اضافه کنید و برنج حتی می‌تواند به آرام شدن معده سگ شما نیز کمک کند؛ اگر او مستعد مشکلات شکمی است. برنج مواد مغذی، پروتئین یا چربی کافی برای تبدیل شدن به جزء اصلی وعده غذایی آن‌ها را فراهم نمی کند، اما می‌توانید آن را به سایر غذاهای او اضافه کنید تا سریعتر وزن اضافه کند.


سگ من غذا می‌خورد، اما وزن اضافه نمی‌کند، چرا؟
اگر به نظر می‌رسد سگ شما به طور معمول غذا می‌خورد، اما هنوز وزنش کم است و چیزی اضافه نمی‌کند، معمولا یکی از این دو اتفاق می‌افتد، اینکه شما به اندازه کافی به او غذا نمی‌دهید یا یک مشکل اساسی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد حیوان وزن اضافه کند. شما می‌توانید وعده غذا خوردن حیوان را بیشتر کنید، اما اگر باز هم موثر نبود، بهتر است توله سگ خود را نزد دامپزشک ببرید تا ببینید مشکل چیست.


چه چیز دیگری می‌توانم به غذای سگم اضافه کنم تا به افزایش وزنش کمک کنم؟
به غیر از کره بادام زمینی، تخم مرغ و برنج، می‌توانید غذاهایی مانند پنیر دلمه پر چرب، گوشت بدون چربی (خام یا پخته بسته به رژیم غذایی منظم سگ) و کینوا را ارائه دهید. کینوا حاوی اسیدهای آمینه برای عضله سازی است.قبل از ایجاد تغییرات اساسی در عادات غذایی سگ خود با دامپزشک صحبت کنید.

برنامه غذایی اختصاصی سگ و گربه


کلام آخر

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و وعده‌های غذایی، خوراکی‌ها، ورزش و تغییرات وزن حیوان خانگی را یادداشت کنید. سگ خود را هر هفته وزن کنید تا مراقب تغییرات وزن او و نحوه عملکرد روتین جدیدتان باشید. سعی کنید در طول روز به سگ خود وعده‌های غذایی کوچکتر بدهید. حتی زمانی که می‌خواهید سگ خود را چاق کنید، ورزش کردن همچنان مهم است. غذا و خوراکی‌های باکیفیت و زمان بازی کافی از مهم‌ترین چیزهایی هستند که سگ شما را خوشحال می‌کنند تا وزن سالمی داشته باشد.

منبع:

 

 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید