۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید غذای خشک سگ

همه حیوانات از جمله سگ‌ها زمانی که به آنها غذای متعادل و مناسبی داده شود، سالم و شاد هستند. سلامت سگ شما نیز با غذایی که به او می‌دهید تعیین می‌شود. انواع مختلفی از غذای سگ در بازار وجود دارند؛ اما غذای خشک سگ ساده‌ترین و در دسترس‌ترین نوع غذا برای تغذیه این حیوان خانگی است.

اگر غذای خشک را از بهترین برندهای بازار خریداری کنید، تمام مواد مغذی و مورد نیاز بدن سگ خود را تأمین میکنید. در این مقاله به شما کمک میکنیم تا در مورد ویژگی‌های غذای خشک، نکات مهم در خرید و بهترین برندهای موجود در بازار غذای سگ اطلاعات خود را کامل کنید.

 

راهنمای غذای خشک سگ


غذای خشک سگ چیست؟


در تولید غذای خشک مخلوط گوشت را پودر می‌کنند تا خمیری یکدست و قابل پخت ایجاد شود. پس از پخته شدن، خمیر از طریق سوراخ‌هایی با شکل خارج میشوند تا به صورت قطعات ریز (کیبل) شکل بگیرد. کیبل تحت یک فرآیند خشک شدن قرار میگیرد و سپس با چربی‌ها، روغن‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی اسپری شده و بسته می‌شود. برخی از رژیم‌های غذایی خشک سگ، پروبیوتیک‌های زنده را برای کمک به سلامت دستگاه گوارش و ایمنی حیوان اضافه می‌کنند.

 

مزایای غذای خشک برای سگ

غذای خشک سگ یا کیبل اغلب فواید خاصی را ارائه می‌دهد که غذای مرطوب این مزایا را ندارند. این مزایای عبارتند از:

  • سلامت دندان: غذای خشک سگها را تشویق میکند که غذای خود را بجوند که به جلوگیری از تجمع جرم و بیماری پریودنتال ثانویه کمک میکند.
  • راحتی در مصرف: در مقایسه با غذای مرطوب، رژیم‌های غذایی خشک نگهداری آسانی دارند؛ زیرا اگر در تمام روز کنار گذاشته شوند، فاسد نمیشوند.
  • قیمت بهتر: بسته به برند غذا، خرید و نگهداری طولانی مدت غذاهای خشک ممکن است هزینه کمتری داشته باشند. 
       

مزایای غذای خشک برای سگ

 

انتخاب بهترین غذای خشک برای سگ

سگ‌ها باید با یک رژیم غذایی متعادل با تمام مواد مغذی و مواد معدنی مناسب تغذیه شوند تا فعال و سالم بمانند. بهترین غذای خشک سگ باید حاوی پروتئین باکیفیت بالا و غلات کامل فرآوری نشده باشد. غلاتی مانند: گندم، سویا و ذرت را میتوان در کنار گوشت به عنوان منبع پروتئین در غذاهای خشک سگ استفاده کرد. گوشت منبع طبیعی پروتئین برای غذای سگ است؛ زیرا آمینو اسیدهای لازم را دارد که برای سلامتی این حیوانات ضروری هستند.
 

بهترین غذای خشک برای سگ



مطمئن شوید که غذای خشک سگ دارای پروتئین باکیفیتی است یا از گوشت تازه تهیه شده است. هم‌چنین باید از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید؛ زیرا احتمالاً ناسالم هستند. مقداری از ارزش طبیعی غذاهای خشک همیشه به دلیل گرما، فعل و انفعالات شیمیایی و فشار از بین می‌رود. هنگام خرید غذای خشک سگ برای حیوان خانگی خود باید محتوای کالری موجود در آن غذای خاص را در نظر بگیرید.

برای جلوگیری از چاق شدن سگ خود، غذای خشکی که حاوی فیبر بالا، غنی از پروتئین و کالری کم است را در نظر بگیرید. غذای خشک سگ محتوای چربی کمی دارد که برای کنترل افزایش وزن حیوان مهم است. البته، مقدار کالری دریافتی سگ شما به سن، نژاد، شرایط محیطی، فعالیت و سلامت جسمانی حیوان بستگی دارد. یک سگ سالم در رژیم غذایی سالم به هیچ نوع مکملی نیاز نخواهد داشت.

ازآن‌جایی‌که بهترین غذای خشک سگ تنها حاوی درصد کمی آب است، مهم خواهد بود که برای جلوگیری از کم‌آبی به حیوان خانگی آب زیادی بدهید. غذای خشک سگ در مقایسه با غذاهای مرطوب ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. هنگام خرید غذای سگ بهتر است مقادیر توصیه شده سازنده روی بسته بندی را به‌خوبی مطالعه کنید. این کار به شما یک دستورالعمل واضح در مورد مقدار غذایی که سگ شما باید به‌صورت روزانه مصرف کند ارائه میدهد.
 

بهترین مارک غذای خشک سگ

در ادامه به بهترین برندهای غذای خشک موجود در بازار اشاره میکنیم:


غذای خشک سگ نوتری مدل Adult 21 وزن 15 کیلوگرم

برند نوتری
کشور سازندهایران
مناسب برای مناسب سگ‌های بالغ


 

بهترین مارک غذای خشک سگ

 

ویژگی‌های محصول:

  •  حاوی 21 درصد پروتئین، 10 درصد رطوبت، 9 درصد چربی و 3 درصد فیبر
  • دارای ترکیبات گوشت مرغ تازه، ذرت، پودر گوشت مرغ، پودر گوشت قرمز، گندم  گلوتن، ماکارونی، پودر استخوان، پودر تخم مرغ کامل، مولتی ویتامین مواد معدنی کمیاب طعم دهنده طبیعی، ویتامین E، و آنتی اکسیدان، روغن گیاهی، چربی حیوانی و لیزین

 

غذای خشک سگ رویال کنین مدل Mini Adult وزن 2 کیلوگرم

برند رویال کنین
کشور سازنده    فرانسه
مناسب برای   مناسب سگ‌های بالغ نژاد کوچک

 

ویژگی‌های محصول:

  • برای وزن‌های یک تا 10 کیلوگرم
  •  حفظ وزن ایده‌آل
  • بسیار خوش خوراک
  • کاهش جرم و رسوب دندان
  • محافظت از پوست و مو
  • افزایش خوش خوراکی
  • حفظ وزن ایده آل

 

غذای خشک سگ نژاد کوچک مفید با طعم مرغ و ماهی وزن 500 گرم

برند  مفید
کشور سازنده  ایران
مناسب برایمناسب سگ‌های نژاد کوچک

 

ویژگی‌های محصول:

  • حاوی پروبیوتیک و پری‌بیوتیک
  • با مانان و گلوکان برای تثبیت فلور روده و دفاع ایمنی
  • پروتئین با کیفیت بالا
  •  بوی بد را کاهش می دهد.
  • حاوی امگا 3 و امگا 6

 

غذای خشک سگ جوسرا Josera Family Plus وزن 1 کیلوگرم

برند جوسرا
کشور سازنده  آلمان
مناسب برایمناسب سگ‌های باردار، شیرده و درحال‌رشد

 

بهترین مارک غذای خشک سگ

 

ویژگی‌های محصول:

  • حاوی تائورین و آنتی اکسیدان‌های ارزشمند
  • تقویت سلول‌های مغزی و رشد آنها
  • دارای مقدار زیادی انرژی و پروتئین
  •  برای سگ‌های باردار و شیرده و توله‌های آنها
  • بدون نیاز به تغییر غذا در دوران از شیرگرفتن

 

غذای خشک سگ فیدار مدل Mini Junior وزن 4 کیلوگرم

برند فیدار
کشور سازندهایران
مناسب برای مناسب سگ‌های جوان نژاد کوچک

   
 ویژگی‌های محصول:

  • مناسب برای سلامت پوست و مو
  • مناسب برای دستگاه گوارش
  • افزایش رشد و سلامت بدن
  • سبب تقویت سیستم عضلانی و همچنین محافظت از مفاصل

 

غذای خشک سگ بالغ رفلکس با طعم گوشت گاو و برنج Reflex Dog Adult Beef & Rice وزن 15 کیلوگرم

برندرفلکس
کشور سازندهترکیه
مناسب برایمناسب سگ‌های جوان نژاد کوچک

 

ویژگی‌های محصول:

  •  با طعم گوشت گاو
  • ارتقای عملکرد سیستم ایمنی
  • دارای هضم و دفع آسان
  • غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • کمک به حفظ سلامت پوست و مو 

نکات مهم در خرید غذای خشک

برای اطمینان از اینکه بهترین غذای خشک را برای سگ دوست داشتنی خود تهیه میکنید، مهم است که به چند نکته مهم به شرح زیر توجه کنید:
 

1- سن و  میزان سلامتی

قبل از شروع به بررسی غذاهای خشک، باید مطمئن شوید که نیازهای سگ خود را درک کرده‌اید. سگ‌ها در مراحل مختلف زندگی‌شان نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. برای مثال غذای توله سگ با سگ بالغ متفاوت است.

اگر مشکل سلامتی یا بیماری دارند، باید به این موضوع نیز توجه شود. مشورت گرفتن از دامپزشک در مورد سلامت سگ و نوع غذایی که ممکن است برای او مفید باشد، یک امر ضروری است.
 

غذای خشک سالم برای سگ


2- وجود پروتئین‌ها

سگها برخلاف گربه‌ها به صورت اجباری نیازی به خوردن گوشت ندارند. با این ‌حال، این حیوانات وفادار به مقادیر زیادی پروتئین و چربی در رژیم غذایی خود نیاز دارند؛ زیرا این مواد به رشد بافت‌ها و اندام‌ها و سیستم عصبی سگ شما کمک میکنند. سگها در طبیعت حدود 65 درصد پروتئین و 30 درصد چربی میخورند و بقیه آن بین کربوهیدرات‌ها و سایر مواد مغذی تقسیم میشود. به یاد داشته باشید، کربوهیدرات‌ها و غلات به سگ خود کاملاً خوب است.
 

3- وجود غلات کامل

سگها در غذای خود به کربوهیدرات (برنج قهوه‌ای، جو و بلغور جو دوسر) نیاز دارند. کربوهیدرات‌ها یک منبع عالی انرژی برای سگ شما خواهند بود. بسیاری از صاحبان سگها نسبت به آلرژی‌هایی که همراه با غلات در غذای سگ‌شان وجود دارد، محتاط هستند. با این حال، هرگز ثابت نشده است که میزان آلرژی مربوط به غلات بیشتر از گوشت یا مرغ است. گلوتن گندم به دلیل داشتن اسیدهای آمینه و قابلیت هضم 99 درصد در واقع یک محصول غذایی عالی برای سگهاست و حساسیت به گلوتن در سگها بسیار نادر است.
 

4- محصولات جانبی

محصولات جانبی میتوانند موادی مانند گلوتن و غلات یا سایر محصولات جانبی گوشت مانند قلب، کبد، کلیه‌ها و ریه‌ها مربوط باشند. همه محصولات جانبی بد نیستند. محصولات جانبی گوشت مانند اندام‌های داخلی حیوانات اهلی در واقع میتوانند برای سگ شما مفید باشند؛ زیرا مشابه نوع غذایی هستند که این حیوانات در طبیعت میخورند. حتی تولیدکنندگان معتبر فقط بهترین محصولات جانبی باکیفیت بالا را در غذای خود قرار میدهند، بنابراین نباید نگران وجود این مواد باشید.
 

5- ترکیبات مصنوعی

به طور کلی باید از غذاهایی که دارای برچسب عمومی هستند مانند «پروتئین کامل» یا «چربی‌های سالم» اجتناب شود. اغلب این غذاها منبع اصلی پروتئین‌ها را بیان نمیکنند و مواد غذایی را به‌صورت کلی بیان میکنند. پس مهم است منابع اصلی غذایی روی بسته‌بندی محصولات به‌دقت آورده شده باشد. همچنین مواد مصنوعی مانند شیرین‌کننده‌ها، نگهدارنده‌ها و رنگ‌ها میتوانند غذای سگ را ناسالم کنند. فقط باید از مواد طبیعی در غذای سگ استفاده شود تا مطمئن شد که سگ شما تغذیه مناسب و موردنیاز خود را دریافت می‌کند.
 

بهترین راه برای تغییر غذای سگ به غذای جدید چیست؟

بهترین روش برای تغییر غذا این است که آن را به تدریج انجام دهید. به عنوان مثال، اگر به طور معمول به حیوان خانگی خود 2 فنجان غذا می‌دهید؛ می‌توانید 1.5 فنجان از غذای قدیمی و 0.5 فنجان از غذای جدید را برای سه تا پنج روز اول به او بدهید و ببینید که چگونه به غذای جدید واکنش نشان می‌دهد. سپس می‌توانید به آرامی این مقدار را به یک فنجان غذای قدیمی و یک فنجان غذای جدید طی چند روز آینده، سپس 1.5 فنجان غذای جدید و 0.5 از غذای قدیمی تبدیل کنید تا زمانی که سگ شما فقط به خوردن غذای جدید عادت کند.
 

تغییر غذای خشک سگ



غذای خشک سگ چه مدت تازه می‌ماند؟

هنگامی که کیسه غذا باز می‌شود، کیفیت غذا  به سرعت افت میکند. به‌طوری‌که برخی از کارشناسان میگویند فقط تا شش هفته پس از باز کردن بسته غذا بهتر است از غذای خشک استفاده شود. با صرف‌نظر از این موضوع، شما باید غذا را از گرما و نور مستقیم خورشید دورنگه دارید و کیسه آن را به درستی بسته‌بندی کنید تا شانس ماندگاری غذا به بیش از شش هفته افزایش یابد.


بهترین راه برای نگهداری غذای خشک سگ چیست؟

غذای خشک سگ پس از باز شدن در صورت نگهداری صحیح تا شش هفته قابل نگهداری است. کیبل نباید پس از باز شدن به طور کامل از درون بسته‌بندی خارج شود؛ زیرا بسته‌بندی محصول برای نگه داشتن غذا مناسب‌تر است.

کیسه باید در صورت عدم استفاده مجدد بسته شود یا قسمت بالایی آن باید پایین کشیده شود و با گیره در جای خود قرار گیرد. هم‌چنین ایده خوبی است که هنگام باز کردن کیسه مراقب باشید تا تمام کیبل‌ها در معرض هوا قرار نگیرند. غذای خشک سگ باید دور از مکان مرطوب و گرم نگهداری شود.
 

نگهداری از غذای خشک سگ


چگونه غذای خشک سگ را نرم کنیم؟

غذای خشک سگ از این نظر بسیار ساده است که می‌توانید آن را در ظرف بریزید تا سگ شما غذای خود را بخورد. با این حال، برخی از توله سگ‌ها یا سگ‌های مسن بدون دندان یا دارای دندان ضعیف، در گازگرفتن غذای خشک مشکل دارند. در این صورت می‌توانید به غذای خشک سگ آب اضافه کنید تا نرم شود. اضافه کردن چند قاشق آب گرم یک راه عالی برای نرم کردن غذای قبل از دادن آن به سگ است.


آیا غذای خشک سگ می‌تواند در گرما خراب شود؟

در بالا ذکر کردیم که غذای خشک سگ در صورت بسته‌شدن مجدد می‌تواند تا شش هفته سالم بماند. با این حال، اگر غذای خشک در معرض گرما قرار گیرد، مقدار آب درون خود را نیز از دست می‌دهد که این مشکل می‌تواند ماندگاری غذا را به تنها دو هفته کاهش دهد؛ بنابراین، همیشه باید غذای خشک را دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگه دارید.


چه مواد غذایی را می‌توان با غذای خشک سگ مخلوط کرد؟

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی مانند آب، غذای مرطوب و سوپ حیوانات خانگی را با غذای خشک سگ خود مخلوط کنید. این بستگی به سگ شما و نیازهای او و میزان تمایل حیوان به غذا دارد. اگر در مورد اینکه چه چیزی به سگ خود بدهید یا سعی میکنید او را وادار به خوردن کنید مشکل دارید، همیشه میتوانید با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

کلام آخر

غذایی که به سگ خود می‌دهید برای بسیاری از عوامل در زندگی او از جمله: فعالیت، سلامت، رشد و وزن بسیار مهم است. غذای خشک برای سگ غذای بسیار مناسبی است، زیرا حاوی مواد مغذی و پروتئین لازم برای سالم ماندن است. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از خرید، مواد تشکیل دهنده غذای سگ را بررسی کنید و از هرگونه غذای مبهم یا غذایی که حاوی مواد سالم، مغذی و باکیفیت نیست، خودداری نمایید.
بهترین کار قبل از خرید غذای سگ، مشورت با دامپزشک است. بسیاری از صاحبان سگ فقط زمانی به دامپزشک مراجعه می‌کنند که سگ آنها بیمار است یا به واکسن نیاز دارد؛ اما دام‌پزشکان میتوانند بهترین رژیم غذایی را به حیوان خانگی شما تجویز کنند.

 

منبع:

۴
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید