۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

خطرات بیرون بردن سر سگ از شیشه ماشین

سگ ها به طور معمول نسبت به محیط خارج از منزل کنجکاو هستند و ترجیح میدهند در طی ماشین سواری سر خود را از پنجره خودرو خارج نگه دارند و محیط اطراف را به خوبی درک و تماشا کنند.اما اینکه تا چه حد اجازه دهیم سگ‌مان سر خود را بیرون از پنجره نگاه دارد  و بیرون بردن سر سگ از شیشه ماشین چه خطراتی دارد، موضوع مهمی است که لازم است در مورد آن بدانید.


خطرهایی که بیرون بردن سر سگ از ماشین بوجود می‌آورد:

 

بیرون اوردن سر سگ از ماشین


1- سلامت سگ:

 همانطور که ما انسان‌ها در صورتی که مدت زیادی صورت خود را در معرض جریان باد سرد قرار دهیم ممکن است دچار بیماری سینوزیت شویم سگ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سینوس ها حفره هایی در استخوان جمجمه هستند که در مواردی ممکن است مخاط این جعبه های استخوانی دچار التهاب و عفونت شوند. با در نظر گرفتن این موضوع که ممکن است سگ شما دچار التهاب در ناحیه سینوس ها شود بهتر است به او اجازه ندهید طولانی مدت سر خود را در معرض باد شدید قرار دهد. تربیت سگ باید به گونه‌ای باشد که درک کند؛ بیرون بردن سر از شیشه ماشین می‌تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.

 

برند آلمانی جوسرا، یکی از باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان غذای خشک سگ در دنیا!

برند جوسرا

 

مشاهده محصولات جوسرا

 


2- آسیب به چشم

در سگ هایی که مو بلند هستند با بیرون بردن سر از پئجره ممکن است موها در جریان باد شدید با سطح چشم برخورد نمایند و خراش هایی در سطح قرنیه به وجود بیاید که برای سگ شما ایجد درد، التهاب و عفونت نماید و همچنین مولد اشک ریزی بیش از حد برای سگ شما باشد.
در سگ های مو کوتاه نیز ممکن است در اثر برخورد گرد و خاک، حشرات و ذرات معلق در هوا با سطح چشم ضایعات و آسیب هایی برای چشم ایجاد گردد.


3- آسیب های فیزیکی:

هنگامی که سگ شما سر خود را بیرون از پنجره قرار میدهید احتمال برخورد او با اشیاء یا گیاهانی که خودروی شما از کنار آنها عبور می کند بالاتر می رود. بنابراین ممکن است آسیب های فیزیکی، خراش و زخم هایی بر بدن او وارد شود.

 

احتمال آسیب فیزیکی وقتی سگ سر خود را از ماشین خارج کند


4- احتمال پریدن:

سگ ها به طور معمول آموزش پذیری بالایی دارند و به سرعت آموزش می بینند که در طی حرکت نمی توانند از ماشین به بیرون بپرند اما گاه هیجانات حاکم بر شرایط، دیدن یک گربه یا سگ دیگرو یا هر شرایطی که برای آنها مهیج باشد می تواند محرک آنها به پریدن از پنجره ماشین به خیابان باشد. در صورتیکه این اتفاق حین حرکت بیفتند می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سگ شما وارد کند. بنابراین حتی در صورتی که از اینکه سگ شما به طور قابل اعتمادی به تماشای بیرون از خودرو حین حرکت عادت دارد، مطمئن هستید لازم است احتیاط کنید.


ملاحظات :
1- بهتر است کمی شیشه ماشین را پایین بدهید تا سگ شما بتواند بوی محیط را استشمام کند و محیط اطراف را شناسایی کند اما اینکه بتواند به طور کامل سر و گردن خود را بیرون از پنجره نگاه دارد بهتر است تنها در شرایط کنترل شده انجام گیرد.
2- در سرعت بالا به او اجازه ندهید سر خود را بیرون از پنجره نگاه دارد و تنها در شرایطی که سرعت خودرو کم و قابل کنترل است این کار را انجام دهید
3- حتما از قلاده کتفی برای مهار کردن او در حین تماشای خیابان استفاده کنید تا در صورتیکه عامل محرکی او را به خروج از پنجره تشویق کرد نتواند به بیرون از خودرو بپرد.

 

آسیب دیدن سگ


4- وقتی تنها هستید به سگتان اجازه ندهید سر خود را از پنجره خارج کند، لازم است حتما فردی غیر از راننده حرکات سگ را تحت کنترل داشته باشد تا در صورت نیاز او را مهار کند.
5- به این موضوع که طبق قانون سگ شما باید در داخل باکس مخصوص خودش حمل شود دقت داشته باشید و تنها در مناطق امن که شرایط فراهم است به او اجازه کنجکاوی بدهید.
6- مراقب سارقانی که قصد دارند سگ شما را از پنجره باز خودرو بدزدند باشید.

 

 

 

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید