۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

چاقی در سگ ها

یکی از عواملی که ممکن است باعث بیماری یا بوجود آمدن مشکلاتی برای سگ شما شود، اضافه‌وزن یا چاقی است. در این مقاله به موارد مهمی در این رابطه می‌پردازیم:


آیا سگ شما اضافه وزن دارد؟

برای پاسخ به این سوال که آیا حیوان خانگی شما باید وزن کم کند یا نه، اطراف دنده‌ها و ستون فقرات آن را لمس کنید، باید بتوانید هر دو طرف ستون را فقط با یک لایه نازک چربی که پوست را از استخوان جدا می کند ، پیدا کنید. اگر نتوانستید ، سگ شما اضافه وزن دارد.

از دامپزشک خود بخواهید در هر معاینه، اندازه سگ شما را ارزیابی کند. هنگامی که سگ شما به بلوغ رسید، وزن آن را با دامپزشک در میان بگذارید و ارزیابی کنید. به طور معمول 15٪ بالاتر از وزن معمولی که باید داشته باشد، اگر در سگ مشاهده شد، چاق است. اگر بین صفر تا 15 درصد وزن سگ شما بیشتر از وزن عادی و معمولی بود، اضافه وزن دارد. اگر سگ شما در هر دو گروه قرار بگیرد، یعنی بیشتر از ۱۵٪ اضافه وزن داشته باشد، باید برای کاهش وزن، روش‌های جدیدی را در نظر بگیرید.

"طبق مطالعه‌ای در سال 2011، 53٪ سگ ها دارای اضافه وزن یا چاقی هستند."

 

اضافه وزن سگها


 

نکاتی برای وزن کردن سگ ها

ترازوها را به صورت دوره‌ای (هفتگی یا ماهانه) کالیبره کنید تا مطمئن شوید وزن را درست محاسبه می‌کنید و سگ شما در مسیر سلامتی درستی قرار گرفته است.

وزن کردن سگتان را می‌توانید به صورت مرتب در مطب دامپزشک انجام دهید و یا اگر سگ شما با مطب رفتن راحت نبود، در خانه روی ترازو بروید و وزن خود را بخوانید، سپس پایین بیایید و این بار حیوان خانگی خود را در آغوش بگیرید و مجدد روی ترازو بروید. تفاوت این دو وزن، وزن سگ شماست.

"صرف نظر از این روش، ضروری است که حیوان خانگی شما در یک مقیاس به طور مداوم وزن شود."


 

سگ های دارای اضافه وزن

برخی از نژادها مستعد چاقی هستند، در حالی که برخی از نژادهای دیگر مانند (تازی‌، ژرمن شپردز، یورکشایر تریر) لاغر اندام و عضلانی هستند.

نژادهای کوچک با تمایل به چاقی: کرن تریر، داشوندز، تریرهای اسکاتلندی، کاوالیر، کینگ چارلز اسپانیلز

نژادهای متوسط با تمایل به چاقی: بیگل، کوکر اسپانیل، سگهای باس

نژادهای بزرگ با تمایل به چاقی: گلدن رتریور، روتویلر

نژادهای غول پیکر با تمایل به چاقی: سگ‌های کوهستانی Bernese ،نیوفاندلندز، سنت برناردز


 

شاید شما باعث چاق شدن سگتان می‌شوید!

احتمالا دلیل دیگر و غیر ژنتیکی سگ‌ها برای اضافه وزن شما هستید؛ شما ممکن است به حیوان خانگی خود بسته به علاقه و یا فراموش کردن، بیش از حد نیاز روزانه‌اش غذا بدهید.

غذا یک نشانه از عشق است و مردم قصد دارند تا حیوانات خانگی خود را با غذا دادن به آن‌ها خوشحال کنند. اغلب اوقات، این غذای اصلی سگ نیست که باعث ایجاد چاقی در وزن او می‌شود؛ بلکه تمام غذاهای اضافی یا میان وعده‌های غذایی هستند که باعث چاقی در سگ می‌شوند.

"مراقب میزان غذا و میان‌وعده‌های سگتان باشید"

 


کنترل غذا، کلید اصلی لاغری است

دانستن اندازه‌ی مناسب وعده‌های غذایی سگ دارای اضافه وزن، برای رسیدن به تارگت‌های لاغری ضروری است. شرکت‌ها اغلب اطلاعات را روی بسته بندی‌ها و یا نمودارهایی را در وب سایت‌های خود جهت میزان تغذیه‌ی روزانه از آن محصول، بسته به نژاد و وزن سگ شما قرار می‌دهند. اما در صورت نبود راهنما، از آنجایی که بسیاری از متغیرها مانند اندازه و وزن سگ، در معادله‌ی میزان مصرف روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دامپزشک در مورد تعداد دفعات و مقدار تغذیه‌ی سگ خود مشاوره بگیرید.

یکی از بهترین روش‌ها استفاده از کالری، محاسبه‌ی میزان کالری مورد نیاز و تعیین مقدار از روی کالری مورد نیاز است. در این روش نه تنها وزن و سن حیوان بلکه دیگر شرایط جسمی اعم از عقیم شدگی، میزان فعالیت در روز و ... هم در نظر گرفته می‌شوند.


رژیم

بعد از اینکه تأیید کردید دوست پشمالوی شما باید لاغر شود، باید هر آن چه که در روز می‌خورد را اندازه‌گیری کنید. یک ارزیابی صادقانه انجام دهید، همه خوراکی‌ها و تشویقی‌ها، از جمله موارد ارائه شده توسط سایر اعضای خانواده، همسایگان و ... را در نظر بگیرید. ممکن است تنها نیاز باشد مقداری از غذای روزانه‌اش را قطع کنید.

واقع بین باشید، گاهی نیاز نیست تا همان اول به درمان چاقی بپردازید و فقط کافی است تا میزان غذای سگ را با میزان کالری مصرف شده در روز بسنجید و به مقدار کافی به او غذا دهید. گزینه های سالم مانند سبزیجات یا غذاهایی با کربوهیدرات کم را انتخاب کنید و در ابتدای هر روز تصمیم بگیرید که دقیقاً چه مقداری غذا برای سگ مجاز است. این مقدار را در یک کاسه قرار دهید و زمانی‌که تمام شد، غذای اضافه به او ندهید.

روش دیگر برای رژیم، کاهش حجم وعده‌ها است. در برخی موارد توصیه می‌شود تا مصرف روزانه‌ی غذا را برای مدت شش تا هشت هفته بین 15٪ تا 20٪ کاهش دهید، سپس نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر این، دامپزشک قادر است تا مقدار دقیق کالری مورد نیاز حیوان خانگی شما در روز را برای کاهش وزن بر اساس اندازه فعلی، وزن ایده آل بدن، سطح انرژی و سلامت عمومی محاسبه کند.

 

رژیم غذایی مناسب برای سگ


 

تسلیم غر زدن‌های اضافه‌اش نشوید

اگر سگ دارای اضافه وزن شما غر می‌زند و برای غذای بیشتر زوزه می‌کشد، محکم بمانید. این رفتار باعث می‌شود بسیاری از مالکان نرم شوند و به دادن غذای بیشتر ترغیب شوند. در صورت انجام خواسته‌ی سگ، او یاد می‌گیرد که همیشه این‌کار را تکرار کند تا غذای بیشتری دریافت کند. اگر مقدار دقیقی از غذا را در روز برای او در نظر بگیرید، غذای بیشتر فقط باعث اضافه وزن بیشتر می‌شود.


 

رژیم غذایی سگ

اگر تمام این موارد را امتحان کرده‌اید و موفق نشدید، ممکن است زمان رژیم سگ فرا رسیده باشد. با رژیم غذایی صحیح و تهیه‌ی غذا از برندهای ارگانیک، غذا‌های مخصوص حیوانات دارای اضافه وزن و پیاده‌روی بیشتر در پارک می‌توان وزن اضافی را کاهش داد.

حتما با دامپزشک خود در مورد غذای مناسب سگ خود مشورت کنید. دامپزشک شما حتی ممکن است یک غذای تجویز شده سگ را به شما پیشنهاد دهد.

برخی از غذاهای رژیمی که دارای انواع خاصی از فیبرهستند، می‌توانند در هنگام مصرف با وجود کالری کمتر، به سگ احساس سیری بدهند. اگر تصمیم دارید به غذاهای رژیمی برای سگ روی بیاورید، این کار را به آرامی انجام دهید، هر روز مقدار بیشتری از غذای جدید را با غذای قبلی مخلوط کنید.


مشاوره آنلاین تغذیه پت

ورزش

ورزش برای حیوانات خانگی بسیار مهم و ضروری است. اگر وقت ندارید، از فردی برای گرداندن سگ و یا تمرین کردن در روز با سگ کمک بخواهید. همچنین می‌توانید یک سگ گردان یا یک نوجوان را استخدام کنید تا سگ شما را برای پیاده‌روی و ورزش بیرون ببرد.

دامپزشکان چندین بار در روز و هر مرتبه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فعالیت بدنی را برای سگ‌ها ضروری می‌دانند. اگر در یک منطقه‌ی گرم زندگی می‌کنید، صبح زود یا اواخر شب با سگ خود ورزش کنید. برای سگ‌های با نژادهای سنگین‌تر که مشکلات مفصلی دارند یا آنهایی که به سادگی گرمازده می شوند، شنا بهترین گزینه برای ورزش کردنشان است.

 

ورزش برای لاغری سگ

اگر قطع میان وعده‌های ناسالم، سرو غذای رژیمی سگ، افزایش فعالیت بدنی و دارو در کاهش وزن سگ شما تاثیری نداشت، احتمالا یک بیماری سلامتی زمینه‌ای باعث افزایش وزن می‌شود. دامپزشکان در این مواقع سگ شما را در موارد زیر بررسی می‌کنند:

  • سطح تیروئید پایین (عدم تعادل هورمونی ، مانند بیماری کوشینگ یا ترشح بیش از حد هورمون‌های آدرنال نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشند. درست مثل انسان‌ها، سگ های دارای اضافه وزن نیز می‌توانند با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند، بنابراین رژیم غذایی می‌تواند زندگی حیوان خانگی شما را نجات دهد.) در ادامه چند مورد از بیماری‌های سگ که چاقی منجر به آن می‌شود را برای شما نام می‌بریم:
  • مشکل تنفس
  • خطر بیشتر برای گرمازدگی
  • پانکراتیت
  • دیابت
  • نگرانی های ارتوپدی
  • سیستم ایمنی بدن به خطر افتاده
  • کاهش در طول عمر
  • تومورهای پستانی (به خصوص در ماده های نابارور)
  • شرایط پوست
  • مشکلات قلبی در سگ
  • فشار خون بالا

 

مشاهده‌ی نتایج چقدر طول می کشد؟

کاهش تدریجی وزن را بررسی کنید و انتظار پیشرفت قابل توجهی در ماه‌های اول را نداشته باشید. شرایط کاهش وزن ایده‌آل در سگ، از دست دادن 1٪ تا 2٪ از وزن اولیه در هر هفته است.

 

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید