​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات
۰

​​تمام قیمت ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است

تونل بازی گربه چیست و چند نوع دارد؟

تونل بازی گربه یکی از اسباب بازی‌های گربه است و همان‌طور که نامش نشان می‌دهد به شکل یک تونل طراحی می‌شود. تونل بازی یکی از جذاب‌ترین اسباب بازی‌ها برای گربه به شمار می‌رود و نقش مهمی در پرورش مهارت‌های دوست چهارپای شما ایفا می‌کند. بسیاری از افراد برای سرگرم کردن گربه خود به دنبال خرید تونل بازی گربه هستند و به همین دلیل آشنایی با این محصول بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به شکل کامل به اینکه تونل بازی گربه چیست و چند نوع دارد خواهیم پرداخت. 

 


تونل بازی گربه چیست؟

تونل بازی یک اسباب بازی گربه به شکل تونل است که چندین سوراخ در قسمت‌های مختلف خود دارد. تونل بازی جزو اسباب بازی‌های ساده، ارزان و محبوب به شمار می‌رود و بسیار مورد علاقه گربه‌ها است. به طور معمول تونل گربه با طول ۵۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و قطر 25 تا 40 سانتی‌متر به تولید می‌رسد. جنس این اسباب بازی معمولاً از پلاستیک، پارچه، لوله یا کاغذ است و ممکن است مدل‌های فلزی یا چرمی آن نیز در بازار دیده شود. این اسباب بازی نقش مهمی در سرگرم کردن گربه‌ها دارد و از آن می‌توان برای آموزش و تربیت گربه نیز استفاده کرد.

تونل بازی گربه

 

آیا تونل گربه بهترین اسباب بازی برای گربه است ؟

نمی‌توان گفت تونل گربه بهترین اسباب بازی گربه است ولی یکی از محبوب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین اسباب بازی های گربه تونل های بازی است که معمولا در هر پت شاپی پیدا می‌شود.

انواع تونل گربه

زمانی که افراد برای خرید تونل گربه به پت شاپ‌ها مراجعه می‌کنند با تنوع بالایی از این محصولات مواجه می‌شوند. بسیار مهم است افراد با انواع تونل گربه آشنا باشند تا بتوانند محصولی را با توجه به سلایق گربه خود خریداری کنند. انواع تونل گربه به شرح زیر هستند:

تونل ساده گربه

این تونل همانند تونل بازی تک شاخه آدریاناپت از یک یا چند بخش مستقیم تشکیل می‌شود و معمولاً جنس آن از پارچه‌های نرم و مقاوم است. تونل ساده گربه اغلب ورودی و خروجی در دو سر خود دارد.

تونل‌های چند راهی

این تونل‌ها همانند تونل بازی گربه هیواپت طرح سه شاخه دارای شاخه‌های متعدد هستند و به گربه‌ها اجازه میدهند که از یک تونل به تونل دیگر بروند و بیشتر فعالیت کنند. این نوع تونل‌ها می‌توانند به صورت حرف "T" یا "Y" ساخته شوند.

تونل‌های مارپیچ

این تونل‌ها به شکل پیچ‌درپیچ ساخته می‌شوند و به گربه‌ها امکان می‌دهند که در مسیرهای پیچیده حرکت کنند و لذت بیشتری ببرند.

تونل‌های شفاف

این تونل از مواد شفاف یا نیمه شفاف ساخته می‌شود و به سرپرست گربه اجازه می‌دهد تا حرکت گربه‌ را داخل تونل ببیند و دنبال کند.

تونل‌های دارای اسباب‌بازی‌های معلق

این تونل‌ها دارای اسباب‌بازی‌های کوچک معلق در داخل تونل هستند که گربه‌ها می‌توانند با آنها بازی کنند.

تونل‌های تاشو و قابل حمل

این تونل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی تا و جمع شوند. این ویژگی کمک می‌کند آنها را به راحتی حمل کرد.

تونل‌های چراغ‌دار

برخی از تونل‌ها دارای چراغ‌های LED داخلی هستند که هنگام حرکت گربه‌ها روشن می‌شوند. این ویژگی باعث تحریک بیشتر گربه‌ها به بازی می‌گردد.

تونل‌های با صدا

این تونل‌ها هنگام حرکت گربه‌ها صدای خش‌خش تولید می‌کنند که برای گربه‌ها جذاب و هیجان‌انگیز است.
همان‌طور که مشاهده می‌کنید تونل‌ها انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت دارند تا به نیازها و سلایق گربه‌های متفاوت پاسخ گویند.

انواع تونل گربه


چرا برای گربه خود تونل بازی بخریم؟

شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد که چرا از میان تنوع اسباب بازی‌ها باید به سراغ تونل بازی برای گربه بروند. دلایل مختلفی وجود دارد که می‌توان با توجه به آنها دست به خرید تونل بازی گربه زد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت مهارت‌های گربه

تونل بازی گربه را به تحرک و بازی وا می‌دارد و به دلیل ساختار خود به گربه اجازه می‌دهد تا فعالیت‌هایی مانند دویدن، پریدن و دنبال کردن را بهتر تجربه کند. از طرفی بازی چند گربه با تونل می‌تواند به تقویت مهارت‌های اجتماعی و افزایش تعامل مثبت بین گربه‌ها کمک رساند.

افزایش فعالیت فیزیکی

بازی با تونل بازی گربه‌ها را تشویق می‌کند تا بیشتر حرکت کنند و بدوند و این مسئله به افزایش فعالیت فیزیکی و بهبود سلامت جسمانی گربه‌ها کمک می‌کند.

تحریک ذهنی

تونل‌ها با ساختار پیچیده و داشتن مکان‌های مخفی گربه‌ها را تحریک به کاوش و حل مسئله می‌کنند. این ویژگی باعث تقویت توانایی‌های شناختی آنها می‌شود.

کاهش استرس و اضطراب

از آنجایی که تونل یک فضای سربسته است می‌تواند همچون یک پناهگاه و مخفیگاه عمل کند و به گربه احساس امنیت و آرامش بدهد و به کاهش استرس و اضطراب گربه کمک کند.

تقویت رفتارهای غریزی گربه

بازی با تونل به گربه اجازه می‌دهد تا رفتارهای غریزی و طبیعی خود همچون مخفی شدن، شکار کردن و جستجو کردن را تقویت کند.

افزایش تعامل و ارتباط

تونل‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار بازی مشترک بین گربه‌ها و صاحبانشان عمل کنند. بازی با تونل باعث افزایش تعامل و تقویت ارتباط بین گربه و صاحبش می‌گردد.

جلوگیری از چاقی

بازی با تونل با تشویق به فعالیت بدنی بیشتر در گربه‌ها، به جلوگیری از چاقی و مشکلات مرتبط با آن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

سرگرمی و جلوگیری از خستگی

تونل‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند و گربه‌ها را از خستگی و بی‌حوصلگی دور نگه می‌دارند. این مسئله باعث کاهش رفتارهای تخریبی و ناپسند گربه‌ها می‌شود.

دلایل خرید تونل بازی برای گربه


نکات مهم در هنگام خرید تونل گربه

بسیار مهم است که سرپرست گربه در هنگام خرید تونل گربه موارد زیر را حتماً در نظر داشته باشد:

اندازه و طول تونل

اندازه تونل باید با اندازه و نیازهای گربه هم‌خوان باشد. گربه‌های بزرگ‌تر به تونل‌های بزرگ‌تر و طولانی‌تر نیاز دارند تا بتوانند به راحتی در داخل تونل به بازی بپردازند و تونل‌های کوچک‌تر مناسب گربه‌های کوچک هستند.

جنس تونل

تونل باید از مواد مقاوم و باکیفیت ساخته شود تا بتواند در برابر خراشیدن و بازی‌های خشن گربه مقاومت کند. همچنین  بسیار مهم است که مواد تشکیل‌دهنده تونل غیرسمی و ایمن باشند تا هیچ خطری گربه را تهدید نکند.

قابلیت شستشو

از آنجایی که تونل بازی در گذر زمان کثیف و آلوده می‌شود تونل‌های قابل شستشو یا با پوشش‌های قابل جداسازی و شستشو، گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

تعداد و نوع ورودی و خروجی‌ها

برخی از تونل‌ها دارای چندین ورودی و خروجی هستند که این ویژگی می‌تواند بازی را برای گربه‌تان جذاب‌تر کند. تونل‌های چند راهی و تونل‌های با شاخه‌های مختلف نیز گزینه‌های خوبی برای سرگرم شدن گربه هستند.

قابلیت تاشو بودن

برای افرادی که فضای محدودی برای نگهداری تونل گربه دارند یا می‌خواهند تونل را به سفر ببرند، تونل‌های تاشو و قابل حمل گزینه‌های مناسبی هستند.

وجود اسباب‌بازی‌ها و تزئینات اضافی

برخی تونل‌ها دارای اسباب‌بازی‌های معلق، چراغ‌های LED یا صداهای خاصی هستند که می‌توانند جذابیت بیشتری برای گربه ایجاد کنند.

پایداری و استحکام

تونل باید پایدار و محکم باشد و به راحتی بر روی زمین نیفتد و یا ساختارش از بین نرود، این ویژگی به خصوص برای گربه‌های بسیار فعال اهمیت دارد.

نکات مهم خرید تونل گربه


کلام پایانی

خرید اسباب بازی برای گربه‌ها بسیار اهمیت دارد. یکی از انواع اسباب بازی گربه، تونل گربه نام دارد که از جذابیت بالایی برای گربه‌ها برخوردار است. تونل گربه در مدل‌های مختلفی به تولید می‌رسد و افراد می‌توانند این محصول را با توجه به سلیقه گربه خود خریداری کنند. بسیار مهم است افراد پیش از خرید تونل گربه با نکات مهم پیش از خرید تونل آشنا شوند تا محصول خریداری شده بتواند به بهترین شکل پاسخگوی نیاز گربه آنها باشد.

منبع:

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش