۰

طرز استفاده از کنسرو گربه چگونه است؟

کنسرو گربه یکی از غذاهای بسیار لذیذی است که این حیوانات دوست‌داشتنی به مصرف آن بسیار علاقه دارند. آشنایی با نحوه مصرف کنسرو گربه و نگهداری از آن بسیار اهمیت دارد؛ زیرا کنسرو گربه برخلاف غذای خشک گربه به دلیل بافت مرطوب خود در معرض فساد و خرابی قرار می‌گیرد. در مقاله امروز به شکل کامل به طرز استفاده از کنسرو گربه و نکات مهم در مورد آن خواهیم پرداخت.

 

طرز نگهداری از کنسرو گربه

پیش از استفاده از کنسرو گربه باید با راهنمای خرید غذای تر گربه و طرز نگهداری از این محصول آشنا شد. غذای تر گربه به دلیل بافت مرطوب خود نیازمند یک مراقبت صحیح است. در نگهداری از غذای گربه موارد زیر را باید در نظر داشت:

محل نگهداری از کنسرو گربه

غذای مرطوب گربه را می‌توانید در کابینت یا هر مکان دیگری نگه دارید. مکان موردنظر شما باید به دور از نور خورشید و خشک و خنک باشد. به هیچ عنوان این غذا را در مکانی که ممکن است دمای آن تا ۱۰۰ درجه فارنهایت برسد نگهداری نکنید. برخی توصیه می‌کنند غذای مرطوب گربه را می‌توانید در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا زمانی که می‌خواهید آن را به گربه خود بدهید تازه‌تازه باشد. 
این غذا را نباید به ظروف پلاستیکی دیگر یا کیسه‌های زیپی منتقل کنید و باید در بسته‌بندی اصلی خود نگه دارید. 

طرز استفاده از کنسرو گربه

نگهداری از باقیمانده غذای کنسروی گربه

در مورد غذای باقیمانده می‌توانید آن را در ظروف پلاستیکی غذای حیوانات که متناسب با قوطی‌ها طراحی شده‌اند، بریزید و آن را تا ۵ روز در داخل یخچال نگهداری کنید. بیشتر برندها غذای خود را طوری تولید کرده‌اند که در این بازه زمانی سالم می‌مانند. اگر حیوان شما در این چند روز غذا را استفاده نکرد باید آن را دور بریزید.

مدت زمان نگهداری از غذای کنسروی گربه

غذای کنسروی گربه دارای تاریخ انقضا است که بر روی بدنه آنها حک می‌شود. تا زمانی که درب کنسرو باز نشده شما می‌توانید تا آن تاریخ قوطی را در مکانی که ویژگی‌های آن را ذکر کردیم نگهداری کنید. اگر در ظرف را باز کردید باید حتماً آن را در طی2 تا 3 روز مصرف کنید. 

 

نحوه مصرف کنسرو گربه

حال که با نحوه نگهداری از غذای مرطوب گربه آشنا شدید باید به سراغ نحوه مصرف آن برویم. غذای کنسروی گربه با فرمولاسیون خاصی به تولید می‌رسد و همین مسئله باعث می‌شود نیازی به پختن و جوشانده شدن نداشته باشد. در واقع جالب است بدانید که پختن غذای کنسروی گربه می‌تواند ارزش غذایی آن را کاهش دهد و حتی باعث از بین رفتن مواد مغذی آن شود. برای مصرف غذای مرطوب باید فقط اجازه دهید غذا به دمای اتاق برسد. دمای اتاق همانند دمای بدن شکار برای گربه‌ها است و این مسئله باعث می‌شود که گربه به خوردن غذا علاقه بیشتری پیدا کند.
پس از رسیدن غذا به دمای مطلوب، محتوای کنسرو را در ظرف غذای گربه باید خالی کنید تا گربه بتواند به راحتی از آن استفاده کند. بسیاری مواقع گربه‌ها تمام غذا را مصرف نمی‌کنند. در این مواقع باید غذا را به ظروف غذایی که تا 99.8 رطوبت را در یک دوره ۱۲ ساعته در خود نگه می‌دارند منتقل کنید. غذای مرطوب مصرف شده گربه نباید بیشتر از ۴ ساعت بیرون یخچال بماند زیرا می‌تواند به راحتی فاسد شود و بو بگیرد.

نحوه استفاده از کنسرو گربه

آیا کنسرو گربه را باید جوشاند؟

در جواب این سؤال باید گفت خیر! کنسرو گربه نیازی به جوشانده شدن ندارد. همان‌طور که گفته شد جوشاندن غذای کنسروی گربه می‌تواند باعث کاهش ارزش غذایی و از بین رفتن مواد مغذی همچون اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه شود. همچنین جوشاندن غذا می‌تواند طعم و بافت این غذا را عوض کند و همین مسئله باعث می‌شود گربه تمایل کمتری برای مصرف آن داشته باشد. در صورتی که از غذا در یخچال نگهداری کرده‌اید، می‌توانید اجازه دهید کمی در محیط خانه بماند تا هم دما با محیط شود و نیازی به گرم کردن یا جوشاندن آن نیست.

 

بهترین نوع کنسرو گربه چه کنسروی است؟

برای بسیاری از افراد که می‌خواهند دست به خرید کنسرو گربه بزنند این سؤال  پیش می‌آید که بهترین کنسرو گربه چیست. در جواب این سؤال باید در هنگام خرید این محصول به موارد زیر توجه کرد:

بهترین نوع کنسرو گربه

ترکیبات کنسرو گربه

بهترین کنسرو گربه باید دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن این حیوانات باشد و بتواند پروتئین، فیبر، تورین و ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن گربه را تأمین کند.

داشتن تاریخ انقضای معقول

بسیار مهم است که بهترین کنسرو گربه تاریخ انقضای معقولی داشته باشد. بسیاری از کنسروها در زمان کوتاهی فاسد می‌شود و این مسئله استفاده از آنها را بسیار سخت می‌کند.

طعم و مزه لذیذ

کنسرو گربه باید دارای ترکیبات و طعم و مزه‌ای باشد که برای گربه خوشایند است و گربه با علاقه این محصول را مصرف می‌کند.

 

مزایای استفاده از غذای کنسروی گربه 

دلایل بسیاری باعث می‌شوند افراد نسبت به خرید غذای مرطوب گربه اقدام کنند از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای کنسروی گربه رطوبت بالایی دارد و می‌تواند رطوبت مورد نیاز بدن گربه را تأمین کند.
  • این غذا کالری مشخصی دارد و مصرف میزان مشخص و مورد نیاز گربه باعث اضافه وزن حیوان نمی‌شود.
  • از آنجایی که کنسرو گربه بوی زیاد و اشتهاآوری نسبت به غذای خشک دارد می‌تواند اشتهای گربه‌های مسن و گربه‌های بدغذا را تحریک کند.
  • اگر گربه دچار مشکل دندان و لثه باشد و نتواند از غذای خشک استفاده کند غذای مرطوب به دلیل نرم بودن جایگزین مناسبی برای آنها است. 

مزیت های استفاده از کنسرو گربه

 

بهترین برندهای تولیدکننده غذای کنسروی گربه

آشنایی با بهترین تولیدکننده غذای مرطوب گربه کمک می‌کند تا به طور معمول محصولات باکیفیت‌تری خریداری شود. از جمله برندهایی که کنسرو گربه را در کیفیت بالایی به تولید می‌رسانند می‌توان به برندهای همچون پورینا،  Monge، آگراس پت فودز، کیت کت و لئوناردو اشاره کرد که می‌توانید به راحتی محصولات آنها را خریداری کنید.

 

کلام پایانی

غذای کنسروی گربه یکی از انواع غذاهای تجاری به شمار می‌رود که برای این حیوانات بسیار لذیذ است. آشنایی با طرز استفاده از کنسرو گربه بسیار اهمیت دارد؛ زیرا این غذا مرطوب است و می‌تواند به راحتی بدون توجه به نکات مربوط به نگهداری از آن، فاسد شود.
آشنایی با طرز نگهداری از کنسرو گربه و نحوه مصرف آن کمک می‌کند محصولی برای این حیوان خریداری شود که جوابگوی تمام نیازهای غذایی‌اش باشد و بتواند به حفظ سلامت او کمک کند.

منبع:

purina.com
 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید