۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید غذای تر گربه

بهترین غذای تر (مرطوب یا کنسرو شده) گربه با در نظر گرفتن رژیم غذایی و نیازهای تغذیه گربه شما تهیه میشود. شما باید به دنبال غذای مرطوب با کیفیت بالا و مناسب برای یک گوشتخوار باشید. بنابراین، برای برآوردن نیازهای سلامتی گربه خود، می‌بایست غذایی را خریداری کنید که غنی از گوشت حیوانی تازه (پروتئین بالا) و عاری از پرکننده‌های گیاهی باشد.

همچنین باید در مورد برندهای معتبر بازار تحقیقات لازم را انجام دهید و ببینید کدام غذای مرطوب مناسب گربه شماست. در این مقاله با ارائه راهنمای خرید غذای تر گربه به شما کمک میکنیم تا بتوانید غذای متناسب حیوان خانگی خود را خریداری کنید.

 

آیا غذای مرطوب گربه بهتر از غذای خشک گربه است؟

خرید غذای مرطوب گربه به طور قابل توجهی بهتر از غذای خشک (کیبل) است. بدین دلیل که غذای مرطوب به چیزی که گربه‌ها معمولا در طبیعت میخورند نزدیک است. با این حال، هر دو غذای مرطوب و خشک مزایا و معایب خاص خود را دارند که قبل از انتخاب یکی از آنها باید در نظر گرفته شوند. اگر گربه شما از عفونت ادراری، یبوست یا اضافه وزن رنج می‌برد، غذای مرطوب پیشنهاد میشود.
 

اکثر تولید کنندگان غذای خشک گربه از مواد پر کربوهیدرات مانند ذرت، گندم، سیب زمینی یا تاپیوکا استفاده میکنند. این مواد نشاسته‌ای چسبنده هستند و به کیبل کمک میکنند تا شکل خود را حفظ کند اما تولید مواد غذایی مرطوب متفاوت عمل میکند. شما میتوانید با چیزی جزء گوشت، آب و مکمل‌ها غذای مرطوب را درست کنید. بنابراین، نحوه تهیه غذاهای مرطوب نسبتاً ساده هستند. همچنین غذای گربه خوشمزه‌تر از غذای خشک بوده و گربه‌ها لذیذتر است.
 

غذای خشک برای گربه‌های لاغر و کم وزن عالی است زیرا کالری بیشتری دارند. غذای خشک گاهی اوقات حاوی مواد نگهدارنده، پرکننده‌ها و گلوتن است که شاید برای گربه شما مضر تلقی شود. بنابراین پیشنهاد میشود برای تصمیمگیری در مورد اینکه کدام نوع غذا برای گربه شما بهترین است، با دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک از شما در مورد تاریخچه و شرایط گربه‌تان می‌پرسد و وضعیت بدن حیوان را بررسی میکند تا غذای مناسب را پیشنهاد دهد.

 

فواید غذای مرطوب گربه چیست؟

گربه‌ها به جای نوشیدن آب از یک گودال، نهر یا کاسه، ترجیح میدهند آب مورد نیاز بدن خود را از طعمه‌های آبدار دریافت کنند. این واقعیت که بسیاری از گربه‌ها اکنون در منزل کاسه‌های آب و فواره‌های آب دارند، هیچ تغییری در تمایل گربه‌ها به نوشیدن ایجاد نمیکند. هنگامی که به یک گربه رژیم غذایی کم آب داده میشود، حیوان به دنبال منابع مختلف آب میرود اما اگر رژیم غذایی گربه دارای میزان مناسبی از آب باشد، دیگر نیازی به منابع مختلف آب در خانه نخواهد بود. بنابراین، مهمترین مزیت غذای تر گربه میتواند درصد بالای رطوبت آن باشد.

کنسرو غذای گربه گورمت مدل Gold Chicken وزن ۸۵ گرم


از دیگر مزایای غذای مرطوب برای گربه‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سلامت دستگاه ادراری

اگر گربه شما از مشکلات ادراری رنج می‌برد، غذای مرطوب میتواند ادرار حیوان را رقیق‌تر کند. این کار به درمان مشکلات و جلوگیری از بیماری‌های دستگاه اداری کمک میکند. همچنین غذای مرطوب برای کاهش التهاب در داخل و اطراف مثانه مناسب است.
 

مدیریت وزن بدن

غذای مرطوب حاوی آبی است که به خودی خود هیچ کالری ندارد. در نتیجه، غذای مرطوب انرژی کمتری (کالری کمتر) در مقایسه با غذای خشک دارد. یک قانون کلی بیان میکند که غذاهای خشک بیش از 3 تا 4 کیلوکالری در گرم دارند. از سوی دیگر، غذاهای مرطوب، 0.8 تا 1.5 کیلو کالری در گرم را ارائه میدهند.
 

رفع کم آبی بدن

بسیاری از گربه‌ها به دلیل مصرف آب کم از کم آبی رنج می‌برند. غذاهای مرطوب میتوانند به رفع این مشکل و آبرسانی به بدن گربه کمک کنند. در نتیجه، غذاهای مرطوب در مقایسه با غذاهای خشک از درصد آب بیشتری برخوردار هستند و مفیدتر تلقی می‌شوند.
 

یبوست (سختی در مزاج)

اگر گربه شما از مشکلات گلوله مو رنج می‌برد یا به طور کلی آب کمتری مینوشد، به احتمال زیاد از یبوست رنج می‌برد. این مشکل میتواند در دراز مدت مشکلات بیشتری برای حیوان خانگی شما ایجاد کند. با این حال، غذای مرطوب گربه میتواند به حل این مشکل کمک کند.
 

 

چگونه بهترین غذای مرطوب گربه را خریداری کنیم؟

هنگام تصمیم گیری در مورد خرید غذای تر برای گربه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. ابتدا به دنبال محصولی باشید که پروتئین بالایی دارد زیرا گربه‌ها به مقادیر زیادی پروتئین نیاز خواهند داشت. پروتئین حیوانی در بدن گربه‌ها به راحتی متابولیزه میشود و مواد زائد بسیار کمی تولید میکند. 

در حالی که برخی از افراد سعی میکنند به گربه خود رژیم گیاهخواری تجویز کنند، گربه شما یک گوشتخوار اجباری است، به این معنی که حیوان برای رشد و سلامت خود به گوشت حیوانی نیاز دارند. تامین منابع پروتئینی که کیفیت بالایی دارد، این امکان را ایجاد میکند تا تمام مواد مغذی و آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن گربه شما را فراهم کند.
 

از محصولاتی که دارای کربوهیدرات بالا هستند و هضم آنها برای برخی از گربه‌ها دشوار است، اجتناب کنید. درحقیقت، گوشت نسبت صحیح پروتئین، چربی و کربوهیدرات را به شکلی فراهم میکند که بدن گربه شما به بهترین وجه قادر به تشخیص و استفاده از مواد مغذی مختلف خواهد بود. رنگ‌های مصنوعی، طعم دهنده‌ها و مواد نگهدارنده نیز میتوانند برای بسیاری از گربه‌ها مشکل ساز باشند و باعث ناراحتی‌های گوارشی در این حیوان خانگی شوند. 

به طور کلی، گربه‌ها به رژیم غذایی غنی از پروتئین با چربی متوسط و محتوای کربوهیدرات کم نیاز دارند. یک موش ممکن است 70 درصد رطوبت، 19 درصد پروتئین، 6.3 درصد چربی و 1.7 درصد کربوهیدرات داشته باشد. این توزیع مواد مغذی مدل طعمه از سلامتی حمایت میکند و یک دستورالعمل سالم برای غذاهای مرطوب گربه ارائه میدهد. توجه داشته باشید که چون کربوهیدرات روی غذای کنسروی چاپ نمیشود، باید درصد کربوهیدرات را با استفاده از فرمول بدن موش تخمین بزنید.

در میان انواع غذاهای مرطوب، پوچ گربه که شبیه به سوپ است، بیشتر درصد رطوبت را دارد. بافت پوچ بسیار نرم و آبکی است، به همین دلیل برای بچه گربه‌ها، گربه‌های مریض، گربه‌‍‌های بیماری که در حال بهبودی هستند، غذای بسیار مناسبی تلقی میشود. همچنین هضم غذای پوچ برای گربه‌ها بسیار راحت است.
 

توجه به میزان رطوبت غذای تر گربه

به مقدار آب موجود غذای مرطوب توجه کنید. رطوبت بیش از 80 درصد میتواند همان غذایی باشد که گربه شما نیاز دارد. اگر گربه شما مشکلات سلامتی خاصی دارد و مطمئن نیستید که چه محصولی میتواند برای او مناسب‌تر باشد، با دامپزشک صحبت کنید تا او بتواند بهترین برنامه غذایی را مطابق با نیازهای گربه شما ارائه دهد. همچنین لیست مواد تشکیل دهنده روی محصول را نیز بخوانید که به ترتیب وزن نوشته شده‌اند.
 

 

آیا محصولات فرعی گوشت منبع کاملی از پروتئین حیوانی هستند؟

با توجه به انجمن مقامات کنترل خوراک آمریکا (AAFCO) تعریف زیر محصولات جانبی گوشت را بیان میکنند:
«فرآورده‌های فرعی گوشتی و قسمت‌های پاکیزه ‌نشده غیر از گوشت هستند که از پستانداران ذبح شده به دست می‌آیند. این مواد شامل ریه‌ها، طحال، کلیه‌ها، مغز، کبد، خون، استخوان، بافت چربی و معده و روده هستند. همچنین این مواد شامل مو، شاخ، دندان و سُم نمیشوند.»

غیرممکن است که بدانید از کدام قسمت‌های حیوانی استفاده میشود و از کدام نوع حیوانات تهیه شده است. به عنوان مثال، فرآورده‌های فرعی گوشت ممکن است شامل حیوانات غیر ذبح شده باشند. از آنجایی که این مواد از نظر تغذیه‌ای مبهم هستند، فرآورده‌های فرعی گوشت یک عنصر ایده آل در غذای گربه نیستند. 

فرآورده‌های فرعی گوشتی ممکن است برای گربه‌هایی با آلرژی یا حساسیت غذایی مشکل ساز باشند. بیشتر برندهای معتبر دنیای غذای گربه از قسمت‌های اصلی بدن حیوانات از جمله گوشت ماهیچه‌ها، اندام‌ها و استخوان‌ها استفاده میکنند. پس توصیه ما به شما این است که به سراغ انواع گوشت با پروتئین بالا و با کیفیت باشید.

 

بهترین مارک غذای مرطوب برای گربه کدام است؟

هنگام دریافت راهنمای غذای گربه از دامپزشک، توجه به مارک غذا ضروری است  برندهای معتبر تولید کننده غذای مرطوب، محصولات خود با بالاترین میزان پروتئین حیوانی تولید میکنند. آنها با تولید محصولات مختلف درصدد این هستند تا بتوانند نیازهای حیوانات خانگی را به کلی برطرف کنند. برندهای معتبر جهانی اغلب شامل رویال کنین، رفلکس، جوسرا و ویسکاس هستند. در ادامه به تعدادی از بهترین محصولات غذای کنسرو شده و بوچ گربه اشاره میکنیم:

پوچ بچه گربه رویال کنین مدل Kitten وزن 85 گرم

 

برندرویال کنین
کشور سازندهفرانسه
مناسب برایمناسب برای بچه گربه‌های 4 تا 12 ماه

 

ویژگی‌های محصول پوچ بچه گربه رویال کنین مدل Kitten وزن 85 گرم:

  • پشتیبانی از سلامت سیستم ایمنی بدن بچه گربه‌ها
  • دارای پروتئین، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها جهت متعادل کردن سیستم ایمنی
  • برش‌های کوچک و نازک گوشت
  • دارای ترکیبات گوشت و مشتقات حیوانی، غلات، عصاره های پروتئین گیاهی، روغن و چربی، مخمر، شکر
  • حاوی 0.12 درصد پروتئین، 0.04 درصد چربی، 0.009 درصد فیبر و 78 درصد رطوبت

445

 

پوچ گربه ویسکاس با طعم گوشت گاو و بره Whiskas Beef & Lamb وزن 75 گرم

برندویسکاس
کشور سازندهروسیه
مناسب برایگربه‌های بالغ

 

ویژگی‌های محصول:

  • مواد مغذی متعادل و کافی
  • با طعم گوشت گاو و بره در سس
  • دارای مواد معدنی، آمینو اسید های ضروری و ویتامین

غذای کاسه‌ای گربه وینستون مدل Salmon in Carrot Sauce وزن 100 گرم

برندوینستون
کشور سازندهآلمان
مناسب برایگربه‌های بالغ 

 

ویژگی‌های محصول:

  • تهیه شده از ماهی سالمون تازه در سس هویج
  • خوش طعم و لذیذ
  • حاوی تائورین برای حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی و بینایی
  • دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری گربه‌ها
  • بدون غلات و مواد افزودنی و شکر
  • پروتئین 9 درصد، چربی 5.5 درصد، فیبر 3 درصد، خاکستر 0.5 درصد، رطوبت  81 درصد

کنسرو غذای گربه گورمت مدل Gold Tuna وزن 85 گرم

برندگورمت
کشور سازندهاوکراین
مناسب برایگربه‌های بالغ

 

 وزن 85 گرمGold Tunaویژگی‌های محصول  کنسرو غذای گربه گورمت مدل 

  • حاوی پته ماهی تن 
  • مناسب گربه‌های بد غذا
  • خوش طعم
  • دارای مواد مغذی مورد نیاز گربه‌های پرانرژی
  • حاوی 10.5 درصد پروتئین، 7 درصد چربی، 3.2 درصد خاکستر، 1.0 درصد فیبر و 77 درصد رطوبت
  • حاوی ویتامین‌های A، D3، منیزیم، زینک و آهن

پوچ گربه فریسکیز مدل Junior Chicken in Gravy وزن 85 گرم

برندفریسکیز
کشور سازندهآمریکا
مناسب برایبچه گربه‌ها و گربه‌های باردار و شیرده

 

:ویژگی های محصول

  • با طعم مرغ
  • غذایی کامل برای بچه گربه ها و گربه‌های باردار و شیرده 
  • حاوی 7.4 درصد پروتئین، 3.5 درصد چربی، .22 درصد خاکستر، 0.07 درصد فیبر، درصد اسیدهای چرب امگا 6 و 82.5 درصد رطوبت
  • دارای ویتامین‌های A، D3، آهن، منگنز، زینک، مس و تائورین

غذای کاسه‌ای گربه مسن کوشیدا با طعم گوشت پرندگان Coshida Pate Senior Poultry وزن 100 گرم

برندکوشیدا
کشور سازندهآلمان
مناسب برایمناسب گربه‌های مسن
 
:ویژگی های محصول
  • حاوی انواع گوشت پرندگان 
  • خوش طعم و لذیذ
  • دارای اینولین و انواع ویتامین های ضروری گربه‌ها
  • حفظ سلامت مفاصل و دستگاه گوارش

کنسرو غذای گربه کیت کت با طعم مرغ و ماهی KitCat Chicken & Skipjack In Gravy وزن 70 گرم

برندکیت کت
کشور سازندهسنگاپور
مناسب برایگربه‌های بالغ

 

ویژگی‌های محصول:

  • با طعم مرغ و ماهی در سس
  • بدون غلات 
  • حاوی امگا 3 و 6
  • کیفیت ساخت سوپر پرمیوم 
  • دارای تائورین
  • کنترل جلوگیری از تشکیل گلوله مویی 
  • جلوگیری از عفونت مجاری ادراری

 

چه موارد نباید در غذای تر گربه وجود داشته باشند؟

برخی از مواد یا افزودنی‌ها به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته میشوند و بنابراین در غذای گربه گنجانده میشوند، اما در طول زمان خطری برای سلامتی ایجاد میکنند:

کاراگینان

این ماده مشتق شده از جلبک است که غذای مرطوب گربه را غلیظ میکند اما میتواند التهاب را بدتر کند و معمولاً خواص سرطان زایی دارد.

رنگ‌های مصنوعی

بسیاری از رنگ‌های مصنوعی با اثرات منفی بر سلامتی مرتبط هستند. شواهدی زیادی وجود دارند که نشان میدهند رنگ‌های مصنوعی موجود در غذای حیوانات خانگی باعث مشکلات رفتاری و فیزیکی میشوند. 

مواد نگهدارنده

نگهدارنده‌های BHA، BHT و اتوکسی کوین ممکن است به مرور زمان به گربه شما آسیب برسانند. پس بهتر است غذایی را خریداری کنید عاری از مواد نگهدارنده باشد.

ماهی زیاد

ماهی اغلب به فلزات سنگین و مواد زائد سمی آلوده است. علاوه بر این، غذاهای کنسرو شده بر پایه ماهی ممکن است با افزایش سن گربه به پرکاری تیروئید کمک کنند.

ماده بیسفنول آ (BPA)

اگرچه جزء مواد غذایی گربه شما نیست اما این ماده شیمیایی برای پوشاندن قوطی‌های غذای گربه استفاده میشود. قوطی‌های حاوی BPA ممکن است خطر ابتلا به پرکاری تیروئید را در گربه شما در سنین بالا افزایش دهد. 

 

کلام آخر

غذای تر برای گربه‌ها میتواند بخشی از رژیم غذایی این حیوانات دوست داشتنی باشد. در بیشتر موارد، غذای مرطوب و خشک به صورت ترکیبی در وعده‌های غذایی گربه‌ها لحاظ میشوند تا هرگونه کمبود را جبران کنند. از سویی دیگر، خرید غذای کنسرو شده از برندهای معتبر بسیار مهم است زیرا این محصولات اغلب همه مواد مغذی مورد نیاز گربه‌ها را فراهم میکنند.
به یاد داشته باشید که عشق و محبت زیاد به همان اندازه مهم است که شما به گربه خود غذا میدهید. سعی کنید همیشه گربه خود را نوازش کرده و به او محبت کنید. همچنین اگر به گربه‌تان غذای مرطوب میدهید، دندان‌های حیوان را به صورت روزانه مسواک بزنید و رژیم غذایی او را با استخوان‌های گوشتی خام یا غذاهای مخصوص دندانی تکمیل کنید. ناگفته نماند، در هر مرحله از فرآیند نگهداری گربه خود به علائق و نیازهای حیوان خانگیتان توجه کنید و همیشه تحت نظر دامپزشک باشید.
 

منبع:

 

 

 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید