۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

تشویقی گربه چیست؟

یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که با دادن آن به گربه‌تان می‌توانید بسیار خوشحالش کنید تشویقی گربه است. تشویقی یک نوع میان وعده است که به طور معمول برای خوشحال کردن گربه و تشویق او به یک کار خوب به او داده می‌شود. تشویقی انواع مختلفی دارد و حتی می‌توان آن را در خانه نیز تهیه کرد. در ادامه به اینکه تشویقی گربه چیست و چه نکات مهمی را پیرامون آن باید بدانید اشاره خواهیم کرد.


غذای تشویقی گربه چیست؟

غذای تشویقی گربه که به آن اسنک، جایزه گربه و یا تریت (Cat Treat) نیز می‌گویند به تکه‌های کوچک غذا گفته می‌شود که طعم و بوی بسیار جذابی برای گربه‌ها دارد. تشویقی گربه نقش یک میان وعده را دارد که به اهداف مختلفی به گربه داده می‌شود. تشویقی در انواع مختلف به تولید می‌رسد و علاوه بر طعم لذیذ می‌تواند در سلامت گربه نیز مؤثر باشد و به سلامت گوارش یا دندان نیز کمک رساند.

غذای تشویقی گربه چیست؟


بهترین تشویقی برای گربه 

امروزه در پت‌شاپ‌ها تشویقی در انواع مختلفی به تولید می‌رسد و برای بسیاری از افراد ممکن است سؤال باشد که بهترین تشویقی برای گربه من چیست؟ تشویقی باید بر اساس موارد مختلفی همچون سن، وزن، جنسیت، شرایط جسمانی و... برای گربه‌ها خریداری شود. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید غذای تشویقی گربه پیش از هر چیز با دامپزشک مشورت کرد. با این وجود با توجه به انواع تشویقی موجود در بازار نیز می‌توان تشخیص داد کدام محصول مناسب حیوان هست یا نیست.

به طور مثال برخی از تشویقی‌ها جویدنی هستند و می‌توانند به از بین رفتن پلاک و جرم دندان کمک کنند و می‌توان آنها را برای گربه‌ای با این مشکلات دهانی و دندانی خریداری کرد. برخی تشویقی‌ها ویتامین‌ها و مواد معدنی در ترکیب خود دارند و مناسب گربه‌هایی هستند که با کمبود این ویتامین‌ها مواجه‌اند. برخی دارای کالری، هیدروکربن و کربوهیدرات زیادی هستند و خرید آنها برای گربه‌های دارای اضافه وزن پیشنهاد نمی‌شوند.

جدای از موارد گفته شده بهترین تشویقی گربه باید فاقد مواد طعم‌دهنده و نگهدارنده باشد و از مواد طبیعی در ساخت آنها استفاده شود. تشویقی‌های طبیعی تهیه شده از اعضای حیوانات از جمله تشویقی‌های طبیعی به شمار می‌روند که در یک پروسه خاص خشک شده‌اند بدون اینکه طعم و بوی خود را از دست داده باشند.

بهترین غذای تشویقی گربه


بهترین زمان دادن تشویقی به گربه 

یکی از نکات بسیار مهم آگاهی از این مسئله است که بهترین زمان برای دادن تشویقی به گربه چه زمانی است. تشویقی را می‌توان جهت اهداف مختلفی استفاده کرد و به گربه داد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


پاداش دادن به گربه

یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توان از تشویقی استفاده کرد زمانی است که می‌خواهید به گربه پاداش دهید. زمانی که گربه آرام است، رفتار مثبتی دارد، خرابکاری نمی‌کند و یا آموزشی را که به او داده‌اید به درستی فرا می‌گیرد می‌توان به عنوان پاداش به او تشویقی داد.


تقویت رابطه بین سرپرست و گربه

کمک به تقویت رابطه بین صاحب حیوان و گربه از دیگر مواقعی است که می‌توان از تشویقی گربه استفاده کرد. از آنجایی که تشویقی گربه طعم لذیذی دارد و گربه بسیار به آن علاقه‌مند است دادن آن به گربه حس عمیق‌تری را میان سرپرست و گربه به وجود می‌آورد.


در زمان اضطراب گربه

تشویقی می‌تواند در کاهش استرس گربه مؤثر باشد. زمانی که سرپرست گربه احساس می‌کند که حیوان او دچار استرس و اضطراب شده بهترین زمانی است که می‌تواند با دادن یک تشویقی او را آرام کند.

بهترین زمان دادن تشویقی به گربه


طرز تهیه غذای تشویقی برای گربه 

بسیاری مواقع افراد تمایل ندارند تا از تشویقی‌های تجاری برای تغذیه گربه خود استفاده کنند. امکان تهیه غذای تشویقی در خانه نیز وجود دارد و می‌توان به راحتی با چند روش ساده یک تشویقی خوشمزه و اسنک لذیذ را برای گربه تهیه کرد. در ادامه با طرز تهیه دو نوع تشویقی خانگی آشنا می‌شوید:


تشویقی هویج و کت نیپ

برای تهیه این تشویقی به مواد زیر نیاز دارید:

  •    1 قاشق چایخوری کت نیپ خشک شده
  •    2 قاشق چایخوری روغن زیتون یا نارگیل
  •     4/3 پیمانه هویج رنده شده
  •    1 عدد تخم مرغ زده شده
  •     4/1 پیمانه آرد

 

در ابتدا باید فر را بر روی درجه حرارت ۳۷۵ درجه قرار داد تا به خوبی گرم شود. سپس باید روغن و آرد را مخلوط کرد تا حالت خمیری پیدا کند. هویج و کت نیپ را نیز باید به خوبی با یکدیگر هم زد و به خمیر اضافه کرد و بعد تخم‌مرغ را به آنها افزود. اگر خمیر شل بود کمی باید به آن آرد اضافه نمود و اگر خمیر سفت بود به کمی آب نیاز دارد. در انتها باید خمیر را با ضخامت کم بر روی یک سینی فر که کاغذ شیرینی‌پزی روی آن قرار گرفته، پخش کرد و با کاتر شکل‌های دلخواه به آن داد. سینی را باید در فر گرم شده قرار داد و پس از ۱۲ دقیقه تشویقی‌ها آماده‌اند تا پس از خنک شدن به گربه داده شوند. این تشویقی را می‌توان به مدت یک هفته در ظرف دربسته در داخل یخچال نگهداری کرد.


تشویقی ماهی سالمون

مواد لازم:

  •    1 عدد تخم مرغ زده شده
  •  250 گرم ماهی سالمون
  •     2 پیمانه آرد گندم

 

برای تهیه این تشویقی نیز باید فر را با حرارت ۳۵۰ درجه سانتیگراد روشن کرد تا گرم شود. پس از آن باید ماهی سالمون را ریز کرد و با یک تخم‌مرغ زده شده و دو پیمانه آرد مخلوط نمود تا یک خمیر یک‌دست به دست آید. در صورت سفت شدن خمیر باید به آن کمی آب اضافه کرد؛ اما خمیر نباید به حدی شل شود که به دست بچسبد. در نهایت باید کف قالب را آرد ریخت و پس از قالب زدن، خمیرها را روی سینی قرار داد. در آخر باید سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در داخل فر قرار داد تا تشویقی‌ها آماده شوند. این تشویقی به مدت یک هفته و در ظرف دربسته قابل نگهداری است.


بهترین برندهای تولیدکننده تشویقی گربه

امروزه در پت‌شاپ‌ها انواع مختلفی از تشویقی به فروش می‌رسد. از جمله بهترین برندهایی که این محصول را ارائه می‌دهند می‌توان به برند وینستون، کت نیپ، دریمز، مدکو، تریکسی اشاره کرد که تشویقی یا اسنک گربه را با کیفیت بسیار بالا عرضه کرده‌اند و می‌توان با اطمینان خاطر محصولات آنها را خریداری کرد.


قیمت تشویقی گربه

همان‌طور که اشاره شد امروزه تشویقی گربه توسط برندهای مختلفی به تولید می‌رسد که هر کدام از آنها دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند. قیمت تشویقی گربه با توجه به برند، کشور تولیدکننده، کیفیت محصول، نوع بسته‌بندی، و روش تهیه متفاوت است؛ بنابراین افراد باید موارد ذکر شده را در نظر بگیرند و سپس برای خرید انواع تشویقی همچون بستنی گربه، اسنک تشویقی مغزدار، تشویقی مدادی گربه و... اقدام نمایند.

قیمت غذای تشویقی گربه


کلام پایانی 

یکی از خوراکی‌هایی که برای گربه‌ها بسیار لذیذ است تشویقی نام دارد. این خوراک لذیذ یک میان وعده به شمار می‌رود که جهت پاداش به طور معمول به گربه‌ها داده می‌شود. تشویقی کالری بالایی دارد و به همین دلیل باید در مصرف آن زیاده‌روی نکرد. تشویقی گربه انواع مختلفی دارد و با قیمت‌های متفاوت در پت‌شاپ‌ها عرضه می‌شود و می‌توان آن را به راحتی برای گربه دلبند خود خریداری کرد.

منبع:

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید