۰

ثبت سفارش تلفنی

معرفی گربه نژاد برمیلا

یکی از گربه‌های بسیار زیبا و دوست‌داشتنی نژاد برمیلا است. برای کسانی که می‌خواهند سرپرستی این گربه را به عهده بگیرند آشنایی با معرفی نژاد گربه برمیلا بسیار اهمیت دارد. برمیلاها ترکیبی از چین‌چیلاهای ایرانی و گربه‌های برمه‌ای هستند. این گربه‌ها یک نژاد سرگرم‌کننده و دوستانه به شمار می‌روند که دوست دارند عضوی از خانواده باشند. این گربه یکی از زیباترین گربه‌های جهان است و نسخه بهبودیافته والدینش به شمار می‌رود. اگر قصد به سرپرستی گرفتن این نژاد را دارید معرفی گربه نژاد برمیلا به شما کمک می‌کند تا این گربه را بهتر بشناسید.

آشنایی با گربه نژاد برمیلا


گربه نژاد برمیلا  

گربه برمیلا یکی از جدیدترین نژادهایی است که به طور رسمی توسط انجمن گربه‌سانان به رسمیت شناخته شده است. این گربه در نتیجه جفت‌گیری تصادفی بین یک گربه برمه‌ای و چین‌چیلای ایرانی در دهه 1980 به وجود آمد. گربه نژاد برمیلا ظاهری استوار و محکم و درعین‌حال شیک دارد. این گربه دارای پوششی به رنگ سفید مایل به نقره‌ای است و تقریباً به نظر می‌رسد که خط چشم و خط بینی بر روی صورتش طراحی شده است! این نژاد گربه به‌خاطر پوشش فوق‌العاده نرم و چشمان سبز روشن شناخته می‌شود. برمیلا اگرچه هنوز نسبتاً کمیاب است؛ اما به دلیل روحیه بازیگوش، کنجکاو و اخلاق ملایمش موردعلاقه بسیاری از افراد است. 

آشنایی با گربه نژاد برمیلا


 

تاریخچه گربه نژاد برمیلا

بر اساس گزارش انجمن طرف‌داران گربه، برمیلا در دهه 1980 در بریتانیا به وجود آمد. این نژاد عمداً ایجاد نشده و در واقع نتیجه جفت‌گیری تصادفی بین چین‌چیلا ایرانی (یک گربه ایرانی با  پوشش نقره‌ای) و گربه برمه‌ای بوده است. «بارونس میراندا فون کیرشبرگ» که صاحب گربه چین‌چیلا و برمه‌ای بود بر اثر جفت‌گیری اتفاقی گربه‌های خود، با اولین نژاد برمیلا که پوشش ضخیم و چشمگیر و خلق‌وخوی ملایمی داشتند، روبرو شد.

پس از کشف تصادفی برمیلا، نام آن از ترکیب برمه و چین‌چیلا انتخاب کردند و سپس اقدامات لازم برای حفظ و گسترش این نژاد صورت گرفت. این نژاد به‌تازگی توسط سازمان‌های پرورشی به رسمیت شناخته شده و نسبتاً کمیاب است.

مشخصات ظاهری گربه نژاد برمیلا

گربه نژاد برمیلا ظاهری زیبا، خز نرم و بدنی ورزشی و متوسط دارد که سنگین و محکم به نظر می‌رسد. این نژاد معمولاً بین 6 تا 13 پوند وزن دارد و وزن نرها بیشتر از ماده آنها است. 
از ویژگی‌های متمایز این گربه می‌توان به کت براق و صاف و حاشیه‌های سیاه دور چشم و بینی آنها اشاره کرد. آرایش تیره و شبیه خط چشم به این گربه‌ها ظاهری می‌دهد که گویی برای یک شب پر زرق‌وبرق آرایش شده‌اند. این گربه‌سانان چشمگیر همچنین دارای چشمان سبز روشن هستند که گاهی با افزایش سن تیره می‌شوند.

پوشش بدن این گربه‌ها می‌تواند بلند یا کوتاه باشد و در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، آبی، قهوه‌ای، کرم، یاسی، قرمز، لاک‌پشتی یا طرح‌دار هستند. با اینکه رنگ پوشش بدن گربه برمیلا می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ اما آنها با موهای براق و درخشان با نوک نقره‌ای شناخته می‌شوند. موهای این گربه‌ها خیلی کم می‌ریزد و فقط به برس زدن هفتگی نیاز دارند. 

مهم‌ترین مشخصات ظاهری گربه برمیلا


رفتار گربه برمیلا  

گربه نژاد برمیلا همراهی ملایم، بازیگوش و وفادار است. تلاقی شخصیت برمه‌ای جسور، و خلق‌وخوی آرام و بردبار گربه ایرانی، به طبیعت اجتماعی و راحت گیر برمیلا منجر شده است. 
این نژاد عاشق شرکت در جمع انسان‌ها و زندگی خانوادگی است و معمولاً با بچه‌ها، گربه‌های دیگر و سگ‌های گربه دوست خوب کنار می‌آید. باید در نظر داشت اگرچه آنها اجتماعی هستند، اما این نژاد تا حدی مستقل است و نیازی نمی‌بیند که توسط افراد یا سایر هم‌بازی‌هایش مدام سرگرم شود. به‌طورکلی، برمیلا یک حیوان خانگی شیرین و خوش‌اخلاق است. این گربه‌ها دوست دارند در آغوش شما بخوابند و تا بزرگسالی علاقه زیادی به بازی دارند.

رفتار گربه نژاد برمیلا


نیازهای زندگی گربه نژاد برمیلا

گربه‌های برمیلا عاشق تعامل هستند و از بودن با انسان‌های موردعلاقه خود لذت می‌برند. ازآنجایی‌که آنها نژاد باهوشی هستند، تمایل به ارتباط و تأیید دارند. آنها بی‌علت برای جلب‌توجه میو نمی‌کنند، اما عشق زیادی را طالب هستند. صاحب یا خانواده برمیلا باید آماده باشد تا در بازی‌های تعاملی زیادی با او شرکت کند. این نژاد تقریباً می‌تواند با هر کسی کنار بیاید؛ سگ‌ها، گربه‌ها، غریبه‌ها و بچه‌ها همگی می‌توانند همراهان دوست‌داشتنی این گربه باشند. 

همان‌طور که گفته شد گربه برمیلا به زمان‌هایی برای تنهایی نیز نیاز دارد تا به کارهای موردعلاقه خودش بپردازد. بااین‌وجود تنها گذاشتن و عدم توجه به او اصلاً توصیه نمی‌شود؛ زیرا این گربه زمانی که بیش از حد تنها بماند احساس خستگی و اضطراب می‌کند. گربه نژاد برمیلا دوست دارد تا در خانه‌ای ساکت، با محیطی قابل‌پیش‌بینی با همراهی انسان‌ها زندگی کند.
گربه برمیلا معمولاً گربه‌ داخل خانه محسوب می‌شود؛ اما می‌تواند با خیال راحت با یک قلاده در دنیای بیرون به گشت‌وگذار بپردازد. در طول ماه‌های گرم، حتماً برمیلا را باید در جایی خنک نگهداری کرد؛ زیرا این گربه‌ها به گرما حساس هستند.
     
برمیلاها اگرچه کمی دست‌وپاچلفتی هستند؛ اما عاشق بالا رفتن از ارتفاعات‌اند و به همین دلیل باید مراقب آنها در هنگام بالا رفتن از قفسه‌ها و کابینت‌ها بود. بهتر است برای آنها درخت گربه با ارتفاع بلند و قفسه‌هایی امن تهیه کرد تا به‌راحتی با آنها بازی کند.


مراقبت از گربه برمیلا

نظافت گربه برمیلا چه موهایش بلند باشد و چه کوتاه، نسبتاً ساده است. یک بار برس کشیدن در طول هفته برای جلوگیری از گره خوردن موها و یا باز شدن آنها کافی است. برای این کار می‌توانید از برس‌هایی با دندانه‌های استیل ضدزنگ استفاده کنید. این گربه‌ها همچنین به مرتب کردن ناخن‌ها، تمیز کردن گوش و مراقبت از دندان نیاز دارند. گربه نژاد برمیلا همچنین باید در طول روز فعال باشد؛ بنابراین لازم است تا با فراهم کردن اسباب‌بازی‌های تعاملی و بازی تک‌به‌تک به فعال نگه داشتن او کمک شود.


آموزش این نژاد باهوش آسان است و می‌تواند از یادگیری لذت ببرد. اجتماعی شدن زودهنگام و ملایم به برمیلا کمک می‌کند تا احساس راحتی و امنیت کند. وقتی این گربه‌ها به‌درستی به افراد دیگر و حیوانات خانگی معرفی شوند رفتار بسیار خوبی با آنها می‌توانند داشته باشند.

غذای گربه برمیلا باید رژیم باکیفیتی باشد که توسط دامپزشک توصیه شده است. این نژاد در معرض اضافه‌وزن است، بنابراین باید از غذا دادن بیش از حد به آنها جلوگیری شود. 

مراقبت از گربه برمیلا


سلامت گربه برمیلا

گربه برمیلا یک نژاد معمولی سالم با طول عمر حدود 7 تا 12 سال است. این گربه‌ها مستعد ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی همچون آلرژی و مشکلات کلیوی هستند. به گفته برخی متخصصان برمیلا با افزایش سن ممکن است به بیماری کلیه پلی‌کیستیک مبتلا شود که این مسئله می‌تواند نارسایی کلیه را در بر داشته باشد. چکاپ‌های منظم گربه توسط دامپزشک می‌تواند تا حد بسیار زیادی از این مشکلات جلوگیری کند و جای نگرانی وجود ندارد.

اگر قصد استفاده از خدمات دامپزشکی دارید، با کد PA5BLG از تخفیف ویژه در خرید اول بهره‌مند شوید. 

 


کلام پایانی

معرفی گربه نژاد برمیلا برای افرادی که می‌خواهند سرپرستی این گربه را به عهده بگیرند بسیار اهمیت دارد. این گربه ظاهری بسیار جذاب دارد و پوشش خاص و چشم‌های زیبایش می‌تواند دل هر کسی را برای مراقبت از خود برباید. این گربه شخصیتی اجتماعی دارد و خانواده‌دوست است و به همین دلیل می‌تواند همدم مناسبی برای افراد خانواده و حتی کودکان و حیوانات دیگر باشد. اگر به دنبال به سرپرستی گرفتن این نژاد گربه هستید معرفی گربه نژاد برمیلا به شما کمک می‌کند تا آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید و زندگی بهتری را در کنار این گربه تجربه کنید.

منبع:


 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید