۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

معرفی گربه نژاد بمبئی

معرفی گربه نژاد بمبئی می‌تواند به افرادی که می‌خواهند سرپرستی این گربه را به عهده بگیرند بسیار کمک کند. اگر به گربه‌های سیاه علاقه‌مند هستید می‌توانید به سراغ نژاد گربه بمبئی یا «بامبی» بروید. به این گربه «مینی پلنگ»، «پوما کوچولوی سیاه» یا «پلنگ سیاه مینیاتوری» نیز می‌گویند. این گربه خلق‌وخوی آرامی دارد، ظاهرش بسیار زیباست و این خصوصیت‌ها باعث می‌شود طرف‌داران بسیاری داشته باشد. در مقاله امروز به شکل کامل به معرفی گربه نژاد بمبئی می‌پردازیم تا پیش از به سرپرستی گرفتن آن اطلاعات کامل و کافی در مورد این گربه داشته باشید.

آشنایی با گربه نژاد بمبئی


تاریخچه نژاد گربه بمبئی

گربه نژاد بمبئی یک گربه با نژاد ترکیبی است که از ترکیب دو نژاد «برمیس» و گربه موکوتاه آمریکایی به وجود آمده است. پرورش‌دهندگان قصد داشتند تا از ترکیب این دو نژاد به یک نژاد شبیه پلنگ سیاه برسند و تا حدودی نیز در این کار خود موفق شدند. «نیکی هورنر» یکی از این پرورش‌دهنده‌ها بود که توانست مجوز لازم را برای ایجاد و گسترش گربه نژاد بمبئی به دست آورد. پس از به وجود آمدن این نژاد و پیگیری‌های لازم، این گربه در سال ۱۹۷۸ توسط انجمن هواداران گربه به رسمیت شناخته و ثبت شد. نام این گربه نیز با توجه به اسم یکی از بندرهای هندوستان نام‌گذاری شد. این نژاد گربه امروزه یک نژاد باارزش و گران به‌حساب می‌آید و به دلیل خاص بودنش طرف‌داران بسیاری دارد.

تاریخچه گربه نژاد بمبئی


خصوصیات ظاهری گربه نژاد بمبئی

در ادامه به خصوصیات ظاهری گربه نژاد بمبئی می‌پردازیم:


صورت گربه بمبئی
این گربه سری گرد و کوچک و گوش‌های متوسط دارد. رنگ چشم‌های این گربه طلایی و مسی است که در سیاهی بدن او همچون خورشیدی می‌درخشد.


فیزیک بدنی
بدن این گربه کشیده است و تقریباً اندازه متوسطی دارد. دست و پاهای گربه بمبئی نیز بلند و کشیده هستند و دم او نیز همین حالت را دارد.

 

پوشش گربه بمبئی
اندازه موی گربه بمبئی کوتاه و ریزش موی او متوسط است. پوشش این گربه به پارچه‌های مجللی همچون ساتن یا ابریشم شباهت دارد.


قد و وزن    
وزن این گربه در حدود 2.7 تا ۵ کیلوگرم و قد این نژاد بین ۳۵ تا ۴۵ سانتی‌متر است.


رنگ‌بندی
گربه نژاد بمبئی فقط در رنگ سیاه خالص دیده می‌شود. همه نقاط بدن این حیوان به رنگ سیاه است.

خصوصیات و ویژگی ظاهری گربه نژاد بمبئی


ویژگی‌های رفتاری گربه بمبئی

گربه نژاد بمبئی گربه پر جنب‌وجوش و فعالی به‌حساب می‌آید. این گربه به انسان‌ها علاقه دارد و تلاش می‌کند تا با آن‌ها ارتباط برقرار کند. این نژاد می‌تواند خود را با هر محیط و فضایی وفق دهد و به همین دلیل در بیشتر فضاها می‌توان از آن نگهداری کرد. به دلیل شخصیت آرام و متواضعش مهمان خوبی برای آپارتمان‌ها محسوب می‌شود.
 
این گربه میانه خوبی با سرما ندارد و باید در فضای گرم از او نگهداری کرد. به علت هوش بالای گربه نژاد بمبئی او را مدام در حال جستجو و بازی کردن خواهید دید. خلق‌وخوی آرام و مهربانش باعث شده انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها باشد. گربه نژاد بمبئی به نوازش شدن بسیار علاقه دارد و به همین دلیل در دست‌وپای شما زیاد می‌چرخد.

سازش گربه بمبئی با دیگران
از لحاظ سازش می‌توان به شکل زیر این گربه را بررسی کرد:

سازش با حیوانات
روحیه اجتماعی گربه نژاد بمبئی باعث شده ارتباط خوبی با دیگر حیوانات بگیرد؛ اما این گربه همیشه دلش می‌خواهد از حیوانات دیگر برتر باشد و باید این مسئله را در نظر داشت.

سازش با افراد ناشناس
این گربه با انسان‌ها رفتاری صمیمی دارد و چندان برایش تفاوتی نمی‌کند که آن فرد سرپرستش یا فردی غریبه است.

سازش با کودکان
گربه نژاد بمبئی به دلیل روحیه مهربان و آرامش، دوست خوبی برای کودک شما می‌شود. با وجود این روحیه بسیار مهم است که بر روی رفتار آنها نظارت داشته باشید.

آشنایی با رفتار گربه بمبئی


انواع بیماری‌های گربه بمبئی

نژاد گربه بمبئی چندان مستعد بیمار شدن نیست بااین‌حال ممکن است برخی از بیماری‌ها در این نژاد دیده شود که به شرح زیر هستند:

 

  •   ناهنجاری جمجمه: این ناهنجاری ژنتیکی منتقل می‌شود و بر روی جمجمه جنین اثر می‌گذارد.
  • مشکلات چشمی: مشکلات شایع در این گربه‌ها مشکلات چشمی است که باعث کاهش وزن این حیوانات نیز می‌شود.
  • مشکلات چاقی: گربه نژاد بمبئی بسیار پر خوراک است و اگر تغذیه‌اش کنترل نشود به  افزایش وزن دچار می‌گردد.
  • از دیگر مشکلاتی که در این گربه‌ها دیده می‌شود می‌توان به مشکلات زیر اشاره کرد:
  • مشکلات سینوس و آبریزش بینی
  •   بیماری لثه بیماریهای دهان و دندان
  •  بیماری مادرزادی قلب
  •  مشکلات تنفسی
  •    هلمینتز
  •   ARI

انواع بیماری گربه بمبئی

 

طول عمر گربه بمبئی

گربه نژاد بمبئی در حدود ۱۲ تا ۱۵ سال عمر مفید دارد هرچند تغذیه و توجه به سلامتی او می‌تواند عمرش را افزایش دهد و تا ۱۷ سال نیز عمر کند.


اصول نگهداری از گربه بمبئی

به دلیل اینکه گربه نژاد بمبئی بسیار بامحبت و عاطفه است باید افرادی که در بیشتر ساعت‌های روز در منزل هستند این گربه را به سرپرستی بگیرند. ازآنجاکه گربه بمبئی از کمبود توجه و نادیده گرفته شدن آسیب می‌بیند نباید افرادی که مدت‌های طولانی در خانه نیستند از او نگهداری کنند.

این گربه بسیار باهوش و تربیت‌پذیر است و شیرین‌کاری‌های مختلفی مثل بازی «فچ» و راه رفتن با قلاده را به‌خوبی یاد می‌گیرد. همچنین می‌توانید در کنار بازی با اسباب‌بازی‌های معمولی، برایش بازی‌های معمایی و فکری نیز خریداری کنید.
به دلیل اینکه گربه بمبئی موهای کوتاهی دارد هفته‌ای یک‌بار شانه کردن موهای او کافی است.
مسواک زدن این گربه نیز بسیار اهمیت دارد و بهتر است برای جلوگیری از بیماری‌های پریودنتال دندان‌های او را هر روز مسواک بزنید.

مراقبت از گربه بمبئی


 

تغذیه گربه نژاد بمبئی

این گربه مانند سایر نژادها به یک رژیم غذایی باکیفیت و مقوی نیاز دارد تا بتواند انرژی بالای موردنیاز این گربه را تأمین کند. بسیار مهم است که از غذاهای خشک گربه و کنسروی با کیفیت بالا در تغذیه این حیوان استفاده شود و از دادن غذاهای ارزان و به بی‌کیفیت به او خودداری نمایید.


کلام پایانی

آشنایی با معرفی گربه نژاد بمبئی برای افرادی که قصد به سرپرستی گرفتن این نژاد را دارند بسیار لازم است. گربه  نژاد بمبئی یک گربه خاص و به رنگ مشکی است که بسیار با تحرک و بامحبت است. این گربه علاقه بسیاری به برقراری ارتباط با افراد و حرف زدن دارد و باید درصورتی‌که امکان بودن در کنار او را دارید، دست به انتخابش بزنید. این نژاد خاص و باارزش در صورت نگهداری مناسب می‌تواند تا ۱۷ سال نیز عمر کند و لحظات زیبایی در زندگی شما بسازد.

منبع:

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید