۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه

اینکه بتوان همه مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را با تغذیه به بدن حیوانات رساند بسیار ایده آل است و بهترین راه برای کمک به سلامتی آنهاست. اما برخی مواقع حیوانات و از جمله گربه‌ها همچون انسان نمیتوانند تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی را از خوراکی‌های مصرفی خود جذب کنند و در چنین مواقعی به راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه نیاز است تا با آگاهی از آن نیازهای بدنی گربه تأمین شود.

اینکه گربه ما به چه ویتامین‌ها و مکمل‌هایی نیاز دارد و کدام برند یا محصول مناسب اوست سوال‌هایی است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. در مقاله امروز راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه را به شما ارائه خواهیم داد تا با تکیه به آن بتوانید سلامت گربه خود را تضمین کنید.

خرید مکمل و ویتامین گربه


آیا مصرف مکمل و ویتامین برای گربه ها واقعا لازم است؟

در طی سالیان گذشته خرید مکمل و ویتامین مخصوص حیوانات در میان مردم رواج بسیاری داشته و میتوان گفت برای تولیدکنندگان صنعت پردرآمدی بوده است. سایت‌های بسیاری برای فروش این مکمل‌ها طراحی شده‌اند و همه ادعا میکنند که مکمل و ویتامین حیوانات از جمله گربه میتواند مانند معجزه برای حیوان باشد و باعث جوان‌تر و پر انرژیتر شدن آنها شود. اما اینکه گربه شما واقعاً به این مکمل ها نیاز دارد یا نه باید با توجه به نوع غذای مصرفی گربه و نظر دامپزشک تشخیص داده شود. همانطور که انسان‌‌ها بسیاری مواقع نیاز به مصرف مکمل ندارند گربه‌ها نیز این چنین هستند.

تولیدکنندگان این مکمل‌ها ادعا میکنند محصولات آنها یک نوع مکمل رژیم غذایی گربه است و مصرف آن برای گربه مفید و حتی لازم است اما بسیاری از متخصصان اعضای موسسه تغذیه حیوانات خانگی آمریکا معتقدند استفاده از مولتی ویتامین و مکمل برای گربه در زمانی که حیوان سالم است و غذای کافی مصرف میکند نه تنها ممکن است بی‌فایده باشد بلکه میتواند مضراتی را نیز به همراه بیاورد.

ویتامین گربه چیست؟


گربه‌ها در صورتی که غذای کامل و متعادلی مصرف کنند چندان به مکمل ها نیازی ندارند اما ممکن است به دلیل برخی بیماری‌های گربه همچون بیماری روده کوچک که باعث عدم جذب دو نوع ویتامین B به نام‌های "فولات" و "کوبالامین" میشود نیاز به مصرف مکمل و ویتامین گربه داشته باشند. البته باید دانست در این وضعیت گربه نیاز به ویتامین‌های تزریقی دارد چون مکمل خوراکی هم جذب بدن گربه نمیشود.

در هنگام بیماری‌های دیگری هم‌چون بیماری کلیوی گربه نیز باید به راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه توجه کرد زیرا در این دوران گربه ممکن است به مکمل پتاسیم نیاز داشته باشد.
جدای از شرایط بیماری، گربه‌های باردار و شیرده نیز همانند انسان‌ها ممکن است با کمبودهای تغذیه‌ای مواجه شوند به خصوص اگر گربه زود هنگام یعنی قبل از سن 10 تا 12 ماهگی باردار شود.
با توجه به موارد فوق حتما متوجه شده‌اید که آگاهی از راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه تا چه اندازه مهم است و نباید خودسرانه به گربه‌ها مکمل داد زیرا ممکن است برایشان مضر باشد.


انواع مکمل ها در راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه

وقتی صحبت از کمبود برخی مواد در بدن گربه‌ها میشود همه به یاد ویتامین‌ها می‌افتند. ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامتی گربه‌ها دارند اما در کنار آنها مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب ضروری و پروبیوتیک‌ها نیز لازم هستند. در ادامه به نقش هر کدام از این مکمل‌ها در بدن گربه‌ها میپردازیم:

مولتی ویتامین مینرال گربه

مولتی ویتامین مینرال گربه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این محصول ترکیبی از ویتامین‌های ضروری همچون ویتامین‌های B12، B6،A ،C ، E و ... و مواد معدنی همچون زینک، پتاسیم، آهن و ... است.

مکمل مولتی ویتامین مینرال گربه


مکمل حاوی اسیدهای چرب ضروری

امگا 3 و امگا ۶ از جمله اسیدهای چرب ضروری هستند که نقش مهمی در کاهش ریزش موهای گربه و درخشان شدن آنها دارند. همچنین این دو ماده میتوانند در سلامت کبد، مغز، سیستم ایمنی بدن، چشم و مفاصل نیز مفید باشند. اسیدهای چرب ضروری به کاهش کلسترول خون و سلامت قلب در گربه‌ها و حیوانات کمک میکنند.

مکمل اسیدهای چرب ضروری


مکمل‌های پروبیوتیک

 پروبیوتیک‌ها باکتریهای مفیدی هستند که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش دارند و از رشد باکتری‌های مضر در روده بزرگ جلوگیری میکنند. به همین دلیل باید در بدن گربه به میزان کافی وجود داشته باشند.

مکمل‌های پروبیوتیک برای گربه

فواید و مضرات مصرف مکمل و ویتامین گربه

ویتامین‌ها میتوانند فواید بسیاری را به بدن گربه برساند اما از طرفی برخی مواقع میتوانند مضر باشند. در ادامه به فواید و مضرات استفاده از مکمل و ویتامین گربه خواهیم پرداخت:


فواید مصرف مکمل و ویتامین گربه

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه توجه به فواید این مکمل‌هاست که میتوانند موارد زیر باشند:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سوخت و ساز بدن
  • تقویت استخوان‌ها، مفاصل و دندان
  • تقویت و درخشندگی پوست و مو
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • کمک به حفظ سلامت بهداشت دهان و دندان
  • ایجاد شادابی و نشاط

جدای از فواید کلی مکمل‌ها، هر کدام از ویتامین‌های موجود در آنها میتوانند در تامین سلامت گربه نقش مهمی داشته باشند:

فواید مصرف مکمل و ویتامین برای گربه


ویتامین آ
این ویتامین نقش مهمی در تقویت چشم، سیستم ایمنی بدن و رشد جنین در گربه دارد.


ویتامین دی
ویتامین دی که از طریق تابش نور آفتاب نیز در بدن تولید میشود به بدن کمک میکند تا فسفر و کلسیم را برای رشد سالم استخوان‌ها جذب کرده و قابل استفاده نماید. کمبود این ویتامین میتواند باعث رشد نامناسب گربه و ماهیچه‌ها و استخوان‌ها شود و به همین دلیل تأمین ویتامین دی در راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه جایگاه مهمی دارد.


ویتامین سی
ویتامین سی یک آنتی اکسیدان بسیار مهم برای گربه‌هاست که نقش مهمی در مبارزه با رادیکالهای آزاد مضر برای بدن دارد و با مقابله با آنها به کاهش التهاب و پیری زودرس کمک میکند.


ویتامین ای
این ویتامین نیز نقش آنتی اکسیدانی دارد و محلول در چربی است. کمبود آن میتواند باعث مشکلات چشمی و برخی مشکلات در عضلات گردد.


ویتامین کا
این ویتامین نیز محلول در چربی است و میتواند به لخته شدن خون در هنگام ایجاد زخم در بدن گربه کمک کند.


کولین
این ماده به حفظ سلامت مغز و کبد کمک میکند و در بسیاری مواقع برای حیوانات مبتلا به صرع تجویز میگردد.

قرص مولتی ویتامین گربه بیفار مدل Top 10 بسته 10 عددی

مضرات مصرف مکمل و ویتامین گربه

اگر گربه شما به مصرف این مواد نیازی نداشته باشد مصرف مکمل و ویتامین گربه میتواند کاملاً بی‌اثر و حتی مضر باشد. به طور مثال استفاده بیش از حد از مولتی ویتامین میتواند باعث حس خواب آلودگی و حتی حالت استفراغ در گربه شود یا به تحریک پذیری و پوسته پوسته شدن پوست گربه بینجامد. هم‌چنین در صورت مصرف بیش از حد ویتامین‌های محلول در چربی ممکن است اثرات سمی در بدن گربه ایجاد شود. همچنین مواد معدنی همچون کلسیم و منیزیم نباید بیش از نیاز بدن گربه مصرف شوند و مقدار بیش از حد آن میتواند سلامتی گربه را تهدید کند.

مضرات مصرف مکمل و ویتامین برای گربه

نکات مهم در راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه

اگر تصمیم به خرید مکمل و ویتامین گربه گرفته‌اید بهتر است به نکات زیر در هنگام خرید توجه داشته باشید:

 

شکل مکمل

مکمل‌ها به شکل قرص، ژل، پودر و مایع برای گربه‌ها تهیه میشوند. قرص‌ها جویدنی هستند و با طعم گوشت، مزه دار شده‌اند تا گربه اشتیاق بیشتری برای مصرف آنها داشته باشد. مکملهای پودری، ژله‌ای یا مایع نیز قابلیت ترکیب شدن با غذاها را دارند.


مواد تشکیل دهنده مکمل 

شما باید بدانید مکمل و ویتامین حاوی چه ترکیباتی است. گاهی گربه شما به بسیاری از ترکیبات یک مکمل نیازی ندارد و یا ممکن است به مقدار بیشتری از مواد معدنی و ویتامینها نیازمند باشد. در این حالت بهتر است از مکملهایی استفاده شود که به طور مثال حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب، آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک‌ها هستند. خرید این محصولات باعث میشود شما ناچار به دادن چند نوع قرص به گربه خود نباشید.

نکات مهم هنگام خرید مکمل و ویتامین گربه


طعم مکمل

بهتر است محصول مورد نظر مناسب زائقه گربه شما باشد. در غیر این صورت گربه تمایلی به مصرف آن نشان نمیدهد.


لاکتوز در مکمل

بسیاری از گربه‌ها به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند و مصرف فرآورده‌های حاوی آن همچون مواد لبنی میتواند مشکلات گوارشی برایشان ایجاد کند. به همین دلیل اگر گربه شما این مشکل را دارد باید از مکملی استفاده کنید که حاوی لاکتوز نیست.


معتبر بودن مکمل

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه این است  که مکملی تهیه شود که بر روی آن مطالعات بالینی انجام شده و نیروهای متخصص بر روی ترکیبات آن مطالعاتی را انجام داده‌اند. همچنین باید برچسب آن محصول را به خوبی بخوانید تا از کیفیت و ایمنی آن مطمئن شوید.

 

آیا استفاده از مکمل و ویتامین انسانی برای گربه ها امکان پذیر است؟

در حالت کلی جواب این سوال منفی است. مکمل و مولتی ویتامینهای مناسب انسان و گربه با توجه به شرایط بدنی متفاوت آنها طراحی شده‌اند و به همین دلیل مناسب یکدیگر نیستند. همچنین مولتی ویتامینهای انسانی ممکن است حاوی مواد افزودنی و شیرین کننده باشند که برای گربه‌ها کاملاً مضر هستند. البته در مواردی و با تجویز دامپزشک میتوان برخی از مولتی ویتامنهای انسانی را برای گربه استفاده کرد.

استفاده از مکمل و ویتامین انسانی برای گربه ها


آیا پیش از خرید مکمل و ویتامین گربه باید با دامپزشک مشورت کرد؟

این کار حتماً ضروری است. شما باید پیش از دادن هر نوع تغییری در رژیم و سبک زندگی گربه خود با دامپزشک مشورت کنید. تغذیه و استفاده از مکملها مسئله‌ای بسیار حساس و مهم است و به همین دلیل باید زیر نظر دامپزشک باشد. دامپزشک میتواند با بررسی شرایط گربه شما تشخیص دهد که رژیم غذایی او چه کمبودهایی دارد و چه مکملی مورد نیاز است. 
بهترین کار این است که پیش از مصرف مکمل‌ها حتماً با دامپزشک مشورت شود زیرا مصرف خودسرانه مکمل یا مکملها با یکدیگر، میتواند باعث تداخل و مشکلاتی همچون اوردوز در گربه گردد. جدای از مکملها باید به غذاهای مصرفی گربه نیز توجه کنید چون برخی از شرکتهای سازنده به برخی از غذاها ویتامین اضافه میکنند و ممکن است این مسئله مناسب گربه شما نباشد.
 

خرید مکمل و ویتامین برای گربه


کلام آخر

آگاهی از راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه به این دلیل مهم است که شما به شکل خودسرانه دست به خرید مکمل‌ها و ویتامین‌ها نزنید. اگر احساس میکنید گربه شما تغذیه مناسبی ندارد و یا دچار بیماری است با مراجعه به دامپزشک میتوانید متوجه کمبودهای بدن او شوید و با استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌ها به بهبود سلامت گربه خود یاری رسانید. بنابراین لازم است تا از راهنمای خرید مکمل و ویتامین گربه مطلع باشید تا به این ترتیب سال های طولانی تری در کنار این حیوان دوست داشتنی به سر ببرید.
 
منابع:

 

 




 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید