۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه

اطلاع از راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه برای همه کسانی که دارای این حیوان خانگی دوست داشتنی هستند بسیار مهم است. بسیاری از صاحبان گربه خرید شامپو و لوازم حمام گربه را چندان ضروری نمیدانند زیرا به این باور قدیمی معتقدند که گربه ها از آب متنفرند و با زبان به نظافت خودشان میپردازند.

این باور امروزه چندان پذیرفته شده نیست زیرا حمام کردن میتواند نقش مهمی در سلامت و زیبایی پوست و موی گربه داشته باشد و از بروز بیماریها و مشکلات پوستی در آنها جلوگیری کند. در ادامه این مقاله راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه را در اختیار شما قرار خواهیم داد و اطلاعات بسیاری را در این زمینه با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

راهنمای حمام کردن گربه


گربه‌ها به چه میزان حمام کردن نیاز دارند؟

حمام کردن شاید کمی برای گربه‌ها استرس زا باشد آن هم زمانی که صاحب آن‌ها با روش صحیح حمام کردن گربه آشنا نیست. به همین دلیل آشنایی با راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه به شما کمک میکند تا با تهیه بهترین مواد و لوازم مناسب برای حمام گربه این کار را برایش لذت بخش کنید.


گربه‌ها در طول روز در معرض آلودگی‌های مختلفی هستند و به دلیل جنب و جوش بسیار و برخورد با مایعات یا مواد روغنی هر چند وقت یکبار به حمام نیاز دارند. توصیه می‌شود؛ گربه‌ها هر 8 هفته یکبار حمام شوند هرچند این زمان متغیر است و به عوامل متعددی هم‌چون محل زندگی، نژاد گربه و شیطنت‌های او بستگی دارد.

 

تعداد دفعات حمام کردن گربه


لوازم حمام گربه‌ها شامل چه مواردی است؟

برای حمام کردن گربه پیش از هر چیز شما باید دست به خرید شامپو و لوازم حمام گربه بزنید. خرید این لوازم به این دلیل مهم است که در هنگام حمام کردن این حیوان دوست داشتنی همه چیز در دسترس شما باشد.


شما برای حمام کردن گربه خود به لوازم مختلفی نیاز دارید. خرید شامپو مخصوص گربه اولین نیاز اساسی او و اولین مورد مهم در راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه است. در این مورد باید فکر استفاده از شامپوی مخصوص خودتان را فراموش کنید زیرا به راحتی میتوانید باعث ریزش و خشکی موها و پوست گربه شوید. جدای از شامپو، تهیه دیگر لوازم حمام گربه مانند موارد زیر نیز لازم است:

 

  •     یک سطل یا وان پلاستیکی بزرگ
  •     نرم کننده موی مخصوص گربه
  •     برس مخصوص گربه
  •    حوله مخصوص گربه
  •     سشوار

در ادامه این موارد را به تفصیل توضیح خواهیم داد:


شامپو گربه

همان‌طور که اشاره شد گربه‌ها برای شستشو نیاز به شامپوی مخصوص خود دارند و استفاده از شامپوی مخصوص انسان‌ها برای آن‌ها ممنوع است. شامپویی که ما استفاده می‌کنیم به دلیل pH  متفاوت پوست بدن انسان با پوست گربه می‌تواند برای این حیوان مضر باشد. شامپو و صابون‌های مخصوص انسان‌ها برای حیواناتی هم‌چون گربه بسیار قوی هستند و می‌توانند چربی متعادل پوست و موی آن‌ها را از بین ببرند. این مسئله خارش و هم‌چنین ریزش موی آن‌ها را در پی دارد.


بسیار مهم است که برای خرید شامپو و لوازم حمام گربه، نژاد و ویژگی‌هایش را بشناسیم و بدانیم گربه ما از نظر جنس و تراکم و ضخامت مو در کدام دسته قرار دارد. به طور مثال گربه‌هایی هم‌چون "اسکاتیش فولد" تراکم و ضخامت موی بالایی دارند و پوستشان مقاوم و ضخیم است. گربه‌های "پرشین کت" موهای متراکم و نازکی دارند و پوستشان حساس است و یا گربه‌هایی هم‌چون "بریتیش لانگ هیر" موهای بلند و پوشش موی نازکی دارند.

 

همان‌طور که مشخص است هر کدام از این دسته ها نیاز به یک شامپوی خاص دارند. بنابراین بسیار مهم است شما اطلاعات کافی در مورد نژاد گربه خود داشته باشید و یا از یک دامپزشک در مورد خرید شامپو مخصوص گربه خود مشورت بگیرید تا سلامت و زیبایی موهای گربه خود را دو چندان سازید.

 

خرید شامپو برای گربه


به صورت کلی شامپوی مخصوص گربه در انواع مختلف زیر تولید می‌شود:


شامپوهای معمولی

یکی از پرمصرف‌ترین شامپوهای مخصوص گربه، شامپو معمولی است که با آب استفاده می‌شود و انواع مناسب پوست معمولی تا حساس دارد. شما می‌توانید با توجه به جنس مو و پوست گربه خود، آن را انتخاب کنید.


شامپو نرم کننده

اگر احساس میکنید موی گربه شما کمی زبر و خشک شده این شامپوها مناسب هستند و می‌توانند نرمی و لطافت را به موهای گربه باز گردانند.


شامپو خشک

این شامپوها بدون آب قابل استفاده هستند و اگر حیوان شما به هیچ عنوان با آب ارتباط نمی‌گیرد؛ می‌توانید از این نوع استفاده کنید. شامپو خشک به شکل دستمال، پودر یا اسپری تولید می‌شود.


جدای از موارد بالا، در برخی مواقع که گربه‌ها دچار بیماری‌های پوستی یا انگل‌های گربه می‌شوند؛ نیاز به محصولات تخصصی‌تری هم‌چون شامپوهای ضد انگل دارند.


علاوه بر این شامپوها، شوینده‌هایی با خواص ضد خارش، ضد شوره، و ضد آلرژی نیز برای گربه‌ها تولید می‌شود که می‌توانید با توجه به وضعیت پوست و موی گربه خود آن‌ها را تهیه کنید. هنگام خرید شامپوی گربه حتما به برند سازنده و کیفیت آن توجه کنید.

شامپو حیوانات پرسا مدل Milk Shampoo حجم 250 میلی لیتر


لوسیون بدن گربه

بسیاری از افراد علاقه دارند تا بدن گربه پس از استحمام بوی خوشایند، نرمی و لطافت بیشتری داشته باشد. برای این منظور خرید لوسیون بدن گربه بهترین گزینه ممکن است. این محصول باعث می‌شود  پوست و موی گربه شما نرمی و لطافت بیشتری پیدا کند و درخشش آن دوچندان شود. هم‌چنین لوسیون در باز شدن گره‌های موی گربه بسیار موثر است و اگر در ترکیبات آن از روغن‌های گیاهی مفید استفاده شده باشد؛ می‌تواند به سلامت پوست و موی گربه نیز کمک کند.


برس گربه

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه، تهیه یک برس گربه مناسب است. شاید نیاز باشد شما پیش از حمام کردن گربه را برس بکشید تا اگر موهای او دچار گره شده‌اند؛ پیش از خیس شدن باز شوند. این‌کار کمک می‌کند پس از حمام گره‌ها در هم بیشتر تنیده نشوند. هم‌چنین پس از حمام نیز داشتن برس گربه کمک می‌کند تا شما به راحتی موهای او را شانه بزنید و از گره خوردن آن‌ها جلوگیری کنید.

 

خرید برس برای گربه


حوله گربه

شما برای خشک کردن گربه خود پس از حمام به یک حوله یا پارچه بسیار نرم نیاز دارید تا به خوبی آب موهای گربه را بگیرد و به خشک شدن او کمک کند. در مواردی نیز می‌توانید در صورت حساس نبودن گربه به سر و صدای سشوار، او را با سشوار خشک کنید و سپس با یک برس مخصوص موهایش را شانه بزنید و گره‌ها را باز نمایید.


در راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه خرید چه مواردی مجاز نیست؟

امروزه دست افراد در خرید شامپو و لوازم حمام گربه بسیار باز است زیرا محصولات متنوعی توسط برندهای متفاوت برای گربه‌ها تولید میشود. این مسئله شاید انتخاب را کمی برای افراد سخت کند زیرا بسیاری از آن‌ها مناسب گربه شما نیستند. به همین دلیل شما علاوه بر این که باید از موارد مجاز در راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه، اطلاع داشته باشید لازم است از موارد غیرمجاز نیز باخبر شوید. در ادامه به موادی اشاره میکنیم که بهتر است در محصولات و به خصوص شامپوی گربه شما وجود نداشته باشند.


رنگ های مصنوعی

این رنگ‌ها به دلیل اینکه از مشتقات نفت هستند می‌توانند در دراز مدت مشکلات بسیاری هم‌چون حساسیت، نقایص مادرزادی، آسیب دیدن اندام‌های بدن و حتی سرطان را باعث شوند.


عطرهای مصنوعی

این عطرها نیز می‌توانند مشکلاتی هم‌چون آسیب دیدن بافت‌های عصبی، حساسیت، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و سرطان را در پی داشته باشند.


سدیم لوریل سولفات

این ماده در بیشتر شامپوها وجود دارد و باعث کف بیشتر شامپو می‌شود. هم‌چنین با ضعیف کردن لایه بیرونی پوست می‌تواند خارش و واکنش‌های آلرژیک را به همراه داشته باشد.


پارابن

در مورد پارابن نظرات متفاوتی وجود دارد و برخی معتقدند می‌تواند باعث سرطان شود یا بر روی سیستم تولید مثل حیوان اثرات منفی ایجاد کند.

 

شامپوی مناسب برای گربه


مراحل حمام کردن گربه‌ها پس از خرید شامپو و لوازم حمام گربه

شاید گربه‌ها علاقه چندانی به آب نداشته باشند اما به گفته دامپزشکان برای جلوگیری از عفونت‌های پوستی و ریزش مو لازم است حمام شوند. برای اینکه گربه خود را به این کار مشتاق کنید؛ می‌توانید از نکات زیر استفاده نمایید:


زمان مناسب

انتخاب زمان مناسب برای شستشوی گربه بسیار مهم است. اگر احساس میکنید گربه شما بیش از حد تحریک پذیر یا هوشیار است کمی صبر کنید و زمانی سراغ حمام بروید که گربه آرام و خسته است و مقاومتی برای حمام کردن نشان نمی‌دهد.


آماده کردن گربه

شما می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خراش و زخم احتمالی، ناخن‌های گربه را پیش از حمام کردن کوتاه کنید. هم‌چنین برای اینکه آب داخل گوشش نرود می‌توانید گوش‌های او را با پنبه پر کنید تا مانع از ورود آب به گوش و ایجاد عفونت و ناراحتی در او شوید.


دمای آب

بهتر است آب را در دمای ولرم قرار دهید تا گربه احساس لذت و آرامش را در هنگام حمام کردن تجربه کند. پوست گربه به دما بسیار حساس است و اگر آب بیش از حد سرد یا گرم باشد باعث ایجاد ناراحتی در او و خودداری از حمام کردن میشود. برای اینکه گربه‌ها نترسند شما نباید از سردوش برای آب گرفتن بر روی آن‌ها استفاده کنید و بهتر است با یک ظرف کوچک، آب بر روی آن‌ها بریزید.


خشک کردن گربه

پس از حمام حتما پوست و موی گربه را با حوله خشک کنید و یا از سشوار برای خشک کردن استفاده نمایید.

 

خشک کردن گربه


دادن غذای تشویقی

حال که کارتان تمام شده می‌توانید به گربه خود یک تشویقی یا خوراکی لذیذی بدهید تا پاداش کار خود را بگیرد و برای حمام بعدی تمایل بیشتری نشان دهد. غذای تشویقی گربه را می‌توانید از فروشگاه پت آباد خریداری کنید.


اگر خرید شامپو و لوازم حمام گربه ممکن نبود چه باید کرد؟

اگر بنا بر دلایلی خرید شامپو و لوازم حمام گربه برای شما امکان پذیر نبود؛ می‌توانید موارد زیر را جایگزین کنید:


شامپو بچه

شامپو بچه‌هایی که باعث سوزش چشم نمی‌شوند و pH متناسب با پوست لطیف نوزاد دارند در مواقعی که به شامپوی مخصوص گربه دسترسی ندارید قابل استفاده هستند.


دستمال مرطوب

اگر حیوان خانگی شما چندان کثیف نیست و یا فقط بخشی از موهایش کثیف شده میتوانید برای وی دستمال مرطوب گربه یا دستمال مرطوب آرایشی خریداری کنید. فقط دقت داشته باشیم که این دستمالها از نوع عطردار نباشند زیرا میتوانند باعث تحریک پوست و موی گربه شوند.

نشاسته ذرت

این ماده نیز میتواند کارکرد شامپو خشک را داشته باشد. کمی از آن را بر روی موهای حیوان بریزید و با انگشت ماساژ دهید سپس موها را برس بکشید تا نشاسته از موها خارج شود. استفاده از این روش مناسب از بین بردن لکه‌های چسبناک یا چرب نیست.


جوش شیرین

این ماده نیز برای مواقعی مناسب است که حیوان شما چندان کثیف نیست و به حمام کامل نیاز ندارد. کمی از جوش شیرین را بر روی موهایش بپاشید اما دقت کنید بر روی صورتش ریخته نشود سپس با دستان خود پوست و موی او را مالش دهید و بعد موهایش را برس بزنید تا جوش شیرین ها از لابه لای موها خارج شود. این روش میتواند به خوبی کثیفی‌ها و بوی بد را از بین ببرد هر چند ممکن است کمی موهای گربه را تیره کند.

 

استفاده از جوش شیرین برای گربه


ضرورت آشنایی با راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه

آشنایی با راهنمای خرید شامپو و لوازم حمام گربه برای هر فردی که دارای گربه است لازم است زیرا این حیوانات زیبا و پرشیطنت برای داشتن یک زندگی با کیفیت مانند انسانها به نظافت نیاز دارند و بهتر است انجام آن بر پایه اصول صحیحی صورت گیرد تا دچار آسیب نشوند و عمری طولانی داشته باشند.

 

منبع:

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید