۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

راهنمای خرید غذای خشک گربه

بهترین غذای خشک گربه باید از نظر تغذیه‌ای متعادل باشد و برای گربه شما طعم خوبی داشته باشد. غذای خشک همچنین باید با توجه به سطح فعالیت و نژاد گربه شما انتخاب شود تا هم به سلامتی و هم به شادابی حیوان خانگی شما کمک کند. هنگام انتخاب غذای خشک برای گربه خود، مهمترین جنبه پروتئین است زیرا گربه‌ها گوشتخواران اجباری هستند و برای سالم ماندن به پروتئین حیوانی در رژیم غذایی خود نیاز دارند. 

اسیدهای آمینه حیاتی خاصی مانند تائورین نیز وجود دارند که گربه‌ها نمیتوانند آنها را در بدن خود بسازند. علاوه بر پروتئین، فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارند که باید هنگام انتخاب غذای خشک مورد توجه قرار دهید. در این مقاله با ارائه راهنمای خرید غذای خشک گربه به شما میکنیم تا بهترین برندهای تولید کننده و نحوه انتخاب غذای مناسب گربه را انتخاب کنید.

 

مزایای خرید غذای خشک گربه

خرید غذای خشک گربه مزایای زیادی برای حیوان خانگی شما به همراه دارد. اولین مزیت هزینه است. غذای خشک نسبت به غذای مرطوب هزینه کمتری دارد اما این بدان معنا نیست که کیفیتش کم است. درواقع، یک غذای خشک با کیفیت بالا میتواند ارزش غذایی بیشتری نسبت به یک غذای مرطوب داشته باشد اما قیمت کم به دلیل ارزان بودن مواد تشکیل دهنده آن است.

نگهداری غذای خشک گربه بسیار آسان است و نسبت به غذای مرطوب که اغلب کنسروی تولید میشود، فضای کمتری را در انبار شما اشغال میکند. غذای خشک گربه به دلیل وجود آب کم‌تر ماندگاری بیشتری دارد و نسبت غذای مرطوب دیرتر خراب میشود. همچنین غذای مرطوب گربه نیاز به شستن کاسه‌ها و محل تغذیه بعد از هر وعده غذایی دارد و ممکن است حتی به نظافت گربه نیز نیاز باشد. برخی از غذاهای خشک برای کاهش پلاک دندان و بهبود سلامت دهان و دندان مفید هستند.

 

نحوه انتخاب بهترین غذای خشک گربه

هنگام دریافت راهنمای جامع تغذیه گربه، گربه‌ها در رژیم غذایی خود به کربوهیدرات نیازی ندارند اما ممکن است غلات زیادی مانند گندم، برنج و ذرت به عنوان پرکننده در غذاهای خشک و مرطوب گربه پیدا کنید. مواد دیگری مانند رنگ‌ها و طعم‌ دهنده‌ها از طریق تولیدکنندگان غذای گربه اضافه میشوند تا نیازهای مشتری را برآورده کنند. 

همیشه به دنبال بهترین غذای خشک برای گربه با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات باشید. گربه شما یک گوشتخوار اجباری است، به این معنی که با حداقل کربوهیدراتی که رژیم غذایی را تشکیل میدهد، گربه شما بهترین رشد را خواهد داشت.

بهترین غذاهای خشک گربه دارای محتوای کربوهیدرات حدود 10 درصد یا کمتر هستند و باید حاوی مقدار زیادی پروتئین باشند. این بدان معناست که منابع پروتئینی رژیم غذایی گربه شما باید در بالای لیست مواد تشکیل دهنده ذکر شوند. به طور کلی، غذای خشک برای گربه‌های بالغ باید حداقل 26 درصد پروتئین داشته باشد. 

گربه‌ها بیش از هر ماده دیگری به پروتئین حیوانی نیاز دارند. به یاد داشته باشید که تولیدکنندگان موظفند مواد تشکیل دهنده را بر اساس نسبت آنها در توده بافتی محصولات کلی فهرست کنند. پنج ماده زیر را بررسی کنید و مطمئن شوید که پروتئین در صدر آنها قرار دارد.
مهمترین مواد تشکیل دهنده که گربه شما همیشه به آن نیاز دارد عبارتند از:

  • پروتئین: از یک منبع گوشت، ماهی یا مرغ
  • تائورین: اسید آمینه ضروری برای گربه‌ها
  • آب: میزان رطوبت
  • ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب (امگا 3)

 

مواد مغذی کلیدی در غذای خشک گربه

سالم‌ترین غذای خشک گربه دارای تعادل مناسبی از مواد مغذی است که گربه شما به صورت روزانه به آن نیاز دارد. بنابراین هنگام بررسی برچسب روی محصولات غذایی، به دنبال موارد زیر باشید:

  • اسیدهای چرب امگا از موادی مانند بذر کتان و روغن سالمون تهیه میشوند که برای پوست سالم و پوششی نرم و براق گربه ها ضروری است.
  • فیبر غذایی برای بهبود سلامت روده گربه‌ها ضروری است. فیبر نباید در غذای گربه شما زیاد باشد اما مقدار کمی از آن خوب است.
  • پروبیوتیک‌ها برای بهبود تعادل باکتریایی سالم در روده و برای از هضم غذا عالی هستند. 
  • گلوکزامین و کندرویتین سولفات برای حمایت از سلامت مفاصل گربه‌ها هستند زیرا باعث میشوند این حیوانات خانگی به اطراف بدوند و با سرعت به هر جایی بپرند.
  • ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و E نیز برای سلامت کلی گربه‌ها مناسب هستند.

اما با دامپزشک خود در مورد انواع مواد مغذی اضافی که برای گربه مناسب هستند صحبت کنید. گربه‌ها نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که نژاد خاصی از گربه را نگهداری کنید. به عنوان مثال، گربه‌های بزرگ‌تر ممکن است به تائورین بیشتری نیاز داشته باشند. همچنین گربه‌هایی که مستعد گلوله‌های مو هستند به فیبر بیشتری برای کمک به حذف موهای زائد خود نیاز خواهند داشت. 
 

 

مواد غذایی نامناسب در غذای خشک گربه

شما باید از غذاهایی با محصولات جانبی یا طعم دهنده‌های مصنوعی اجتناب کنید. به طور کلی عاقلانه است که از طعم دهنده‌ها، رنگ‌ها و مواد نگهدارنده مصنوعی خودداری کنید زیرا این مواد به مرور زمان باعث ایجاد یا افزایش حساسیت میشوند و به سلامت کلی گربه شما آسیب می‌رسانند. بهتر است به دنبال غذاهای خشک طبیعی گربه باشید که از پروتئین‌های حیوانی و نگهدارنده‌های طبیعی ساخته شده‌اند. هنگام بررسی کیفیت غذای خشک گربه به کلمات زیر دقت کنید:

  • Byproducts(فرآورده‌های جانبی)
  • Beat and bone meal (پودر استخوان)
  • Animal digest (هضم غذایی)
  • Chemical preservatives like BHT and BHA (نگهدارنده‌های شیمیایی)
  • Ethoxyquin or Propyl gallate (اتوکسی کوین یا پروپیل گالات)
  • Cornmeal filler (پرکننده آرد ذرت)
  • Carbohydrate fillers (پرکننده‌های کربوهیدراتی)

همانطور که در بالا اشاره کردیم، باید از غذاهای خشک گربه که دارای رنگ‌ها، طعم دهنده‌ها و مواد نگهدارنده مصنوعی هستند اجتناب کنید پس بهترین غذای گربه عاری از مواد مصنوعی است.

بهترین مارک غذای خشک گربه

در ادامه به بهترین برندهای تولید کننده غذای خشک گربه می‌پردازیم:

رویال کنین (Royal Canin) :

در طول پنج دهه گذشته رویال کنین کیفیت تغذیه و ایمنی محصول را در مرکز فعالیت‌های خود در سراسر جهان قرار داده است. این برند فرانسوی به کوچکترین جزئیات در تولید غذای خشک گربه توجه میکند تا دقیق‌ترین و موثرتری روش تغذیه‌ای برای حیوانات خانگی را ارائه دهد. مواد تشکیل دهنده محصولات رویال کنین بر اساس محتوای غذایی بالا و مزایای سلامتی انتخاب میشوند. این برند مشهور جهانی از معیارهای دقیق برای تعیین ارزش غذایی و کیفیت تولید بهره می‌برد.

از انواع غذای خشک گربه برند رویال کنین میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای خشک گربه مسن عقیم شده رویال کنین Royal Canin Regular Sterilised 
  • غذای خشک گربه رویال کنین مخصوص گربه بد غذا Royal Canin Savour Exigent
  • غذای خشک بچه گربه عقیم شده رویال کنین Royal Canin Kitten Sterilised
  • غذای خشک گربه بالغ بریتیش مو کوتاه رویال کنین Royal Canin Adult British Shorthair
  • غذای خشک گربه کاهش وزن رویال کنین Royal Canin Satiety Weight Management
  • غذای خشک مادر و بچه گربه رویال کنین Royal Canin Mother & Babycat 
  • غذای خشک گربه رویال کنین مدل Urinary S/O

 

رفلکس (Reflex) :

محصولات غذایی برند رفلکس به لطف آخرین فناوری‌ها، در چارچوب استانداردهای کیفیت تولید می‌شوند. رفلکس محصولات خود را تقریبا به تمام بازارهای زنجیره‌ای در ترکیه می‌فروشد. علاوه بر این، صادرات این برند به بیش از 50 کشور جهان انجام میشود. برند رفلکس به خوبی میداند که یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای گربه‌ها در هر مرحله از زندگی آنها تا چه اندازه مهم است. انواع غذای خشک رفلکس با مواد غنی و مفید به طور ویژه بسته به سن و دوره‌های فیزیولوژیکی گربه‌ها تهیه شده‌اند تا تمام نیازهای تغذیه‌ای این حیوانات خانگی را برآورده کنند.

از انواع غذای خشک گربه برند رفلکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای خشک گربه مادر و نوزاد رفلکس پلاس Reflex Plus Mother & Baby
  • غذای خشک گربه رفلکس پلاس مدل Hairball & Indoor with Salmon
  • غذای خشک گربه رفلکس پلاس مدل Adult Salmon
  • غذای خشک گربه رفلکس پلاس مدل Adult Lamb & Rice
  • غذای خشک گربه رفلکس مدل Multi Color با طعم مرغ و برنج
  • غذای خشک گربه بالغ با طعم مرغ و برنج رفلکس Reflex Adult With Chicken & Rice
  • غذای خشک گربه رفلکس پلاس مدل Urinary with Chicken

 

جوسرا (Josera) :

برند آلمانی جوسرا نزدیک به 80 سال است که در زمینه غذای حیوانات خانگی باکیفیت فعالیت میکند. مزایای سلامتی، طعم فوق العاده مطلوب، قابلیت هضم و تنوع گسترده در انواع غذای خشک مطابق با نیازهای مختلف گربه‌ها باعث شده است تا جوسرا به عنوان یک برند محبوب در سراس جهان شناخته شود. از مزایای محصولات جوسرا میتوان به قیمت خوب به نسبت کیفیت، انجام تست‌های آزمایشگاهی برای تضمین کیفیت و استفاده از مواد اولیه با کیفیت اشاره کرد.

از انواع غذای خشک گربه برند جوسرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غذای خشک گربه جوسرا مدل Leger
  • غذای خشک گربه جوسرا مدل Josicat Beef
  • غذای خشک گربه دیلی کت جوسرا Josera Dailycat
  • غذای خشک گربه جوسرا مدل NatureCat
  • غذای خشک گربه جوسرا سنسی کت Josera SensiCat
  • غذای خشک گربه جوسرا مدل ADULT CATELUX
  • غذای خشک گربه جوسرا مدل Beef

 

ویسکاس (Whiskas):

ویسکاس یک برند محبوب در تولید مواد غذایی مخصوص حیوانات خانگی است. محصولات این برند چه برای بچه گربه‌ها و چه گربه‌های بالغ با پروتئین غنی شده تولید میشود. پروتئین یک جزء ضروری در غذای گربه است که در غذای خشک برند ویسکاس موجود میباشد. کربوهیدرات‌ها نیز به اندازه کافی برای برآوردن انرژی مورد نیاز در محصولات این برند آلمانی در نظر گرفته میشود. به طور کلی، محصولات ویسکاس به صورت فرموله شده و متعادل تولید میشود تا نیازهای تعذیه‌ای گربه‌ها را برآورده کنند.
 

از انواع غذای خشک گربه برند ویسکاس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نکات مهم در خرید غذای خشک گربه

پیدا کردن غذای خشک برای گربه میتواند چالش برانگیز باشد. اگر مطمئن نیستید که کدام غذای خشک را باید برای گربه خود تهیه کنید، چند نکته مهم زیر وجود دارند که باید هنگام خرید در نظر بگیرید:
 

توجه به سن گربه

ابتدا به سن گربه خود توجه کنید. غذاهای خشک گربه اغلب برای سن و اندازه گربه شما فرموله شده و به طور خاص طراحی میشوند. بنابراین، چه گربه مسن داشته باشید و چه جوان، به یک فرمول خاص برای تأمین مقدار مناسب تغذیه حیوان نیاز دارید.
 

منابع پروتئین و چربی

به دنبال مواد اولیه با کیفیت مانند مرغ، گوشت بره، بوقلمون، ماهی قزل آلا و ماهی تن باشید که همگی سرشار از پروتئین هستند. جگر و قلب مرغ هر دو غنی از تائورین هستند. تائورین اسید آمینه‌ای است که انسان تولید میکند اما گربه‌ها توان تولید آن را در بدن ندارند. روی غذاهای حاوی کلسیم، چربی و ویتامین‌های ضروری تمرکز کنید و از پرکننده‌های مصنوعی که برای ایجاد احساس سیری در گربه که فاقد هرگونه ارزش غذایی هستند، اجتناب کنید.
 

محدودیت‌های غذایی

محدودیت‌های غذایی، نیازها یا شرایط گربه خود را در نظر بگیرید (مانند آلرژی یا مشکلات وزن). شایع‌ترین آلرژی‌های گربه‌ها حساسیت به پروتئین از گوشت گاو، مرغ و ماهی است. از آنجایی که گربه‌ها به لاکتوز نیز حساس هستند، به محصولات لبنی موجود در غذای خود واکنش نشان میدهند.

گربه‌ها همچنین میتوانند نسبت به رنگ‌های مصنوعی، مواد نگهدارنده و پرکننده‌های غلات مانند ذرت، سویا و گندم حساسیت نشان دهند. به همین ترتیب، برخی از برندهای تولید کننده غذای خشک گربه، محصولات خود با توجه به نیازهای غذایی خاص برای کمک به حفظ سلامت گربه‌ها تولید میکنند.
 

ارزش هزینه

هزینه یکی دیگر از عوامل مهم در خرید غذای خشک گربه است. از یک سو باید نسبت به قیمت محصولات با برندهای مختلف مطمئن شوید، از طرف دیگر باید سلائق و ترجیحات گربه خود را در نظر بگیرید و ببینید چه چیزی را دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. بدون شک نیازهای گربه شما در مقدار هزینه‌ای که برای خرید غذای حیوان صرف میکنید، تاثیر مستقیم دارد.
 

مقدار کالری غذای خشک گربه

همچنین برچسب روی محصولات غذایی باید نشان دهد که چه مقدار کالری در غذا در هر وعده (بر اساس وزن یا در فنجان) وجود دارد. بیشتر گربه‌ها باید حداقل 25 تا 35 کالری به ازای هر پوند وزن (500 گرم) خود بخورند. این بدان معناست که یک گربه پنج کیلویی به حداقل 250 کالری تا 350 کالری در روز نیاز دارد. 

وزن یک گربه خانگی متوسط حدود پنج کیلوگرم است و متوسط غذای خشک گربه حدود 350 کالری در هر فنجان خواهد بود. برچسب روی محصولات را بخوانید و ببینید چه مقدار کالری در غذای خشک گربه مورد نظر شما وجود دارد. مهمتر از همه، توجه داشته باشید که این حداقل کالری معمولاً برای یک گربه ساکن در داخل خانه است. 

اگر یک گربه بالغ فعال دارید (مخصوصاً اگر آنهایی که در بیرون پرسه می‌زنند)، ممکن است نیاز داشته باشید که حداقل کالری را به 80 کالری در هر کیلوگرم افزایش دهید. همچنین باید بدانید که منبع این کالری‌ها از پروتئین، چربی یا کربوهیدرات هستند که اگر هر کدام یک سوم کالری را تشکیل دهند، پس غذای خشک تعادل خوبی از مواد غذایی دارد. مجموعه متنوعی از غذای خشک گربه را میتوانید از فروشگاه پت آباد تهیه کنید:

cat product

 

تایید AAFCO به چه معناست؟

انجمن مقامات کنترل خوراک آمریکا (AAFCO) یک گروه آمریکایی است که مسئولیت کنترل کیفیت تولید کنندگان غذای گربه را بر عهده دارد. این نهاد مشورتی مقرراتی را برای برچسب زدن و تولید مواد غذایی حیوانی پیشنهاد میکند. عضویت در AAFCO توسط سازمان غذا و دارو (FDA) و همچنین گروه‌های مختلف مانند موسسه حفاظت از حیوانات انجام شده است.

انجمن مقامات کنترل خوراک آمریکا میتواند منبع مفیدی در هنگام انتخاب هر نوع غذای خشک یا مرطوب برای گربه باشد زیرا این شرکت به تعریف شرایط برای برچسب زدن محصولات جانبی در غذا کمک میکند. معیارهایی توسط گروه AAFCO وجود دارند که تعیین میکنند که یک غذای کامل و متعادل چیست. مهمتر از همه، انجمن مقامات کنترل خوراک آمریکا هیچ گونه اختیارات نظارتی ندارد. این سازمان همچنین مسئول تست غذاها نیست اما پروتکل‌هایی را برای آزمایش توصیه می‌کند. 

 

کلام آخر

غذای خشک گربه زمانی که با غذای مرطوب به عنوان بخشی از منوی معمولی گربه شما مخلوط شود، بهترین ترکیب برای رژیم غذایی این حیوانات خانگی را تشکیل میدهد. استفاده از غذای خشک در کنار غذای مرطوب میتواند به جلوگیری از عوارض احتمالی ناشی از تغذیه بیش از حد دوست پشمالوی شما از این یا آن محصول کمک کند. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که ترکیب مناسب غذاها نیازهای اساسی تغذیه گربه شما را برطرف میکند. به علاوه گربه مورد علاقه شما را در دراز مدت شادتر، سالم تر و راضی تر میکند. به عنوان یک قاعده کلی، اولین ماده موجود در لیست مواد تشکیل دهنده هر محصول غذایی باید یک منبع پروتئینی باشد.

 

منابع:

 

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید