۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

غذاهای مناسب برای گربه عقیم شده

بسیار رایج است که صاحبان حیوانات خانگی گربه‌های خود را عقیم می‌کنند. با عقیم کردن گربه‌ها، تغییراتی در هورمون‌ها و متابولیسم (سوخت و ساز) حیوان ایجاد می‌شود. مهمترین تغییرات شامل افزایش وزن و کاهش سطح انرژی گربه است. به دلیل همین تغییرات است که شما باید به فکر تهیه غذاهای مناسب برای گربه عقیم شده خود باشید.

غذای مناسب هم باید مواد مغذی بدن گربه شما را تامین کند و هم اینکه مطابق با تغییرات بدنی حیوان شما بعد از عقیم سازی باشد. در این مقاله به طور کامل در مورد رژیم غذایی خاص گربه عقیم شده و سوالات پیرامون این موضوع صحبت می‌کنیم.

 

عقیم کردن گربه

 

غذا چه نقشی در زندگی گربه عقیم شده دارد؟

اکثریت قریب به اتفاق گربه‌ها در سطح جهان عقیم می‌شوند زیرا دامپزشکان به طور فزاینده‌ای در مورد مزایای مختلف عقیم سازی اطلاع رسانی می‌کنند. به عنوان مثال، گربه‌های عقیم شده کمتر سرگردان هستند و به ندرت جهت پیدا کردن جفت به بیرون از خانه می‌روند. زخم‌های ناشی از درگیری با گربه‌های دیگر یک مشکل بسیار رایج در گربه‌هاست اما در گربه‌های عقیم شده این مورد بسیار کمتر رخ می‌دهد.
 

نکته مهم این است که گربه‌های عقیم شده در خطر کمتری برای ابتلا به بیماری‌های گربه از جمله بیماری‌های عفونی مانند: ویروس نقص ایمنی گربه­سانان (FIV) و ویروس لوسمی گربه­‌سانان (FeLV) قرار دارند. ویروس نقص ایمنی گربه از طریق دعوا و گاز گرفتن (از طریق بزاق و خون آلوده) منتقل می‌شود. این بیماری بیشتر گربه‌های نر و گربه‌های ولگرد یا وحشی را درگیر می‌کند. علاوه بر این، عقیم ‌سازی برای گربه‌های ماده خطر عفونت یا تومور رحم را از بین می‌برد. اگر بیضه‌ها در شکم گربه‌های نر باقی بمانند، در معرض خطر بالایی برای ایجاد تومور هستند، بنابراین در این مورد همیشه عقیم کردن توصیه می‌شود.
 

یکی از راه‌های مؤثر برای مراقبت از سلامتی گربه، عقیم سازی گربه است. مطمئناً نباید از این فواید سلامتی عقیم سازی غافل شد زیرا این کار باعث می‌شود تا گربه عقیم شده مدت زمان بیشتری نسبت به گربه عقیم نشده زندگی کند. گاهی اوقات برخی از عوارض پس از عقیم سازی وجود دارند که شامل افزایش خطر بی‌اختیاری ادرار در ماده‌ها، انسداد مجرای ادرار در گربه‌های نر، عفونت زخم ناشی از جراحی هستند. با این حال، مزایای عقیم سازی بسیار بیشتر از خطراتش است. در ادامه به نقش غذا در زندگی گربه عقیم شده می‌پردازیم:

 

تغییرات فیزیولوژیکی در گربه‌های عقیم شده

عقیم سازی منجر به برخی تغییرات فیزیولوژیکی می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد. در عرض پس از عقیم شدن، گربه مصرف غذای خود را حدود 30 درصد افزایش می‌دهد زیرا قادر به تنظیم گرسنگی خود نیست. در عین حال، انرژی مورد نیاز روزانه گربه کاهش می‌یابد زیرا فعالیت‌های کمتری خواهد داشت. بنابراین اگر رژیم غذایی گربه فوراً تنظیم نشود، چاقی یک خطر واقعی است. البته افزایش وزن می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات دیگر از جمله مشکلات مفصلی، مشکلات نظافت، مشکلات دستگاه ادراری و افزایش خطر دیابت شود.

بهتر است برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات پس از عقیم سازی، از غذا های مخصوص گربه های عقیم شده استفاده کنید.

 

تغییرات فیزیولوژیکی در گربه عقیم شده

 

تحقیقات نشان داده است که احتمال افزایش وزن در گربه­‌های نر بیش از گربه­‌های ماده است. یک رژیم غذایی که به طور خاص برای گربه‌های عقیم تهیه شده باشد به کنترل وزن بدن این حیوانات بعد از عمل کمک می‌کند. برخی از تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی، رژیم‌های غذایی متفاوتی را برای گربه‌های نر و ماده و نیازهای متفاوت آن‌ها ارائه می‌کنند. این غذاها اغلب دارای کالری کمتر، پروتئین بیشتر هستند.

 

رعایت دقیق غذای گربه عقیم شده

به صاحبان حیوانات خانگی توصیه می‌شود که جیره‌های غذایی روزانه گربه خود را به شدت رعایت کنند، نه اینکه هر بار که کاسه خالی می‌شود، آن را پر کنند! وزن گربه باید به طور منظم ارزیابی شود. با تنظیم یک برنامه غذایی منظم و ورزش باید یک سبک زندگی مناسب را برای حیوان ترتیب داد. رژیم‌های غذایی اختصاصی برای گربه‌های عقیم‌ شده دارای فرمول‌هایی با محتوای کالری کم، پروتئین بالا و ال کارنیتین هستند.
 

ال کارنیتین به عنوان یک اسید آمینه غیر ضروری طبقه بندی می‌شود، به این معنی که بدن می‌تواند در صورت لزوم آن را از سایر اسیدهای آمینه سنتز کند. رژیم‌های غذایی سرشار از ال کارنیتین می‌توانند به کاهش وزن سالم کمک کنند زیرا استفاده از ذخایر چربی برای انرژی را افزایش می‌دهند. این اسید آمینه همچنین به حفظ توده عضلانی کمک می‌کند و از آنجایی که عضلات از انرژی استفاده می‌کنند، کاهش وزن را بیشتر تشویق خواهند کرد.
 

رژیم‌های غذایی خاص اغلب حاوی فیبرهایی هستند که به گربه‌ها کمک می‌کنند تا احساس سیری بیشتری داشته باشند. بنابراین احتمال بازگشت آنها به کاسه غذایشان را به حداقل می‌رسانند. همچنین می‌توان رژیم‌های غذایی خاصی را برای حمایت از سلامت ادراری گربه‌های عقیم‌ شده ترتیب داد تا از ایجاد سنگ‌های ادراری استروویت و اگزالات کلسیم (سنگ‌های ادراری) جلوگیری به عمل آورد.
 

ناگفته نماند، یکی از دلایل رایج عقیم نکردن گربه‌ها این است که بسیاری از صاحبان این حیوانات زیبا معتقدند که عقیم سازی باعث چاق شدن و تنبلی حیوان می‌شود. این نظریه به هیچ عنوان درست نیست! عقیم کردن انرژی مورد نیاز گربه را تا 50 درصد کاهش می‌دهد اما تنها چیزی که لازم است، رعایت رژیم غذایی مخصوص حیوانات عقیم شده پس از انجام عمل است. این کار به کاهش خطر افزایش وزن کمک می‌کند.

 

رژیم غذایی گربه عقیم شده

 

 

هنگام انتخاب غذای گربه عقیم شده به چه مواردی باید توجه کنیم؟

هنگامی که به دنبال غذای مناسب برای گربه عقیم شده خود هستید، باید تمام ویژگی‌های گربه خود را در نظر بگیرید. نیازهای هر گربه کاملاً متفاوت است و تا حد زیادی به سبک زندگی، سطح فعالیت و سن حیوان خانگی شما بستگی دارد. برای گربه‌های تنبل، مسن و بچه گربه‌های پرانرژی که تمام روز می‌دوند، هیچ غذایی برای همه آنها مناسب باشد وجود ندارد.
 

هنگامی که غذای گربه خود را انتخاب می‌کنید، به هر جنبه از روز و هر جزئیاتی که گربه شما را شبیه به گربه‌های دیگر می‌کند توجه کنید. اگر نمی‌دانید کدام غذا را انتخاب کنید، دامپزشک به شما کمک می‌کند تا بهترین غذا را برای گربه خود انتخاب کنید. در ادامه تمام جنبه‌هایی که باید در انتخاب غذای گربه عقیم شده در نظر بگیرید، آورده شده‌اند:
 

میزان سن گربه

بهتر است از سن گربه خود شروع کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا محدوده غذاهایی که می‌توانید انتخاب کنید را محدود نمایید. غذای گربه بالغ از نظر ترکیب با غذای یک بچه گربه کوچک تفاوت قابل توجهی دارد. بچه گربه‌ها به رژیمی نیاز دارند که از رشد سالم آنها حمایت کند، بنابراین بسیار مهم است که در اولین سال زندگی حیوان خانگی خود، غذای مناسبی را ارائه دهید.
 

ارزش کالری رژیم غذایی گربه بالغ بالاتر از رژیم غذایی گربه‌های مسن است. غذای یک گربه مسن لزوماً چربی زیادی ندارد. چربی اضافی در یک گربه کم تحرک و مسن می‌تواند به مرور زمان به چاقی حیوان منجر شود. برای یک گربه مسن‌تر، ارزش انتخاب یک فرمول غذایی که کمتر باعث تحریک سیستم گوارشی حساس حیوان شود، ضروری خواهد بود. غذای گربه باید متناسب با سن حیوان خانگی شما باشد.
 

سطح فعالیت گربه

گربه‌ها می‌توانند 12 تا 16 ساعت را به چرت زدن یا استراحت بگذرانند. با این حال، نحوه گذراندن وقت گربه‌ها در بیداری می‌تواند به شدت متفاوت باشد. بسته به اینکه گربه عقیم شده شما اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذراند، رژیم غذایی او نیز باید کمی متفاوت باشد. اگر گربه شما عاشق دویدن است، باید رژیمی را انتخاب کنید که کالری بیشتری نسبت به گربه تنبلی داشته باشد که ترجیح می‌دهد در مکان‌های گرم خانه دراز بکشد.
 

ارزش کالری زیاد در رژیم غذایی یک گربه کم تحرک، ممکن است به تجمع چربی غیر ضروری و اضافه وزن یا حتی چاقی شود. بنابراین، قبل از اینکه در مورد انتخاب غذا برای گربه خود تصمیم بگیرید، سطح فعالیت او را در طول روز ارزیابی کنید، این مهم به شما کمک می‌کند تا رژیم غذایی را انتخاب کنید که احساس خوبی به گربه شما بدهد و سطح مناسبی از انرژی روزانه را برای او فراهم کند.
 

فعالیت گربه عقیم شده

 

نیازهای خاص گربه

سن و سطح فعالیت تمام آن چیزی نیست که باید هنگام انتخاب غذای گربه عقیم شده در نظر بگیرید. باید به یاد داشته باشید که رژیم غذایی چنین گربه‌ای باید حاوی چربی کمتر و فیبر بیشتری باشد. همچنین باید گربه را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. اگر گربه‌ای در خانه دارید که دارای مشکلات یا بیماری‌های سیستم ادراری است، غذایی را انتخاب کنید که تأثیر مفیدی بر دستگاه ادراری حیوان دارد.
 

آیا گربه شما معده حساس یا آلرژی غذایی دارد؟ یک غذای مخصوص معده‌های حساس را انتخاب کنید. غذای گربه تاثیر زیادی بر سلامت و تندرستی دوست پشمالوی شما دارد. بنابراین، بسیار مهم است که غذایی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای خاص گربه شما باشد. برای مثال، یک نوع گربه ممکن است آب کمتری از کاسه آبش بخورد. پس باید به فکر غذای مرطوب برای گربه خود باشید.

 

بهترین غذا برای گربه عقیم شده چیست؟

برای سلامت حیوان خانگی شما خرید این نوع غذا ضروری است. اگر بعد از عقیم کردن به گربه خود غذای منظم بدهید، به سرعت وزن اضافه می‌کند. عقیم سازی همچنین منجر به کاهش هورمون‌های جنسی (تستوسترون و استروژن) و کاهش سطح استرادیول حتی در نرها می‌شود.

کاهش تولید این هورمون باعث افزایش اشتها شده و گربه‌های عقیم شده نیز خیلی سریعتر چربی تجمع پیدا می‌کنند. شما باید به محض بازگشت بعد از عمل، به حیوان خود غذای خشک سبک بدهید. در واقع، گربه‌ها در سه روز اول پس از عمل به غذای زیادی نیاز دارند. درحقیقت، اضافه وزن می‌تواند در عرض 7 هفته به یک مشکل مهم تبدیل شود
.

انتخاب غذا هر چه باشد، کیفیت حرف اول را می‌زند. منظور کیفیت این است که غذا سرشار از مواد مغذی باشد و نیازهای گربه را برآورده کند. بهترین غذای گربه عقیم شده باید شامل موارد زیر باشد:

  • توجه به تعادل بین پروتئین‌ها، چربی‌ها، فیبر و کربوهیدرات‌ها
  • خرید غذاها با ترکیبات ویژه تغذیه‌ای برای گربه عقیم شده
  • کم بودن کالری غذای مرطوب نسبت به غذای خشک جهت تجویز به گربه‌های کم تحرک و پر اشتها
  • انتخاب غذای مناسب برای تامین آب مورد نیاز بدن گربه

نکته: هیچ غذای واحدی برای همه گربه‌های عقیم شده وجود ندارد که بتوانیم آن را به عنوان یک غذای ایده آل طبقه بندی کنیم. غذای مناسب بسته به سن، نیازهای خاص گربه متفاوت خواهد بود.

 

بهترین غذا برای گربه عقیم شده

 

گربه عقیم شده چه غذایی باید بخورد؟

گربه‌های عقیم شده می‌توانند مانند هر گربه دیگری غذا بخورند. اما رژیم غذایی گربه عقیم شده باید دارای تعادل خوبی بین مقدار پروتئین، چربی، فیبر و محتوای کم کربوهیدرات داشته باشد. گربه‌های عقیم شده پس از عمل، تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند که این موضوع منجر به افزایش اشتهای آنها می‌شود. علاوه بر این، سوخت و ساز بدن گربه‌ها کاهش می‌یابد و کمتر انرژِی می‌سوزانند. اجازه دادن به گربه برای غذا خوردن به اندازه دلخواه و سپری کردن کل روز به استراحت از عواملی هستند که اگر در طول زمان منجر به اضافه وزن و چاقی می‌شوند.


نیازهای تغذیه‌ای گربه یک موضوع فردی است. اگر غذای جدیدی را به رژیم غذایی گربه خود وارد می‌کنید، حتما این کار را به تدریج انجام دهید. غذای جدید را با غذای موجود گربه مخلوط کنید و به تدریج مقدار غذای جدید را در مخلوط غذایش افزایش دهید. با این کار، سیستم گوارشی گربه شما زمان خواهد داشت تا با ترکیب غذایی جدید سازگار شود تا از مشکلات گوارشی مختلف جلوگیری کند.
 

واقعیت دیگری که باید در نظر گرفت سنی است که در آن عمل عقیم سازی انجام می‌شود. معمولاً زمانی که گربه هنوز مانند یک بچه گربه تغذیه می‌کند، بهترین زمان برای عقیم سازی است. در هر صورت، هنگام یافتن غذای خشک و غذای مرطوب در بازار و داشتن گزینه‌ای برای تهیه یک رژیم غذایی خانگی مطلوب، باید از خود بپرسید: «در میان همه این گزینه‌ها به یک گربه عقیم شده چه غذایی باید بدهم؟» در ادامه در مورد غذای خشک و مرطوب صحبت می‌کنیم.

 

آیا باید به گربه عقیم شده غذای خشک داد؟

کیفیت غذای خشک گربه باید مورد توجه شما قرار گیرد. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سازگار برای سلامت حیوان خانگی شما ضروری است. غذای خشک گربه را با ماهی قزل آلا، ماهی تن، مرغ یا انواع طعم‌های دیگر پیدا کنید تا برای گربه شم اشتهاآور باشد. همچنین باید سن بچه گربه خود را در نظر داشته باشید زیرا غذاهای مخصوص گربه عقیم شده برای همه سنین وجود دارند. به دلیل آنکه غذای خشک مقدار آب کمتری نسبت به غذای مرطوب دارد، پس باید گربه خود را مجاب کنید تا از کاسه آبش بخورد.
 

غذای خشک انحصاری گربه تنها از با کیفیت‌ترین مواد طبیعی با قابلیت هضم بالا ساخته می‌شود. غذای خشک گربه باید حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری باشد که بدن گربه برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد. غذای خشک باید سرشار از فروکتو الیگوساکارید است که وجود فلور روده (موجودات ریز در معده گربه) را تضمین می‌کند. همچنین غذاهای حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی، مجموعه‌ای کامل از ویتامین‌های A، E و D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که با التهاب مقابله می‌کنند.

 

غذای خشک گربه رفلکس پلاس مدل Sterilised with Chicken وزن 1.5 کیلوگرم

 

آیا باید به گربه عقیم شده غذای مرطوب داد؟

اگر گزینه شما غذای مرطوب است، برای تعیین اینکه بهترین غذا برای گربه‌های عقیم شده کدام است، باید همان معیارهایی که در بخش مربوط به غذای خشک مطرح شد را پیگیری کنید. اما باید در نظر گرفت که غذای مرطوب کالری کمتری نسبت به غذای خشک دارد زیرا تقریباً 80 درصد از آب تشکیل شده است.
 

اگر گربه شما قبلاً چند کیلو اضافه وزن داشته است، غذای مرطوب گزینه بهتری خواهد بود. غذاهای مرطوب مزیت بیشتری را ارائه می‌کنند که مقدار مناسبی از مایعات را برای آنها فراهم می‌کند که در مورد غذای خشک اتفاق نمیفتد. اگر گربه شما آب کمی می‌نوشد یا از مشکلات کلیوی یا ادراری رنج می‌برد، غذای مرطوب برای او خوب است.

 

آیا باید به گربه عقیم شده غذای خاصی داد؟

در این بخش برای انتخاب بهترین غذا برای گربه‌های عقیم شده دو گزینه داریم. از یک طرف، خوراک‌هایی با فیبر زیاد وجود دارند که جزء رژیم‌های غذایی محسوب می‌شوند. مشکل آنها طعم کمشان است، به همین دلیل برای گربه‌ها کمتر خوش طعم هستند و در نتیجه ممکن است این غذاها را رد کنند. گزینه دیگر تغذیه با مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات‌های کم یا بدون غلات است. این غذاها طعم فوق العاده‌ای دارند و برای گربه بسیار جذاب هستند.
 

کالری دریافتی در این نوع خوراک برای گربه‌های عقیم شده کاهش می‌یابد. برخی از این غذاها ال کارنیتین را نیز در میان مواد تشکیل دهنده خود اضافه می‌کنند که باعث احساس سیری در حیوان می‌شود. این غذاها می‌توانند کم آب یا پرآب باشند. همچنین این خوراک‌های طبیعی افزودنی‌های مصنوعی ندارند. به طور کلی، خوراک‌های طبیعی را توصیه می‌کنیم زیرا این‌ها بیشترین مطابقت را با نیازهای تغذیه‌ای گربه‌های عقیم شده دارند.

 

آیا غذای خانگی برای گربه عقیم شده مناسب است؟

اگر به این فکر کنیم که بهترین غذا برای گربه‌های عقیم ‌شده با توجه به پارامترهای مختلف چیست، بدون شک غذای خانگی را انتخاب می‌کنیم که روزانه در خانه و با مواد اولیه مرغوب و بدون هیچ گونه افزودنی تهیه می‌شود. مشکل غذای خانگی این است که هنوز این باور وجود دارد که مترادف با دادن غذای انسان به گربه است. اما با این کار، ما فقط به یک رژیم غذایی نامتعادل و حتی خطرناکی دست پیدا می‌کنیم زیرا روش پخت و پز و حتی برخی از مواد تشکیل دهنده انسان‌ها می‌توانند برای گربه مضر باشند.
 

تصمیم گیری در مورد غذای خانگی مستلزم آموزش دقیق در مورد نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها و در نتیجه تهیه یک غذای قابل قبول است. تهیه غذای خانگی آسان نیست و اگر ما این رژیم را برای گربه عقیم شده خود می‌خواهیم، ​​باید به سراغ دامپزشک برویم. باید در نظر داشته باشید که پیروی از یک رژیم غذایی خانگی صحیح مستلزم زمان برای تهیه غذا، آماده سازی و برنامه ریزی است.

این نوع غذا را تحت نظر دامپزشک تهیه کنید. غذای خانگی مناسب باید با موادی تهیه شوند که به راحتی قابل هضم و کم کالری باشند.

 

آیا غذای ارگانیک برای گربه عقیم شده مناسب است؟

غذای باکیفیت برای گربه‌هایی که به تازگی عقیم شده‌اند، عالی است. پس از عمل، حیوان خانگی شما تا حدودی ضعیف شده و به غذای باکیفیتی نیاز دارد. غذای باکیفیت با بهترین مواد تهیه می‌شود و مواد مغذی متعادل را تضمین می‌کند. اگر غذای ارگانیک گربه را انتخاب کنید، گربه شما هیچ ماده مصنوعی که ممکن است هضم غذا را سخت کند، مصرف نمی‌کند.

غذای ارگانیک که بدون غلات باشد، برای گربه‌های عقیم شده به راحتی قابل هضم خواهد بود. بدین دلیل کربوهیدرات‌های بسیار کمی دارد و خطر افزایش وزن را از گربه شما دور می‌کند. ناگفته نماند، غذای ارگانیک گربه، به غذایی گفته می‌شود به صورت کاملاً طبیعی و بدون مواد و افزودنی های مصنوعی تهیه شده است.

 

آیا می‌توانم به حیوانی که عقیم نشده است غذای عقیم شده بدهم؟

این کار توصیه نمی‌شود زیرا گربه‌های عقیم نشده نیاز به کالری بیشتری نسبت به گربه‌های عقیم شده دارند. اگر گربه عقیم نشده خود را با چنین غذاهایی تغذیه کنید، این گربه‌ها به سرعت دچار کمبودهای تغذیه‌ای می‌شوند. غذاهای مخصوص گربه‌های عقیم برای حیوانات فعال مناسب نیستند.

بچه گربه‌ها حتی ممکن است از کاهش رشد رنج ببرند زیرا برای رشد طبیعی به رژیم غذایی متعادل‌تری نیاز دارند. اگر حیوان خانگی شما اضافه وزن دارد، دامپزشکتان ممکن است به شما توصیه کند که رژیم غذایی گربه‌های عقیم شده را به گربه خود بدهید. با این حال، شما نباید این تصمیم را به تنهایی و بدون مشورت با دامپزشک بگیرید.

 

کلام آخر

گربه‌های عقیم شده صرف نظر از سنشان به تغذیه خاصی نیاز دارند. گربه‌های نر و ماده عقیم شده تمایل به افزایش وزن دارند. پس از عقیم شدن، متابولیسم گربه‌ها تغییر می‌کند و فعالیتشان کم می‌شود. در نتیجه نیازهای مربوط به انرژی این گربه‌ها بین 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد اما در عین حال اشتهای این حیونات افزایش پیدا می‌کند.
 

به همین دلیل است که غذای مخصوص گربه‌های عقیم شده حاوی چربی کمتر، فیبر، مواد معدنی و پروتئین بیشتری است. مهم است که حیوان خانگی خود را با غذای خشک یا مرطوب تغذیه کنید زیرا چاقی در گربه‌ها می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند نارسایی تنفسی، نارسایی قلبی، سنگ‌های ادراری، آرتروز یا دیابت شود. درنهایت، بهترین شخص برای کمک به شما، یک دامپزشک مجرب است.

 

منابع :

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید