۰

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

سرماخوردگی در حیوانات خانگی

با شروع فصل سرما ما انسان ها به طور معمول دچار سرماخوردگی می شویم. اما "سرما خوردگی" یک اصطلاح عمومی است که در مواقع بروز مجموعه علائم به خصوصی همچون آب ریزش از بینی و چشم، عطسه، سرفه و بی حالی به بیماری اتلاق می شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی سرماخوردگی در حیوانات خانگی با هم صحبت کنیم.
 

حال اگر حیوان خانگی شما علائمی مشابه آنچه ما انسان ها در زمان بیماری سرماخوردگی بروز می دهیم از خود نشان دهد ممکن است شما تصور کنید حیوان خانگی شما دچار سرماخوردگی ساده شده است پس ممکن است بدون نیاز به اقدام خاصی درمان شود.

 

چرا حیوان خانگی ما علائم سرماخوردگی نشان می‌دهد؟

همانطور که در مورد ما انسان ها عوامل متعددی در بروز علائم گفته شده نقش دارند و ممکن است یک سرما خوردگی ساده علائمی مشابه و یکسان با یک آنفلانزا یا ذات الریه جدی در مراحل ابتدایی داشته باشد و لازم است با مراجعه به پزشک عامل به وجود آورنده علائم شناسایی و درمان شود؛ در حیوانات خانگی نیز نمی توان گفت علائم ظاهر شده در سرماخوردگی حیوانات خانگی مربوط به آلودگی با کدام جرم بیماری زا است. 

 

سرما خوردن حیوان خانگی

 

پس بنابر آنچه گفته شد، سرماخوردگی در حیوانات خانگی می تواند بسته به عامل به وجود آورنده بیماری شدت های مختلفی داشته باشد و نیازمند تشخیص گذاری دقیق است. 

در حیوانات خانگی آنچه ما به عنوان سرماخوردگی ساده به آن مبتلا می شویم وجود ندارد. بلکه در حیوانات خانگی علائمی همچون عطسه، سرفه، تب، آبریزش بینی و چشم و بی اشتهایی و بی حالی می توانند از علائم بیماری های خطرناکی باشند که به سادگی در صورتی که درمان نشوند قادرند حیوان شما را از پای در آورند.

 

همانطور که ما انسان‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌مون به ویتامین و مواد معدنی نیاز داریم، حیوانات خانگی نیز به ویتامین های خاصی نیاز دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن گربه‌تون و حس‌و حال بهترش، پیشنهاد می‌کنیم  قرص مولتی ویتامین سانال برای گربه‌ بگیرید که طعم سالمون داره و همچنین ساخت کشور هلند است.
 

خرید قرص مولتی ویتامین گربه سانال با طعم سالمون

 

قرص مولتی ویتامین برای حیوان خانگی

 

 

علائم سرماخوردگی در حیوانات خانگی نشانه چیست؟

در دنیای حیوانات ویروس های خطرناکی که به واقع کشنده محسوب می شوند ممکن است با علائم اولیه ای شبیه به سرماخوردگی خود را نشان دهند و رفته رفته با قدرت گرفتن ویروس در بدن و تضعیف سیستم ایمنی، حیوان به سوی سراشیب ضعف و مرگ پیش برود.

اگر حیوان شما واکسینه شده باشد باز هم ممکن است به ویروس ها و باکتری هایی که علائم مشابه سرماخوردگی را در بدن ایجاد می کنند مبتلا شود. بنابراین تصور اینکه حیوان واکسینه اگر علائمی از بیماری نشان داد یک سرماخوردگی ساده را پشت سر خواهد گذاشت تصوری اشتباه می باشد.

این مورد در خصوص سگ ها وقوع بالاتری دارد به طوریکه می بایست با واکسیناسیون آنها را بر علیه ویروس پارا آنفولانزا ایمن کرد.

اگر سگ یا گربه شما علائمی سرماخوردگی از خود نشان می دهد و واکسینه نشده است و یا واکسیناسیون او هنوز کامل نشده است می توان به بروز بیماری های زیر شک کرد:

 

علائم سرماخوردگی در سگها

سگ‌ها:

  • آنفولانزا و پارا آنفولانزا
  • دیستمپر تنفسی
  • بیماری کنل کاف (سرفه سگ دانی)
  • برونشیت
  • پنومونی

قرص مولتی ویتامین سگ بیفار مدل Top 10 را از لینک زیر تهیه کنید.
 

خرید قرص مولتی ویتامین سگ بیفار مدل Top  10

قرص مولتی ویتامین سگ

 

گربه‌ها:

  • بیماری های درگیر کننده دستگاه تنفس فوقانی (FURD)
  • هرپس ویروس
  • کلیسی ویروس
  • برونشیت
  • پنومونی

 

کلام آخر:

به عنوان نکته پایانی درباره‌ی سرماخوردگی در حیوانات خانگی خوب است بدانید که برخی سویه های آنفولانزا می توانند بین انسان و حیوانات مشترک باشند بنابراین ممکن است در صورتیکه شما به آنفولانزا مبتلا شده اید به سادگی بتوانید آن را به حیوان خود منتقل کنید. اما این بدان معنا نیست که تمامی سویه های آنفولانزا می توانند به طور مشترک بیمار کننده انسان و حیوانات باشند. بنابراین تمامی سرماخوردگی ها قابل انتقال به حیوان خانگی شما نیستند و شما هم در مقابل بسیار بعید است که از حیوان خانگی خود دچار بیماری های تنفسی و سرماخوردگی شوید.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید