۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

با استخوان پخته غذای خانگی حیوانات خانگی درست کنید!

اگر برای حیوان خانگی خود غذای خانگی میپزید احتمالا از گوشت مرغ و ماکیان بیش از سایر پروتئین های جانوری بهره می گیرید. آنچه به طور معمول می بایست از غذای حیوان خانگی شما به خاطر مخاطراتی که می تواند برای او ایجاد کند حذف گردد استخوان و پوست و ضمائم چرب یا غیر قابل خوردن می باشد. اما مقدار استخوان های پخته باقی مانده به طور معمول زیاد است و ممکن است هنگام دور ریختن آنها احساس کنید خواص استخوان را از حیوان خانگی خود دریغ می کنید. اگر شما هم چنین احساسی دارید می توانید از خواص استخوان در غذای حیوان خانگی خود بهره مند شوید بدون اینکه خطرات مصرف استخوان او را تهدید نماید.

 

پختن استخوان به عنوان غذای حیوان خانگی

 

نکات استفاده از استخوان پخته در رژیم غذایی حیوان خانگی

پیش از هر چیز لازم است بدانید که استخوان به صورت خام و پخته ممکن است در دستگاه گوارش حیوان خانگی شما به دام بیفتد؛ مگر آنکه استخوانها به حدی در فشار و دمای بالا پخته شده باشند که به سادگی زیر فشار اندک دست شما له شوند (البته این موضوع برای استخوانی همچون استخوان ران مرغ در هر صورت مخاطرات خود را حفظ خواهد کرد و بهتر است از مصرف آن حتی به صورت کاملا پخته شده خودداری نمایید) بنابراین توصیه می شود استخوان ها به طور کامل از غذای خانگی حذف گردد.

 

احتمالا این سوال برای شما مطرح است که حیوانات وحشی بیرون از خانه چطور استخوان های شکار خود را می خورند بدون آنکه برای آنها مشکلی ایجاد گردد؟! پاسخ این است که قصد ما از نگهداری حیوانات خانگی این است که حیوانی که حال عضوی از اعضای خانواده ماست بتواند در سلامت بیشتر و با ریسک کمتر ابتلا به بیماری ها و یا بروز مشکلاتی که ممکن است برای او به وجود بیاید به زندگی در کنار ما برای سالیان دراز ادامه دهد. بنابراین لازم است فاکتورهای خطری که ممکن است سلامت حیوان خانگیمان را تهدید کند بشناسیم و آنها را از زندگی او حذف نماییم. استخوان یکی از آن مواردی است که برای گربه ها و سگ هایی که به صورت آزاد زندگی می کنند نیز مخاطراتی در پی دارد که دور از چشم شما سبب مرگ در برخی از آنها می گردد. شما لحظه شکار شدن یک جونده کوچک توسط گربه را می بینید و او با اشتها استخوان های شکار خود را زیر دندان خرد می کند و پس از صرف شکار محل را ترک می کند اما در صورتی که استخوان بلعیده شده برای او ایجاد دردسر نماید شما دیگر گربه شکارچی را نخواهید دید و او در نقطه ای دور از نظر شما ممکن است جان خود را از دست بدهد. این یکی از دلایلی است که گفته می شود حیوانات شهری بیش از 4 سال دوام نمی آورند این درحالی است که ممکن است یک گربه بتواند دو رقمی شدن سن خود را به سادگی در کنار شما و با رعایت اصول ایمنی تجربه نماید.

 

اگه دنبال یه سورپرایز مقوی و خوشمزه برای سگ یا گربه‌ت هستی، اینجا کلیک کن!

 

دستورالعمل پخت استخوان به‌عنوان غذا برای حیوان خانگی

حال که این موضوع مهم را می دانید در صورتیکه بعد از پختن مرغ برای گربه و یا سگ خود احساس می کنید حجم زیادی استخوان که می توانند منبع غنی از مواد معدنی باشند دور ریخته خواهند شد از دستورالعمل زیر برای تهیه یک مکمل مینرال مناسب به عنوان غذای خانگی حیوانات خانگی بهره بگیرید.

 

راهکار پخت استخوان بعنوان غذا برای حیوان خانگی

 

بعد از پختن مرغ یا سایر ماکیان استخوان ها را با دقت از گوشت جدا کنید و تمامی استخوان ها را در سینی فر با فاصه مناسب نسبت به یکدیگر قرار دهید. زمان و دمای مناسب برای خشک کردن استخوان ها در فر به قطر استخوانها و میزانی که پخته شده اند بستگی دارد بنابراین لازم است دمای فر را بیش از حد گرم نکنید و اجازه دهید استخوان ها در دمای مناسب به حدی خشک شوند که با فشار دست شما له و پودری شکل شوند. در این مرحله کافیست تمامی استخوان ها را با یک دستگاه آسیاب خانگی به طور کامل آسیاب کنید تا پودری یک دست تولید شود. اگر استخوان ها به اندازه کافی خشک نشده باشند ممکن است این پودر حالت خمیری پیدا کند که لازم است دریخچال نگهداری و به سرعت مصرف شود. اما اگر استخوان ها به طور کامل خشک شده باشند با آسیاب کردن آنها پودر یک دست و ادویه مانندی بدست می آید که می تواند درست مانند یک ادویه همراه با غذای حیوان خانگی شما در اختیار او قرار گیرد و مواد معدنی موجود در بافت استخوان را به بدن حیوان شما برساند. 

 

بهتر است پودر تهیه شده در صورتی که از میزان رطوبت آن مطمئن نیستید در یک ظرف شیشه ای در بسته در یخچال نگهداری شود تا بتوانید به طور طولانی مدت از آن بهره گیرید.

 

از اینجا می‌توانید غذای خانگی حیوانات خانگی برای گربه یا سگ‌تان تهیه کنید.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید