۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

آشنا کردن دوتا گربه باهم

رفتارشناسان معتقدند نگهداری از دو گربه نسبت به نگهداری تنها یک گربه آسان تر است و گربه هایی که به صورت دو تایی و یا چند تایی نگهداری می شوند در صورتی که بتوانند رابطه خوبی را در قلمروی خود برقرار کنند از رفتار اجتماعی بهتر و روحیه شاداب تری برخوردار هستند، کمتر دچار افسردگی و ترس از تنهایی می شوند و به طور کلی سرپرست آنها می تواند با خیال آسوده تری حیوان خانگی خود را برای ساعات طولانی در صورت لزوم تنها بگذارد. اما باید بدونید که آشنا کردن دوتا گربه باهم رمز و رموز خودش را دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت.

 

نکات مهم در آشنا کردن گربه ها با هم:

 

سن گربه ها:

تاثیر سن در دوستی گربه‌ها

 

انجام هر کاری شامل روش‌های تربیت گربه یا تغییر در محیط زندگی حیوان خانگی سن طلایی دارد که درصورتیکه سن آن بگذرد ممکن است کار برای شما و حیوان خانگیتان بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن شود. برای اینکه بتوانید به گربه خود که مدتی با شما به صورت تنها حیوان خانگی زندگی کرده است گربه دیگری را معرفی کنید لازم است این کار تا پیش از بلوغ انجام گیرد.

 

بچه گربه ها در کودکی با سایر خواهر و برادرهای خود بزرگ می شوند و روحیه زندگی جمعی در آنها به صورت ذاتی وجود دارد. بنابراین می توانند بسیار ساده تر از یک گربه بزرگسال حضور گربه دیگری را در کنار خود بپذیرند.اما هرچه بچه گربه ها بزرگتر می شوند و به سن بلوغ خود می رسند، حتی در طبیعت علاقه چندانی به برقرار ارتباط با سایر گربه های غریبه نشان نمی دهند. در چنین شرایطی ترجیح می دهند در قلمروی خود تنها باشند پس به سادگی حضور گربه دیگری را نخواهند پذیرفت. پس برای آشنا کردن دوتا گربه باهم حواس‌تون به سن‌ گربه‌تون باشد!

 

شخصیت گربه:

گربه ها همچون ما انسان ها شخصیت های متفاوتی دارند، برخی گوشه گیر و درون گرا هستند و برخی اجتماعی و علاقمند به حضور در میان جمع سایر افراد و یا حیوانات. البته که شکل گیری این شخصیت در دوره کودکی بسیار در نحوه برخورد اجتماعی در بزرگسالی اثر دارد و گربه ای که در کودکی حضور در جمع را تجربه نکرده است منزوی تر و درون گرا تر از گربه ای است که در میان افراد یا حیوانات خانگی دیگر زندگی کرده است. اگر گربه بالغ شما از کودکی انزوا و تنهایی را به بودن در میان جمع ترجیح می دهد ممکن است در بزرگسالی نتواند به سادگی حضور گربه دیگری را در کنار خودش تحمل کند پس برای آشنا کردن دوتا گربه باهم به شخصیت گربه تون توجه کنید.

 

اگه گربه‌تون رفتارهای خاصی از خودش نشون میده که دلیلش رو نمی‌فهمید یا نمیدونین باید چیکار کنید:

 

مشاوره آنلاین رفتارشناسی گربه 

 

تاثیر شخصیت گربه‌ها در آشنایی باهم

 

میزان حساسیت گربه نسبت به سرپرست:

حتما متوجه شده اید که گربه شما یکی از اعضای خانواده را بیشتر از سایرین دوست می دارد. وقت بیشتری را با او می گذراند و به او اجازه نوازش بیشتری را می دهد. خصوصا او تنها کسی از اعضای خانواده است که اجازه لمس شکم او را دارد چون شکم از حساس ترین نواحی بدن گربه است که او اجازه لمسش را تنها به اشخاص VIP خانه می دهد! اگر گربه جدید به این شخص محبوب علاقه نشان دهد و شخصیت محبوب گربه شما شاهد توجه او به گربه جدید باشد ممکن است حس حسادت او نسبت به این کار سبب بروز کدورت میان گربه شما و گربه جدید الورود شود. پس باید در بدو ورود گربه جدید سعی کنید نوازش کردن و محبت کردن به گربه جدید را به زمانی موکول کنید که گربه قدیمی تر این موضوع را متوجه نشود.

 

دوستی گربه‌ها باهم

 

آشنا کردن دوتا گربه باهم؛ غذا و تشویقی دادن به دو گربه:

دقت کنید که غذا و تشویقی برای یک گربه بسیار موضوع حیاتی و مهمی است! گربه ها روی غذای خود حساس هستند و اگر شما پیش از آنکه به گربه ای که حق آب و گل دارد به گربه جدید الورود غذا بدهید با این کار حسادت و نفرت را در وجود او نسبت به گربه جدید ایجاد خواهید کرد.

هر دو گربه شما باید در یک زمان و در فاصله ای نزدیک به هم با یک غذا یا تشویقی به میزان یکسان با رژیم غذایی خاصی تغذیه شوند و در حین مصرف غذا توجه و محبت شما به هر دو گربه می بایست یکسان باشد. غذای خشک گربه رفلکس مدل Multi Color پیشنهاد مناسبی برای گربه شماست:

 

غذای خشک گربه رفلکس مدل Multi Color با طعم مرغ و برنج وزن 1 کیلوگرم

توجه به منابع موجود در خانه

گربه ها برای رفاه خود نیاز به منابعی دارند که در صورت افزایش تعداد گربه ها در منزل باید بر تعداد این منابع افزوده شود. ظروف آب و غذا باید بیشتر شوند، تعداد محل های خواب و استراحت، نواحی مرتفع قابل دسترس در منزل و از همه مهمتر تعداد توالت ها یا همان ظروف خاک می بایست افزایش پیدا کند. اگر گربه شما احساس کند می بایست منابع اندک موجود در منزل را با گربه دیگری شریک شود ممکن است بر سر هر یک از این منابع شروع به پرخاشگری و دعوا نماید تا گربه دیگر از آن منابع بهرمند نشود.

بازی کردن:

یکی از روش هایی آشنا کردن دوتا گربه باهم انجام بازی های مشارکتی می باشد. بازی هایی که هر دوی آنها بتوانند به طور یکسانی مشارکت داشته باشند و احساس کنند در حین بازی توجه یکسانی را از جانب شما دریافت می کنند. اسباب بازی هایی که حاوی علف گربه یا کت نیپ می باشند می توانند جوّ حاکم بر بازی را تلطیف کنند و هر دو گربه در حین بازی کردن خاطره خوبی از یکدیگر کسب نمایند.

 

نگهداری دوتا گربه باهم:

گربه ها بیش از آنکه تصاویر را به خاطر بسپارند بوها و صداها را در ذهن خود ثبت می کنند. به این معنا که گربه شما برای پذیرش گربه جدید نیاز دارد بوی او را بشناسد، از استشمام این بو خاطره خوبی در ذهنش ثبت گردد تا بتواند او را به عنوان یک دوست قبول کند.

شما می بایست از این قابلیت گربه ها برای ایجاد ارتباط صحیح بین آنها استفاده کنید. به این معنا که یک رایحه دلپذیر برای گربه را در هر بار رویارویی آنها با یکدیگر چاشنی ارتباط کنید. کمی عصاره سنبلطیب یا کت نیپ در هر بار رویارویی آنها با یکدیگر سبب می شود بوی گربه جدید برای گربه شما همراه با یک بوی دلپذیر و خوشایند به مشام برسد و خاطره ای که در حال شکل گیری در مغز اوست به خاطره ای خوشایند تبدیل گردد. همچنین تشویقی دادن به هر دو گربه در حالی که در نزدیکی هم ایستاده اند باعث می شود بوی هر دوی آنها با بوی خوش خوراکی تشویقی در هم بیامیزد و خاطره جذابی را برای هر دوی آنها رقم بزند.

توجه داشته باشید که هیچ دوستی در همان روزهای اول آشنایی ایجاد نخواهد شد. قطعا آرام ترین گربه ها نیز در روزهای اول آشنایی حالات تهاجمی خواهند داشت و نسبت به یکدیگر جبهه خواهند گرفت اما به مرور زمان و با صبر و حوصله و تلاش شما برای شکل دادن به این ارتباط می توانند دوست هایی جدایی ناپذیر گردند. حداقل زمانی که لازم است برای ایجاد ارتباط صحیح میان دو گربه صرف شود 3 هفته می باشد پس انتظار نداشته باشید به سرعت طی همان هفته اول شاهد برقراری ارتباطی دوستانه میان گربه های خود باشید.

این موضوع را فراموش نکنید که اگر گربه های شما پس از گذشت یک ماه همچنان همانند روز اول نسبت به یکدیگر خاصمانه برخورد می کنند، یا شما نتوانسته اید آنطور که باید با روش های گفته شده میان آنها دوستی برقرار کنید و یا گربه های شما به لحاظ تیپ شخصیتی برای دوستی با یکدیگر مناسب نیستند. در تمامی این موارد می توانید موضوع را با یک متخصص رفتارشناس در میان بگذارید تا با مشاوره صحیح در صورت وجود راه حل ارتباط میان گربه های شما را اصلاح نماید.

 

 

 

۴
از ۵
۳۲ مشارکت کننده
جاوید گفت:
سلام
گربه ام کندی 5 ماهشه و ماده هست ، حالا از همون مادر یه گربه ماده دیگه آوردم نزدیک 2 ماهشه و همرنگ و شبیه هستن اما از بدو ورود جدا گذاشتم جدید رو داخل اتاق و همراه تمام وسایل جدا حالا تا همدیگه رو میبینن حتی شده چندین ساعت بدون خستگی فقط دعوا میکنن بخصوص کندی پرخاشگر شده و وقتی در اتاق باز باشه میره عمدا داخل ظرف خاک جدیده ادرار میکنه حتی از استرس توی خانه واسه اولین بار خارج از خاک خودش ادرار کرد ، با سنبل الطیب تشویقی و سایر ... هرکاری میکنم دعوا نکنن فایده نداره حتی واسه اولین بار منو طوری گاز گرفت وقتی از خاک جدیده بیرونش آوردم که زخم شد دستم
حالا نمیدانم چکار کنم کلا بیخیال گربه جدیده بشم و واگذارش کنم یا نه خوب میشن البته اگه زنده اش بذاره
    دکتر رجبیان گفت:
    درود بر شما
    پیشنهاد میکنم از همکاران من مشاوره رفتارشناسی گربه بگیرید؛ با به کار بردن یکسری شیوه های تربیتی به احتمال زیاد این مشکل برطرف خواهد شد.
    افشین گفت:
    منم دقیقا این مشکل رو دارم
امیرحسین گفت:
سلام
من یک گربه ماده ۷ ماهه داشتم بعد از یک گربه نر ۲ساله خوشم اومد و بر حسب اینکه نر و ماده هستن گفتم مشکلی پیش نمیاد گربه ماده مشکلی نداره ولی گربه نر تازه وارد به گربه ماده پرخاش میکنه چیکار کنم دوست بشن

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید