۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

چه چیزهایی می توانند برای حیوان خانگی ما که تنها در خانه مانده است خطرناک باشد؟

پیش از هر چیز توصیه می کنیم از تنها گذاشتن بیش از حد حیوان خانگی خود در خانه خودداری کنید چراکه بزرگترین خطر این کار ایجاد افسردگی، ترس و اضطراب در اوست حتی اگر از بچگی به تنها ماندن عادت کرده باشد به مرور زمان علائم افسردگی در او ظاهر خواهد شد. بهترین کار نگهداری همزمان از دو حیوان همبازی می باشد که تنهایی را کمتر احساس کنند. حال اگر حیوان خانگی خود را در خانه تنها می گذارید؛ خصوصا اگر او توله یا بچه گربه است باید بسیار مراقب باشید که در ساعاتی که او را در خانه تنها گذاشته اید خطری تهدید کننده او نباشد.
 

از دید ما بسیاری از وسایل خانه بی خطر هستند چراکه هیچ گاه از دریچه نگاه یک حیوان بازیگوش کوچک به آن نگاه نکرده ایم. 

 

وسایل خطرناک را از دسترس گربه ها درخانه دور کنیم

مخاطرات احتمالی وسایل و لوازم خانه برای حیوان خانگی

ظروف و لوازم روی میز:

اگر از رومیزی های بلند و منگوله دار استفاده می کنید باید بدانید بالقوه یک اسباب بازی دلپذیر برای گربه ها بر روی میز قرار داده اید. چراکه گربه ها بسیار علاقمند به اشیاء آویزدار هستند و بنابراین حین بازی ممکن است رومیزی را بکشند و تمامی وسایل روی میز شامل ظروف سنگین کریستالی و ... را حرکت دهند و در صورتی که این لوازم سنگین روی آنها بیافتند می توانند آسیب های بسیار جدی به همراه داشته باشند. جدا از بحث رومیزی، خود لوازم تزئینی و ظروف قرار گرفته بر روی میز در صورتی که شکستنی باشند می توانند حین بازی یا پرش حیوان بر روی میز به زمین بیافتند و تکه های شکسته شده آنها می توانند حیوان شما را زخمی کنند.

 

بند و سیم های آویزان:

اگر پرده منزل شما به صورت کرکره ای می باشد و بند هدایت کننده آن به حدی بلند است که گربه شما به آن دسترسی دارد باید بسیار مراقب باشید چراکه ممکن است گردن بچه گربه، توله سگ و یا حتی گربه بالغ شما در این بند به دام بیافتند و مسبب خفگی او شود.

حتی اگر به طور معمول بندکی را برای بازی بچه گربه خود آویزان کرده اید بهتر است پیش از خروج از منزل آن را جمع کنید. بهتر است بازی با بندک های آویزان زمانی که شما در منزل حضور دارید انجام گیرد.
 

برای خرید اسکرچرهای گربه به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید اسکرچر گربه

 

سیم های برق:

توله سگ ها و بچه گربه ها و همچنین جوندگان بسیار علاقمند به جویدن اشیاء هستند. خصوصا زمانی که دندانهای شیری در توله سگ و یا بچه گربه شما با دندان دائمی در حال جایگزینی است لثه ها به شدت دچار خارش می شوند و بنابراین تمایل به جویدن بالاتر میرود. حتما پیش از خروج از منزل تمامی دو شاخه های برق را از پریز جدا نمایید و یا دستگاه اصلی تقسیم برق را قطع کنید.

 

جویدن سیم برق توسط گربه باعث خطر برای خانه است

شیر گاز:

گربه ها در نبود ما ممکن است قوانین را زیر پا بگذارند و روی کانتر آشپزخانه ، گاز و نواحی ممنوعه راه بروند. در صورتی که با پریدن روی گاز ممکن است شیر گاز باز شود بهتر است پیش از خروج از منزل شیر اصلی گاز را ببندید

وسایل تزئینی کوچک:

سنگهای تزئینی، صدف هایی که به عنوان دکور استفاده کرده اید، عروسک ها و اسباب بازی هایی که دارای شن های ریز و گرانول های پلاستیکی در داخل خود هستند و ممکن است حیوان خانگی شما با جویدن بافت پارچه ای عروسک محتویات آن را خارج سازد، همگی می توانند در صورتی که توسط حیوان خانگی شما بلعیده شوند به جسم خارجی تبدیل شده و برای او معضلات بسیاری را ایجاد نمایند.

قرص ها و داروها:

صدای بسته قرص برای حیوانات خانگی بسیار جذاب است. اگر حین بازی داروها از پوشش خود خارج شوند و یا قرص های موجود در قوطی های نگه دارنده شان بیرون بریزند احتمال اینکه تعدادی از قرص ها توسط حیوان خانگی شما خورده شود بسیار زیاد است و ممکن است تا شما به منزل برمی گردید حال حیوان شما بسیار وخیم شده باشد. بنابراین تمامی داروها را در کابینتها و دور از دسترس قرار دهید.

بسته های قرص و دارو ها را در محلی مناسب دور از چشم گربه نگه داری کنید

نایلون های خرید:

کیسه های پلاستیکی خرید که دسته دار هستند می توانند بسیار جذاب و سرگرم کننده و در عین حال بسیار خطرناک باشند. توله سگ ها و بچه گربه ها بیشتر در معرض خفگی در کیسه پلاستیکی هستند و سگ های آپارتمانی ریز جثه و گربه ها بسیار مستعد آسیب هایی که در پی فرار از کیسه پلاستیکی که دسته آن در گردنشان به دام افتاده است برای خود ایجاد می کنند. در صورتی که دسته کیسه پلاستیکی دور گردن آنها قرار گیرد احساس می کنند یک مهاجم در تعقیب آنهاست و شروع به دویدن دور خانه می کنند تا از کیسه نایلون پر سروصدا دور شوند غافل از آنکه این کیسه در گردن خود آنها به دام افتاده است. حین فرار احتمال برخورد با درب شیشه ای بوفه، پایه مبل و صندلی، گلدان ها و... وجود دارد و آسیب بسیاری در پی این تعقیب و گریز نافرجام به حیوان خانگی وارد می شود.

 

بهترین و باکیفیت‌توین محصولات سگ را از لینک زیر تهیه کنید.

خرید محصولات سگ

 

تشکچه های پر و پنبه ای:

این مورد برای سگ ها می تواند بسیار خطرناکتر باشد. سگهایی که برای مدت طولانی در خانه تنها مانده اند ممکن است دست به کارهای تخریبی بسیاری بزنند. یکی از آنها پاره کردن کوسن ها وجای خواب خودشان است که پر از الیاف و پنبه و بعضا پر می باشد. در حیون تخلیه محتویات این تشکچه ها ممکن است بخشی از محتویات پر کننده آنها توسط حیوان خانگی شما بلعیده شود و به عنوان جسم خارجی سبب انسداد مجاری گوارشی شود.

قلاده:

اگر قلاده ای که برای حیوان خانگی خود گرفته اید سایز مناسبی ندارد و بزرگتر از گردن اوست احتمال گیر کردن وسایل در قلاده او وجود دارد و ممکن است ساعتها حیوان شما به خاطر به دام افتادن قلاده است در یک نقطه باقی بماند. اما تلاش های بسیاری که او در حین به دام افتادن برای نجات خود به کار خواهد برد بسیار خطرناک تر هستند و می تواند به مهره های گردن، نای و مجاری تنفسی او فشار زیادی را وارد کنند.

 

سایز مناسب قلاده برای گربه خود تهیه کنید تا برای او خطرناک نباشد

 

اگر ساعات کاری شما به گونه ای است که به ناچار می بایست حیوان خانگی خود را در منزل تنها بگارید خوب است بدانید که:

- نگهداری از دو حیوان به جای یک حیوان از بروز افسردگی واحساس تنهایی جلوگیری به عمل می آورد و تا زمان بازگشت شما به منزل آنها با یکدیگر بازی خواهند کرد و نبود شما در منزل برایشان قابل تحمل خواهد شد

- ظروف متعدد آب و غذا در محل های مختلف خانه قرار دهید چراکه ممکن است ظرف آب حین بازی و دویدن حیوان شما خالی شود و تا بازگشت شما به منزل حیوانتان تشنه بماند

- غذا به میزان کافی برای او بگذارید و کمی غذا در نقاطی که کمتر به آن محل ها سر میزند مخفی کنید تا در صورتی که بنابر اتفاقی نتوانستید خود را به موقع به منزل برسانید و زمان تنها ماندن او در خانه طولانی تر شد بتواند با به کار گیری شامه خود و حس کنجکاوی برای یافتن غذا به ذخیره غذایی که برای او در نظر گرفته بودید دسترسی پیدا کند.

- چراغی روشن بگذارید. اگرچه حیوانات خانگی با تاریکی مشکلی ندارند اما اگر همیشه پیش از تاریکی هوا به خانه باز می گردید و بازگشت شما به منزل بیش از حد به طول انجامد و هوا تاریک شود حس تنهایی و اینکه دلیل دیرکرد شما چه چیزی می تواند باشد او را نگران خواهد کرد. با روشن گذاشتن چراغ می توانید کمی اضطراب او را کاهش دهید.

- اگر به سفر می روید کلید خانه خود را به فردی معتمد و آشنا به امور حیوانات خانگی بسپارید تا به او سرکشی نماید و یا اگر حتی سفر شما یک روزه است و می دانید که به سرعت به خانه باز خواهید گشت می بایست اتفاقات پیش بینی نشده را در نظر بگیرید تا در صورت عدم بازگشت شما در موعد مقرر به منزل آشنایان شما حیوان خانگی شما را حمایت کنند.


بهترین محصولات گربه را از لینک زیر تهیه کنید.

خرید محصولات گربه

 

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید