۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

لیزر بازی با گربه، آری یا نه!

گربه ها موجوداتی شکارچی هستند. حتما این موضوع را در تغییر رفتارشان هنگام مشاهده حشراتی همچون مگس دیده اید. آنها عاشق کمین کردن و جست زدن برای شکار یک شیء متحرک هستند، چه یک موجود زنده باشد و چه یک اسباب بازی!

برای گربه هایی که تمام مدت وقت خود را در منزل سپری می کنند و امکان دنبال کردن پروانه ها و شکار پرنده ها را ندارند، این وظیفه ماست که به عنوان یک سپرست آگاه شرایطی را فراهم کنیم تا این نیاز گربه به شکار تامین شود.

شاید یکی از راه هایی که به نظرمان برسد استفاده از نور لیزر باشد. نقطه ای که نظر گربه را به خود جلب می کند و او را وادار به فعالیت و دویدن می کند وحس یک شکارچی را دراو زنده می کند.

 

فعالیت گربه با لیزر بازی

 

اما آیا لیزر می تواند یک اسباب بازی خوب باشد؟! خیر!

جدا از این بحث که خود نور لیزر در صورتی که مستقیما به چشم او تابیده شود ناخوشایند و آسیب زاست باید گفت نور لیزر ماهیت فیزیکی ندارد و گربه پس از مدتها کمین کردن، جست زدن و دست یافتن به محل نقطه قرمز رنگ در کمال نا امیدی متوجه می شود چیزی برای شکار کردن وجود ندارد و نور قرمز محو می شود.

این اتفاق بارها تکرار می شود و در نهایت گربه چیزی برای چنگ زدن یا در دهان گرفتن پیدا نمی کند. این کار نه تنها حس نیاز او به شکار را تامین نمی کند بلکه حس نا امیدی و یأس در از دست دادن یک شکار که به سادگی قابل دستیابی بوده است را در او ایجاد می کند.

به زودی گربه شما افسرده می شود، از توانایی های خود نا امید می شود و ممکن است پرخاشگری به خصوصیات اخلاقی او اضافه شود و این چیزی است که شما و اطرافیان شما از او انتظار ندارید و دلیل بروز آن را متوجه نمی شوید.

 

این حس یأس ممکن است هنگام بازی کردن با سایر اسباب بازی ها نیز رخ دهد. وقتی که شما اسباب بازی را به یک طناب آویزان می کنید و او در تلاش است تا آن را بگیرد اما حرکات شما آنقدر سریع است که نمی تواند خودش را به اسباب بازی برساند نیز چنین احساس ناراحت کننده ای در او ایجاد می شود.

شما برای تامین نیازهای اساسی  و تربیت گربه می بایست اطلاعات کافی بدست آورید و در انتخاب اسباب بازی ها و لوازم هوشمندانه عمل کنید.

مشاوره رفتارشناسی گربه توسط دامپزشک مجموعه پت آباد به شما کمک می کند تا بهترین اسباب بازی ها و لوازم مورد نیاز گربه خود را شناسایی کنید و انتخاب بهتری متناسب با روحیه گربه خود داشته باشید.

 

۵
از ۵
۲۵ مشارکت کننده
AMIR گفت:
چه بد

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید