۰

​​فیفورا، سرآشپز پت شما

خرید از فیفورا

​سال نو مبارک

عیدی دلبندت یادت نره !

مشاهده محصولات

کد تخفیف: 5F5PA

​​با اولین خریدت تخفیف بگیر

چرا گربه ام صبح خیلی زود من را از خواب بیدار می کند؟!

 قطعا صدای میو میوی گربه در طول روز یکی از خوش آهنگ ترین صداها برای اعضای خانواده اوست، امّا اینکه وقتی غرق در خوابیم، آن هم نزدیک صبح، گربه مان شروع به میو میو با صدای بلند کند نه تنها این صدا خوشایند ما نخواهد بود بلکه قطعا به این فکر خواهیم کرد که علت این کار چیست و چطور می توانیم جلوی تکرار مداوم آن را بگیریم.
 

علت صبح زود بیدار شدن گربه


پیش از هر چیز باید بدانید که گربه ها موجوداتی Crepuscular هستند و به طور ذاتی مایل به فعالیت در اواخر شب و صبح زود می باشند. اما میزان این فعالیت در مورد گربه های خانگی تحت تاثیر فاکتورهای بسیاریست که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد:

گربه ها بسته به شرایط محیطی نحوه فعالیتشان را در طول روز برنامه ریزی میکنند و همه کارها طبق برنامه انجام می شوند.

  • اینکه محیط زندگی گربه شامل چه آیتم هایی باشد و به چه میزان پاسخگوی نیازهای او باشد، قطعا در میزان فعالیت او اثرگذار خواهد بود و سرو صدا کردن در نزدیکی صبح را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
  • حتی تعداد گربه ها یا حیوانات خانگی که در یک خانه با گربه شما زندگی می کنند  و میزان رضایت گربه شما از ارتباط با آنها نیز می تواند اثرگذار باشد.
  • ساعاتی که افراد خانواده خارج از خانه سپری می کنند و گربه را تنها می گذارند فاکتور مهم دیگری است که می تواند این رفتار را در گربه ها تحت تاثیر قرار دهد.
  • اینکه گربه شما چقدر دسترسی به خارج از خانه داشته باشد، و به تراس یا حیاط گردش کند نیز می تواند عامل بسیار مهمی در بروز رفتارهای Crepuscular باشد.

حال اگر گربه شما هم چنین عادتی دارد می توانید با دامپزشک متخصص ما در زمینه رفتارشناسی وقت مشاوره بگیرید تا نحوه صحیح مدیریت این رفتار و تربیت گربه را به شما آموزش دهند.

دکتر بهاره آقابیگی

دکتری دامپزشکی عمومی (DVM)

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده
محمد گفت:
گربه منم همین رفتار رو داره علتش نمیدونم چیه البته بخاطر اینه زیاد تو اتاقه مادر و پدرم ولش نمیکنن چیکار باید بکنم ک هم اذییت نشه همم خودمو صبح زود بیدار نکنه

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید